הרשמה

ביקורת: Call of Duty: Black Ops Cold War - יריית אזהרה

המשחק החדש בסדרת Call of Duty הגיע. בואו לקרוא את הביקורת של שמואל למשחק הבא בסדרת משחקי היריות הפופולרית!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/11/2020

בעוד שלסיפור היה פוטנציאל להיות מהטובים בשנים האחרונות, אנחנו בסופו של דבר מקבלים את אותו מוצר מוכר בעטיפה חדשה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד

אני מסקר את משחקי Call of Duty ב-Vgames ב-3 השנים האחרונות, אז אני חושב שיש לי את האוטוריטה לומר שהאימרה הזו: "זה פשוט אותו המשחק כל שנה", פשוט לא נכונה. ב-2017 קיבלנו את WWII שהחזיר את הסדרה לשורשים שלה עם נשקים ויכולות של מלחמת העולם השנייה, ב-2018 קיבלנו את Black Ops 4 שוויתר על מצב משחק יחיד לטובת הנחיתה הראשונה של המותג בעולם הבאטל רויאל עם Blackout המצוין וב-2019 קיבלנו את הרימייק ל-Modern Warfare שהחזיר לנו את מצב הסיפור מלא האקשן יחד עם מצב מולטיפלייר סולידי וכמובן, המפלצת שהיא Warzone. מצד שני, עם כל השיפורים והשינויים הקלים, ובעיקר עם הזינוק המטאורי של Warzone, האם המשחק הבא בסדרה, Black Ops Cold War יכול לחדש ולהביא לקהל השחקנים שלו משהו חדש? האם בעולם בו Warzone קיים יש בכלל מקום למשחקים רגילים בסדרה?

מלחמה חמה מדי

הסיפור הוא בעיניי החלק שהכי חיכיתי לו ב-Black Ops Cold War. בעיניי, משחק ה-Black Ops המקורי המשיך את הטרנד של הסיפורים המצוינים של משחקי ה-Call of Duty מאותם השנים, עם סיפור מרתק, קפיצה נהדרת בין אזורים שונים בעולם, דמויות מרתקות, בניית עולם מסקרנת ומשימות מאתגרות (הבריחה מהכלא בתחילת המשחק עדיין נחשבת אצל כאחת המשימות הכי אהובות עליי בסדרה). כשראיתי שאנחנו חוזרים לתקופת המלחמה הקרה, ממש שמחתי ולא יכלתי לחכות ולראות איזו משימות מעניינות אנחנו נקבל, כמה נוכל לשחק כמרגלים ולאסוף מידע על טרוריסטים ומרגלים אחרים, איך משבר הטילים ואיום הגרעין ישפיע על הסיפור ועוד. בפועל, קיבלתי משימות וסיפור Call of Duty גנרי למדי.

שלא תבינו לא נכון, לרגעים היו בסיפור כל מיני סצנות ומשימות מעניינות: להתגנב ברחובות מזרח ברלין ולחלץ סוכן שלנו, או להתגנב לבונקר של הק.ג.ב. ברוסיה היו רגעים מלחיצים ואפשרו לנו להרגיש כמו מרגלים אמיתיים בתקופת המלחמה הקרה. הבעיה היא שהרגעים הללו היו קצרים וממש לא ממצים. תנו לי יותר משימות מעניינות של איסוף מודיעין והתגנבות, תנו לי לחקור אנשים כדי להוציא מהם מידע, תנו לי להשתמש במוח שלי, כמו שקורה בחלק מהמשימות הצדדיות במשחק. הרי כל הרעיון של המלחמה הקרה הוא שהיא הייתה מלחמה של מוחות יותר מאשר מלחמה של פיצוצים ויריות. למה אני צריך לירות בכל דבר שזז במשימה להשגת מודיעין כלשהו?

ושוב, אני רוצה להדגיש את זה: מבחינת האיכות של הביצוע, מדובר בסיפור טוב מאוד: הדמויות עצמן מרונדרות בצורה נהדרת, העובדה שאתם יכולים לבחור את הפרופיל של הסוכן שלכם יחד עם יכולות שונות שמגיעות איתו היא פיצ׳ר מצוין שיוצר זיקה לדמות שלכם, האקשן במשימות השונות הוא אקשן מצוין וקצבי והמשימות הצדדיות והאופציונאליות בתוך המשימות המרכזיות הן סבבה בסך הכל. הפוטנציאל הלא ממומש של הסיפור יחד עם העובדה שהוא פשוט הזכיר לי את המשחק הקודם (Modern Warfare) בכל-כך הרבה מובנים ביאסה אותי קצת.

