הרשמה

ביקורת: מחשב Powered By Asus

תמיד תהיתם איך ניראה מחשב שכולו אסוס? הגיע הקץ לשאלות

רועי בנה מחשב מלא RGB וקיבל כוויה בעיניים, ויש לו הרבה מה להגיד על זה!

מחשב ה-PBA כולו סופק לנו לסיקור על ידי ASUS ישראל, תודה רבה ל-ASUS על האופציה לתת את חוות דעתינו על המחשב

"תגיד מה דעתך לעשות סקירה למחשב PBA שלנו?" אחרי שהסתכלתי מובך על ההודעה הזאת שקיבלתי מהחברים שלנו מאסוס במשך כמה דקות, שאלתי אותם סוף סוף מה זה אומר. כתשובה קיבלתי: "אתה כבר תראה כשזה יגיע", יומיים אחרי זה התקשר אליי שליח שמבסר לי שיש לו הרבה מאוד חבילות למסור לי וכמה דקות אחרי זה כבר נחתו אצלי בבית 6 חבילות מיסתוריות בגדלים שונים שניעור שלהן העלה את הגילוי שהן מכילות הרבה דברים. וכאן, כשאני ניצב מול 6 קופסאות עמוסות בחומרה מתחילה הביקורת שלי על מחשב ה-PBA של ASUS.

נעים להכיר- PBA

אז מה זה בכלל אומר מחשב PBA ?PBA אלו ראשי תיבות של Powered By Asus - מחשב שבנוי בעיקר על בסיס חלקי חומרה של ASUS. ואם לא שמעתם על הדבר הזה עד עכשיו, אל תרגישו רע. אפשר להגיד שה-PBA הוא הגשמת חזון ודרך ארוכה שאסוס עברה במהלך השנים האחרונות. דרך שהייתה לעיתים לא פשוטה אך לבסוף הביאה אותה להיות יצרנית החומרה המובילה בעולם שמייצרת כמעט את כל רכיבי החומרה שצריך כדי להרכיב עמדת גיימינג חסרת פשרות.

כיום מחשבי ה-PBA הם קודם כל מחשבי גיימינג ובאים לתת עבודה בתחום זה, כשהמפרטים השונים נבנו מראש תוך כדי התחשבות בדרגות מחיר שונות ורמות ביצועים נפרדות. לדוגמה: משחקי Esport, משחקים על 1440p/1080p או על 4K עם הגדרות מקסימליות. היתרונות בבחירת מחשב PBA על פני מחשב גיימינג רגיל או על פני בניית מפרט בצורה עצמאית הם בעיקר הנוחות שפשוט אפשר לבחור את המחשב שמתאים לתקציב שלכם אך גם לדעת שהמפרט הזה כבר נבדק ואושר כך שלא יהיו לכם צווארי בקבוק או בעיות אחרות. בנוסף לכך שהמחשבי ה-PBA מגיעים כבר מורכבים ופשוט צריך רק להדליק אותם.  

מתחילים מאפס

אז כמו שאמרתי, החבר'ה מאסוס קצת עבדו עליי ושלחו לי את ה-PBA מפורק כדי שאני אוכל לשחק עם החלקים שלו קצת יותר ולפני שאפרט לכם על כל חלק בנפרד ואספר על תהליך ההרכבה שלי למחשב ה-PBA אציג את אותם חלקים מדוברים:

  • מעבד: AMD Ryzen 5 3600XT
  • לוח אם: TUF Gaming B550M-Plus WI-FI
  • זיכרון: XPG D41 2X16GB 3200Mhz
  • אחסון: XPG S40G 1TB
  • כרטיס מסך: ASUS Dual RX 5700XT EVO
  • קירור מעבד: TUF Gaming LC 240 RGB
  • ספק כח: ROG STRIX 750W
  • מארז: TUF Gaming GT301
  • עכבר: TUF Gaming M5
  • מקלדת: TUF Gaming K7
  • אוזניות: TUF Gaming H7
  • מסך: ROG STRIX XG32VQ

