הרשמה

ביקורת: LG UltraGear 27GR95QE

רגע לפניי הביקורת ה-300, שמואל יצא לבדוק את אחד המסכים המעניינים והיקרים ביותר של LG.

האם המחיר הגבוה מוצדק? כן, אבל זה עדיין לא אומר שזה מסך שאתם חייבים לקנות לעמדה שלכם

המסך סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל וקבוצת ח.י., תודה רבה!

הרבה אנשים מתלוננים אצלנו שאנחנו מסקרים מוצרים שהם High End ובעוד שיש לזה קהל הם רוצים לראות גם מוצרים פחות יקרים מקבלים סיקור אצלנו. אז בעוד שבאמת יש לנו יותר סיקורי Mid-Range זה ממש לא אחד מהם. ה-LG UltraGear 27GR95QE הוא ללא ספק אחד ממכשירי הדגל של החברה והמחיר שלו בהתאם: מדובר במסך בגודל 27 אינץ' וברזולוציה של 1440p שעולה מעל ל-5000 ש"ח למסך לבדו. אז, האם המסך הזה שווה את המחיר שלו? בואו ננסה לענות על השאלה הזו בביקורת הזאת.

איכות בנייה ועיצוב

המסך הזה של LG קצת שונה מכמה מסכים אחרים שיצא לי לבדוק לאחרונה כאן באתר. אם רוב המסכים הולכים לכיוון של Bazel-less Display, או תצוגה נטולת שוליים, המסך של LG דווקא מחליט להשאיר שוליים רבים בצידיי המסך. אני לא יכול לומר שזה מפריע לי יותר מדי בתור משתמש עם מסך בודד, אבל לאנשים שמשתמשים בקונפיגורציה של כמה מסכים זה לצד זה - זה משהו שכדאי שתדעו אם המסך הזה היה על הראדאר שלכם.

שאר הדברים שקשורים בעיצוב של המסך דיי סטנדרטיים: המסך כולל רגלית ומעמד מאוד יציבים, למרות שכמו רוב המסכים כיום בשוק, גם המסך הזה תומך בזרועות VESA אם אתם מעדיפים את המסכים שלכם מרחפים מעל העמדה שלכם. זוויות התזוזה של המסך יכלו להיות טובות יותר: 10 מעלות לכל צד ומינוס 15 עד 5 מעלות למעלה ולמטה. קצת פחות מהסטנדרט בתזוזה לצדדים, אבל לפחות אפשר לסובב את המסך ב-90 מעלות שזה טוב.

החלק האחורי של מסך ה-27 אינץ' הזה מכיל את החיבורים שמסודרים בצורה מאוד נוחה וכוללים DisplayPort 1.4, שני חיבורי HDMI 2.1, חיבור 3.5mm אחד ושני חיבורי USB. האם העובדה שאין חיבור Thunderbolt מציקה לי? מאוד. בעיניי זה סטנדרט כבר ואני לא מבין למה אין פה חיבור שכזה. אבל אם נחזור לחיובי שנייה, מסתבר שהמסך הזה תומך ב-DTS Headphones:X דרך האוזניות בחיבור ה-3.5mm שזה נהדר. האפשרות לסראונד טוב כחלק מהפיצ'רים של המסך, זה בהחלט משהו שאנחנו צריכים יותר בציוד שלנו.

בתחתית המסך תוכלו להרגיש את הגריל של החלק התחתון של המסך (להזכירכם, זה פאנל OLED, אז הוא גם דק הרבה יותר ממה שאתם חושבים), שמכיל גם את תאורת ה-RGB של המסך וכפתור הדלקה בודד. אם זה מדליק לכם נורה אדומה של: ככה אני שולט בתפריט של המסך? אז חכו, אני מדבר על כך בהמשך. אבל סיימנו לדבר על החיצוניות של המסך - היא טובה מאוד, אפשר להתקדם לחלק שבאמת מעניין אותנו בביקורת: איכות התמונה.

ביצועים ואיכות תמונה

כי אם זכרוני אינו מטעני (מקסימום תתקנו אותי בתגובות), זהו מסך המחשב השני ברציפות שאני מסקר שהוא מסך OLED. בעיקרון זה אומר שמדובר באחד המסכים עם התצוגה הכי טובה שאני אבדוק. איכות הצבעים נהדרת (ושאני לא אדבר על העומק של צבעי השחור על המסך הזה), כשמשחקים כמו Ori and the Will of the Wisps פשוט נהנים מזה, באותה הצורה שהם היו נהנים מאחת הטלוויזיות של LG. אם כבר הזכרתי את הטלוויזיות שלהן, אז כן - גם ה-HDR במסך הזה נהדר, למרות שהוא באופן מפתיע לא מרשים כמו בטלוויזיות של החברה. 

איכות ה-HDR מעולה, אבל הבהירות נמוכה בקטע ממש מפתיע. זה קצת מזכיר את סדרת ה-CX והבהירות הנמוכה שלה יותר מאשר ה-C2 שהצליח לפתור את הבעיה הזאת. זוויות הצפייה נהדרות - הוא אולי לא מסתובב יותר מדי, אבל בכל זווית שבה בדקתי את המסך הזה הוא הצליח להצטיין ולהציג תמונה נהדרת. מסך המט גם מספק הגנה נהדרת כנגד השתקפויות ובכלל, החוויה שלי משימוש במסך מעולה. בזכות חיבורי ה-HDMI 2.1 שלו, זה גם אומר שזה מסך שמתאים בצורה פנומנלית לקונסולות הדור הנוכחי. נכון, זה לא מסך 4K, אבל גם 1440p יציג לכם יופי של תמונה על המסך בזמן שאתם משחקים ב-Spider-Man 2 או ב-Starfield.

