הרשמה

ביקורת: Razer Iskur

רועי הרכיב כיסא וישב עליו כדי לכתוב עליו ביקורת

האם הפיתרון לכל בעיות הגב של רועי הגיע?

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי בנדא מגנטיק, תודה רבה!

אחרי כמעט 3 שנים של שירות אינטנסיבי בתור לוחם השתחררתי מהצבא עם מספר מתנות כשאחת מהן היא פציעה בכמה חוליות בגב, יש כאלו שיקראו לזה פריצת דיסק אבל זה עדיין לא הוכח רפואית. בעקבות הפציעה וגם בזכות ההתעלמות המוחלטת וחוסר הרצון שלי לטפל בזה ניהיה לי לעיתים מאוד כואב ולא נוח לשבת מול המחשב ליותר מחצי שעה. נוסיף לזה את כיסא העץ עם מעט הריפוד שאני יושב עליו וקיבלנו מתכון נורא, כואב ומאוד לא נוח לכל דבר שמצריך יותר מעשר דקות של עבודה מול המחשב. לכן ברגע שחבריי מ-Razer ומבנדא מגנטיק שאלו אותי אם אני רוצה לבקר את כיסא הגיימינג החדש של Razer, הבנתי שזאת לא הזדמנות שיכולה לברוח לי מבין האצבעות (או החוליות) והיה ברור שהתשובה שלי היא חד משמעית, כן!

בוב הבנאי הגיע

לצערי לא הייתי בבית לקבל את השליח עם הכיסא והייתי צריך להיות סבלני לעוד כמה שעות עד שאגיע. כשסוף סוף חזרתי וצעדתי בהתרגשות אל עבר הדלת שלי, גיליתי שמחכה לי שם קופסאת קרטון גדולה וכבדה מאוד עם ציורים של הכיסא ולוגו עצום של רייזר. בהתרגשות רבה הכנסתי את החבילה הביתה והדבר הראשון שקיבל את פניי אחרי שחתכתי את המסקנטייפ הוא דף נייר ענק בצבע הירוק הקלאסי של רייזר עם מכתב תודה ממנכ"ל רייזר. מתחת לדף יש ספוג גדול שמשמש כ"מכסה" לכל הספוגים המעולים שמחזיקים ושומרים על חלקי הכיסא השונים. דרך אגב, הוראות הבניה של הכיסא מצוירות בצורה ברורה ומובנת מאוד בצידו השני של דף הנייר. אחרי שהנחתי לפניי את כל החלקים השונים של הכיסא ניגשתי למלאכת הבניה שלו.

ההרכה של הכיסא הייתה ממש לא מסובכת והיא לקחה לי בערך 10 דקות עד רבע שעה. אני יכול להעיד על עצמי שיש לי ניסיון רב עם הרכבות ופירוק של מוצרים אך אני חושב שגם אם אתם לא מיומנים בהרכבות כמוני ודף הוראות של איקאה ניראה לכם כמו סינית אתם עדיין תוכלו להרכיב את הכיסא הזה בלי בעיה אך זה יקח לכם טיפה יותר זמן. תהליך ההרכבה הוא דיי פשוט עם מספר צעדים בודדים שמצוירים בבירור מוחלט על גבי הדף הענק. לצד כל חלקי הכיסא השונים מקבלים גם קופסא קטנה עם 10 ברגים שונים, שני מברגים (שאחד כלל לא שימש אותי ואני לא יודע למה קיבלתי אותו) ושני מכסי פלסטיק. בקופסאת הברגים הזאת שמתי לב לכמה רייזר לוקחת את הכיסא הזה ברצינות כשהיא משקיעה בכל הפרטים הקטנים, כולל בדבק ה-Loctite שעל הברגים שמגיע בצבע ירוק רייזרי ולא בצבע הכחול הקלאסי שלו.

נכנס לאיזור הנוחות

אחרי שסיימתי להרכיב את הכיסא ומיקמתי אותו מול המחשב, הגיע הרגע שכל כך חיכיתי לו- לשבת על משהו נוח באמת. ואכן זה היה המצב, האמת שהגעתי להרכבה של הכיסא רק בסביבות 12 בלילה כשאני צריך לצאת לעבודה כבר ב-6 בבוקר. אבל למרות שלא היה לי זמן כלל לשבת להנות ממנו וכל דקה עליו זאת דקה פחות שהייתי יכול לישון בה, בכל זאת ישבתי עליו יותר משעה. משהו בנוחות שלו (או אולי בחוויה המתקנת שהוא סיפק לי) משך אותי לשבת עליו עוד ועוד. אני לא יודע על מה לשים את האצבע בדיוק ולהגיד שזה זה, אולי זה הבד הנעים שממנו עשוי הכיסא או הריפוד הרך והעמיד שלו אבל זאת הייתה חווית ישיבה מופלאה. בתכלס זה מה שאנחנו רוצים ממוצרי גיימינג- שיגרמו לנו להמשיך ולשחק כל הזמן ללא הפרעות והצקות. אז גם כאן, כמו בחווית ההרכבה רייזר הצליחה בענק. כמיטב המסורת של כיסאות גיימינג, גם ה-Iskur מעוצב קצת כמו כיסא מירוצים שעוטף אתכם אם זה גב הכיסא שמעט קעור או המושב שלו. במבט ראשון זה אולי ניראה מעט לא נוח אך בפועל העטיפה והקעירות הזאת גורמת לכם לשבת במרכז הכיסא שהוא האיזור הכי נוח שלו.

