הרשמה

ביקורת: The Falcon and the Winter Soldier- פרק 3

אקשן, חברים ישנים וטיול בחבל הבאלטי.

אני מאוד מקווה שהחצי השני של הסדרה יצליח להחיות אותה ולהפוך אותה לאבן דרך ביקום הקולנועי של מארבל כי כרגע היא הופכת לנשכחת מפרק לפרק

ברכות! הגענו לחצי עונה של הפלקון וחייל החורף. מה קיבלנו לרגל הנגיעה בקיר? לא יותר מדי. אז בין שאריות של מופלטה למצה עם שוקולד (כי נשארה עוד חצי קופסת מצות ומישהו צריך לאכול את זה), הגיע הזמן לצפות בפרק השלישי בסדרה ולחלוק איתי מה חשבתם עליו. הפעם בתור פסקת האזהרה שלי מספוילרים על העלילה עד כה ועל ה-MCU בכלל החלטתי לשתף אתכם ב-Meme מצוין שראיתי והחלטתי שדורש תפוצה רחבה כי מעט מדי אנשים מכירים אותו. אז הנה לכם החלק שהכי מעסיק אותי בסדרה עד כה, מיד אחרי החסות.

הביקורת תכיל ספוילרים לפרק השלישי של הסדרה של הסדרה ולשאר העולם הקולנועי של Marvel, אז אתם מוזמנים לחזור לקרוא את הביקורת לאחר שצפיתם בפרק!

אז עכשיו כשרק מי שצפה כבר בפרק או חסרי הפחד שלא מאמינים בקונספט של ספוילרים נמצאים כאן אני אוכל להביע את תחושותיי על הפרק החדש שסוגר את חצי העונה הראשונה של הפלקון וחייל החורף. במילה אחת: Meh, בכמה מילים: היי, לפחות דניאל ברוהל (Daniel Bruhl) חזר! אז כמו שאפשר להבין, הפרק השלישי לא הצליח לרתק אותי למסך. אולי אלו הדמויות שצועדות במקום, אולי זה הטינה שאני עדיין נוטרת להם מאז קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים, אבל אני פשוט לא מצליחה לשקוע בעלילה של הסדרה או להתחבר בצורה משמעותית לגיבורים שלה.

השבוע קיבלנו פרק שכתב דרק קולדסטד (Derek Kolstad) האיש שאחראי על סרטי ג'ון ויק (John Wick). אולי זה מסביר את העלייה באקשן והירידה בדיאלוגים המשמעותיים. למזלנו, אף כלב לא נפגע לצורך קידום העלילה של הסדרה. אז היה בפרק הזה אקשן והמון, ורובו אפילו היה מוצלח עם כמה סצנות קרב מעולות בלוקיישנים החביבים על כותבי סרטי אקשן: מועדון בעיר תחתית סייברפאנקית עם המון נורות ניאון בצבעים מרהיבים, בריונים ונשים בלבוש חשוף; נמל מלא במכולות שיאפשרו התגנבות וקרב יריות כמו ב-Warzone; וכמובן איך אפשר בלי סצנת בריחה מהכלא.

הפרק קרוי על שמו של Power Broker, דמות שהוזכרה בפרק הקודם וזוכה גם למספר איזכורים נוספים בפרק הנוכחי. אבל כמו הקוסם מארץ עוץ כנראה שאנחנו עדיין מחכים לחשיפה הגדולה של הנבל האמיתי שמתחבא מאחורי הפרגוד. אני מאוד מקווה שהחשיפה תהיה מרשימה כי כרגע המחסור בנבל מרכזי הוא אחד הגורמים לכך שהסדרה צועדת במקום.

קווי העלילה של הסדרה ממשיכים להתנקז לאיתור ה-Flag Smashers שנלחמים נגד הממשל ורוצים להחזיר את החיים לתקופה בה האוכלוסייה הייתה מדוללת. צר לי אבל על אף התמיכה שלי בתוכנית של ת'אנוס לדילול אוכלוסין אני לא מצליחה למצוא עניין בהם והם כרגע מרגישים כמו ממלאי מקום ולא כגורם עלילתי משמעותי. הערך המוסף היחיד שלהם עד כה הוא העשרת הידע של הצופה הממוצע על ערים בחבל הבלטי.

בעוד שג'ון ווקר ממשיך את ההתדרדרות שלו מקפטן אמריקה להומלנדר ונמצא שני צעדים מאחור, סאם ובאקי חוזרים לאדמות גרמניה. שוב. כי יש להם כסף לנסוע לשם, למרות שהם חסרי אמצעים כי הם לא מקבלים משכורת על להיות גיבורים. סאם משתכנע בקלות (המוטיב בפרק הזה) לתת לבאקי להיכנס לתא סגור עם הבחור שדיי הרס לו את החיים. אנחנו מקבלים רגע שתיקת הכבשים קלאסי בו הגיבור הנואש למידע מוכן לעשות ויתורים בכדי לשחרר את הנבל שכלוא בתא מזכוכית ולגייס אותו לעזרתו. סצנת בריחת כלא מזורזת לאחר מכן, זימו מצטרף לחבורה של סאם ובאקי במסעם להגיע לכמה שיותר מדינות בכמה שפחות זמן.

