הרשמה

ביקורת: Astro's Playroom - עושים היסטוריה

האם המשחק שמגיע עם כל קונסולת PS5 שווה את הזמן שלכם? בואו לקרוא בביקורת של שמואל למשחק!

  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/11/2020

זה לא המשחק הכי מהמם שתוכלו לשחק על ה-PS5 ביום ההשקה שלו, אבל Astro's Playroom הוא עדיין משחק טוב - בעיקר בגלל איך שהוא גרם לי להרגיש כשחקן סוני

עותק סיקור הגיע עם הקונסולה שסופקה לנו הודות לישפאר ישראל

עוד ביקורת על משחק של ה-PS5! עכשיו בואו לקרוא קצת על המשחק שמגיע יחד עם כל קונסולת PS5 חדשה. Astro's Playroom בא להציג לשחקנים את הקונסולה והשלט החדש שלה, ה-DualSense, אבל גם אם הוא חינמי לכל מי שכבר קנה את הקונסולה, האם הוא שווה את הזמן שלכם? האם כדאי לכם לשבת ולשחק במשחק הזה על פני נניח, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, או Demon's Souls? זוהי בדיוק השאלה עליה אני אנסה לענות בביקורת ל-Astro's Playroom!

כל הפיצ'רים שבעולם

המשחק מחולק לארבעה שלבים שונים, כשכל שלב מייצג חלק מרכזי בקונסולת ה-PS5. לדוגמא, השלב הראשון ששיחקתי בו, Cooling Springs, מייצג את המאוורר המפלצתי של ה-PS5 עם רוחות אדירות וחלקים מסוימים שפשוט מכוסים בקרח, בעוד ש-SSD Highway מייצג את כונן ה-SSD של המכשיר ושם דגש על העברת מידע סופר מהירה. הייצוג של החלקים במכשיר מתבטא גם באתגרי הפלטפורמה בכל שלב. לדוגמא, ב-SSD Highway שהזכרתי קודם יהיו רגעים בהם נצטרך לעוף ברחבי הכביש המהיר או ב-Cooling Springs בו יהיו רגעים בהם אנחנו נגלוש על הקרח.

אבל המטרה הראשונה של המשחק הזה היא להציג לנו את היכולות השונות והחדשות של ה-DualSense, השלט החדש של ה-PS5, ואת זה הוא עושה - ועוד איך עושה. השלבים השונים במשחק מלאים ברגעים בהם תצטרכו ללחוץ על הטריגרים בכוח מסוים כדי להתקדם במשחק כדי לנצל את יכולות ה-Adaptive triggers או שלבים בהם נצטרך לנשוף אל תוך המיקרופון של השלט כדי להזיז שבשבות רוח. המשחק גם עושה שימוש מלא ביכולת ה-Haptic feedback המצוינת שמזכירה קצת את ה-HD Rumble של נינטנדו שנועד להביא לשחקן רטט שמייצג נאמנה את מה שקורה על המסך.

זה אומר שרוחות תרעדנה את השלב בידיים שלכם בצורה ריאליסטית, אתם תרגישו את השלט כשתגלשו במגלשה ועוד. המשחק גם עושה המון שימוש ברמקול של ה-DualSense, כשצלילים רבים יגיעו דווקא מהשלט עצמו ולא מהטלוויזיה - טאץ׳ נחמד של המפתחים שמגדילים את האימרסיה שלי כשחקן. כמיצג טוב לשלט ה-DualSense, המשחק הזה עושה את העבודה שלו טוב, טוב מאוד אפילו. אבל האם הוא משחק סופר מרשים? לא בדיוק. הוא כן רץ ב-4K60 כל הזמן ונראה ממש צבעוני ונחמד, אבל מבחינת משחקיות, אם אני שם בצד את מה שחוויתי בהקשרי ה-DualSense, המשחק לא מרשים במיוחד. זה פלטפורמר ממוצע לחלוטין וקל במיוחד. אני יודע שהוא לא נועד להיות משחק הפלטפורמה הכי טוב בעולם, אבל הוא באמת לא מאתגר. אל תצפו גם למשחק ארוך במיוחד - ייקחו לכם כמה שעות בודדות לסיים אותו בסך הכל. מצד שני, הוא חינמי עם כל קונסולה אז אין לכם יותר מדי מה להתלונן.

ללכת בשבילי הזיכרון

האמת שהמשחק הזה יכל להיות פשוט משחק קטן ונחמד שמראה לנו את היכולות של ה-DualSense, מציג שלבים המבוססים על הרכיבים המרכזיים של ה-PS5 ולסגור ככה את הבסטה. אם הם היו עושים את זה, זה עדיין היה משחק חמוד, קטן ונחמד, אבל המפתחים של המשחק ב-Team ASOBI! ו-SIE Japan Studio החליטו שהם לא מסתפקים בלהראות לנו את היכולות של ה-DualSense, וההשקה של ה-PS5 היא אירוע חשוב בהיסטוריה של סוני - אז למה לא לעבור על ההיסטוריה של הפלייסטיישן על הדרך? וזה בדיוק מה שהם בחרו לעשות.