זה נראה שאת היצירתיות שלהם החברה שומרת למולטיפלייר ול-Warzone והיא מתייחסת לסיפור כעל איזשהו פרויקט צדדי קטן שכדאי שיהיה במשחק כי קצת כעסו עליהם שהוא לא היה ב-Black Ops 4. הסיפור של Black Ops Cold War קצר וממש לא ממצה וזה מאוד חבל, בעיקר בהתחשב בכמה הרעיון של המלחמה הקרה למשחק Call of Duty חדש, יכל לתת לשחקנים דרך חדשה לחוות סיפור של המשחק, עם פחות פיצוצים ויותר משחקי מוחות וריגול. לפחות האנימציות יפות.

פיצוץ חדש ישן

מכאן נעבור למולטיפלייר של המשחק שכולל שני מודים מרכזיים: המולטיפלייר הרגיל עם כל המודים שאנחנו מכירים ואוהבים מהמשחקים הקודמים ומוד הזומבים שחוזר אלינו אחרי היעדרות של משחק אחד. על המולטיפלייר כבר יצא לי לדבר בכתבת הרשמים שלי מאלפא של המשחק, ולמעט שינויים בחוזק של נשקים מסוימים כמו הסנייפר וה-MP5, המשחק נשמר כמעט זהה מתקופת הבטא. מבחינת מצבי מולטיפלייר חדשים, Treyarch מציגה לנו כמה מצבי משחק חדשים, בנוסף למצבי המשחק המוכרים כמו Team Deathmatch, Hardpoint, Kill Confirmed ועוד.

על המפות של מצבי המשחק הרגילים כבר דיברתי בעבר, אבל רק אגיד שהן מתחלקות לטובות ממש כמו Cartel הנהדר עם האזורים הפתוחים שלו ו-Satellite המהמם לפשוט רעות כמו Miami החשוכה ו-Checkmate המבולגן. אגב, למקרה שאתם שואלים, אני נמצא בצד שאוהב את הרעיון של Scorestreak שנשאר איתכם גם כשאתם מתים. לגמרי מוריד את התסכול של לראות את עצמכם שוב ושוב קרובים למסוק תקיפה, רק כדי להתאכזב כי הרגו אתכם שנייה לפני הסטריק. זה צעד חכם של Treyarch ואני בעדו.

נחזור למצבי המשחק החדשים: המצב הראשון, שכבר יצא לי להזכיר בכתבת הרשמים מהאלפא הוא Combined Arms. מצב ה-Combined Arms הראשון הוא מעין הגדלה של מצב ה-Domination הקיים, בו שתי קבוצות מתחרות על שליטה באזורים שונים במפות מיוחדות שחלקן נבנו במיוחד למוד המשחק הזה וניתנות למשחק רק שם. כמו שכבר אמרתי אז, אני עדיין חושב שזה מוד מצוין ונותן דרור לשחקנים שאוהבים לצלוף באנשים אחרים מרחוק, להשיג שליטה על המון אזורים מסוימים כדי להטות את השליטה במפה לטובתם ועוד. גם מצב ה-Assault נהדר, והשימוש במפות הגדולות כמו Armada ו-Crossroads באמת מוצלח כאן. מצבי המשחק הללו גם עושים שימוש ברכבים בשביל להגדיל את האפיות של הקרב והן באמת מוסיפות לחוויה.

המצב השני, VIP Escort הוא קצת יותר מסקרן: במוד הזה אחד מחברי הקבוצה ייבחר להיות ה-VIP, והקבוצה שלו תצטרך ללוות אותו לנקודת החילוץ במפה. המפות לרוב יהיו גדולות מה שמצד אחד יקל על הקבוצה להימנע מהיתקלויות עם הקבוצה השנייה, אבל מהצד השני יכול לגרום לכך שבזמן החילוץ ה-VIP יהיה חשוף לחלוטין. ה-VIP גם מקבל נשק מיוחד ורימוני עשן שיסייעו לו לבלבל את האויבים ולמסך את עצמו טוב יותר. בגלל שהמוד הזה מתרכז בעיקר ביכולת שיתוף הפעולה בין השחקנים השונים, הוא יהיה טוב לשחקנים שאוהבים לשחק בקבוצה ואוהבים לשתף פעולה למשחקים קצרים. עצה שלי, אם אתם לא משחקים ביחד עם חברים בקבוצה, פשוט תוותרו על המוד הזה שיכול להיות אקסטרה מתסכל כששחקן כלשהו מחליט שהוא רמבו והוא טס קדימה אל נקודת החילוץ רק כדי למות מהר ולהפסיד לכם את הסיבוב.

