הרשמה

ביקורת: Gigabyte G27QC

רועי קיבל מ-Aorus מסך 1440p לסיקור - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

בעוד שכולם רבים אם עדיף 1080p או 4K, רועי מסתכל על כולם מהצד עם מסך QHD

מסך ה-G27QC סופק לנו לסיקור על ידי Aorus ישראל, תודה רבה!

רבות דובר וכניראה שעוד ידובר על קונסולות הדור הבא. אך בין כל הדברים הטובים שהן הביאו איתן והכניסו להמון מסכים ובתים חדשים ודחפו חזק למיינסטרים של הגיימינג כמו Ray Tracing ומשחק בקצב פריימים גבוה, ניראה שהן גם הביאו איתן במלוא הכח נושא לדיון שהיה עד היום נחלת שחקני ה-PC בלבד- הדיון על משחק ברזולוציה נמוכה עם קצב פריימים גבוה וחלק (240 פריימים ומעלה) או רזולוציה גבוהה ויפה יותר בקצב פריימים נמוך עד בינוני (120-60 פריימים). ניראה שהדיון הזה בוער בהמון קהילות שחקנים וכבר סוג של הפך לשדה קרב כשלכל אחד מהצדדים יש טיעונים טובים מאוד, אך בגבול הזה שבין שני הצדדים נמצאים מסכי הגיימינג בעלי קצבי ריענון גבוהים ומה שאני אוהב לקרוא לה כ"רזולוציית הביניים",ה-1440p, שבעבר כבר השתלחתי בה כאן. וכזה הוא מסך ה-G27QC שקיבלתי לביקורת.

5 דקות לאושר 

כבר מרגע קבלת הקופסא של המסך מבינים לאיזה כיוון Gigabyte הלכה עם המסך הזה, הקופסא היא בסך הכל קופסאת קרטון חומה קלאסית עם מעט לוגואים וציורים של המסך. גם כשמוציאים את המסמך והמעמד שלו מהאריזה אותו קו עיצובני נמשך, קו עיצובי שאומר בין השורות- לא באתי להיות הכי יפה, באתי לעבוד. העיצוב של המסך הוא נטול אורות, RGB, מעמדים מתכתיים נוצצים ומסוגננים או כל דבר בכיוון העיצובי הזה. בתכלס, העיצוב של המסך הוא דיי משעמם. בסך הכל יש לו מעמד שטוח ולא גדול במיוחד בצבע שחור עם שוליים דקים שלא מושכים את תשומת הלב מהכוכב המרכזי- המסך הקעור.

לפני שאספר מה דעתי על המסך עצמו, אני אשפוך כאן את מרבית הפרטים טכניים עליו כי אנחנו נפגוש את חלקם בהמשך הביקורת. לקח לי בדיוק שתי דקות כדי לחבר בין המעמד למסך ואחר ששמתי לב לפלסטיק שנועל את המסך במקומו הייתי מוכן להנמיך את המסך כמעט עד שהוא היה צמוד למעמד ולהתחיל לשחק איתו. ה-G27QC הוא מסך קעור (בקעירות של 1500R) בגודל 27 אינץ', הוא בעל רזולוציה של 1440p ביחס תצוגה של 16:9 (מוכרת גם כ-QHD) שתומכת בקצב של כ-165 פריימים בשניה עם זמן תגובה זריז של כ-1ms. המסך מצופה כך שהוא לא יחזיר השתקפויות והוא עושה את זה בצורה טובה כך שגם כאשר השתמשתי בו כשהוא נמצא מול חלון מאוד מאוד לא היו לי השתקפויות וסנוורים מעיקים. בצידו האחורי של המסך נמצא את שני חיבורי ה-HDMI 2.0, חיבור ה-DisplayPort 1.4, חיבור ה-USB 3.0 עבור המפצל שנמצא במסך עם שתי היציאות שלו בנוסף לחיבור אודיו 3.5 מ"מ וחיבור לשקע החשמל שלא מצריך שימוש בספק כח חיצוני כמו בהרבה מסכים אחרים.

אל תשפטו ספר לפי הכריכה שלו

אז אולי העיצוב של ה-G27QC הוא לא העיצוב הנועז ביותר שיש בשוק, אבל העיקר כאן הוא המסך ויכולות התצוגה שלו. כיאה למסך אשר מבוסס על פאנל IPS ל-G27QC יש טווח צפיה גדול ששומר על צבעים אחידים ומדויקים גם בזוויות כהות במיוחד ביחס למרכז המסך. פאנל ה-IPS מספק גם צבעים נהדרים ומדויקים עם כיסוי של 120% בטווח צבעי ה-sRGB. אבל וזה אבל גדול, המסך תומך רק בתצוגת צבעים בפורמט 8bit, זאת אומרת שאף על פי שכתוב על האריזה שלו ופרט זה גם מוזכר בדף המוצר, המסך לא תומך בטכנולוגיית HDR "אמיתית". במקום זאת המסך לוקח את צבעי ה-8bit שיוצאים מכרטיס המסך ומבצע עליהם עיבוד כדי שיראו דומים לצבעי ה-10bit או לתצוגה שמתקבלת ממסך שתומך באופן מלא בתצוגת HDR10 לדוגמא. אני כן אגיד שברוב הזמן, הבצעים ניראים מעט טוב יותר כאשר מפעילים את מצב ה-HDR במסך, אבל הם לא מתקרבים לדבר האמיתי. אפשר להסתכל על זה קצת כמו זום דיגיטלי ואופטי במצלמות, הזום הדיגיטלי יכול להיראות טוב, לעיתים אפילו טוב מאוד, אבל הוא אף פעם לא יהיה טוב כמו זום אופטי.

