הרשמה

ביקורת: מסך גיימינג LG 27GL650F-B

נתנו לצבי להתנסות עם מסך הגיימינג של LG והוא חזר אלינו עם רשמיו!

המסך של LG מספק חוויה שתעשיר מאוד את ההנאה והביצועים של כל גיימר פוטנציאלי ועם תג המחיר הנמוך אני בהחלט יכול להמליץ עליו כרכישה מומלצת

עולם הגיימינג מתפתח ומשתנה במהירות. מה שהיה נכון לשנה שעברה, ישתנה לגמרי השנה. הדבר אמור לטכנולוגיה המניעה את החומרה וכן לציוד ההיקפי. כחלק מביסוסה כאחת מהשחקניות המשמעותיות ביותר בשוק הטכנולוגיה, LG ישראל השיקה את ליין מוצרי החברה המכוונים לקהל הגיימרים, ליין מסכי ה-UltraGear. זהו ליין שכולל מסכי 4K, 1440P, ומסך 1080P שמכוון לשוק ה-Entry Level ואותו נסקר היום. 

למה בכלל צריך מסך גיימינג ומה ההבדלים בין אחד למשנהו? ככל שתחום הגיימינג הלך והתפתח, כך גם התפתחה הדרישה לציוד מקצועי וייעודי שיספק את המענה הטוב ביותר לגיימרים. כשאנו מדברים על גיימרים יש צורך לבצע הבחנה בין אלו המחפשים את איכות התמונה הטובה ביותר (4K, Ray Tracing) ובין כאלו שמחפשים את הביצועים הטובים ביותר (Highest FPS, input lag).

המסך אותו אנו סוקרים היום הוא ה-27GL650F-B. מסך זה אמור לתת מענה לאותם גיימרים המחפשים ביצועים חסרי פשרות שיספקו להם יתרון ולו קטן על היריבים במשחקי הרשת וזאת מבלי לקרוע את הכיס. המסך מאפשר דריסת רגל גם לגיימרים שאינם בעלי מפלצות גיימינג שרוצים להשיג ביצועים ברזולוציה שלא עולה על 1080P. לשם אלו, LG ציידיה את דגם ה-Entry Level ברזולוציה של 1080P, תמיכה בתדר ריענון של עד 144Hz ותג מחיר נוח יחסית.

עיצוב, מימדים וחיבורים

המסך מגיע בגודל של 27 אינץ' בתצורת 16:9, שלטעמי זה הגודל האופטימלי לגיימרים על PC. למסך רגל אחת עגולה שמתכווננת בקלות לגובה לעומק ולצדדים (עד 90 מעלות), והוא מרגיש יציב מאוד. כשקלות הכוונון מאפשרת להגיע לזווית צפיה נוחה ואופטימלית. מי שיעדיף לתלות את המסך על זרוע מתכווננת, גם זו אפשרות שנתמכת במסך הזה (ונגיד את האמת, גם די סטנדרטית כיום). ברגל המסך ובגבו ישנו שילוב של גווני צבע אדום שמצליחים לייחד אותו וזאת מבלי שהוא ייראה מצועצע וילדותי. גישה שכזו תמיד מהווה פלוס גדול בעיניי, לעומת חגיגת הלדים והקשקושים המוכרת לנו ממוצרי גיימינג רבים.

מבחינת גודל התצוגה הנראית, יש למסך מסגרת דקיקה בשלושה מצדדיו. על אף מסגרת דקה זו, אי אפשר לומר שהוא נמתח מקצה לקצה מפני שעדיין קיים מרווח דק בין המסגרת לבין התצוגה. בנוסף, המסך מגיע עם גימור "מט" המפחית השתקפויות ועוזר להתמודד עם תאורה חזקה.

השליטה במסך נעשית באמצעות לחצן אחד שמתפקד כמעין "ג'ויסטיק", איתו ניתן לבצע את כל פעולות השליטה והכוונון שאנו רוצים. זהו פתרון מאוד נוח ואינטואיטיבי שמקל מאוד על מעבר בין מצבי תצוגה שונים. כולנו מכירית את הסרבול בצורך לחפש את הלחצן הנכון מבין שורה של לחצנים כפי שמקובל ברוב המסכים כיום. ב-LG פתרו זאת בצורה מצוינת. איכות החומרים גבוהה וכך גם הפלסטיקה. ההרגשה היא שבהחלט מדובר במוצר איכותי שהוקדשה מחשבה לעיצובו ואיכות הבניה שלו, וכנראה שלא יתבלה ויתפרק במהירות.