אני אהיה כנה ואגיד שכבר כמה שנים לא באמת הרכבתי מחשב וכל פעם שאני פותח את המחשב שלי כדי להחליף לו כרטיס מסך או להוסיף לו עוד איזה SSD הלב שלי נופל לתחתונים והמצב לא היה שונה גם הפעם. לשמחתי הרבה התהליך היה פשוט מאוד ועבר בצורה חלקה, אך למרות זאת אני חייב לציין שבעיניי אין בעולם על ההרגשה של להיות מפונק ולקבל מחשב מוכן שרק מחכה שילחצו על הכפתור הדלקה שלו (גם אם להרכיב מחשב בעצמך יכול להיות כיף באותה המידה).

קטן וחזק

החלק הראשון שממנו התחלתי את הבנייה שלי הוא הלוח אם. ה- TUF Gaming B550M-Plus הוא אמנם לוח קטן יחסית בגודל Micro-ATX אבל אסוס פשוט העמיסה אותו בהמון פיצ'רים כמו שני חיבורי M.2, שלושה חיבורי PCIE שאחד מהם הוא תומך בתקן Gen 4.0 החדש, 7 חיבורי USB-A, חיבור USB-C, תמיכה ב-WIFI 6, שלושה חיבורי RGB בנוסף לאיזור תאורה קטן שכבר נמצא על הלוח ומה שהוא הכוכב של הלוח לפי דעתי - מערך הסאונד שלו. אסוס לקחה את יכולות הסאונד של הלוח לקצה וכללה בו אופציות כמו רכיב ייעודי להפרדת אותות דיגיטליים ואנלוגיים ויכולת סינון רעשים אוטומטי שלהפתעתי עבדה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי והיא כמעט ולא דרשה משאבים מהמחשב. למרות זאת, הייתי רוצה לראות לפחות עוד 3 חיבורים למאווררים על הלוח ואת הכלי הקטן והאהוב של לאסוס להקלה בחיבורי Front I/O. 

אחרי שסיימתי לחקור ולשחק עם כל הפונקציות של הלוח אם ניגשתי לאחד החלקים שהכי עניינו אותי בבנייה הזאת: ה-Ryzen 5 3600XT. כבר המון שנים שאינטל הייתה הבחירה הברורה בכל הקשור למעבדים עבור גיימינג אבל מעבדי ה-Ryzen של AMD החזירו את החברה האמריקאית לעניינים ובענק. ל-3600XT יש סך הכל כ-12 ליבות שמתחלקות ל-6 ליבות פיזיות ועוד 6 ליבות לוגיות שעובדות בתדר שיכול להגיע עד 4.5GHz.  אם זה לא מספיק לכם, למעבדי Ryzen יש יכולות OC נהדרות ודיי סביר להיתקל בכאלה שעובדים גם בתדרים של מעל 5GHz. התוכנה הראשונה שהפעלתי ברגע שהמחשב היה מוכן היא Cinebench כדי לבדוק את כוחן של אותן 12 ליבות ושמחתי לראות שזה אחד המעבדים החזקים שיצא לי לנסות עד כה כשהוא אפילו נותן פייט ל-i9-10980HK (בעל ה-16 ליבות) ואף מנצח אותו בהפרש של כמעט 10% במבחן הביצועים לליבה בודדת.