כמו רוב המסכים שנמצאים בכיום בשוק מסכי הגיימינג גם ל-G27QC יש כמה פרופילים ומצבי תמונה שונים שהוגדרו מראש, כשכל אחד מהם משנה במעט את הטמפרטורה של הצבעים, החדות והבהירות של התמונה. המשתמש יכול לשנות ולהתאים את כל אחד מאותם פרופילים לפי העדפתו או ליצור 3 פרופילים שונים לגמרי לבד. אם כבר הזכרתי את היכולת לשנות את הבהירות של המסך, אציין שזה הוא אחד התחומים שהכי הפריעו לי במסך. עלי פי Gigabyte, למסך יש בהירות של 250nits, בהתחלה לא חשבתי בכלל שהבהירות של המסך תפריע לי אבל ככל שהשתמשתי במסך יותר ושיחקתי בו עוד ועוד, הבנתי שלפחות עבורי, 250nits זה לא מספיק. זה לא אומר שהמסך היה חשוך והיה לי קשה לראות דברים בגלל זה, אבל הייתי שמח לעוד אור. אני מקווה שבדור הבא של המסך הזה או במסך היורש שלו, ניראה עליה משמעותית ברמת הבהירות לפחות לאיזה ה-400nits. מעבר לנוחות שבמסך בהיר יותר, הקפיצה הזאת תעזור גם בשיפור הצגת הצבעים ובמידת החיות שלהם וזה יהיה עוד צעד משמעותי לעבר תמיכה בתקן HDR באופן אמיתי ומלא.

אם נסתכל שוב פעם על הנתונים הטכניים של המסך ניראה שהוא תומך ברזולוציית 1440p שנמצאת בדיוק באמצע בין 1080p ו-4K עם קצב ריענון של 165Hz שהוא בערך האמצע בין קצבי ה-240Hz הנפוצים במסכי 1080p ובין קצבי ה-120Hz שניראים יותר ויותר במסכי 4K בזמן האחרון. לפי דעתי, העמידה באמצע גם על ציר "הרזולוציה" וגם על ציר "קצב הריענון" היא בחירה מעולה מצידה של Gigabyte והיא יכולה לקרוץ לקהל רחב של שחקנים שמתלבט בין רזולוציה גדולה יותר לקצב פריימים מהיר יותר. נכון שמסך של 1440p לא ניראה טוב כמו 4K אבל הוא ניראה טוב יותר מ-1080p, והסיפור דומה גם בכל הקשור לקצבי ריענון. יש שיגידו שזאת בינוניות, אני אוהב להסתכל על כ"מקום טוב באמצע". המקום הטוב באמצע היה יכול להיות מושלם, לו רק הייתה מוטעמת כאן איזשהי תמיכה בטכנולוגיית VRR כמו FreeSync או G-Sync.

הופך את הקערה על פיה?

לא ציינתי את זה עד כה, אבל ל-G27QC יש אח קטן, כמעט אח תאום, ה-G27Q שההבדל היחיד בניהם הוא שאחד הוא מסך קעור והשני לא. יש המון מסכים שהם הרבה יותר קעורים מה-G27QC אבל אני דווקא אהבתי את רמת הקעירות שלו ששוב מראה לו את "משחק האמצע" שהמסך הזה כל כך טוב בו. מצד אחד המסך לא שטוח לגמרי ומעניק חווית משחק טובה, מהנה וסוחפת יותר ממה שמתקבל ממסך שטוח, אך מצד שני הוא לא קעור מאוד עד לכדי רמה שמתחילה להעיק. בעבר יצא לי להתנסות עם כמה מסכים בעלי קעירות של 1000R והחוויה איתם הייתה לי לא כל כך טובה, כך שאני חושב ש-1500R זאת קעירות מעולה. אציין שלהפתעתי, דווקא כשעבדתי על מסמכים וכתבות, הקעירות של המסך הרימה את ראשה ובלטה במיוחד בנוחות שהיא סיפקה.

