הרשמה

ביקורת: Watch Dogs: Legion - לונדון מחכה לי

אוי לא, זה נראה ש-DedSec השתלטו על האתר והם מנסים להוריד את הביקורת של Watch Dogs: Legion! מהרו לקרוא לפני שהם יצליחו במשימה שלהם!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/10/2020

מדובר במשחק הכי טוב בסדרת Watch Dogs - גם אם הוא לא מצליח למצות את הפוטנציאל שלו במלואו.

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה, תודה רבה!

אין סדרה שיותר רשום לה על המצח ״פוטנציאל לא ממומש״, מאשר Watch Dogs. שני המשחקים הראשונים התקבלו על ידי מעריצים ומבקרים פחות או יותר באותה הצורה: ״זה משחק סביר, אבל לא מנצל את הפוטנציאל שלו״. בעוד שהמשחק השני היווה שיפור מהראשון (מוזמנים לקרוא את הביקורת שלי כאן), עדיין היה חסר משהו לסדרת המשחקים הזו כדי שתמצה את הקונספט שלה במלואו. עכשיו, אחרי שהמשחק יצא מגבולות ארה״ב והגיע ללונדון אהובתי, האם הפוטנציאל הזה סוף סוף מומש? האם הקונספט החדש והמרענן של Legion הוא מה שהסדרה הייתה צריכה כדי להתקדם לשלב הבא?

לשחרר את לונדון

כמו שרובכם כבר יודעים, בניגוד מוחלט לשני המשחקים הקודמים בסדרה, Watch Dogs: Legion זונח את קונספט הדמות הראשית כדי לתת לנו אפשרות לחוות את הסיפור של המשחק בצורה שונה. הסיפור של המשחק מתמקד באירוע קטסטרופלי, בו ברגע אחת התפוצצו מספר אזורים שונים בעיר לונדון, ביניהם בתי חולים. ארגון ההאקרים DedSec מואשם בתקרית שלא בצדק וצריך לרדת למחתרת ולעזוב את העיר. את החור שהשאיר הארגון הלא-אלים מילאו ארגונים מאוד אלימים, ביניהם משפחת הפשע של מארי קלי, ארגון השיטור והשמירה שנקרא אלביון והארגון אחריו נרדוף לאורך כל המשחק: Zero-Day, קבוצת ההאקרים שהפלילה את DedSec וגרמה לכל הבלגן הזה.

עכשיו DedSec צריכים לחזור ללונדון כדי לסדר את כל הבלגן שהקבוצות האחרות יצרו ולשחרר את העיר. מה עושה ארגון גדול כשראש סניף לונדון שלו יצאה לחל״ת כפוי? מגייסת עובדים חדשים כמובן! כאן גם מתחיל האלמנט החדשני והמרכזי של Watch Dogs: Legion: אם בעבר הדמויות השונות שהסתובבו בעיר היו סוג של מטרות איטיות/כספומטים מהלכים, עכשיו כל דמות (הם לא צחקו: כל דמות) היא דמות שתוכלו לגייס לשורות DedSec וכן - גם לשחק איתה. את הדמויות השונות תצטרכו לגייס, מה שאומר שבנוסף למשימות הרגילות שתצטרכו לעשות במשחק (אגיע לזה בהמשך הביקורת), יהיו גם משימות גיוס עבור דמויות מסוימות. משימות הגיוס נעות מחילוץ חבר של ה-NPC שנמצא במצוקה ועד חיסול דמות אחרת או מחיקת מידע רלוונטי אליה שנשמר במקום מסוים. ברגע שתסיימו את המשימה, הדמות תצטרף אליכם ותהייה חלק מ-DedSec.