עוד פיצ'ר שאנו רואים בהרבה כיסאות גיימינג ונוכח גם כאן הוא הוספה של כרית קטנה אשר תיהיה מונחת כנגד העורף שלכם. אגב, רייזר מציעה בחנות שלה גם כרית חלופית ומעוצבת אם תרצו להשקיע בכיסא שלכם עוד קצת. ההוספה של הכרית היא לא משהו חדש כלל והרבה פעמים לא יצא לי לנצל אותה בגלל צורת הישיבה שלי, כך או כך היא כן מספקת תחושה נוחה וכיפיתי במיוחד כשרוצים להישען עם הכיסא עד הסוף (אם כי לא עד מצב שטוח לגמרי, עד זווית של 139 מעלות) ולהנות מסרט לדוגמא. יש חברות שגם מצרפות עוד כרית קטנה עבור הגב התחתון אבל כאן לרייזר יש אס בשרוול שאדבר עליו טיפה מאוחר יותר. על אף המחמאות שלי לנוחות הגדולה של הכיסא, למשענות הידיים שצריכות לספק המון נוחות יש לי קצת פחות מחמאות. מצד אחד הן חזקות, יציבות, נעימות, יכולות לזוז אחורה או קדימה או באלכסונים ואפילו להתקרב או להתרחק מעט מהמושב. אבל מצד שני יכולות ההגבה והנמכה שלהו הן מעט מגובלות כשעבורי הן לא הגיעו גבוה מספיק והייתי צריך להגביה את כל הכיסא כדי להגיע לגובה הרצוי, זאת אולי הבעיה הגדולה ביותר שלי עם הכיסא הזה וזה חבל מאוד כי זאת פשוט טעות קטנה אבל כזאת שמורגשת לאורך השימוש.

העשיריון העליון בגב התחתון

הפציעה שיש לי בגב היא באיזור הגב התחתון וכאן נכנס לתמונה האס הנוסף שיש לרייזר בשרוול. כשהכיסא מגיע מפורק אפשר לראות שמהמשענת שלו יוצא כבל קטן עם מתג בקצה שלו ובמהלך הבניה של הכיסא יש שלב שבו צריך להכניס את אותו המתג לתושבת בתחתית הכיסא ליד הידית ששולטת בגובה הכיסא. אם חשבתם שזה מתג הפעלה לתאורת RGB אז לא, מתג זה הוא בעצם השלט של מערכת ה-Iskur Lumbar Support וכמה שהייתי צריך אותה. מערכת זאת היא בעצם בטנה שיוצאת מבטן הכיסא (נמצאת כנגד הגב של המשתמש) בהתאם ללחיצה על השלט, ככל שתלחצו יותר היא - היא תצא יותר. היציאה והבליטה של הבטנה מספקת לגב התחתון תמיכה ועל ידי היכולת להחליט עד כמה להוציא את הבטנה כל משתמש יכול להבטיח לעצמו התאמה ותמיכה מלאה. אני לא יכול לתאר כמה שהגב התחתון שלי היה צריך משהו כזה וה-Iskur Lumbar Support היא מערכת מופלאה שהייתי שמח לראות כדמותה בכל כיסאות הגיימינג בשוק.

משהו שלא ציינתי קודם הוא כמה ידיות ויכולות התאמה שונות יש לכיסא הזה. מצד אחד זה דבר נהדר שכן כך כל משתמש יכול להתאים את הכיסא בדיוק לצורת ישיבה שלו וגוף שלו ולקבל תנאים מושלמים עבורו. אבל מצד שני זה יכול להיות מעט מבלבל ולא נוח, יש ידית אחת ששולטת על הגובה של הכיסא, ידית שנועלת את היכולת שלו להישען, עוד ידית שמצמידה או מרחיקה אותו לגב ולבסוף השלט של ה-Iskur Lumbar Support. באופן אישי הייתי יכול לוותר על לפחות שתי ידיות אבל זה לא מאוד מפריע לי ואני מוכן להעלים מזה עין. כל הידיות האלה בסוף שולטות על הכיסא והאמת שהוא הרבה יותר מתוחכם ממה שהוא ניראה במבט ראשון. רייזר השקיעה עליו ועל שלדת המתכת שלו הרבה מאוד עבודה כדי שיעמוד בכל מבחני השרידות השונים שלה וגם כדי שהוא יהיה חזק מאוד ויוכל לעמוד גם בעומס של עד 140 קילו. ואם משהו בכיסא מחליט להשבר בכל זאת, אז יש עליו אחריות ל-3 שנים.