המוד החדש האחרון והגדול מכולם הוא Fireteam: Dirty Bomb. מדובר בפועל בסוג של מיני Warzone: עשרה צוותים של ארבעה שחקנים כל אחד מתחרים על הניקוד הגבוה ביותר. השגת הניקוד מתבצעת על ידי הריגת האויבים (כמובן), אבל גם בעוד שני דרכים ממש מעניינות: במפה מפוזרים חמישה אזורים שונים כשבכל אזור יש פצצה. במהלך המשחק תוכלו לאסוף אורניום ולהשתמש בו כדי להטעין ולפוצץ את אחת הפצצות ולקבל אקסטרה ניקוד. אם להיות כן, זה המוד הכי כיפי שיש למולטיפלייר להציע, בעיקר אם אתם משחקים עם חברים ומדברים כולכם בצ'אט. בגלל שהמפה קטנה יותר מהמפה של Warzone אז אתם תקבלו יותר אקשן לפנים שלכם והרבה יותר בלגן. שיחקתי משחק אחד בבטא ועוד שניים במשחק המלא והמוד הזה עובד. מחכה לראות את המפות הנוספות שהם יציגו לנו.

מוד הזומבים החדש, Onslaught, הוא אחלה של מצב משחק. הקונספט של גלים של אויבים כשכל גל יותר חזק מקודמו הוא לא חדש למשחקי Call of Duty, אבל הוא עשוי מאוד טוב עם המוד הזה. התוספת של הנשקים המיוחדים והסקילים החדשים גם תורמת למצב המשחק הזה להרגיש מרענן וכיפי, למרות שהייתי שמח לראות מפות יעודיות ל-Onslaught, בייחוד כשאחד הקונספטים של מצב המשחק הזה הוא שיש אזור שמוגדר בטוח, ואם תצאו ממנו תתחילו לאבד חיים (בדומה ל-Warzone ומשחקי Battle Royale אחרים). על המצב הזה לצערי הרב מעיבה עננה כבדה, שכן זהו מוד אקסקלוסיבי לקונסולות הפלייסטיישן. זה אומר ששחקנים על ה-PC וה-Xbox לא יוכלו לשחק את המצב הזה עם חבריהם.

בהקשרי ביצועים, השרתים של המשחק יציבים בסך הכל, ובכ-35 משחקי מולטיפלייר מסוגים שונים לא חוויתי המון לאגים או בעיות בחיבור לשחקנים אחרים. אובראול, המולטיפלייר של Call of Duty: Black Ops Cold War הוא בסדר - עוד משחק Call of Duty לאוסף. בניגוד לקפיצה בין WWII ל-Black Ops 4 ל-MW בשנים שעברו, כאן אני אפילו לא מרגיש שינויים כאלה ואחרים ברוב המולטי של המשחק, למעט המפות השונות והחדשות שהזכרתי קודם, מצבי המשחק המשופרים וכמובן VIP Escort ו-Fireteam החדשים והמרעננים. אתם יכולים לגרוס שמערכת הסקילים של ה-Perks וה-Wildcards מוסיפה קצת עניין לעליית הרמות, אבל בינינו - זה לא באמת חדש ואם שיחקתם במשחקי Call of Duty לאורך החצי עשור האחרון, כנראה נתקלתם במערכת דומה במשחק ישן יותר. אז איפה החברה כן בוחרת לחדש? דווקא ב-Warzone.