המשחק מדגיש את החשיבות של הדמויות הללו בכך שכמו במשחקים הקודמים, לכל NPC יש גם סיפור רקע מסוים שישליך לרוב על היכולות של אותה הדמות: דמות אחת יכולה להיות פועל בניין שיכול לזמן רחפן שיוכל לקחת אותו ממקום למקום; דמות נוספת יכולה להיות נהג מצוין שיוכל לברוח בקלות משוטרים; דמות אחרת יכולה להיות עורך דין שיעזור לפעילים של DedSec שנעצרו להשתחרר יותר מהר ממעצר ועוד. נכון שיש דמויות שלא יהיה לכם מה לעשות איתן, כמו נגן רחוב שיכול לנגן בגיטרה (מצוין לצוות של האקרים), איש מבוגר שלא יכול לרוץ מהר במיוחד או אדם סופר מפורסם שבוודאות יזהו ברחוב, אבל חלק מהיכולות השונות יכולות להיות משונות אך יעילות בו זמנית (לדוגמא, אחת הדמויות שלי יכולה לאסוף סביבה אנשים - בהתחלה חשבתי שזה הולך להיות מיותר עד שרדפו אחריי שני בריונים של אלביון והסתערו עליהם ארבעה אנשים בבת אחת בזכות הקריאות שלי במגפון). המשחק גם ידאג לסמן לכם על המפה דמויות מיוחדות שאולי יסייעו לכם במשימות הבאות שלכם.

אני יכול להבין את אלו שאומרים שהשיטה הזו של ניהול קבוצה יכול לפגוע בקשר של השחקן עם הדמות שהוא משחק ואני הייתי מסכים איתכם... אם לא הייתה קיימת האופציה של Permadeath במשחק. כשהאופציה הזו דלוקה, אם נהרגת לכם דמות כלשהי, היא לא תחזור יותר לחיים (להבדיל ממעצר או פציעה קשה, ששם הדמות שלכם יכולה לחזור לפעילות אחרי כמה זמן). יצא לי לאבד שני מפעילים במהלך המשחק והשילוב הזה בין המשימות השונות שביצעתי איתם, היכולות השונות שלהם והמראה הייחודי גרם לי להתבאס מהעובדה הזאת אפילו יותר ממה שהמשחק התבאס עליהם. זה נחמד שהמשחק הצליח לייצר אצלי קשר רגשי עם כל דמות שגייסתי לנבחרת החלומות שלי, אבל אני לפחות הייתי שמח אם המשחק היה מראה את זה באותה המידה.

לולאה בקוד

הייתי גם שמח לראות במשחק מגוון קצת יותר רחב של סוגי המשימות השונות. אני קודם אתחיל ואומר שהסיפורים במשחק הזה... לא רעים בכלל. אני לא אכנס כאן ליותר מדי ספוילרים, אבל למה הייתי צריך לחכות שלושה משחקים כדי סוף-סוף לקבל דברים שמזכירים לי פרקים ממראה שחורה? זו סדרת משחקים שכולה עוסקת בדיגיטציה והשתלטות של הטכנולוגיה על החיים של כולנו! עדיף מאוחר מאף פעם, אני מניח. בעוד ש-Bagley, ה-AI המשעשע, יספר בדיחות מצחיקות ויקליל את האווירה, חלק מהקטעים בסיפור מאוד כבדים ואני מאוד אהבתי את זה. המשימות השונות כוללות בעיקר פריצה למקומות כדי להשיג מידע, כמו שהייתם מצפים מקבוצה כמו DedSec, אבל הדרך בה תיגשו לביצוע המשימה תלוי בכם.

רוצים להיכנס עם הראש בקיר ולהתחיל לירות בכל מה שזז? תיקחו מפעיל של DedSec עם יכולות ירייה מצוינות ונשק אוטומטי ורוצו לרסס. מעדיפים לשלוח את אחד הגאדג׳טים שלכם קדימה כדי שהוא יחסל את האויבים שלכם אחד אחרי השני? אפילו יותר טוב - קחו האקר עם זמני טעינה קצרים בין האק להאק ותתחילו לשבש ליריבים שלכם את הצורה, ועוד המון דרכים מגניבות לגשת למשימות. הבעיה היא שבפועל רוב המשימות מרגישות דומות, בעיקר בגזרת משימות הגיוס השונות. היו לי כמה פעמים במשחק שמשימת גיוס לכמה אנשים שונים הייתה בדיוק אותה המשימה. אחד לאחד. ברגע שהבנתי את זה, העדפתי להשתמש במפעיל אחר כדי לפחות לחוות את המשימה בצורה שונה, אבל בואו - לונדון היא לא עיירה קטנה ואפשר וצריך היה לגוון יותר בסוגי המשימות השונות לכל דמות.