אחרי שהרכבתי את המעבד על הלוח ניגשתי לסיים את הרכבת "השילוש הקדוש" של עולם המחשבים ולהרכיב את ה-RAM. אחד התחומים שאסוס עוד לא נכנסה אליו כלל הוא תחום הזיכרונות (RAM ו/או איחסון) לכן מחשבי PBA מצויידים לרוב במוצרים של חברת XPG המעולה. במקרה זה השתמשתי בשני סטיקים של 16GB במהירות 3200Mhz ותאורת RGB. לרוב אנשים נוטים לעגל פינות בתחום ה-RAM ובוחרים בזיכרונות איטיים מדי או קטנים מדי, דבר שמוביל לרוב לירידה חדה בביצועים, במיוחד במשחקים חדשים. לפי דעתי, 3200Mhz זאת מהירות מעולה שגם לא עולה הרבה יחסית והיא גם לא גורמת לפגיעה בביצועים.

כמו שאמרתי, גם האיחסון במחשבי PBA הוא לרוב מתוצרת XPG ולכן השתמשתי בחיבור ה-M.2 שבמרכז הלוח אם כדי לחבר את כונן ה-XPG S40G 1TB. היום אי אפשר לדבר על מחשב בכלל ובפרט על מחשבי גיימינג בלי SSD, ובעוד פעם המחירים של כוננים אלו היו גבוהים ושטח האיחסון היה מועט, היום כונני SSD נמצאים כמעט בכל מחשב חדש. ה-SSD שקיבלתי עם ה-PBA שלי תומך בטכנולוגיית NVMe המהירה ויש לו גם פס תאורה מסביב לגוף הקירור שלו. אם אתם תוהים מדוע צריך גוף קירור ל-SSD, אז בזמן שהכונן נמצא בעבודה ואו כשהו מעביר הרבה קבצים במהירות גבוהה, שבבי הזיכרון מתחממים מאוד. את אותו כונן SSD קניתי לא מזמן עבור המחשב האישי שלי בזכות המהירויות שלו שעומדות על 3,700 ו-2,300 מגה לשניה במבחן קריאה/כתיבה והיכולת שלו לטעון משחקים, גם הגדולים ביותר שבהם כמו GTA V או The Witcher: 3 מהר מאוד. 

המארז שקיבלתי עם ה-PBA שלי הוא ה-TUF Gaming GT301 וזה אחד החלקים שהופתעתי שאסוס מייצרת ועוד יותר הופתעתי כשגיליתי שהיא עושה אותו טוב. המארז מגיע עם דלת צד גדולה מזכוכית שנותנת מבט לכל החלקים של המחשב. בנוסף לכך, המארז מגיע מורכב עם 3 מאווררים בעלי תאורת RGB בגדול 140 מ"מ שמכניסים אוויר ולאכזבתי היה דיי קשה ומורכב להגיע אליהם, כשהתאכזבתי גם מהימצאותו של מאוורר אחד בלבד בגודל 120 מ"מ שמיועד להוצאת אוויר חם. לחיוב אציין שעם המארז מקבלים גם מפצל עבור 6 חיבורי RGB. בין הפיצ'רים ששמחתי לראות במארז אפשר למנות את פילטרי האבק המגנטיים שלו, הבנייה חזקה אך קלה יחסית עם הרבה מקומות להתקנת קירור מים ומכסה שמסתיר את כל איזור ספק הכח והכבלים שיוצאים ממנו.

אם כבר הזכרתי את ספק הכח אז אציין שבזהה למארז, מדובר הוא עוד חלק שלא ציפיתי לראות מאסוס. ספק הכח הזה הוא בעל הספק של 750W שזה די והותר עבור החומרה שנמצאת במחשב זה וזה גם מספיק למי שירצה לשדרג בעתיד את הכרטיס המסך לכרטיס חזק יותר כדוגמת ה-RTX 3080. בנוסף, ספק הכח הזה הוא מודולארי, זאת אומרת שכל הכבלים שלו נתיקים ואפשר לחבר אליו רק את הכבלים שצריך וכך לשמור על סדר ובניה נקיה ושקטה בעזרת המאוורר שלו שפועל רק כאשר המחשב צורך הרבה חשמל וספק הכח מתחמם.

