הרשמה

ביקורת: LG Sound Bar SN10Y - מי בא לעשות לי רעש?

בר לקח לסיבוב את הסאונד-בר של LG - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

זהו מוצר טוב שמגיע מחברה גדולה ובמחיר שנמוך במעט מסאונד-ברים אחרים ולכן הוא קנייה בטוחה לחלוטין - יצאתי עם רעב לעוד

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל, תודה רבה!

בואו נשים את זה על השולחן: סאונד הוא אחד התחומים שאנחנו די מזניחים בסלון. אנחנו כולנו יודעים את ההבדל בין OLED ל-LCD LED. מונחים כמו HDR, רזולוציה, צפיפות פיקסלים ו-HDMI לא מפחידים אותנו. מה שמפחיד זה eArc, ערוצי שמע, Dolby Atmos ותג המחיר שמחובר אליהם. אם אתם רוצים לקנות טלוויזיה מצוינת אתם צריכים לשלם ״רק״ כ-7500 ש״ח. רוצים מערכת סאונד מצוינת? Bowers & Wilkins ימכרו לכם אחת במחיר של BMW חדשה. אז כמה כיף שלפני כעשור נכנסו לחיינו הסאונד-ברים (או מקרני הקול בעברית) שמאפשרים לנו לקבל סאונד די טוב במחיר יחסית נמוך והכי חשוב (לנו כגיימרים) - היקפי.

כבר די הרבה זמן שאני מתכנן לקנות סאונד-בר שיחליף את הסמסונג שקיבלתי בירושה מחבר שקנה חדש וגם רגל לסאבוופר אין לו. כשקיבלתי את ההזדמנות לבקר את הסאונד-בר 5.1.2 קפצתי על ההזדמנות. ביום ההולדת שלי נחת שליח ברחוב ביאליק ברמת גן וביקש שאקח ממנו את החבילה. אני לא מהסס ויורד למטה לקחת את החבילה. חותם לשליח על פתק הקבלה והוא ממשיך לחלק עוד מכשירים ללקוחות אחרים. והנה אני מסתכל על הקופסא.

מה בקופסא?

מדובר פה בחתיכת סאונד-בר גדול. אורכו 144.3 סנטימטרים - באורך של טלוויזית ה-LG 65CX ששודכה אליו. ומבחינת משקל? רק הסאונד-בר שוקל 7 קילוגרם. זה לפני הסאבוופר האלחוטי ששוקל בעצמו 7.8 ק״ג. כמובן שאחרי 5 מדרגות התקשרתי לשותף שיבוא ויתן יד. באריזה שוכן הסאונד-בר העצום, סאבוופר די גדול, שלט סטנדרטי לחלוטין, וערכה לתליה על הקיר. קבוצת ח.י, היבואנית, גם הוסיפה כבל HDMI High Speed שיתמוך בסאונד-בר.

ואם כבר תמיכה, מי שבאמת תמך זה הסאונד-בר בנו. הוא כולל חיבור eARC שמנצל את רוחב הפס של ה-HDMI 2.1 שבטלוויזיה, 2 כניסות HDMI 2.1, חיבור אופטי, ו-USB. מבחינת פורמטים, עם HDMI2.1 מגיעה גם אחריות גדולה: Dolby Atmos - בפנים. תמיכה בהעברת HDR/Dolby Vision? גם כן. בלוטוס? Chromecast? וויפי? Be my guest. אם הפורמט קיים, הוא נתמך.

מבחינת סידור רמקולים, ה-SN10Y מצויד בלא פחות מ-7 רמקולים. 5 ערוצים מסורתיים - 2 קדימה, 2 אחורה, אחד מרכזי. 0.1 ערוצים באס (סאבוופר) ועוד 2 ערוצי Atmos (עליונים). את רמקולי ה-Atmos אפשר לראות בבירור בראש הסאונד-בר. למי שלא יודע - Dolby Atmos זו טכנולוגיה של חברת Dolby שמוסיפה גם ערוץ עילי לכל הכיף.

התקנה ותפעול

ההתקנה של הסאונד-בר היא די קלילה - חברו את כבל ה-HDMI לחיבור ה-eARC בסאונד-בר ולחיבור המתאים בטלוויזיה, חברו את המכשירים שאתם רוצים לסאונד-בר והדליקו אותו. הסאונד-בר מגיע עם שלט בסיסי ששומש בעיקר להחלפת הערוץ של הסאונד-בר כשה-CEC בטלוויזיה החליט שלא בא לו לעבוד. תכלס? הוא מיותר. כל עוד אתם יכולים לשלוט על הפונקציונאליות הבסיסי של הסאונד-בר משלט הטלוויזיה ולהשלים עם הפוקנציונאליות הנוספת דרך אפליקציה - הוא מיותר. בכל מקרה, את הפונקציונאליות המלאה אתם יכולים לנצל רק באפליקציה והשלט של המכשיר נזרק בתוך המגירה. כנראה שזו גם הסיבה ש-LG לא השקיעו בו. מצד שני - השלט של הסאונד-בר של Samsung שברשותי נראה אותו הדבר בדיוק - אולי הם ידעו שאף אחד לא משתמש בשלט הזה?