הדבר נכון גם למשימות הסיפור: היו יותר מדי משימות סיפור שהתנהלו באותה הצורה כי היא הייתה היעילה ביותר: לזרוק את ה-Spiderbot שלי (קראתי לו מנחם) אל תוך שטח האויב, לתת לו לעשות בהם שמות, לעשות את מה שהוא צריך וללכת כאילו לא הייתי שם. אני לא אשקר, זה כיף, אבל הייתי שמח לקבל משימות קצת יותר מסובכות עם רמת קושי גבוהה יותר וחידות יותר מסובכות לפתור. נכון שהמשחק כולל לפעמים מיני משחק נחמד של פריצת האבטחה הרשתית של מערכת כלשהי (לפעמים המיקום של נקודות התורפה של המערכת דורש מהשחקן לפרוץ למצלמות באזור כדי לקבל כמה זוויות צילום שונות), אבל למשחק היה פוטנציאל לעשות יותר מזה, בעיקר עם הכיוון שחלק ממשימות הסיפור המרכזי הלכו אליו.

סייבר סייבר סייבר

הזכרתי קודם פריצות, אז אני אזרוק כאן כמה מילים על הגאדג׳טים השונים שיש למפעילים שלנו. אתם יכולים לצייד כל מפעיל עם רובה אחד או שניים (לא קטלניים כמובן - אנחנו DedSec פה), ואביזר שימושי קטן לבחירתכם. אם אתם לוחמים שמנסים לפרוץ בכוח לאיזה מתחם, תוכלו לצייד את המפעיל שלכם עם רימון שיכה את הקורבנות שלו עם שוק חשמלי. מעדיפים את הגישה האישית יותר? תנו לו אגרופן שיהמם את האויבים שלו וישאיר אותם על הרצפה. אתם האקרים שבריריים שמעדיפים לעשות הכל מרחוק? קחו את מנחם ה-Spiderbot ותתחילו להתנהג כמו רוחות רפאים שגונבות מידע מהיריבים שלכם - הבחירה היא שלכם.

כל גאדג׳ט ניתן לשדרג בעזרת Tech Points, מטבע שניתן לאסוף ברחבי העיר לונדון באזורים שונים במפה וישמש אתכם לשדרוג האביזרים שלכם ולימוד יכולות חדשות למפעילים שלכם. אחת היכולות השימושיות שאתם יכולים ללמוד היא שליטה מרחוק ברחפני תקיפה, דבר שיכול להציל את החיים שלכם במשימה (קרה לי לפחות פעמיים). המצוד הזה אחר Tech Points הוא עוד דרך בה המשחק נותן לכם אופציה לנצל את כל הדמויות השונות שלכם בארסנל, כשחלק מה-Tech Point יהיו ממוקמים בתוך שטח האויב, מה שידרוש מכם להשתמש במפעיל יותר חזק או מתגנב טוב יותר, וחלק דווקא יהיו ממוקמים גבוה על איזה מגדל - משימה מושלמת לאוטיס, פועל הבניין שלי, והרחפן הענק שלו.

בנוסף, המשחק נותן לכם אופציה להשיג דמויות חדשות וחזקות במיוחד דרך מכניקת ה-Defiance שהוא מכיל. לכל אזור בלונדון יש את מד ה-Defiance שמראה כמה השליטה של אלביון חזקה באותו האזור. ככל שהמד הזה נמוך יותר, כך השליטה של חברת השיטור חזקה יותר ואגרסיבית יותר. אתם יכולים להוריד את המד הזה בעזרת משימות מיוחדות שתוכלו לבצע כמו צילום ראיות מחשידות בנוגע לחברה, חיסול מפעילים חזקים שלה ועוד. כשהמד מתמלא, האזור משתחרר מלפיתת אלביון ואתם בתמורה מקבלים בונוס כמו פריטי לבוש, נשק טוב או אפילו Tech Points לשדרוגים, יחד עם מפעיל חדש ונוצץ. המפעילים החדשים יכולים להיות האקרים מתקדמים, נהגים מצוינים או מרגלים לשעבר עם דיוק מדהים ויכולות קרב מושלמות, אז זה שווה את זה בסופו של דבר.