Astro's Playroom הוא פשוט חגיגה של כל מה שהוא פלייסטיישן. השלבים השונים שהזכרתי קודם מייצגים את כל אחת מהקונסולות הקודמות של סוני, כשבמהלך השלבים השונים תוכלו לאסוף חפצים ופסלים שמייצגים אביזרים שונים של כל קונסולה, מהשלטים השונים ועד אביזרים נלווים כמו מסך ה-LCD הנייד של ה-PSOne. למצוא את האביזרים הללו במהלך כל שלב הייתה חוויה כיפיתי ובאמת מרגשת, שכל פעם שמצאתי פסל חדש, ישר הצבעתי על הטלוויזיה ואמרתי: "אני מכיר את האביזר הזה!" (כן, בדיוק כמו במם ההוא של לאונרדו די-קפריו). אבל זה אפילו לא הדבר הכי מרגש שקשור להיסטוריה של סוני במשחק הזה.

המשחק פשוט מפוצץ ברפרנסים למשחקי פלייסטיישן מפורסמים שמיוצגים על ידי ה-Astro Bots. סוני ביקשה שלא נהרוס את ההפתעה יותר מדי ואני מסכים עם הבקשה הזאת: למצוא את כל האביזרים והאזכורים למשחקי סוני, הקונסולות שלה וההיסטוריה של החברה היפנית היא משהו כמו 70 אחוז מהכיף של המשחק הזה. אבל בגלל שאני חייב לשתף אתכם במשהו, אני כן אתן כאן בתמונות למטה שניים מהרפרנסים הבולטים והאהובים עליי, אבל תסמכו עליי כשאני אומר לכם שכל משחקי הפלייסטיישן האהובים עליכם מיוצגים כאן בצורה חמודה ונהדרת. תחפשו את ה-Astro Bot עם המצלמה הכחולה ואתם באמת שלא תתאכזבו. אני נהניתי מכל רפרנס וצילמתי את המסך בכל פעם שמצאתי אזכור למשחק של סוני, או רגע מרגש כזה או אחר. 

זה משהו קטן, אני יודע, אבל זה תמיד מרגש אותי לראות חברה מכירה במעריצים שלה, במיוחד חברה עם היסטוריה גדולה ועשירה כמו סוני. כל הרפרנסים הקטנים האלה לא ישפיעו על ילד בן 14 שהקונסולה הראשונה שלו הייתה ה-PS4, אבל בשביל בחור בגילי, שנמצא עם סוני מאז ה-PS1 ושיחק בכל-כך הרבה משחקים של הקונסולות שלה, זה היה נהדר לראות את כל הרפרנסים הללו. זה מרגיש כאילו המפתחים של המשחק פנו לילד שבי ששיחק משחק PS1 ואמרו לו: "ברוך הבא". גם אם זאת מניפולציה של סוני שנועדה לפנות לרגש של מעריצי המותג לאורך השנים (ובואו נודה על האמת, יש סיכוי לא רע שכן, בכל זאת - תאגיד ענק), אני נהניתי וזה חימם לי את הלב.

השורה התחתונה

זה לא המשחק הכי מהמם שתוכלו לשחק על ה-PS5 ביום ההשקה שלו, אבל Astro's Playroom הוא עדיין משחק מעולה. אבל הסיבה שהוא היה חוויה כל-כך כיפית לא הייתה בגלל משחקיות יוצאת דופן, גרפיקה משוגעת או פסקול מטורף - הוא משחק טוב בגלל איך שהוא גרם לי להרגיש כשחקן סוני. השלבים השונים שמציגים את ההיסטוריה של סוני לדורותיה, יחד עם הפסלים השונים שמייצגים אביזרים שונים מההיסטוריה של סוני וכל מיני Easter Eggs שמקשרים אותנו למשחקים גדולים על קונסולות הפלייסטיישן לדורותיה באמת עשו לי חם בלב.

אני יכול למלא את כל הכתבה הזאת ברשימת הרפרנסים המלאה והמשחקים שהם הגיעו מהם, אבל אני באמת רוצה לתת לכולם לשחק במשחק הזה. בנוסף, זהו המשחק שמציג הכי טוב את היכולות השונות של שלט ה-DualSense החדש ואת הרכיבים השונים של ה-PS5 כך שהעובדה שאתם מקבלים אותו חינם היא רק בונוס לכל מי שקונה את המכשיר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • משחקיות כיפית ומשעשעת
  • ניצול מעולה של יכולות ה-DualSense
  • חינם לחלוטין ומגיע עם כל קונסולה
  • פונה ללב של מעריצי סוני עם המון אזכורים להיסטוריה של החברה

הרע

  • המשחק פשוט מאוד וקל מדי
  • יחסית מאוד קצר

וההיסטוריה

  • 26 שנים, 5 קונסולות, בוט אחד.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י