הרשמה

ביקורת: LG C1 65" OLED

דור ההמשך של סדרת ה-C של טלוויזיות ה-OLED של LG הגיע לארץ ובר שלנו זכה להתנסות עם ה-C1 החדשה - בואו לקרוא מה חשבנו על הטלוויזיה!

אם מישהו חושב לקנות טלוויזיה חדשה ויש לו גם תקציב ל-OLED, אני ממליץ בחום על ה-C1 - זאת טלוויזיה יותר ממצוינת

המכשיר סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל, תודה רבה!

לפני שנתחיל, שיחה אמיתית במערכת:

בר: ״היי רועי, אפשר בבקשה לקבל את ה-C1 לביקורת?״
רועי: ״אני מוכן לתת לך C4״
*רועי שולח תמונה של C4 לבר*
-יומיים לאחר מכן-
רועי: ״בר, רוצה לבקר את ה-C1 של LG?״

אז כן, הודות ל-LG ישראל וקבוצת ח.י. (וכן, גם רועי) קיבלתי לידיי לביקורת את טלוויזיית ה-LG C1 בגודל 65". למי שעדיין לא מכיר את סדרת C של LG, מדובר בטלוויזיות OLED (דיודות מפיצות אור אורגניות, Organic Light-Emitting Diode) מוצלחת במחיר לא קטן. נחשפתי לראשונה לתמונה בפאנל OLED בבית שלי כשסיקרתי את ה-Xbox Series X ביחד עם טלוויזיית ה-LG CX, גם היא בגודל 65". כל-כך אהבתי את הטלוויזיה שהחלפתי את הטלוויזיה שלי בשבוע שאחר מכן ב-CX חדשה. לכן, טבעי שארצה לראות אם LG באמת שדרגו את הטלוויזיה המוצלחת שלהם. אז האם השדרוג שווה את זה? האם כל מי שחיכה ולא קנה CX בא על שכרו?

הטלוויזיה עצמה - עיצוב, חיבורים, שלט ועוד

אז נתחיל בשדרוגים הקוסמטיים: הטלוויזיה מגיעה עם גב לבן שנותן טאץ׳ נחמד... למי שצופה בטלוויזיה בגב שלה. חוץ מזה הטלוויזיה היא בדיוק אותה טלוויזיה דקיקה ויפה משנה שעברה. גם הפאנל הוא אותו הפאנל ולכן אני לא מצפה לשדרוגי תמונה או לבהירות טובה יותר שמגיעה ממסכי OLED. מבחינת חיבורים, ישנם אותם 4 חיבורי HDMI 2.1 כשאחד מהם תומך ב-eARC, בלוטות' 5, Wi-Fi בתקן ac, וזהו מבחינת החיבורים המעניינים

עם ה-C1 גם מגיע השלט החדש. ששודרג וכולל בתחתיתו כפתורים, חוץ מלנטפליקס ואמאזון פריים וידאו, גם לדיסני פלוס שלא פעיל בארץ (עדיין). יש פה גם כפתור Movies חדש שמפעיל אפליקציה שמאגדת את כל השירותים למסך אחד שבו אפשר לראות את כל הסרטים בכל הפלטפורמות. כפתורי המספרים (שלא ברור לי כל-כך מי עוד משתמש בהם) גדולים יותר ומופרדים כך שאפשר גם בחושך להרגיש אותם. כפתורי הערוץ למעלה ושינוי עוצמת הקול הפכו לכפתור אחד גדול שנוח יותר להשתמש בו ולהבין מה למעלה ומה למטה. כפתור ה-CEC (חיבור מכשירים) נעלם - הוא היה לא רלוונטי גם ב-CX וטוב שהלך. את מקומו תפס כפתור כיבוי/הדלקה גדול יותר.


(ימין - שלט ה-C1, שמאל - שלט ה-CX)

ה-D-Pad קטן במעט, דבר שלא הפריע בשימוש שלו. הגלגלת קטנה והיא אכן פחות נוחה לגלילה מבשלט הקודם אך קלה יותר ללחיצה. עוד נוספו: כפתורי Alexa ו-Google Assistant שלא עובדים עדיין במדינת ישראל. בקיצור, חצי מהכפתורים בשלט פשוט לא פעילים במדינה שלנו. חבל שאין אפשרות לתכנת את הכפתורים וכך הייתי יכול את Amazon Video להגדיר ל-Spotify ואת דיסני ל-Youtube או לאפליקציה אחרת. חוץ מזה, השלט צר יותר ויותר נוח ביד. וגם עכשיו כשמניחים אותו על השולחן - הוא פשוט עומד על השולחן. השלט הקודם היה עגול והיה קצת מתנדנד עד שהיה עוצר. סה״כ, השלט עדיף מאוד על השלט הקודם. גם השליטה בשלט השתפרה. למי שלא יודע, השלט מאפשר תזוזה באוויר א-לה-נינטנדו-Wii ושליטה בסמן העכבר. LG שיפרה את השליטה, אם כי עדיין העדפתי להשתמש בכפתורי ה-D-Pad ולא להסתבך עם לנופף את השלט באוויר (אני בטוח ששמואל לא יסכים איתי, הוא מת על זה).