הפאזל מתחיל להתחבר

אחרי שהתקנתי את ספק הכח הגיע תורו של הקירור עבור המעבד. בעבר היו לי כמה ניסיונות עם קירורי מים אך תמיד נשברתי וחזרתי לקירור אוויר קלאסי. הפעם הרכבתי על גבי מאווררי ה-RGB של המארז את הרדיאטור 280 מ"מ של קירור ה-TUF Gaming LC 240 RGB. הקירור הוא AIO כך שלא צריך להתעסק כלל עם המילוי שלו או חיבור של אלו מהחלקים שלו מלבד שני הכבלים שהולכים מגוף הקירור שיושב על המעבד אל לוח האם. על אותו גוף גירור נמצאת גם המשאבה של המערכת שמעוטרת בסמל של TUF שמואר ב-RGB. אני אודה שתהליך ההתקנה של הקירור היה לי מעט קשה ומסובך אך אחרי 30 דקות של עבודה הצלחתי להבין את הקטע שלו ומשם הדרך הייתה קצרה. כצפוי, הקירור הגדול עושה עבודה מעולה כשהוא שומר על המעבד ב-65 מעלות גם אחרי שעה תחת 100% מאמץ ויאפשר לכם גם לעשות OC בעתיד במידה ותרצו בכך.

החלק האחרון שנשאר לי להרכיב במחשב הכמובן מלך המשחקים: הכרטיס מסך. במקרה הזה ה-PBA שלי מצוייד ב-RX 5700XT EVO (את המחשב בניתי לפני הגעתם של כרטיסי ה-RX 6000) ועבר הרבה מאוד זמן מאז שהשתמשתי בפעם האחרונה בכרטיס מסך של AMD. למרות זאת ולמרות הסטריאוטיפ שיושב לי בראש על כרטיסים של AMD הופתעתי לגלות שהכרטיס הזה הוא אמנם לא הכרטיס החזק בעולם אך הוא הספיק לי עבור כל המשחקים שלי בהגדרות מקסימאליות ב-1440p ואף הצליח לספק לי חווית משחק בקצב FPS גבוה במגוון משחקי Esport שונים. אם אתם חובבי RGB אז תתאכזבו לשמוע שלכרטיס יש רק פס תאורה אחד שלא משתנה אבל אציין שהוא גם לא רועש במיוחד בזמן גיימינג.

אחרי שהכנסתי את כל החלקים למחשב, עבדתי קצת על חיבור וסידור כל הכבלים שהיה להפתעתי קל מאוד, במיוחד בזכות הספק כח המודולרי והרבה מקום מאחורי הלוח אם שיכולתי להסתיר בו את כל הכבלים שרציתי להסתיר. בעיקרון בשלב זה המחשב עצמו היה מורכב לחלוטין והצלחתי להדליק אותו פעם הראשונה שניסיתי, דבר נדיר מאוד עבורי וישר קיבלתי בתמורה את כל תאורת ה-RGB מהחלקים השונים ישר מול הפנים שלי.

אחרי שהדלקתי את המחשב, העברתי את החומרה שלו את כל מבחני החומרה הרגילים שאני נוהג להעביר כרטיסי מסך ומחשבים שעוברים אצלי, ולקחתי את כרטיס המסך לסבב הבדיקות שלי שכולל עשרה משחקים פופלארים ותובעניים, כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד למקסימום האפשרי, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים במשך 15 דקות ברזולוציית 1440p (זאת רזולוציית המסך שקיבלתי יחד עם ה-PBA לצורך בדיקת המחשב).

אפשר לראות שה-PBA התמודד בהצלחה עם כל המשחקים שזרקתי עליו, מלבד Red Dead Redamption 2 ו-Flight Simulator 2020 שהיו לו כבדים במיוחד. אבל אסוס ו-PBA זה ממש לא רק חלקי חומרה כשגם קיבלתי דוגמה ליכולות של אסוס בייצור ציוד היקפי שיעבוד ביחד עם המחשב.