בגלל שמארבל הרגו את טוני סטארק וצריך שדמות אחרת תהפוך לפטרון שמרעיפה ממון ומטוסים פרטיים, הגיע תורו של זימו להשתמש בנכסיו, להראות עושר ולהטיס אותם אל הלא נודע עם חיקוי של אלפרד שנראה כאילו הוא שירת עם באקי בגרמניה הנאצית. הדרך למציאת תשובות בנוגע לסרום חייל העל עוברת דרך מדריפור. לתוהים, זוהי אינה עוד מדינה אירופאית ממוצאת אלא מדינה אסייתית ממוצאת עם וייבים סייברפאנקים, שהיא גן עדן לפושעים וסוחרי נשק. ייתכן שהצגתה תהיה אחד האירועים המשמעותיים שיזכרו לימים מהסדרה, שכן יש לה קשרים ישירים לחבורת ה-X-Men ולוולברין בפרט.

במדריפור אנחנו מוצאים את שרון קרטר (Sharon Carter), עוד דמות שנשארה על המדף מאז קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים. זימו צדק שהוא אמר שמרוב הערצה אנחנו מתעלמים מהמגרעות של הסמלים שלנו. Shame on you, shame on your cow סטיב רוג'רס - איך לא דאגת לאחיינית של אהבת חייך והשארת אותה להירקב באי פיראטיים בלי יכולת לחזור לארה"ב. המרחק אילץ את שרון להסתגל למציאות בה היא פושעת למחייתה, והאמת שהשינוי עשה לה רק טוב. היא מחוספסת יותר, עוקצת את סאם ובאקי ללא היסוס, וגם מספקת סצנת אקשן מרשימה מבלי להזדקק לכינוי גיבור על בשביל להרביץ לרעים.

לאחר סצנת מעבר לא ברורה במועדון שהדבר היחיד שהיא סיפקה לנו זה חומר ל-GIF של דניאל ברוהל רוקד, החבורה מגיעה למעבדה הסודית של ד"ר ניי גל, גאון ניירוטי שהצליח לשחזר גרסא של הנסיוב של ד"ר ארסקין (Dr. Erskine) באמצעות הנדסה לאחור בשיתוף חמשת החיילים המתים של היידרה בסיביר, הCIA שנתנו לו לבצע ניסויים חיים ביעשיה בראדלי שפגשנו בפרק הקודם וכמובן כסף מפאוור ברוקר. כיאה לכל ד"ר שמצליח לעשות את הבלתי יאומן, הוא נורה ומת וביחד איתו הנוסחה והמעבדה. סצנת האקשן שעוקבת לאחר מכן מרגישה כאילו היא נועדה רק בכדיי שנקבל את זימו במסכה, ותודה לכותבים שלא מרחו את הציפייה הזו יותר מידיי והמציאו פרק האלווין בשביל שנזכה לראות את התלבושת האייקונית מהקומיקס.

אנחנו נפרדים משרון למרות שיש תחושה שזו לא הפעם האחרונה שנראה אותה ועולים ביחד עם הגיבורים שלנו למטוס שיוביל אותם לריגה. נראה כאילו הסצנות במטוס בפרק הזה הן היחידות שמחוברות לשורשים של הסדרה- על סמלים ומשמעותם. בדרך למדריפור דובר על האהבה של סטיב למרווין גיי והסכנה בקיומם של סמלים, ובדרך חזור אנחנו מקבלים שיחה על התסכול של סאם מהמורשת המדממת של המגן ואת באקי שמראה סימנים ראשונים בדרך להרים את המגן בעצמו (Just Do it!). סוף הפרק היה אחד מהרגעים המפתיעים בסדרה כשהמוזיקה האייקונית של Black Panther התחילה להתנגן, ואז הופיעה איו (Ayo), חברה במשמר הדורה מיה (Dora Milaje) של ווקנדה שהגיעה לסגור חשבון עם זימו.

בשורה התחתונה קיבלנו פרק מדשדש שמנסה לפרוש כנפיים ללא הצלחה, עם עלילה שמלאה באירועים אבל בפועל לא מזיזה כלום ודמויות ישנות-חדשות שקופצות לביקור וסגירת קצוות. בעוד של-WandaVision הייתה מטרה ברורה וכמכלול קידמה את ה-MCU צעד נוסף להזנקת Phase 4, חצי העונה של The Falcon and the Winter Soldier לא מצדיקה בינתיים את הפקתה. אני מאוד מקווה שהחצי השני של הסדרה יצליח להחיות אותה ולהפוך אותה לאבן דרך ביקום הקולנועי של מארבל כי כרגע היא הופכת לנשכחת מפרק לפרק.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י