פיצ'רים נוספים

השינוי הוא מתחת לפני השטח. LG כללו פה מעבד תמונה מתקדם יותר, דור 4 של מעבד a9 וחבילת תוכנה חדשה, עם פיצ׳רים ספציפיים לגיימינג. ה-UI של מערכת ההפעלה WebOS השתנה, ובכלל הטלוויזיה הפכה לידידותית יותר למשתמש כמעט בכל אספקט. במקום פס קטן בלחיצה על מסך הבית, בו נוכל לבחור באפליקציות, מופיע דשבורד שלם כשבחלק העליון שלו נוכל לראות את מזג האוויר וטיפים לשימוש בטלוויזיה. מתחתיו נראה את אותה רשימת האפליקציות שהייתה קיימת בגרסה הקודמת של WebOS, ומתחתיו נראה את כל המכשירים המחוברים.

כבר פה יש שיפור: מערכת ההפעלה מזהה כמו שצריך את ה-Xbox Series X ואת ה-PS5 המחוברים אליה, מה שקודמתה התקשתה לעשות (בעיקר עם ה-PlayStation 5). מתחת לשורה זו תוכלו למצוא המלצות מהאפליקציות השונות: סרטים מאמאזון וידאו, סרטונים מיוטיוב. סה״כ, חוויה טובה יותר מהקודמת. מערכת ההפעלה עדיין לא מאפשרת מולטי-טאסקינג (לדוגמא: שיר מספוטיפיי לא ימשיך להתנגן כשאעבור למסך הבית). יכול להיות שזה מכוון, אבל עדיין מבאס - אני רוצה את האפשרות לנגן שיר ועדיין להסתובב באינטרנט למשל או במסכי ההגדרות השונים.

איכות התמונה - סרטים

מבחינת צבעים, אין באמת חדש - אנחנו כבר מכירים ואוהבים OLED. נכון, זו לא הטלוויזיה הבהירה ביותר ובכלל טלוויזיות OLED מומלצות לחדרים חשוכים. אני אישית, משתמש בה גם כשהחדר מואר היטב וחוץ מהעלמות של אזורים ממש כהים בתמונה, לא מורגשת בעיה כלשהי עם הטלוויזיה. אי אפשר שלא לשבח את השחור המוחלט שהטלוויזיה מסוגלת להגיע אליה בזכות כיבוי נורות ה-LED האחוריות לחלוטין. הטלוויזיה נראית אותו הדבר בדיוק כשיש תמונה שחורה וכשהיא כבויה לחלוטין. הצבעים מצוינים ונראים חיים. בניגוד למסכי OLED אחרים ואף מסכי AMOLED וותיקים (שהיו נפוצים במכשירי סמסונג), הצבעים לא נראים זרחניים יתר על המידה. זו הייתה דרך של יצרני מסכים להראות שהצבעים של המסך טובים יותר, אך לא פה המקרה.

הגדרות הבסיס של המכשיר הן לאור כחול. אני פחות מחבב את האור הכחול של הטלוויזיה. נכון, רוב האנשים אוהבים כשיש יותר אור כחול כי זה נותן הרגשה שהתמונה ״בהירה יותר״, אף על פי שהיא סך הכל כחולה יותר. ברגע שמשנים מהמצב הבסיסי למצב קולנוע, האור הכחול הופך לאדום והצבעים נרגעים. הסרטים קמים לתחייה וצפיתי בלא מעט סרטים על הטלוויזיה. החל מיצירות מאוד כהות כמו האביר האפל של נולן ועד למחזות זמר כמו המילטון ולנופים של ניו זילנד בשר הטבעות.

בואו נתחיל בסרטים הפשוטים יותר להצגה בטלוויזיה כזו: שר הטבעות נראה מצוין. הפלך לא נראה חי יותר על מסך אחר. נכון, זוהי בדיוק אותה החוויה שקיבלתי מה-CX שלי ובמקרה הזה, ה-C1 עדיין מצוינת. גם הפרטים הקטנים בולטים, כמו הקמטים של גנדלף לדוגמא. בגרסה המחודשת לבלוריי נוספו גם HDR שפשוט הופכים את הצפייה בסרט למדהים יותר. המילטון למשל הוא סרט מושלם ל-OLED בזכות המון משחקים של אור וצל- הבמה מאוד חשוכה חוץ מהדמויות שנמצאות על הבמה. בטלוויזיות OLED ההבדל בין חושך לאור מורגש פי כמה מאשר במכשירים אחרים ובאמת הדמויות בולטות על הרקע השחור מאוד.