מבחינת כניסות, יש למסך את הכניסות הבאות: 

  • Display Port 1.4
  • 2xHDMI 2.0
  • 3.5mm headphones
  • DC power input

למרות שמדובר ברשימה די סטנדרטית בסך הכל, זה כן יכול היה להיות נחמד אם LG היו כוללים במסך מספר כניסות USB שתמיד טוב שיהיו קיימות במסך שלכם.

תכונות בולטות

המסך של LG עושה שימוש בפאנל מסוג IPS עם כיסוי נרחב מאוד לכל טווח צבעי ה-sRGB, וזו בהחלט תכונה שראוי להעמיק בה. עולם מסכי ה-LCD מתחלק לכמה סוגים שונים של פאנלים בהם משתמשים להצגת התמונה, כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. עד לאחרונה, היה מקובל שמסכי גיימינג עושים שימוש בפאנלים מסוג TN. פאנלים אלו הם הטכנולוגיה הותיקה ביותר להצגת תמונה והם בעלי לא מעט חסרונות כמו זויות צפיה צרות וכן עומק וטווח צבעים מוגבלים. עם זאת, פאנל ה-TN מספק זמן תגובה מצוין ובנוסף, הוא גם זול לייצור. כאמור, LG בחרה "לקפוץ כיתה" וציידה את המסך בפאנל מסוג IPS, דבר שהיה שמור עד כה לסדרות הפרמיום בלבד. פאנל ה-IPS מספק זויות צפיה רחבות מאוד, צבע שחור מדויק יותר וכן טווח ועומק צבע מצוינים. 

למרות שמדובר בדגם הבסיסי בסדרת הגיימינג של LG, נראה כי היא לא חסכה מאיתנו פיצ'רים מתקדמים. כפי שציינתי בתחילת הכתבה, המסך מציג רזולוציה מקסימלית של 1920X1080 בתדר רענון של 144Hz. למסך יש תמיכה ב-Freesync וב-G-Sync, טכנולוגיות המונעות תופעות של "קריעת מסך" ויודעות לסנכרן בין תדר הרענון של המסך לבין קצב הרענון המגיע מכרטיס המסך. בנוסף, המסך תומך בזמני תגובה של 1-5ms, מה שמבטיח תגובה כמעט מיידית בין לחיצה על העכבר/מקלדת להצגת הפעולה על המסך. למסך יש תמיכה גם בתקן HDR10 שהוא התקן הבסיסי ביותר להצגת תוכן HDR. בנוסף לכל אלו, המסך מתיימר לספק כיסוי טווח צבע מדויק, כפי שמקובל בצגי IPS, עם כיסוי של 99% מטווח ה-sRGB וכן בהירות של 400cd/m^2.

ביצועים 

הדבר הראשון אליו שמים לב עם הדלקת המסך הוא הצבע המדויק והעשיר. אין ספק שפאנל מסוג IPS עושה פלאים לאיכות התצוגה. מבחינת חדות התצוגה, דעתי חלוקה. באופן אישי, התרגלתי למסכי 4K המספקים רזולוציה וצפיפות פיקסלים שאין שני להם. החדות שמתקבלת במסכים אלו היא באמת יוצאת דופן. המעבר למסך 27 אינץ' ברזולוציית 1080P פתאום הרגיש לי כמו שנמוך שהיה לי לא פשוט להתרגל אליו. זה לאו דווקא אומר שהתוכן המוצג אינו חד אלא שמי שרגיל לרזולוציות גבוהות יותר ירגיש מיד בהבדל ותהיה לו עקומת הרגל. על אף זאת, בהתייחס לרזולוציה היחסית נמוכה, יש לזכור שהחיסרון יכול להפוך ליתרון. רזולוציה של 1080P תאפשר לגיימרים להפעיל יותר ויותר אפשרויות גרפיות מבלי שאלו יפגעו משמעותית ב-FPS, כפי שקורה ברזולוציות גבוהות יותר.

זוויות הצפיה במסך הן מצוינות: לא משנה מאיזו זווית הבטתי, התוכן שהוצג נראה זהה לחלוטין ולא הרגשתי שום עיוות בתמונה או שינוי של הצבע. המסך מכויל מראש בצורה מצוינת וכל שינוי בצבע, ניגודיות או בהירות שניסיתי לעשות רק גרע מהתצוגה, כאשר מיד חזרתי למצבי התצוגה שמגיעים עם המסך בתור ברירת מחדל. מבחינת עומק הצבע השחור, לי הוא היה מספק בהחלט ולא הרגשתי זליגת אור מחלקים בהירים יותר במסך. עם זאת, כמובן שיש לזכור שלא מדובר באיכות שחור שמתקבלת ממסכי OLED אך זו גם לא מה שהמסך מתיימר להציג. לגבי התמיכה ב-HDR, איך נאמר זאת? לא ממש ראיתי אותה. מכיוון שמדובר בפורמט ה-HDR הבסיסי ביותר כנראה שההבדל בתמונה שמתקבלת בתוכן HDR הוא מינורי עד בלתי נראה לעין. בהחלט פיצ'ר שאולי קיים אך בהחלט אינו מורגש או ישים.