בגלל ש-Warzone הוא שירות חי ונושם, הוא מקבל הרבה מאוד תשומת לב מהמפתחים ומקבל תוכן מעניין ומסקרן כל הזמן. לקראת סיום חיי Call of Duty: Modern Warfare זה פגע בפופולריות של מצב המולטיפלייר של המשחק ואני חושב שזה יהיה המצב גם כאן. המולטיפלייר של Black Ops Cold War הוא טוב וכיפי, כן, אבל למה ששחקנים יבחרו לשחק במולטיפלייר של המשחק הזה, כשיש לכם באטל רויאל מפלצתי והכי חשוב - חינמי - שהחברה מציעה לכם בתוך אותו המשחק? וכפי שציינתי קודם לכן, זה לא שב-Treyarch בחרו להתמקד בסיפור של המשחק ולתת לנו חוויה של 13-15 שעות עם משימות צדדיות, סיפור ריגול מטורף ועוד. קיבלנו סיפור בסדר ומולטיפלייר בסדר. האם זה מספיק כדי להצדיק קנייה?

חווית הדור הבא

אני חייב להוסיף עוד פסקה קטנה כאן לגבי חווית המשחק על קונסולות הדור הבא. נתחיל בכך שאפשר לשחק את המשחק ב-120 פריימים לשנייה, בין אם על ה-Xbox Series X או ה-PS5. המודים קיימים והם עובדים לא רע. זה נראה שהמשחק שומר על ה-120 פריימים לשנייה או קרוב לכך בצורה מאוד טובה. ל-Xbox יש יתרון קל במובן הזה, בתור קונסולה שתומכת ב-VRR מהקופסה, ועל מכשירי ה-Xbox שלכם המשחק ייראה חלק יותר בזכות התמיכה בטכנולוגיה הזו. מהצד השני, ה-PS5 מספק חוויה פשוט מצוינת עם השלט שדרכו תוכלו לשמוע את הצ'אט שלכם עם החברים ועם ה-Adaptive Triggers שמתנגדים לכם כשאתם יורים איתם. וכן, הסרטונים אמיתיים ואני מאשר רשמית: יש הבדל בין ההתנגדות של נשק כמו ה-MP5 לנשק כבד יותר כמו ה-Stoner 63. זה בהחלט משפר את החוויה של המשחק, למרות שבמולטיפלייר אני מעריך שחלק מהשחקנים ירצו לבטל את האופציה הזו.

השורה התחתונה

בסופו של יום, משחק ה-Call of Duty החדש לא משנה או משפר יותר מדי מהפורמולה המוכרת של סדרת משחקי היריות של Activision. בעוד שלסיפור היה פוטנציאל להיות מהטובים בשנים האחרונות ואכן יש לו את הרגעים שלו, בתמונה הרחבה יותר אני רואה שאנחנו בסופו של דבר מקבלים את אותו מוצר מוכר בעטיפה חדשה. אם אתם אהבתם את מצב המולטיפלייר מהבטא ושמחים על החזרה של מצב הזומבים למשחק (שהוא באמת כיף), אז אתם תהנו מהמשחק הזה, אין לי ספק בכלל. אבל לדעתי מדובר במוצר טוב, אולי אפילו טוב מאוד אם אתם חובבי מולטיפלייר, שהיה לו פוטנציאל ליותר מזה.

Call of Duty: Black Ops Cold War הוא ה-Fifa 19 ל-Nintendo Switch של סדרת משחקי היריות הפופולרי. השוואה מוזרה, אבל לטעמי מדויקת: עם העלייה המטאורית והמתמשכת של Warzone, יחד עם התמיכה של החברה בהפיכתו למוצר Live Service, העתיד של המשחק הזה וסדרת משחקי Call of Duty בכללי, לט בערפל. Call of Duty: Black Ops Cold War צריך להיות יריית אזהרה ל-Activision. התראה שהם חייבים לבחור צד ומהר: להשקיע ב-Warzone, לתת לו את המקום כמצב המולטיפלייר היחיד של המותג ולתת לנו יחד עם זאת משחק סיפורי עם דגש על קצב טוב וסיפור מצוין ומעניין. או לחילופין, להתחיל להביא לנו את אותם המשחקים כל שנה ולצפות שהמעריצים יקנו את המשחקים בהמוניהם. מה נראה ב-2021? רק הזמן יגיד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מולטיפלייר סולידי וטוב
  • הנשקים מרגישים נהדר על שלט ה-PS5
  • איכות סאונד מצוינת
  • מצבי המשחק החדשים הם תוספת מבורכת לסדרה

הרע

  • חלק מהמפות במולטי פשוט לא טובות
  • לסיפור חסרה יצירתיות והוא נשען יותר מדי על אקשן
  • מערכת ההתקדמות מרגישה כמו כל עוד משחק בסדרה