סרט בעייתי על טלוויזיות OLED הוא האביר האפל. באביר האפל ישנם הרבה מאוד סצנות כהות וחשוכות. למה שסרט כזה יהווה בעיה לטלוויזיה שהיתרונות בה הם בעיקר השחור? לסרט הזה עשו מאסטרינג על מסכי LCD/LED רגילים. מה שאומר שסצנות כהות הן הרבה יותר כהות על מסכי OLED וההבדל בין שחור 100% לבין שחור 97% הוא מאוד קטן שקשה לעין לראות אותו. ב-CX זו הייתה בעיה קשה ואז LG עדכנו את המכשיר והגבירו מעט את השחורים בחלקו הנמוך של הספקטרום. זה שיפר ממש את הבעיה ואני מעריך שככל שיעבור הזמן גם הסרטים החדשים יעברו מאסטרינג ל-OLED וזו לא תהיה בעיה יותר.

ניסיתי גם לבדוק תוכן באיכות יותר נמוכה, כמו ארץ נהדרת. גם כאן הטלוויזיה לא אכזבה והתמונה נראתה די טוב. LG כללו מנגנון בשם AI Picture Pro. בדומה למנגנון שנמצא ב-Nvidia Shield, הטלוויזיה יודעת לעשות Upscaling ל-4K מתוכן באיכות נמוכה יותר. המנגנון עובד מצוין. אולי לא כמו המנגנון הוותיק כבר של Nvidia, אבל עובד יפה מאוד. למרות מעבד ה-a9 המשודרג, בטלוויזיה עדיין אין חומרה ייעודית לניגון קודקים רבים וחומר ב-Bitrate גבוה פשוט לא עובד. אני משתמש ב-Plex בכדי להזרים סרטים וסדרות וניסיתי לנגן חומר ב-70MBps והוא פשוט לא עבד טוב על הטלוויזיה. כשניסיתי להוסיף כתוביות בכלל הסרט לא עבד. אם אתם לא צופים רק בנטפליקס ושירותי סטרימינג אחרים, זה לא יפריע לכם. מזרימים מהמחשב תוכן באיכות מאוד גבוהה, עם Dolby Atmos ו-Dolby Vision? סאונד DTS:X? הכתוביות הן ב-VobSub? זה כבר יותר מדי לטלוויזיה. משהו שלמשל, ה-Nvidia Shield Pro עושה בקלות.

הטלוויזיה גם כוללת זיהוי אוטומטי של התוכן המשודר ושינוי ההגדרות בהתאם אליו. הפעלתי את האפשרות הזו, אבל לא ראיתי אותה עובדת או לא עובדת. ככה או ככה, התמונה מצוינת.

איכות התמונה וביצועים - גיימינג

נראה ש-LG השקיעה המון בלהתאים את המסך לגיימרים. ישנו Gaming Mode שמעבר לשינוי צבעים ומעבר ל-Low Latency מאפשר גם לשחק עם ה-VRR ואפשרויות עיבוד התמונה. ההמלצה שלי היא כמובן לנטרל הכל - אנחנו לא רוצים שיהיה עיבוד תמונה על המסך כשאנחנו משחקים. אין דבר יותר מבאס מללחוץ על ההדק ב-Call of Duty ולגלות שלא לחצת על ההדק, אלא שאתה מת, בגלל מנגנון עיבוד תמונה נוסף שקיים במסך. למזלנו, באופן דיפולטי, המסך מנטרל הכל, אז נשאר רק לשחק.

אני מפעיל את Outriders והתפריטים נראים מצוין וזמן התגובה אחלה. המשחק לצערי לא רץ ב-120FPS ולכן גם לא יכולתי לבדוק את המשחק על 120Hz, אבל הוא נשאר על FPS דיי טוב לאורך הדרך. כמובן שהחלקים במשחק שנמצאים בלילה הם יפהפיים. ישנו Expedition אחד שמתרחש ביער מתחת לעץ עצום ויורדת חשיכה כבדה כשכל מה שאפשר לראות אלו הפירות הזרחניים על העץ ואת החיות-מוטנטים-חייזרים ששועטים אליך, לפחות את אלו שזרחניים. הסצנה חשוכה נורא ולמרות זאת יפיפייה עם כל הצבעים שנורים אליי מתוך החשיכה.