אפליקציית LG Sound Bar מאוד ידידותית. היא גם נעימה לעין, בניגוד לאפליקציה הקודמת שלהם (LG Wi-Fi Speaker). היא מאפשרת לשלוט באיזון ובעוצמה של כל רמקול בנפרד, להדליק ולכבות טכנולוגיות כמו DRC ו-Neural:X. כמו כן, רק דרך האפליקציה אפשר להפעיל את ה-AI Room Calibration. כשנפעיל את האופציה, הרמקול יתחיל לשלוח צלילים לרחבי החדר בכדי להבין איך החדר בנוי ואיך לשלוח את הצלילים שהוא מפיק כדי שיחזרו אל האוזניים של השומע.

באפקטי הווליום אפשר לבחור במספר אפקטים מובנים מראש - סטנדרטי, שימוש רגיל. Bass Blast למי שאוהב באסים, סרט ומוזיקה, בהתאם לשימוש. אני בחרתי דווקא באפשרות החמישית, AI Sound Pro. במצב זה, הסאונד-בר מנסה להבין במה אנחנו צופים ומשנה את האפקט לבד. האמת? עובד יפה, בניגוד לציפיות שלי.

עוד באפליקציה ישנו מצב Night Time שמנרמל את כל הסאונדים הגבוהים מטה, כך שבזמן הפרסומות בארץ נהדרת, לא קיבלתי מכת סאונד לפנים. אפשר גם לשלוט בעוצמה של כל רמקול נפרד, לשנות את ה-Input ולהשתיק כל צליל. הרמקום גם מכיל בתוכו Chromecast וכיוצא בזה, חיבור WiFi. אפשרות שנשמעה לי מיותרת בהתחלה אך הפכה להכרח אחרי שהתחלתי להשתמש בה. אני עובד מהבית, אז להדליק את כל הטלוויזיה רק בשביל לשמוע מוזיקה? לא, רק לשדר מהספוטיפי לרמקול וזה מספיק.

איכות שמע

בכדי לכתוב את הביקורת, הכנתי מבעוד מועד תוכן המתאים לבדיקה של סאונד היקפי. מבחינת משחקים - על האקסבוקס סריס אקס שיחקתי NBA 2K21, Outriders וכמובן - Stubbs The Zombie ב-Co-Op כדי לבדוק גם סאונד מיושן. ושמעו - זהו אולי לא הסאונד-בר הטוב ביותר לגיימינג, בכלל, אין תחליף לאוזניות עם סראונד. אבל היריות של Outriders נשמעו ברורות, כולל הקולות של הספק-מוטנטים-ספק-חייזרים. ב-NBA 2K21 נכנס האפקט ההיקפי לפעולה. נכון, אין פה רמקולים אחוריים והמשחק לא תומך ב-Atmos - אבל הסאונד מרגיש כאילו הוא ״עוטף״ אותך וההרגשה היא כאילו אני יושב בתוך הקהל. הכי קרוב ללשהות במשחק NBA מאז תחילת הקורונה.

במשחקים ישנים כמו Stubbs The Zombie אין הבדל ניכר. נכון, הצלילים עדיין חדים יותר מהסאונד-בר הקיים (וברור שמהרמקולים המשולבים בטלוויזיה), אבל בואו נגיד את זה ככה - למי שבונה מכונת רטרו, אין סיבה להשקיע כלל וכלל בסאונד-בר.

את מירב משאביו, הסאונד-בר היה צריך בשביל לנגן סרטים שגם תומכים בשלל הטכנולוגיות שלו. את ניגון התוכן נתתי ל-Nvidia Shield Pro לנגן. ה-Shield Pro הוא סטרימר חזק במיוחד, כזה שכולל בתוכו מקודדים חומרתיים ל-Dolby Atmos ו-Dolby Vision כך שהוא מסוגל לנגן את התוכן באיכותו הגבוהה ביותר בלי בעיות. טלוויזיית ה-LG CX למשל, לא מסוגלת לנגן דרך Plex כל סרט 4K בביטרייט מעט גבוה עם כתוביות VOBSSUB. השילד מצליח לעשות זאת בקלות. ומה הוא ניגן? שני מחזות זמר: המילטון שיצא בתחילת הקורונה ואני עדיין שר את השירים ממנו כל הזמין ופאנטום האופרה (שלהפתעתי, כולל בתוכו Atmos). נתתי לסאונד-בר גם להתמודד עם ״ליגת הצדק: סניידרס קאט״ וכמובן, סתם תוכן כמו חדשות וארץ נהדרת.