והמלחמה

  • מה יהיה לנו בשנה הבאה, כש-Battlefield יחזור לחיינו...?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:47 18.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    אני לא אשקר, מאוד מבאס אותי לראות ש-99.9% מהביקורות בויגיימס נהיו השתקפות מדויקת של ציונים וחוות דעת של אתרי סיקורי גיימינג מחו"ל. אני מרגיש כאילו אני פשוט קורא את אחת ממיליון הביקורות שפורסמו כבר למשחק בחו"ל [שקראתי כבר] רק מתורגמת לעברית.
    כל משחק חדש שיוצא אתם נותנים לו בדיוק את אותו הציון שהוא מקבל באתרים אחרים בחו"ל. אותם חיזוקים, אותם נקודות שליליות, אותם השקפות ובדיוק אותה החוות דעת הלא מקורית שכבר ראיתי לפני מיליון פעם מה שמעורר בי ספק באמינות הביקורות שלכם תאמת.

    ולא, אל תגידו לי שזה צירוף מקרים בגלל שהמקצועיות של המבקרים שלכם כל כך מדויקת שאתם נופלים בדיוק לאותם הציונים כמו אתרים בחו"ל.
    כל מבקר שלכם - יושב וקורא לפחות 3-4 ביקורות של אתרים בחו"ל ורק אז על סמך דעה קדומה מראש יושב וכותב את הביקורת לוייגיימס.
    לדעתי זה מוריד המון מאיכות האתר והתוכן שלכם למרות שהשתפרתם מאוד בשנים האחרונות דברים כאלה פשוט מורידים ....

  2. 2

    20:21 18.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    והנה, כדי שלא תגידו שאני סתם זורק דברים לאוויר העולם, כמה דוגמאות אחרונות:

    Call of Duty BOCW
    ציון של ויגיימס - 8.0, ציון של גיימספוט - 8.0

    DIRT 5
    ציון של ויגיימס - 7.0, ציון של גיימספוט - 7.0

    Assassin's Creed Valhalla
    ציון של ויגיימס - 8.5, ציון של גיימספוט - 8.0

    Watch Dogs: Legion
    ציון של ויגיימס - 8.0, ציון של גיימספוט - 8.0

    FIFA 21
    ציון של ויגיימס - 8.0, ציון של גיימספוט - 8.0

    Demon's Souls
    ציון של ויגיימס - 10.0, ציון של גיימספוט - 9.0

    Spider-Man: Miles Morales
    ציון של ויגיימס - 9.5, ציון של גיימספוט - 7.0 [ואללה העזתם פה]

    Astro's Playroom
    ציון של ויגיימס - 8.0, ציון של גיימספוט -8.0

    Star Wars Squadrons
    ציון של ויגיימס - 8.0, ציון של גיימספוט - 7.0

    Hades
    ציון של ויגיימס -9.5, ציון של גיימספוט -9.0

    Control AWE
    ציון של ויגיימס -6.5, ציון של גיימספוט - 6.0

    Microsoft Flight Simulator
    ציון של ויגיימס - 9.5, ציון של גיימספוט - 9.0

    יש צורך להמשיך או שהבנו את הנקודה ?
    [וכל זה מתייחס רק להשוואה עם גיימספוט. יש עוד הרבה אתרים עם בידוק אותו הציון לכל משחק]

  3. 3

    21:25 18.11.2020 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    היי שועלמלחמה89. אני יכול להעיד על שתי הביקורות שלי: הציון לא אומר כלום. הוא הרגשה שלי איך הייתי מדרג אותו. במקרה של שתי הביקורות, (פיפא ודירט) תוכל לקרוא גם למה הם קיבלו את הציון הזה. סה"כ התפלגות הציונים בכל האתרים היא דומה ואתה נשאר לקרוא פה לא בשביל לראות בסוף מספר, אלא בשביל חווית הקריאה (לא? תקן אותי).

    כיך לראות אותך מגיב לאורך זמן :)

  4. 4

    10:47 19.11.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי שועל, אני יכול להעיד שהביקורות של בר לא אומרות לנו כלום גם כן. ועכשיו ברצינות - כל אחד מאיתנו נותן ציון בצורה שונה: בר מחרטט ציון מסתבר (אני אדבר איתו על זה בנפרד אהמ אהמ), אני נותן לפי שיטת הקטגוריות ואחרים עושים את זה איך שהם רוצים. אבל זה בדיוק כמו שבר אמר: הביקורות שלנו הן 20 אחוז ציון, 80 אחוז מלל, תמונות ודעות על הפיצ׳רים השונים של המשחק.

