הרשמה

חברת AOC היא המנצחת בשוק המסכים אבל המצב לא ניראה מעודד

ניצחון קטן בשוק גדול שיורד

שנת 2023 מסתמנת כשנת צימצומים

בכל רבעון מתפרסם על ידי אירגון ה-IDC (או בשמו המלא ה-International Data Corporation) דוח אשר מסכם את המגמות השונות בשוק המחשבים והאלקטרוניקה. האירגון בנוי ממאות אנליסטים וחוקרי שוק אשר יודעים לנתח את נתוני המכירות של החברות השונות, את הסגמנטים השונים שהמוצרים השתייכו אליהם, באילו טכנולוגיות הם השתמשו ועוד עשרות פרמטרים אחרים. דוח הנתונים של IDC מכוון בעיקר עבור חברות ומשקיעים בתחום אבל מידי פעם הוא יכול לעניין גם אותנו כשהוא לא פעם מצביע על מגמות בשוק המחשבים.

הדוח האחרון שהתפרסם על ידי IDC הוא דוח הסיכום של מסכים ברבעון 4 של שנת 2022. בדרך כלל רבעון 4 הוא הרבעון הטוב והעמוס ביותר לחברות החומרה, ברבעון הזה מושקים המוצרים החדשים ובראשם מוצרי הדגל של כל החברות. על פי הדוח שפורסם, ״המנצחת״ היא חברת AOC עם מותג הגיימינג שלה AGON אשר זכו במקום הראשון עם נתח השוק הגדול ביותר כש-HP, Dell ו-Lenovo אחריה. על אף החדשות הטובות עבור AOC, ניראה שהמצב לא מאוד טוב עבור כל החברות השונות. הדוח הציג ירידה משמעותית במכירת במסכים לעומת רבעונים קודמים כשעל פי הצפי, מספרי המכירות של השוק המסכים ימשיך לרדת עד שהוא יתחיל להתאושש ולגדול חזרה רק בסביבות שנת 2024.

אז מה זה אומר לנו הגיימרים? הנחת העבודה הראשונה היא שיכול להיות שבחודשים הקרובים וככל שהזמן יעבור ניראה יותר ירידות מחירים עבור מסכים מפני שהחברות ירצו למכור אותם לפני שהם יעלו אבק במחסנים ויהיו לא רלוונטים. שנית, סביר להניח שניראה את היצרניות שומרות את המוצרים החדשים שלהן עוד קצת בסוד עד שהשוק יתחיל להתאושש.
האם ההאטה הזאת בשוק טובה לנו? מוקדם עדיין להגיד, יש לה כמה יתרונות וחסרונות אבל מה שבטוח זה שהשנה הקרובה תיהיה קצת פחות מעניינת בכל הקשור למסכים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י