השורה התחתונה

ה-Razer Iskur הוא טבילת האש הראשונה שלי עם כל עולם "ריהוט הגיימינג" שתופס תאוצה גדולה בשנים האחרונות וזאת ללא ספק טבילה מוצלחת מאוד. הכיסא מגיע עם תג מחיר גבוה יחסית שנע סביב 2,200 שקלים אבל אם אתם מוכנים להוציא סכום שכזה ואתם מחפשים כיסא גיימינג אני ממליץ על ה-Iskur בלב שלם לחלוטין. למען האמת, אחרי שישבתי במשך כמה ימים על ה-Iskur הנהדר הבנתי כמה לא נוחה וחסרת ארגונומיות הייתה עמדת המחשב שלי, הבנה שהובילה אותי להתחיל ולהשקיע בעניין זה הרבה יותר ואני רוצה להודות שוב לבנדא מעמקי פציעתי בגב על ההזדמנות לנסות את הכיסא הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • הרכבה קלה
  • נוחות פנומנלית
  • מערכת תמיכה נהדרת לגב תחתון
  • חזק ועמיד
  • בעל אפשרויות התאמה רבות

הרע

  • מחיר גבוה
  • זמין רק בצבע שחור או ירוק-שחור
  • הידיות של הכיסא יכלו לקבל עוד קצת אהבה

והמכתב מאמא:

  • לרייזר, תודה על הטיפול בגב של רועי
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:53 21.05.2021 | elad9219 elad9219

    יש לי הרגשה שכל מוצר כזה כמעט מקבל ביקורת מטורפת לטובה רק בגלל שנותנים לכם אותו בחינם בשביל ביקורת.
    המחיר צריך להיות פקטור רציני בציון, והמחיר פסיכי. קשה לי להאמין שזו התמורה למחיר במקרה הזה, כיסא מצוין ככל שיהיה.

  2. 2

    19:36 21.05.2021 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    אהלן אלעד מה המצב?
    א'- אנחנו לא מקבלים מוצרים בחינם, המוצר מגיע אני עושה עליו סיבוב ושליח בא לקחת אותו. הציון של המוצר כלל לא נקבע על פי שיקולים אלו כי הם אינם קיימים.
    ב'- אתה צודק- המחיר כאן הוא באמת מאוד גבוה, יכול להגיע אפילו עד לפי 2 בהשוואה לדגמים וחברות מסוימות. אני אגיד לך את האמת המרה שגיליתי בזמן האחרון- מוצרים ארגונומיים הם יקרים מאוד. למשל חשבתי לקנות את הכיסא גיימינג של לוג'יטק והרמן מילר, אחרי שראיתי אותו והתלהבתי ממנו מאוד ראיתי את תג המחיר הפסיכי לחלוטין שעומד על כ-1,300 יורו! לכן עניין המחיר הוא אישי ואני לא נוהג להוריד עליו המון ציון (אתה יכול לראות את זה גם בביקורת שלי ל-RTX 3090 שאגב קיבל ציון 7) אבל אני תמיד דואג לציין אותו, אם כואב לך הגב ואתה לא יכול לשבת על כיסא רגיל אז הוצאה של 1,300 יורו על כיסא יכולה להיראות לך הגיונית ושווה את זה, מצד שני אם אתה לא צריך את הכיסא או הפיצ'רים הספציפיים האלה, כיסא של 1,300 יורו יכול להיראות לך 1,200 יורו יותר ממה שהוא צריך לעלות.
    עבורי, ה-Iskur Lumbar Support הוא פיצ'ר גיימצ'יינגר, בלעדיו כניראה שהציון של הכיסא היה מגרד את ה-8 מלמטה.

    מקווה שזה ענה לך ואשמח להמשיך ולדבר על הכל :)

  3. 3

    20:57 24.05.2021 | elad9219 elad9219

    תודה רבה על התשובה.

    לא התכוונתי חינם כמתנה, אלא זמנית בשביל לעשות את הביקורת. אבל לא משנה.