אבל רגע, זה עוד לא הכל

הראשונה ששיחקתי איתה היא המקלדת TUF Gaming K7 שעיניינה אותי בעיקר בשל היותה מקדלת מכאנית. ה-K7 היא מקלדת יחסית פשוטה אבל זה גם מה שנוח בה, אמנם אין לה מקשי מאקרו או כפתורי מדיה ייעודיים אך הכפתורים קליקיים ונוחים לגיימינג וגם לכתיבה (ביקורת זאת נכתבת על המקלדת המדוברת) כשהם לא רועשים באופן מציק. כל מקשי המקלדת מאורים ב-RGB באופן פרטני ומשענת היד המרופדת שמגיעה עם המקלדת נצמדת אליה בעזרת מגנטים ובסך הכל המקלדת מרגישה קשיחה ועמידה מאוד.

אחרי שהתלהבתי מהמקלדת פניתי לעכבר ולפד שהגיעו איתו והתאכזבתי. העכבר לא היה לי כל כך נוח ובאופן כללי הוא לא מיוחד כל כך: יש לו שני כפתורים עבור "חזרה וקדימה" ועוד כפתור אחד שמחליף בין שני פרופילי DPI שונים. העיצוב של העכבר משעמם מעט ויזואלית מלבד סמל קטן של TUF שכמובן מואר בעזרת RGB. אם הייתי צריך לתאר את העכבר בקצרה אז הייתי אומר שהוא עושה את העבודה ותו לא. אל תצפו לגדולות ונצורות מהעכבר הזה. 

בעבר כבר יצא לי לנסות אוזניות גיימינג אלחוטיות של אסוס ואהבתי אותן בעיקר בזכות הנוחות והבאסים הטובים שלהן, לכן כשניגשתי לשחק עם ה-TUF Gaming H7 ציפיתי לאותה חוויה ומזלי הרב כך גם היה. האוזניות אכן היו נוחות מאוד בזכות הרבה ריפוד וספוגים אווריריים ונשמעו טוב עם 7.1 וירטואלי אבל לצערי הן היו מעט כבדות, הן התחברו למחשב בעזרת דונגל USB נפרד על פני Bluetooth והמיקרופון הנתיק שהגיע איתן לא היה טוב במיוחד ונאלצתי כמעט תמיד לוותר עליו עבור מיקרופון נפרד. לשמחתי אין להן תאורת RGB דבר שמביא את חיי הסוללה בנוחות לאיזור ה-14 שעות.

אחרון חביב שרק חיכה שאדליק אותו הוא המסך המפלצתי שאסוס שלחו לי. השם שלו אמנם לא קליט וניראה כאילו מישהו דפק את הראש במקלדת כשהוא כתב אותו, אבל ה-ROG STRIX XG32VQ הוא פשוט תענוג גדול לעיניים. מדובר על מסך קעור בגודל של 32 אינץ', ברזולוציית 1440p עם קצב פריימים של 144Hz. אם כל זה לא מספיק אז למסך יש גם זמן תגובה זריז של 1ms, תמיכה ב-FreeSync והצבעים שלו נהדרים ומרגישים חיים מאוד, במיוחד כשמדליקים את מצב ה-HDR. כמו כל מסכי הגיימינג של אסוס גם למסך זה יש לוגו שמואר על השולחן ופס תאורת RGB מיותר לגמרי מאחורי המסך שגם ככה לא תראו אותו. אני מוכרח לציין שזה הוא החלק שהיה הכי מרשים ומטורף עבורי בכל תהליך הבניה שלי של ה-PBA ואני מאוד ממליץ על המסך הזה והחוויה שמגיעה איתו, עד כדי כך שאני חושב לרכוש גם אחד כזה עבורי.