הודות ל-FreeSync שהמסך והקונסולה תומכים בו, אין Screen Tearing והחוויה חפה מבעיות. אבל Outriders זה משחק שמתנהל לאט, אז אני מחליף ל-Forza Horizon 4 היפהפה. הצבעים חזקים ויפים וגם פה, אין Screen Tearing למרות שהאלפא רומיאו שלי מגיעה למהירות של 320 קמ״ש וצפונה. מכאן עברתי ל-Overcooked 2: המשחק דורש ממני ומשלושת החברים הרנדומליים שלי לשחק על מסך אחד. העובדה שיכולנו לשחק ב-120fps וגם התמיכה של המסך ב-120Hz גרמה לחוויה לא רק להיות חלקה, אלא גם מהנה יותר. פספסנו הרבה פחות מסירות ונתקלנו בפחות רוחות ומזיקים אחרים. המצב היה דומה גם במשחק החדש מאותו היוצר, Moving Out. בסך הכל, הביצועים של הטלוויזיה היו יותר ממספקים מבחינת קצב הריענון ואיכות התמונה בקצבים גבוהים ונמוכים כאחד.

נקודת החולשה של טלוויזיות OLED זהו Black Smearing - שינוי משחור לצבע אחר. למה זו בעיה בעיקר ב-OLED? בניגוד למסכי LCD, ב-OLED יש שחור מוחלט כי אפשר לכבות לחלוטין את הנורה שמייצגת את אותו הפיקסל. המעבר מכבוי לדלוק לוקח זמן. עם זאת, לא שמתי לב ליותר מדי Black Smearing וסה״כ נראה ש-LG יודעים איך לשדרג את פאנלי ה-OLED שלהם בצורה טובה מאוד.

הדבר היחיד שנותר לבדוק, הוא הרמקולים של המכשיר. LG ממשיכים לשדרג את הרמקולים גם בטלוויזיה דקה כזו. נכון, זהו שדרוג משמעותי משנה שעברה ביחד עם מנגנון שדרוג האודיו התוכנתי. למרות השדרוגים - אלו עדיין רמקולים שמשמעותית גרועים אפילו מסאונד-בר פשוט. השקעתם בטלוויזיית OLED יקרה? תקנו איזשהו סאונד-בר בסיסי או אפילו לשדרג לאיזשהו סאונד-בר טוב - אתם יכולים אפילו לעשות קומבו של LG, עם ה-SN10Y שסיקרתי כאן באתר. אבל הרמקולים המובנים (שנמצאים בתחתית המסך ומכוונים לרצפה) פשוט לא מספקים את הסחורה, וזה בסדר. ככל שהטלוויזיה יותר דקה, כך יש פחות מקום לרמקולים שידחפו אוויר לסאונד טוב.

השורה התחתונה

ה-C1 היא בהחלט שדרוג של ה-CX של שנה שעברה, בעיקר בתחום הגיימינג. התמונה לא שודרגה כל-כך, כי זהו אותו הפאנל המצוין של שנה שעברה אך השדרוג בגזרת התוכנה, עם תפריטים נוחים יותר ושלט הרבה יותר טוב מהקודם מורגשים. למרות זאת, ישנם הרבה פיצ׳רים שעדיין לא עובדים במדינת ישראל, ובראשם ה-Assistant של גוגל ואלקסה של אמאזון. קצת חבל לי שהשדרוגים התוכנתיים, כמו ה-UI החדש, לא יגיעו בעדכון ל-CX, למרות שאפשר. זו כנראה הדרך של LG לגרום למי שקנה את הדגם של שנה שעברה לקנות את החדשה. בסופו של דבר: אם יש לכם CX - אין סיבה לשדרג לגרסה החדשה, השדרוגים הם מינוריים וה-CX יספיק לכם. מצד שני, אם מישהו חושב לקנות טלוויזיה חדשה ויש לו גם תקציב ל-OLED (מדובר בטלוויזיות יקרות, בכל זאת), אני ממליץ בחום על ה-C1 ואם לא הייתה לי ה-CX הייתי רוכש אותה בעצמי. זאת טלוויזיה יותר ממצוינת: בעיניי היא ה-OLED הראשון שמצדיק את הכותרת ״טלוויזיה לגיימינג״ באופן מושלם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • צבעים מצוינים
  • מצב גיימינג משודרג עם ביצועים נהדרים
  • מגיע לרמות צבע שחור אמיתיות
  • שיפורים למערכת ההפעלה והשלט

הרע

  • מחיר גבוה
  • רמקולים צורמים

והשדרוג

  • אני לא אשדרג, אבל אולי הייתי צריך לחכות עם הרכישה...
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י