הרשמה

ביקורת: Days Gone גרסת ה-PC - פול גז

אחרי ההצצה הקצרה שנתנו לכם, שמואל מגיע עם הביקורת המלאה לגרסת ה-PC של משחק הזומבים של סוני!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות

עם כל הכבוד למשחק המקורי ל-PS4, גרסת ה-PC פשוט רומסת אותו כמו עדר של Freakers

עותק סיקור סופק לנו על ידי סוני אירופה וישפאר ישראל, תודה רבה!

לאט לאט, בלי שאנחנו שמים לב, שחקני ה-PC מקבלים עוד פורט של משחק שעד לאחרונה היה אקסקלוסיבי לקונסולות של פלייסטיישן. הטפטוף החל עם Beyond: Two Souls ו-Detroid Become Human ב-2019 ומשם כבר עברנו לתותחים הענקיים שהם Horizon Zero Dawn ו-Death Stranding. בעוד שהפורט של האחרון נחשב לפורט טוב מאוד עם המון פיצ'רים מוצלחים וביצועים יציבים, הפורט של Horizon Zero Dawn היה מאכזב בהשקה שלו עם בעיות שונות כמו קריסות, באגים ובעיות נוספות. עכשיו אנחנו כמעט שנה אחרי הפורט של HZD ואנחנו מקבלים עוד פורט ל-PC, הפעם של Days Gone, משחק האקשן/הישרדות של Bend Studio. האם הפורט הזה הוא יותר כמו Death Stranding, או יותר כמו HZD? בואו נבדוק.

פורט מאוד פריקי

נתחיל קודם כל בהצהרה כללית לגבי הביקורת והערה אישית שלי: זאת לא הולכת להיות ביקורת מלאה על המשחק עצמו - רן שלנו כבר נתן ביקורת שלמה למשחק, אותה אתם מוזמנים לקרוא כאן בקישור. דעתי על המשחק היא לא שלמה, אני כותב את הביקורת הזו אחרי 10 שעות של משחק בגרסת ה-PC. בינתיים הוא מהנה מאוד - יש לו את הבעיות שלו, בפרט מערכת קרבות Melee ממוצעת וסיפור לא מרגש או מרשים במיוחד אבל אני מאוד נהנה ממערכת היריות של המשחק מהאיסוף ואקספלוריישן ומהנהיגה בעולם של המשחק (אני משחק על Hard II למי שתהה). מה שכן - איזה פסיכי זה לראות את הפתיח של משחקי PlayStation Studios על המחשב שלי - פתיח שאני הייתי רגיל לראות רק על משחקי ה-PS5 שלי. מודה, התרגשתי.

אז נתחיל קודם כל עם ה-UI של המשחק ואופציות השליטה: גרסת ה-PC, ברוך השם, קיבלה תמיכה מלאה במקלדת ועכבר - הן ב-UI והתפריטים והן בשליטה שלנו באופנוען העצבני, על האופנוע וברגל. גלגל ההישרדות שמציג לכם את הנשקים ואת הדברים שאתם יכולים להכין כמו תחבושות, בקבוקי מולוטוב ועוד ניתן לשליטה מהירה מהעכבר ואם להיות כן, זה נראה שהגלגל הזה עובד הרבה יותר טוב עם קומבו של עכבר ומקלדת מאשר עם שלט. כרגיל, ניתן לשלוט ברגישות של השליטה של העכבר ואפילו באיך הוא יתנהג כשאתם נכנסים לגלגל ההישרדות של המשחק.

המיפוי הדיפולטי של המקשים טוב, כשהמשחק דואג למיפוי מאוד אינטואיטיבי ("C" זה להתכופף, רווח מתחמק ו-"Shift" זה ספרינט), אבל את המיפוי ניתן לשנות בכל רגע דרך התפריט הראשי של המשחק. אגב, גרסת ה-PC גם תומכת באופן אוטומטי בשלטים ודואגת לשנות את הכפתורים המוצגים ב-UI של המשחק לפי השלט איתו אתם משחקים. ואפילו לפני שאתם אומרים משהו על זה, רק אגיד שהמשחק תומך בלא פחות מ-4 תצורות שונות, מהסטנדרטיות יותר של ה-Xbox One ועד שלט ה-Pro של ה-Switch, אותו ניתן לחבר למחשב. ממש נחמד.

מבחינת ההגדרות הגרפיות של המשחק, כאן הפורט עושה עבודה טובה, אבל לא מצוינת: המשחק מלא בהגדרות איתן ניתן לשחק, מהרזולוציה וקצב הריענון של המסך, ועד שינויים באיכות הטקסטורות, תאורה, צללים ו-HDR. הייתי שמח לראות אפילו עוד הגדרות גרפיות שלא הופיעו כאן ויכולות לעזור לשחקני PC להתאים עוד יותר את המשחק למחשב שלהם: הגדרות כמו Anti-Aliasing, Bloom ועוד. יכול להיות שהן מוכלות תחת הגדרות אחרות כמו Lighting ו-Geometry, אבל הייתי שמח לטפל ולשחק בהן בעצמי. בנוסף, אין תמיכה ב-DLSS ו-Raytracing. אני יודע שאלו דברים שיותר קשה לתכנת לתוך משחק אבל אנחנו על ה-PC, הייתי שמח לתמיכה בשתי הטכנולוגיות הנהדרות האלה. פיצ'ר נחמד של המשחק הוא האפשרות לראות בלייב את ההשפעה של השינויים האלה על ידי מדד FPS שמופיע בכניסה לתפריט והצגה ויזואלית של השינויים אם אתם מבצעים אותם בזמן שאתם משחקים - זה ממש מועיל.