בהקשרי ביצועי המשחקים (מה שאני מאמין שהוא אולי החלק החשוב ביותר לקוראי האתר). מערכת הבדיקה שלי כללה כרטיס מסך של NVIDIA משני דורות אחורה (אך כזה שעדיין מצליח לספק ביצועים טובים ב-1080P) וכן מעבדi7  עם שש ליבות, 16 ג'יגה של RAM וכונן אחסון מסוג SSD. בפועל, לא התקשיתי להשיג ביצועים טובים במשחקי FPS תחרותיים וזאת בעיקר כי רזולוציית העבודה של המסך היא 1080P.

ב-Warzone הפריימים נעו סביב 120, ב-Valorant היו גבוהים מ-200, ובשורה התחתונה, הצלחתי בהחלט ליהנות מתדר הרענון הגבוה של המסך. זמן התגובה המינימלי בהחלט שעזר, כך שלא הורגש שום עיכוב בין לחיצה על מקש לבין תגובה על המסך, מה שפעמים רבות מהווה את ההבדל בין חיים ומוות במשחקי FPS תחרותיים. התמיכה ב-G-Sync עזרה מאוד ולא הרגשתי שום תופעה של קריעת מסך, כך שחווית הגיימינג שלי הייתה חלקה מאוד ובעיקר מדויקת. התמונה זזה בצורה חלקה, כניסה לכוונת, מעקב וירי על יריב, קפיצה וכיוון הנשק, כל אלו הרגישו מאוד מאוד מדויקים. בתור אחד שרגיל לשחק ב-PS4 על 60 פריימים, זה הרגיש כמו לקחת ריטלין לפני מבחן – הכל היה ברור, חד ומדויק.

השורה התחתונה

לכל אורך הזמן בו השתמשתי במסך של LG הרגשתי שהוא מספק תמורה נהדרת. נכון, הרזולוציה לא גבוהה מספיק בשביל לספק חווית קולנוע ביתית גבוהה או איכות חסרת פשרות במשחקים. בנוסף, התמיכה ב-HDR לוקה גם בחסר עד לא קיימת ונחמד היה לו היו לנו חיבורי USB במסך עצמו. אבל - אם נתאם ציפיות בצורה ריאלית אז המסך בהחלט עומד בהן בכבוד ומצליח לספק חווית גיימינג מצוינת. איכות ועומק הצבע, איכות הבניה, השליטה הנוחה, זויות הצפיה המצוינות, התמיכה ב-Freesync וב-G-Sync, זמן התגובה המצוין וכן תדר הרענון הגבוה – כל אלו מספקים חווית גיימינג מצוינת.

חשוב לציין שיש מספר מסכים מתחרים שמתיימרים לספק ביצועים דומים אך טרם סקרנו אותם נכון לעכשיו ואנו בהחלט נשתדל להביא סקירות אלו בעתיד. לסיכום, אפשר בהחלט לקבוע שהמסך של LG מספק חוויה שתעשיר מאוד את ההנאה והביצועים של כל גיימר פוטנציאלי ועם תג המחיר הנמוך (מחיר מומלץ לצרכן: 1,490 ש"ח) אני בהחלט יכול להמליץ עליו כרכישה מומלצת לכל מי שרוצה להעלות את חווית הגיימינג שלו רמה. גיימרים שמכוונים קצת יותר גבוה, יוכלו לבחור בדגמים המתקדמים יותר של LG שאותם אולי נסקר בעתיד.

8.5
מתוך 10

הטוב

  • פיצ'רים ייעודיים לגיימינג
  • פאנל IPS
  • עיצוב נעים ולא צועק
  • מחיר שווה לכל נפש

הרע

  • רזולוציה לא מספיק גבוהה לצריכת מדיה
  • תמיכה לוקה בחסר ב-HDR
  • אין חיבורי USB במסך

וההצגה

  • יותר נצחונות בוורזון בפחות זמן
צבי ספיר - כתב תוכן

צבי ספיר - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: FIFA, Warzone

המשחק שהגדיר לי את הילדות: UFO ,God of War ,Heretic, Dune

כשאני לא משחק אני: חושב על לשחק

מסר לעולם: The right man in the wrong place can make all the difference in the world.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:44 19.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    "אהבתי" איך לא הפסקת לכל אורך הביקורת להדגיש עד כמה "1080p" זה רזולוציה לא מספיק טובה ונחותה כאשר עדיין 99% מהגיימרים ב-PC עדיין משתמשים ברזולוציה הזאת ב-Main Stream.
    אפשר לדעת מה בדיוק הרצת ב-4K עם כרטיס מסך מלפני 2 דורות ?