דאגתי לציין כמעט בכל חלקי ה-PBA שלי אם יש להם תאורת RGB או לא, מפני שברגע שסיימתי להתקין את הוינדוס על ה-PBA שלי נשאלתי האם אני רוצה להתקין את תוכנת ASUS Armoury Crate. יצא לי לדבר על תוכנה זו כמה פעמים בביקורות קודמות שלי למוצרי ASUS אבל כאן ה-Armoury Crate מראה את יכולותיו בצורה מעולה. תוך 30 שניות התוכנה קישרה בין כל החלקים בעלי ה-RGB שיש לי במחשב כדי לתאם בניהם את אפקטי התאורה השונים. כך, כאשר בחרתי בצבע מסויים כל החלקים כולל המאווררים, הראם, קירור המים וגם פס התאורה שמאחורי המסך שינו את צבעם אליו מיד. מאוחר יותר לקחתי את ה-RGB צעד אחד קדימה (אולי צעד אחד יותר מידי) וקישרתי ל-Armoury Crate גם את נורות ה-Philips Hue שלי. אם אתם לא כמוני ואתם אוהבים RGB, ה-Armoury Crate היא אולי התוכנה הנוחה והפשוטה ביותר שנתקלתי בה עבור ניהול תאורה.

השורה התחתונה

האמת שקצת היה לי קשה להבין מה השורה התחתונה הפעם, אבל אני חושב שהצלחתי בזכות עזרת חבר. כמו שאחד הקוראים הכי וותיקים שלנו, "WarFox89", הגיב באחת הכתבות: אסוס היא בין היצרניות הטובות והאמינות ביותר שיש בשוק כשכל (יותר נכון - רוב) הדברים שהיא עושה צועקים איכות. וזה נכון ואני מאוד מסכים עם זה. אבל צריך לזכור ש-PBA הוא לא מושלם ויכול להיות שתמצאו חלקים טובים יותר או דיל יותר משתלם ממנו אם תרכשו את החלקים בנפרד. בנוסף, ללכת על מחשב PBA זה לשים את כל הביצים בסל אחד, אבל הסל הוא ללא ספק עשוי בצורה נהדרת. אם אתם מעוניינים לרכוש מחשב PBA אתם יכולים לעשות את זה כאן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • חלקים איכותיים מאוד
  • ביצועים טובים
  • מסך מדהים
  • תיאום RGB קל ופשוט

הרע

  • חוסרים ועיגולי פינות קטנים
  • הרכבה מעט מסובכת לקירור מים
  • ציוד היקפי טעון שיפור
  • לא בהכרח המפרט הכי זול

והמסך

  • אסוס, בבקשה אל תיקחו אותו חזרה
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:45 22.11.2020 | nakiii nakiii

    פרה פרה..
    מפרט: 32gb ram על מעבד וכרטיס כזה על מה ולמה??
    מסך 2k 144hz על מעבד וכרטיס כזה?? מי שרוצה לקנות מחשב כזה שנה הבאה כי הוא משחק על 30 fps בבקשה.
    קירור מים???? צרכני מחשב צעצוע כזה לא יודעים אפילו מה עושים עם זה, וגם מי שיודע מבין שזה מיותר
    ציוד היקפי? זה טעם אישי, ויש לא פחות טובים בפחות כסף
    חבל שלא כתבת מחיר, מן הסתם באותו סכום אפשר לקנות מחשב עם אותו מפרט בדיוק, ps5, וישאר עודף למשחק.
    רועי טיפה ביקורתיות לא תזיק בפעם הבאה..
    ציוד של אסוס מגיע עם פלאייר ברכה, על זה הייתי כותב פשוט "אשריך..." והמבין יבין