המשחק הזה עוד היה יפה על ה-PS4 Pro וה-PS5, אבל הוא פשוט מרוויח מההגעה למחשב האישי. הטקסטורות טובות יותר (למרות שלא בהמון), התאורה מהממת, יש יותר דשא וצמחייה ואפקטים כמו ניצוצות והבזקים הורגשו הרבה יותר על המחשב מאשר על ה-PS5 שלי. מה שכן, הפורט למחשב מרוויח הרבה יותר מביטול מגבלת ה-FPS שיש לאחיו על הקונסולות. את הסרטון שהעלאתי ביום שבת שעבר הגבלתי ל-60 פריימים לשנייה בשביל ההקלטה, אבל ברוב הזמן שיחקתי באזור ה-85-90 פריימים לשנייה עם ה-2070 שלי (הגדרות מקסימליות, FHD). בנוסף, כשהגבלתי את הקצב ל-60 לא חוויתי גיהוקים בביצועים או ריצודים שיכולים לקרות בגלל איבוד פריים פה ושם. זה הראה לי שהאופטימיזציה של הפורט הזה טובה - המשחק עובד בצורה יציבה בלי המון נפילות בביצועים ומצליח להגיע לקצבים נהדרים גם על 2070 נייד של לפטופ (אגב, גם במצב של Horde).

אם תהיתם לגבי פיצ'רים נוספים, אז שחקני ה-PC לא מקבלים כאן שום דבר מעבר למה ששחקני הפלייסטיישן קיבלו כבר: כל ה-DLC שהגיע למשחק נמצא על הגרסה הזו, כולל Survival Mode והאתגרים השונים של המשחק שזמינים כבר מההתחלה. עוד זמין מההתחלה, הוא ה-Photo Mode המרשים של המשחק שמאפשר לכם לצלם תמונות שפשוט נראות הרבה יותר טוב במחשב. אגב, גרסת ה-PC מאפשרת לכם להחליט על הרזולוציה בה תצולם התמונה, כך שיכלתי לצלם תמונות ב-4K ואפילו 8K של המשחק גם על מסך ה-FHD שלי על המחשב הנייד, לתמונות שנראו הרבה יותר טוב מאיך שהן נראו על המסך שלי (כמה מהתמונות מופיעות כאן בביקורת, מוזמנים להתרשם בעצמכם).

מבחינת גליצ'ים ובאגים, אני חייב לציין שנתקלתי בכמה פה ושם. הרבה פחות מפורטים אחרים ששיחקתי בהם על המחשב האישי, אבל היו רגעים של Clipping (עצמים שנכנסים אחד לתוך השני) וטקסטורות של חלונות שנראו מוזר (אני מניח שהן פשוט לא נטענו כמו שצריך במשחק). כל מה שאני חווה יכול וצריך להיות מתוקן בפאצ'ים ואני משחק במשחק לפני שהוא יצא, אז אני לא דואג יותר מדי. מה גם ששום באג שכזה לא השפיע לי על המשחק בשום צורה, זה סתם היה משעשע.

אגב, מבחינת זמני טעינה אני רק יכול לומר שהם לא רעים: בין 10 ל-15 שניות לטעינת משחק משמירה על ה-SSD המאוד סטנדרטי של המחשב שלי. אין לי HDD אז אני לא יכול לבדוק לכם את זמני הטעינה, אבל היה לי חשוב להשוות ל-PS5 שגם טוען את המשחק מ-SSD (בין 15 ל-20 שניות על ה-PS5). אגב, לא יצא לי לנסות זאת בעצמי, אבל הגרסה הזו תומכת במסכי Ultra-wide, אז לאלו מכם שחוששים בגלל זה, הסירו דאגה מליבכם, המשחק יתמוך במסכים הרחבים שלכם כמו שצריך.

השורה התחתונה

אני מאוד אוהב את Days Gone, אני חושב שמדובר במשחק כיפי למדי שהרבה אנשים יוכלו ליהנות ממנו - בעיקר חובבי משחקי עולם פתוח. אבל עם כל הכבוד למשחק המקורי ל-PS4, גרסת ה-PC פשוט רומסת אותו כמו עדר של Freakers: הגרסה מכילה אפשרויות גרפיקה שיתאימו לטווח גדול של מחשבים וכרטיסי מסך, ביצועים שניתנים להגדרה אישית שמצליחים להישאר יציבים ובלי הרבה ריצודים וגמגומים, טקסטורות וגרפיקה טובות יותר מגרסאות הפלייסטיישן ותמיכה במסכים רחבים, קומבו עכבר + מקלדת ושלל שלטים אחרים. זהו פורט נהדר למה שהוא בינתיים, בעיניי, משחק טוב. אם חיכיתם לגרסת ה-PC כדי לשחק במשחק, אז הציפייה שלכם הייתה מוצדקת.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • נראה מעולה ועובד מצוין על המחשב
  • תמיכה במגוון רחב של פיצ'רים של PC
  • שיפור של ה-Photo Mode
  • אפשרויות גרפיות מגוונות...

הרע

  • ...אבל הייתי שמח ליותר מהן
  • גליצ'ים גרפיים פה ושם

והפריקרים

  • ואו הם מכוערים ב-4K (עכשיו אתם מבינים למה שיחקתי ב-FHD רוב הזמן?)
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י