הרשמה

חברת Nvidia מכריזה על המעבד הראשון שלה

המהנדסים ב-Nvidia יודעים לעשות עוד דברים חוץ מכרטיסי מסך

וכמו תמיד, גם כאן יש נגיעה ישראלית

אם אתם מתעניינים בחומרה או שאתם גיימרים, אין סיכוי שלא שמעתם על חברת Nvidia. כידוע, החברה היא המפתחת והיצרנית הגדולה ביותר בעולם כבר עשרות שנים בכל מה שקשור לעיבוד גרפי ובעיקר כרטיסי מסך. אבל בשנים האחרונות אפשר לראות ש-Nvidia לא רוצה לשים את כל הביצים שלה בסל אחד ולהישאר מקובעת ומחויבת לעולם הגרפיקה כשהיא מחפשת כל הזמן את דרכה למקומות ושווקים חדשים. אחד התחומים הגדולים ש-Nvidia שמה עליהם דגש רב בשנים האחרונות הוא עולם ה-AI. כחלק מהמאמץ להיכנס לשוק זה Nvidia פיתחה מספר מוצרים לאורך השנים ובימים האחרונים היא קיימה את אירוע GTC21 שבו קיבלנו מספר הכרזות חדשות מצד החברה.

בכל הקשור לעולם ה-AI והבינה המלאכותית Nvidia הציגה את פלטפורמת ה-SOC שלה לרכבים אוטונומיים בשם Nvidia Drive Atla שמונעת על ידי בינה מלאכותית ומסוגלת לבצע כמות לא נתפסת של כ-1,000 טריליון פעולות בשניה (TOPS). נוסף לפלטפורמה זאת Nvidia הציגה עוד מספר דברים שבניהם גם Javis Interactive Conversantional שיאפשר לבינה מלאכותית לבצע שיחות אוטומטיות ברמת דיוק גבוהה. אבל אם נשים את אלו בצד לרגע, ההכרזה המעניינת ביותר לפי דעתי שקיבלנו ב-GTC21 היא על Nvidia Grace שהוא המעבד הראשון של החברה הירוקה.

מעבד ה-Grace הוא מעבד שמיועד לשוק השרתים ומרכזי נתונים אשר דורשים ביצועים ויכולות חישוב של מחשבי על (Super Computer). המעבד מתבסס על ארכיטקטורת ARM שמאפשרת למעבד יכולות טובות יותר פי 10 ממעבדים אחרים בשוק אשר מבוססים על x86 לצד יכולת העברת נתונים מהירה שאין כמותה בין המעבד ומעבדים גרפיים שיוצמדו אליו. הפרט המעניין מאוד כאן הוא שזה הצעד הראשון של Nvidia לשוק מעבדי הסרברים שהיה עד היום מגרש המשחקים הפרטי של Intel ו-AMD. האם בשנים הקרובות ניראה מעבדי Nvidia במחשבים פרטיים? עוד מוקדם מאוד להגיד אבל הכניסה של החברה הירוקה בהחלט מלחיץ מאוד את החברות השונות ויוביל בסופו של דבר לטובת הצרכנים.

ואם אנחנו כבר ברוח החגיגות של יום העצמאות אז גם כאן יש גאווה ישראלית לא קטנה כאשר Nvidia הכריזה על BlueField 3 DPU שופתח כאן במרכזי הפיתוח של החברה בישראל על ידי 2,400 העובדים של Nvidia בארץ.
מה דעתכם על ההכרזות? מה אתם חושבים על מעבד פרטי מ-Nvidia? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י