    אני כעורך תמיד שם דגש על האיכות של הכתיבה, עד כמה היא מסבירה את המשחק ומבהירה אותו לקונה הפוטנציאלי, עד כמה המבקר נתן את דעתו על המשחק לעומת משחקים אחרים שהוא שיחק/משחקים אחרים בז׳אנר ולא סתם סיפר לנו מה יש במשחק ועוד. הביקורת עצמה היא זו שחשובה והיא זו שאני רוצה שתתן לקורא את הכי הרבה מידע לפני רכישה של משחק כלשהו. אם אור נגיד, נותן ציון נמוך ל-NBA 2K21, אז כל עוד הוא נימק זאת כמו שצריך בכתבה והסביר את דעתו בצורה רהוטה, אז המספר לא כזה משנה לי, כי הציון הוא Aftermath של הביקורת עצמה.

    בסופו של יום הציון זה משחק של מספרים, אני מסתכל על זה רק כשאני פותח Metacritic ורואה את האתר שלנו שם מייצג את ישראל בכבוד :)

  5. 5

    11:02 19.11.2020 | sushing sushing

    קניתי את המשחק ועוד בגרסאת הבטא ביקשתי את הכסף חזרה. מה שמעניין זה המולטיפלייר והוא ממש פח אשפה לעומת mw.

  6. 6

    11:24 19.11.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    זה משחק טוב, והאמת שגם המולטי מאוד כיף, הבעיה היא שאחרי MW ו-Warzone אני מנסה להבין למה לא להשקיע בסיפור יותר טוב ומעניין במקום בעוד מולטיפלייר שיהיה סבבה. איזו סיבה יש לאנשים לעבור מ-MW, למעט ה-120 פריימים לשנייה עם ה-Cold War? לא ברור לי איזו.

  7. 7

    12:29 19.11.2020 | Megalodon Megalodon

    קיבלתי את המשחק הזה חינם עם כרטיס המסך והתקנתי אותו, אבל וואלה לא מתחשק לי אפילו להפעיל אותו. כל ה-Shooter-ים הממוחזרים האלה, אוף. כנראה שהייתי צריך פשוט למכור את ה-Key בחצי מחיר או משהו.

    לגבי הביקורת - באמת שזה מיותר כל המספרים האלה, איך אפשר לכמת הנאה ממשחק? יום אחד משחק מרגיש לי 10 מתוך 10, למחרת אני רואה בו בעיות שמורידות אותו ל-7/10, ואז אני מגלה דברים שאני דווקא כן אוהב ואז זה קופץ ל-9/10 וכו' וכו'. זה לגמרי חסר ביסוס מדעי, תלוי הרגשה, תלוי מבקר, תלוי מצב רוח אפילו, ואי אפשר אפילו להשוות בין משחק אחד שיקבל 9/10 למשחק אחר שקיבל 9/10 כי זה חוטא לגמרי למטרה (אי אפשר להגיד שמשחק גראפי איכותי ומושקע הוא בהכרח יותר טוב ממשחק מבוסס פיקסלים חכם וקטן, נכון?) כך שהרעיון של מספר אבסולוטי כדי לתאר איכות מוצר הוא דבר די מטופש בסך הכל. הבעיה שאני, בדיוק כמו רוב הקוראים, קופץ למספר ישירות ואז גולל לקרוא אם זה מעניין אותי (בגלל זה עדיף לשים את המספר ישר למעלה ולחסוך זמן לקוראים כמו שעושים ב-PCgamer). למה אני עושה את זה? לא יודע. כי אנחנו יצורים טיפשים, כנראה :)

    אבל שועל, ברצינות, למה אתה מצפה? זה לא ניסוי של חיסון לקורונה או בניית טיל של SpaceX שבהם המידע המדוייק ללא השפעה סביבתית הוא קריטי. מדובר במוצר בידורי שלגביו אנשים מושפעים מדעות של הסובבים אותם, דברים שהם קוראים, שעוזרים להם לגבש דעות משל עצמם וכו'. אנחנו לא חיים בריק, ואתה לא יכול לצפות ממבקר שישב בחדר מחשב ללא אינטרנט, ישים אוזניות, יתחבר עם מסקינטייפ למסך ולא ייצא מהחדר עד שהוא מסיים את המשחק ואת הביקורת. בחייך, lighten up.