כרגיל עם מסכי OLED, הסכנה לצריבה תמיד קיימת, למרות שכאן LG כבר הצהירו שהם משתמשים בטכנולוגיית רענון הפיקסלים שלהם כדי להאריך את תוחלת החיים של המסך ולמנוע צריבה. זה אקסטרה קריטי במסכי מחשב, שכן הסבירות שהתמונה שתציגו על המסך בחיבור למחשב אישי תהייה סטטיסטית גבוהה יותר באופן משמעותי מבמשחק בקונסולות. אני עדיין לא יכול להמליץ על מסך OLED לשימוש במחשב אישי בלב שלם, אבל אני קצת יותר רגוע עם המסך הזה.

אני יכול לומר שיחסית למסך 240hz, איכות התמונה היא נהדרת: קיים Ghosting מינימלי בקצבים הגבוהים מאוד, אבל חוץ מזה המשחקים עצמם נראים ועובדים פשוט נהדר. שוב, אתם תצטרכו מחשב מאוד טוב כדי להגיע לקצבים האלה במשחקים שהם לא משחקי אינדי קטנים, אבל המחשב שלנובו השאילו לנו (ה-Lenovo Legion 7-16IAX7 עם 3080ti), איפשר לי לראות למה המסך הזה מסוגל בגזרה הזאת ואני יכול לומר שגם איכות התמונה וגם זמן התגובה ב-240 הרץ מעולים.

בנוסף לאיכות תמונה הנדרת, המסך גם תומך בטכנולוגיית VRR. הדבר החשוב ביותר שזה אומר הוא שלהגיע ל-240 פריימים לשנייה הוא לא חובה כדי לחוות חוויית משחק חלקה. G-Sync ו-FreeSync יספקו לכם תמונה ללא "קריעות" או שיבושים אחרים, ככה שאם יש ברשותכם כרטיס מסך שלא יכול לספק 240 פריימים לשנייה ב-1440p, זה בסדר גמור ואתם עדיין תיהנו מהצבעים הנהדרים ואיכות התמונה הטובה בלי לחשוש יותר מדי.

אלו מכם שאוהבים להתעסק עם הגדרות הצבעים והתצוגה של המסך (כמוני), ישמחו לשמוע שהתפריט, בעודו לא מהמפורטים שראיתי, מאפשר משחק טוב עם החום של הצבעים, ניגודיות, בהירות, הפעלה או כיבוי של VRR ועוד. ההגדרות בסדר גמור ואפילו מאפשרות לכם להפעיל סופר FPS שיציג לכם מה כמות הפריימים לשנייה שמוצגים כרגע על המסך, אבל יש לי בעיה מסוימת עם התפריט הזה והיא שהוא... נשלט על ידי שלט חיצוני.

אני עומד לומר משהו שירגיש מאוד מטומטם אבל אתם צריכים להבין שזה בא מפוזיציה של שחקן PC המון שנים: השליטה בתפריט בעזרת שלט מציקה לי. שליטה בעזרת שלט אמורה להיות קשורה לעצמים שנמצאים רחוק מהשחקן: טלוויזיה, מערכת קולנוע ביתית - דברים מהסוג הזה. העובדה שהמסך הזה מצריך ממני החזקה של שלט בעמדה ולא מאפשר לי פשוט לשלוח יד ולטפל במה שאני צריך היא... מוזרה. כנראה שיהיו אנשים שיאהבו את זה (אחרת LG לא הייתה הולכת לכיוון הזה מלכתחילה) - אני פשוט לא אחד מהם.

השורה התחתונה

אני אנצל את השורה התחתונה כדי לענות על השאלה בתחילת הביקורת: האם זה מסך ששווה 5000 פלוס ש"ח? אז התשובה היבשה היא שכן: זה מסך עם איכות תמונה מהטובות שראיתי, תמיכה בטכנולוגיות VRR ו-HDMI 2.1 כך שאתם יכולים להשתמש במסך הזה כמסך היחיד שאתם תצטרכו, איכות בנייה טובה מאוד ועוד הרבה מעלות שגורמות לו להרגיש כמו מוצר פרימיום אמיתי. שאלת ה-Follow-up שאתם צריכים לשאול היא "האם אני צריך מסך כזה?". לרוב האנשים התשובה תהייה שלא, בין אם מדובר בחוסר ב-Thunderbolt, הבהירות הנמוכה או שאתם סתם לא רוצים להוציא כל-כך הרבה על מסך גיימינג.

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה פנומנלית עם HDR מרשים
  • איכות בנייה מצוינת ועיצוב טוב מאוד
  • ביצועים טובים מאוד
  • תומך בקונסולות הדור הנוכחי - יכול להיות המסך היחיד שלכם

הרע

  • המסך מאוד יקר
  • מחסור ב-Thunderbolt

והמחיר

  • אתם מוכנים לשלם את המחיר?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:59 25.06.2023 | נתי נתי (אורח)

    מבחינתי אם להשקיע סכומי עתק במסך, אז כבר הייתי הולך על ה- LG FLEX (שעולה 'רק' כפול), סיירת או ניירת :)

  2. 2

       | פורסם ע"י