  2. 2

    09:28 20.11.2020 | nakiii nakiii

    שועל מסכים איתך לחלוטין. גיימניג על 4k עדיין בחיתולים ויקר מאוד

  3. 3

    19:03 21.11.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אלו אסכולות שונות: צבי הוא בחור שנהנה מאיכות תמונה טובה ורזולוציה גבוהה (אתה צריך לראות את השיחות בקבוצה של הכתבים של האתר), אז הדגש על רזולוציית 4K - בעיקר עם העלייה של כרטיסי המסך של Nvidia ו-AMD היא מובנת. מצד שני יש אנשים כמוך (וכמוני), שיעדיפו לשחק בקצב ריענון גבוה וכמות פריימים גבוהה - גם אם זה אומר לרדת ל-1440p או 1080p.

    בכלל, זה נראה שגם בקונסולות וגם בכרטיסי המסך הבאים עלינו לטובה, הסטנדרט החדש נהייה לפחות 2160p ב-60 פריימים לשנייה. לא בטוח אם זה משהו שאני מסכים איתו (בפועל אני מעביר ל-120 פריימים לשנייה גם פעם שאני יכול על הקונסולה שלי ואני משחק על המחשב שלי ב-1080p וב-144 פריימים לשנייה).

  4. 4

    21:14 21.11.2020 | nakiii nakiii

    מי שמשחק את את המשחקים הקלים פורטנייט אומנגס לא מעניין אותו רזולוציה, מי שמשחק משחקים כבדים לא יכול להריץ 4k ומי שמשחק shoter's חייב פריימים גבוהים.
    מי שמשחק על יותר מ1080p או עשה מקח טעות או השקיע יותר מידי כסף.
    (בדיוק קניתי מחשב חדש תאמינו לי אני יודע)

  5. 5

    08:58 22.11.2020 | Megalodon Megalodon

    היה לי מסך 1440p ולא הבנתי מה ההתלהבות (זה באמת לא נראה כ-ז-ה טוב), אז אחרי שהמסך הזה הלך פשוט קניתי מסך 1080p טוב ושכחתי מזה.

    אבל כשקניתי את ה-3080, ואחרי שניסיתי אפילו ב-DSR, ההבדל בין 4K לבין 1080P הוא עצום. 1080P נראה פתאום כמו משחק קונסולות מ-2013. אני מצטער, אני כבר לא יכול לחזור אחורה. אם זה אומר לריב עם הגדרות, להוריד פה, להתפשר שם, להפעיל DLSS, ללמוד להגדיר Freesync, להלחם עם V-Sync במצב On, Off, Fast או מה שביניהם, Stutter-ים לעומת Tearing, וכו' וכו' וכו', זה אכן כאב ראש, אבל אני ברצינות כבר לא יכול יותר לחזור אחורה.

    אז אני עם צבי פה :)

  6. 6

    12:55 22.11.2020 | nakiii nakiii

    אני אישית עד עכשיו רק עם 1080p, כרגע קניתי מסך 1440p גודל 30 אינץ' מקווה שעשיתי בחירה נכונה..
    Megalodon קח בחשבון שאם עכשיו אתה עם 3080 נלחם בהגדרות מה יהיה שנה הבאה..
    כרטיס קונים ל3 שנים לפחות

  7. 7

    13:10 22.11.2020 | Megalodon Megalodon

    אני עכשיו עם מסך 1080p כך שאני תמיד יכול לחזור לרזולוציה הזו. אני פשוט לא רוצה. 4K על הגדרות 90% עדיף פי כמה מ-1080 עם הגדרות 100%.

    אני נלחם עם הגדרות כי אני עדיין ממש noob בכל הנושא של להתאים משחק למערכת בצורה אופטימלית. זה היה קל פשוט לשים הכל Ultra ולשכוח מזה, אבל זו לא חוכמה. לומדים. ויש לי אחלה כלי למידה בינתיים, לא הרבה משחקים הם כבדים ובזבזני משאבים כמו AC: Odyssey ו-AC: Valhalla. אגב, Odyssey גרוע בהרבה במובן הזה, למרות שהוא ישן יותר.

  8. 8

       | פורסם ע"י