כמו הרבה מסכים דומים שמתחרים באותה קטגוריה, גם כאן המסך מכיל בתוכו זוג רמקולים, אבל רגע לפני שאתם מדפדפים למטה, תשמעו את מה שיש לי להגיד עליהם (ראיתם מה עשיתי כאן?). להפתעתי המאוד גדולה, הרמקולים של המסך נשמעו טוב מאוד. כמובן שאין מה להשוות אותם מול מערכות סאונד ייעודיות אבל זוג הרמקולים הקטנים נשמעו הרבה יותר טוב ממה שציפיתי מהם. צמד הרמקולים הפיקו צלילים טובים והגיעו לעוצמות חזקות במיוחד ורוב הזמן השתמשתי בהם על כ-70% עוצמה. אך הביצוע אינו מושלם, כשהפריעה לי מעט העובדה שזה נשמע שהסאונד מגיע מחלל סגור ולא דרך פתח ייעודי עבור הסאונד. הכנות, סביר להניח שלא הייתי מנסה כלל את הרמקולים במסך אם הרמקולים הקיימים שלי לא היו מסיימים את חייהם במפתיע, אבל אני שמח מהגילוי הטוב ולא צפוי הזה.

אבל הלוואי והייתי יכול להמשיך ולהרעיף שבחים גם על כל מה שקשור לתפריטים ולכל הקשור לניווט בהם. למסך יש בסך הכל ג'ויסטיק אחד שאחראי על כל הניווט בתפריטים השונים ועל כיבוי המסך. מעבר לזה שהייתי רוצה לראות מספר כפתורים שונים שכל אחד מהם יפתח תפריט הגדרות שונה (בדומה למה שאסוס עושה במסכיה), ניראה שלמסך לוקח הרבה מאוד זמן לקלוט כל לחיצה על אותו ג'ויסטיק ולהגיב בהתאם. כך יוצא מצב שעוברת בערך שניה מאז שלחצתי לפתיחת התפריט ועד שהוא נפתח, שנייה אולי נשמעת כמו משהו ממש לא קריטי אבל היא מספיק מורגשת כאן ואם אתם אוהבים לעבור ולכוון את כל ההגדרות במסך, הזמנים המתים שייווצרו בכל פעם בין לחיצה ובין פתיחת התפריט יתחילו להצטבר ולהתיש אתכם. כל עוד אני מדבר על התפריטים אציין שאפשר למצוא בהם גם הגדרות נחמדות להצגת נתונים שונים כמו קצב הפריימים שהגודר למסך לעבוד בו, נתונים טכניים שונים על המחשב כמו טמפרטורות ותדרי עבודה של המעבד וכרטיס המסך ואפשרות להציג כוונת (Crosshair) במרכז המסך שתעזור לכם במשחקים שבהם לא מוצגת אחת.

השורה התחתונה

ה-G27QC הוא מסך טוב, הוא ממש לא פורץ דרך אבל הוא לא מנסה. כמו שאמרתי כבר כמה פעמים- הוא יושב במקום טוב באמצע הספקטרום העצום והמאוד רחב של מסכי גיימינג. זה נכון ש-Gigabyte יכלה לעשות עוד קצת כדי לדחוף לו עוד פיצ'רים ולשפר אותו אפילו עוד יותר עם בהירות גדולה יותר זמני תגובה מהירים יותר, אבל סביר להניח שזה היה בא על חשבון תג המחיר שעומד על כ-1,600 שקלים. אם אתם מחפשים מסך גיימינג בעל צבעים טובים שהוא גם קעור, גם ברזולוציה מעל 1080p ועם קצב ריענון גבוה, ה-G27QC יעשה עבורכם את כל אלה בלי בעיה. רק אל תצפו ממנו להרים וגבעות בכל מה שקשור לתמיכה בטכנולוגיות כמו HDR ו-VRR.

7.5
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב סולידי ונעים
  • צבעים טובים ומדויקים
  • קצב ריענון גבוה
  • מסך קעור ומהנה

הרע

  • לא בהיר מספיק
  • אין תמיכה ב-HDR
  • חסרה תמיכה ב-VRR
  • ניווט נוראי בהגדרות ובתפריטים

וקרב המסכים

  • באיזה צד אתם? 1080p או 4K?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:22 03.12.2020 | WarFox89 WarFox89

    מוזר דווקא על האריזה רשום HDR READY ...
    אחלה ביקורת, כרגיל ברמה! :)

  2. 2

    21:25 03.12.2020 | WarFox89 WarFox89

    מצאתי את החלק שבכתבה שמסביר את העניין ... כנראה שפשוט דילגתי עליו.

  3. 3

    23:02 03.12.2020 | nakiii nakiii

    התחדשתי באחיו הגדול... g32qc
    אחלה מסך שבעולם.. הבעיה היחידה מפריעה לי בו היא שכל משחק שמפעילים הוא מעלה הודעה על הרזולוציה של המסך הלוואי וידעתי לכבות את זה

  4. 4

    23:58 03.12.2020 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    תתחדש נאקי, שמח לשמוע שהתחדשת!
    אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר, אם אני לא טועה אפשר לבטל את זה אבל זה קבור איפשהו עמוק בין מלא הגדרות, לצערי המסך כבר לא אצלי אז אני מציע לך לעשות בדיקה מעמיקה בכל התפריטים או חיפוש זריז באינטרנט

  5. 5

       | פורסם ע"י