  2. 2

    10:40 23.11.2020 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    אהלן נאקי, אני מעריך שקראת את הכתבה והגבת
    הבאתי פרות:
    מה הבעיה עם 32 גיגה ראם? מבחינתי ועבור השימושים שלי במחשב, 16 זה מעט מידי ו-32 זה הסטנדרט שלי.. גם בלפטופים שאני מקבל לביקורת ויש בהם מתחת ל-32 גיגה, אני משדרג את הזיכרון במידה ואפשר..
    לגבי המסך והכרטיס מסך אתה צודק, כמו שראית הכרטיס מסך שנמצא ב-PBA הזה שקיבלתי הוא מהדור הקודם לכן אחרי שראיתי את התגובה שלך, שאלתי את אסוס והם אמרו שכבר בקרוב יהיו מחשבי PBA חדשים שיחליפו את הקיימים והם יהיו בעלי כרטיסי הדור הבא של AMD כשאפשר כבר עכשיו למצוא מחשבי PBA עם 3070/80/90.
    בקשר לקירור מים, האמת שאני נוטה להסכים איתך וכמו שכתבתי בביקורת- היו לי בעבר כמה קירורי מים שונים ותמיד חזרתי לקירור אוויר. יש אנשים שמעדיפים את קירור מים, למה? אני לא יודע.. אולי בשביל הסטייל אולי בגלל מחשבה שמישהו הכניס להם לראש בעבר.
    בתכלס, הכל זה טעם אישי- גם העיצוב של המארז לדוגמא זה טעם אישי ויש כאלה שיאהובו וישנאו
    לצערי אין לי מחיר לתת לך כי זה לא PBA מוכן שאפשר ללכת ולבחור עכשיו וזאת הייתה יותר סוג של הדגמה ל-מה זה מחשב PBA ולמה אפשר לצפות, יכול להיות שבמחשב אחד יהיה לוח אם כזה ובמחשב אחר יהיה סוג אחר זיכרון לדומגא. כמו שאמרתי, הביקורת/כתבה הזאת באה להראות שבכלל יש דבר כזה "מחשב PBA" ומה אפשר לצפות ממנו, גם אם זה לא יהיה המפרט המדויק אחד לאחד שיקבל הצרכן.
    ואפרופו, אתה צודק וזה לא סוד שאסוס היא לא החברה הכי זולה בשוק וגם דאגתי לציין "יכול להיות שתמצאו חלקים טובים יותר או דיל יותר משתלם ממנו אם תרכשו את החלקים בנפרד" בנוסף לציון בסוף למי שלא קרא את כל הכתבה "לא בהכרח המפרט הכי זול"

    מקווה שזה הסביר לך קצת דברים ואם יש לך עוד שאלות או דברים שתרצה לדבר עליהם אני אשמח!

  3. 3

    13:34 23.11.2020 | nakiii nakiii

    ראשית אני אוהב את האתר, ואת מה שאתם עושים, ומהמקום הזה מגיב ומבקר.

    לגיימניג 16gb ראם זה די והותר, במיוחד אם אתה לוקח 3200hz ומעלה. אתה כנראה עורך. בוודאי שיותר זה טוב, הכל עניין של תקציב
    המחשב שהבאת פה זה חומרה ישנה בעטיפה חדשה שלא מומלצת לאף בר דעת.
    מחשב tba עם חומרה עדכנית יעלה הון תועפות.. אני משער שהם מנסים ליצר תחושה של מוצר אחד כולל הכל כמו שיש בקונסולה.
    המחיר של הצעצוע הזה לא משתלם בשום צורה איך שלא תהפוך את זה.
    אם המפרט הזה הוא סופי הרי שהוא לא מאוזן ויקר להחריד.
    בוא תגיד לי מי הם הלקוחות של מוצר כזה?
    מי המוצר הזה דווקא יתאים לצרכיו בהנחה שהוא צרכן נבון?
    מי יבדוק טוב טוב לפני שהוא מוציא אלפי (עשרות אלפי במקרה הזה) שקלים ויגיע למסקנה שמחשב כזה זה העסקה הטובה עבורו?

  4. 4

       | פורסם ע"י