  8. 8

    13:51 19.11.2020 | yinontt yinontt

    באופן כללי שיטת המספרים היא בעיתית לדעתי, כי בדרך כלל היא לא משקפת את סוג המשחק והיקפו ( באופן כללי לא דווקא פה באתר או שאין יוצאים מן הכלל ) לדוגמה, אפשר לראות אתרים שיתנו לRDR2ציון 8 ולהדאס ציון תשע או תשע וחצי מה שעלול לגרום לאדם הממוצע שלא עוקב אחרי כל הדרמות של עולם הגיימינג (מודה באשמה ) לחשוב לא עלינו שעדיף לו לקנות האדס על פני RDR2 מה שלא נכון בשביל 90 אחוז מהצרכנים לפחות . זאת רק דוגמה אחת אבל יש עוד דוגמות לרוב של משחקי אינדי או משחקי נישה שמקבלים ציון מספרי מעולה(ולא בלי סיבה) ועלולים ליצור את הרושם כאילו הם טובים יותר ממשחקי טריפלAעם בעיות מינוריות.

  9. 9

    17:28 19.11.2020 | nakiii nakiii

    לא מבין על מה המהומה הכל מכור מראש.

    משחקים של יוביסופט לא יקבלו מעל 8
    משחקים של רוקסטאר 10
    משחקים של cd project red גם 10
    משחקי cod גם עד 8
    משחק חדש יבחן על פי משחקים אחרים של הסטודיו...

    גם באוכל יש אוכל רגיל של כל יום, יש ממתק ויש אוכל מיוחד של פעם בחג או המון זמן והכל טוב...
    תחשבו על זה

  10. 10

    18:02 19.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    אני מאוד מצטער אם התגובה שלי נשמעה חריפה מדי או תוקפנית, זאת לא הייתה המטרה שלי חז וחלילה.

    אני מתייחס לויגיימס כ לאתר הגיימינג ה-רשמי של ישראל ולכן זאת גם הסיבה שאני כבר שנים ממשיך לבוא לכאן, לקרוא את התוכן האיכותי של ויגיימס, להגיב ולעורר דיונים [כמו כאן D:] ואמרתי את כל זה כי אכפת לי מויגיימס. האמת שהייתי מאוד שמח לראות את הביקורות שלכם יותר מקוריות, יותר "אישיות", עם יותר פאנץ' אישי וחוות דעת אמיתית ומקורית ואמינה שלא בהכרח תשקף את ממוצע הציונים במטאקריטיק אלא דווקא את מה שהמבקר מרגיש באמת כלפי המשחק גם אם הדעה הזאת קיצונית או שונה משאר הביקורות בחו"ל - כמו הביקורת של שמואל על ספיידרמן החדש.

    לגבי הנושא של דירוג משחק במספר זה כבר נושא אחר ואני גם ללא ממש מסכים עם השיטה הזאת אבל ככה עובדת תעשיית הגיימינג כבר שני ןמי אנחנו שנשנה את זה אם כבר ?
    וכמו שרשם מגלדון - גם אני ישר קופץ לראות את המספר, ואם אני רואה שזה בדיוק אותו המספר שכבר ראיתי מיליון פעמים לפני אני כבר ישר יודע מה הולך להיות בגוף הביקורות וזה מוריד לדעתי ... התכוונתי לזה.

  11. 11

    18:33 19.11.2020 | Megalodon Megalodon

    חחחח אני אוהב את ההקבלות שלך למשחקים וסוגים של אוכל, נאקי :)
    אימצתי גם.

  12. 12

    19:59 19.11.2020 | nakiii nakiii

    ידוע שביקורת מתחילים בסוף וקופצים חזרה להתחלה. מאמין שמי שמשחק ועוקב לא מופתע מהציונים.
    בולט דווקא dath stranding שהיה מעניין מאוד לקרוא ביקורות עליו.
    ועוד יותר מעניין לראות אם סייברפאנק יהיה משחק אוטומטית 10 או קצת יותר קשה לעיקול

  13. 13

       | פורסם ע"י