בואו נדבר רגע על ליגת הצדק של סניידר: הסאבוופר מפיק צלילים מצוינים. בהתחלה, הרגשתי שהבאסים מכוונים נמוך מדי - אבל הם פשוט מכוונים כמו שצריך. רוב היצרנים מגדירים את ערוץ הבאס בעוצמה גבוהה מהצורך - כי באסים חזקים מרשימים את המאזין. פה זה לא המקרה והבאסים מוגדרים מהמפעל ברמה הנכונה. בליגת הצדק יש שימוש נרחב בבאס. הסאבוופר התמודד יפה מאוד עם הבאסים העמוקים, אך חשוב יותר - גם הוא הצליח לספק גם באס בעצימות נמוכה שישלים את הצליל של הסאונד-בר.

במחזות זמר כמו המילטון ופאנטום האופרה כבר אפשר להרגיש את כל שבעת הערוצים. ההרגשה, בשני מחזות הזמר שתומכים ב-Atmos, היא של ממש ישיבה בקהל. האפקט מורגש בעיקר במחיאות כפיים. כבר הרגשתי סביר למחוא כפיים לבד מול הספה. חוץ מזה, היו צלילים שנשמעו יותר מדי ריאליסטים. ב-Paradise PD, באחד הפרקים יש מישהו ששומע מוזיקה מעצבנת. הייתי בטוח שזה מישהו מבחוץ עם מוזיקה מהרכב. השותף הרגיע אותי שזו רק הסדרה כי התחלתי להתעצבן. חוץ מזה, הכלב שלי היה בטוח שניידת בטלוויזיה זו ניידת אמיתית - אז זה נשמע מספיק טוב.

גם כשהפעלתי מוזיקה מהספוטיפי, הסאונד-בר לא אכזב. נכון, זו לא מערכת סטריאו עם רמקולים בגובה מטר וחצי, אבל לשימוש ביתי לא לאודיופילים הסאונד היה מצוין. הבאס, כאמור, לא מוגזם. הגבוהים סבבה. ישנה גם אפשרות להפעיל את רמקולים הסראונד גם בסטריאו כדי לדמות סראונד בסטריאו. אל תפעילו את האפשרות הזו - היא פשוט לא טובה.

האפשרות שעבדה הכי פחות טוב היא ה-CEC, האפשרות לשלוט ברמקול מהטלוויזיה. חשבתי שגם בשידוך עם טלוויזיית LG מתקדמת כמו ה-CX זה גם יעבוד טוב. אבל CEC, כמה שהוא יכול להיות קסום, הוא גם קופסא שחורה והוא עובד איך שבא לו. ככל הנראה, העובדה שמחוברים אליו לפחות 3 מכשירים תומכי CEC, שניים מהם דרך הטלוויזיה (Xbox Series X, Playstation 5) ועוד אחד דרך החיבור ברמקול עצמו (ה-Nvidia Shield Pro) לא עזרו לו. אבל למדתי עם הזמן שאין מכשירים שתומכים לא טוב ב-CEC, זה פשוט ש-CEC לא עובד טוב.

השורה התחתונה

בסוף, ה-SN10Y של LG נותן חבילה די טובה. במחיר של כ-4300 ש״ח כרגע הוא גם לא הסאונד-בר הכי יקר שבנמצא. מי שרוצה סאונד היקפי מלא יאלץ לקנות את הרמקולים האחוריים LG SPK-8S בשביל לקבל חווית סראונד אמיתית, אבל לשאר האנשים ככל הנראה ה-LG SN10Y הוא די והותר ואף עונה הרבה מעבר לציפיות. המינוס היחיד מבחינתי הוא שבגלל שלא יצא לי לשמוע סאונד-ברים אחרים ברמת המחיר הזה, יכול להיות שיש טובים ממנו. מצד שני, יכול להיות שיש גם גרועים ממנו במחיר הזה. אבל סה״כ זהו מוצר טוב שמגיע מחברה גדולה ובמחיר שנמוך במעט מסאונד-ברים אחרים ולכן הוא קנייה בטוחה לחלוטין. יצאתי מרוצה ועם רעב להאזין לעוד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • סאונד היקפי טוב
  • באס מדויק ומכוון כמו שצריך
  • אפליקציה טובה מאוד לתפעול

הרע

  • שלט לא רלוונטי
  • עדיין לא סראונד אמיתי

והמחזמר

  • הסיכוי הכי טוב לחוות מיוזיקל בניו יורק
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י