  4. 4

    10:39 25.05.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אני רק רוצה לחזק רגע את מה שרועי אומר פה: ברוך השם אנחנו אחד מאתרי הגיימינג הגדולים ביותר בישראל (אם לא הגדול שביניהם), וככזה אנחנו נקבל לסיקור את המוצרים החמים ביותר של החברות השונות. כן, חלק גדול מהמוצרים שאנחנו מסקרים כאן שייכים ל-High End של החברות השונות, בין אם מדובר במסכים של LG ו-ASUS, הכרטיסים הגרפיים או ציוד גיימינג היקפי. לרוב המחיר מצדיק את ההשקעה: מדובר במוצרים סופר איכותיים ורציניים שיחזיקו לאורך זמן ויספקו חוויה טובה יותר מחלק גדול מאוד מהמוצרים המתחרים - כשיש פער בין המחיר לבין האיכות זה ישפיע על הציון, אבל במקרים רבים - לפחות במוצרים שאני סיקרתי לאחרונה, לא היה פער שכזה: אתה משלם הרבה ומקבל את הטופ שאפשר להציע לך.

    אנחנו לא יכולים לתת לעובדה שהמחיר של המוצר גבוה להשפיע על הציון יותר ממה שציינתי קודם, למעט הערה בחלק של ה-״רע״ כמו שרועי עשה. זה יהיה לא הוגן - לא כלפי הקוראים שרוצים לדעת את הדעה האמיתית שלנו של המוצר ולא כלפינו שצריכים להוריד ציון למוצר שממש אהבנו רק כי הוא מאוד יקר. הרוב המוחלט של הצוות לא יכולים להרשות לעצמנו חלק גדול מהמוצרים שאנחנו מסקרים, זה לא אומר שאנחנו צריכים להוריד ציון ״Out of spite״. המוצר טוב? הוא יקבל את הציון המתאים. המוצר רע? הוא יקבל את הציון המתאים :)

    לסיכום, אני באמת חושב ש-Chrono Trigger צריך לקבל רימייק.

  5. 5

    11:49 01.06.2021 | WarFox89 WarFox89

    האתר ממומן ע"י פרסומות ונותני חסות - אם הם יפרסמו ביקורות שליליות אף אחד לא ישלח להם מוצרים לסיקור - אם אין מוצרים לסיקור אין הכנסה ורווח. מה לא ברור ?

  6. 6

    08:26 03.06.2021 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    אהלן שועל מלחמה מה הולך? טוב לראות אותך שוב!
    מעבר לפירסומות שאתה רואה בצד העמוד, בגוף הכתבה ובחלונות הטעינה בין עמודים באתר אין לאתר פרסומות או נותני חסות אחרים. לא סוני (כמו שהרבה כותבים לנו) לא יוביסופט, לא אסוס ולא רייזר משלמים לנו על ביקורות של מוצריהם באתר. אם וכאשר יהיה לאתר שיתוף פעולה בתשלום עם חברה כזאת או אחרת, תוכל לראות בשורה הראשונה של הכתבה משפט כמו: "הכתבה מגיעה אליכם בחסות XX", אם אתה לא רואה משפט כזה, משמע שלא היה מעורב בעניין כסף.
    כפי שאמרתי, ההסכם עם חברות הוא מאוד פשוט- מגיע מוצר אנחנו עושים עליו את הביקורת שלנו והוא הולך. בנוסף, אשמח להזכיר לך שכן העלנו ביקורות שליליות וקוטלות למי שהגיע לו, לדוגמא: הסרט של Mortal Kombat קיבל ציון 6.5, Ghost Recon: Breakpoint כמו שאתה יודע קיבל ציון 4, Balan Wonderworld קיבל ציון 3 והדובדבן שבקצפת הוא מסך הגיימינג החדש של פיליפס ה-272E1GAEZ שקיבל ציון 2. בנוסף לאלה אפשר לראות עוד ביקורות עם ציוני 7 כמו ה-RTX 3090 שהזכרתי קודם. אני אגלה לך סוד, אבל כניראה שמוצרים ימשיכו להגיע גם אם נקטול מוצרים כשזה מגיע להם, זה ניקרא יושרה עיתונאית ויש הרבה מאוד חברות שזה ערך חשוב עבורן.
    אם אסוס לדוגמא הוציאו מוצר לא טוב והוא קיבל כאן 4, עכשיו חובת ההוכחה היא עליהם להראות שיש להם מוצרים טוב ולכן האינטרס שלהם יהיה לשלוח לנו עוד מוצרים. ואם חברה לא מוכנה להמשיך לעבוד איתו בגלל שהביקורת על מוצר שלה הייתה קוטלת והמוצר קיבל ציון נמוך, אז הכל בסדר וזאת זוכתם המלאה. כשחברה שולחת מוצר לביקורת היא לוקחת בחשבון את העובדה שהוא גם יכול לקבל ציון 10 או 2 ואפילו 0. זה ניהול הסיכונים שכל חברה עושה במטה שלה לפני שהמוצר יוצא לכתבים.|

    מקווה שזאת תשובה שנתנה לך עוד קצת אור על הנושא, אשמח להמשיך ולהסביר במידת הצורך :)

  7. 7

       | פורסם ע"י