London Calling

פסקה וחצי אחרונים לפני שאני מסיים: לונדון היא באמת אחת מהערים האהובות עליי מבחינת אתרי תיירות ודברים שאפשר לעשות בהן. יצא לי לבקר בלונדון רק פעם אחת אבל היא הייתה כל-כך כיפית שאני בוודאות אעשה זאת שוב, ברגע שייגמר כל בלגן הקורונה. יוביסופט עשתה כאן עבודה מהממת ביצירת רפליקה של העיר הזאת לטובת Watch Dogs: Legion. מקומות שונים כמו ה-Big Ben, ה-Camden Market (כולל החנות המוזרה הזאת שיש שם), ארמון בקינגהאם, אצטדיונים, התמזה, הגלגל הענק - כולם נמצאים ב-Legion וקיבלו את השדרוג העתידני שמביא אותם לעולם של המשחק. מצד אחד זה מאוד מבאס כי אני לא יכול להיות שם עכשיו, אבל מצד שני, זה גרם לי לרצות שיוביסופט יוציאו מוד סיור בעיר, בלי אלביון או האקינג, כי זה עד כדי כך יפה.

האנימציות של הדמויות השונות זה כבר סיפור אחר: בעוד שבסצנות סיפור מסוימות הדמויות השונות נראות סבבה לגמרי עם תווי פנים ותנועות מציאותיות, כשהדמות שלכם מדברת עם דמות אחרת באחד על אחד, זה לפעמים נראה פשוט רע. אם היוצרים של המשחק הולכים לעבוד על משהו אחרי שהם יסיימו את ה-DLC זה הדבר הזה. למזלי זה לא הופיע יותר מדי במשחק (רק בזמן משימות גיוס ועוד סצנות קטנות פה ושם), אבל כשזה מופיע זה מורגש ולא נראה טוב בכלל. 

השורה התחתונה

בעיניי אין בכלל ספק שמדובר במשחק הכי טוב שיש לסדרת משחקי Watch Dogs להציע: בעוד שהמשחק הראשון הראה ניצוצות של פוטנציאל אבל נפל בהקשרי הדמות הראשית והסיפור והמשחק השני שיפר קצת את אלמנטי ההאקינג אבל הרגיש מפוזר מאוד, המשחק השלישי בסדרה מצליח להיות ממוקד מצד אחד ורחב מצד שני, בזמן שהוא נותן לנו לחוות את אחת הערים הכי מגניבות באירופה במלוא תפארתה. מצד שני, יש למשחק הזה הרבה לאן לשאוף בהקשרי הסיפור שלו ובניית המשימות שלו, אבל הוא מצליח לעשות את מה שתמיד רציתי ש-Watch Dogs יעשה: יגרום לי להרגיש חלק מקבוצת האקרים גדולה ואנונימית שכל אדם יכול להשתתף בה. השילוב הזה בין היכולת לגייס כל אדם לשורותיכם לבין אופצית ה-Permadeath מצליחה לכפר על המחסור בדמות ראשית ויוצרת כאן חוויה מהנה ביותר - גם אם היא יכלה להיות באמת מצוינת עם שיפורים מסוימים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • קונספט איסוף הדמויות עובד טוב עם העלילה של המשחק
  • הרבה יותר ממוקד משני המשחקים הקודמים
  • דמויות שונות ישנו את המשחקיות של חלק מהמשימות
  • טוויסטים בעלילה שכאילו נלקחו מפרק של מראה שחורה
  • העיר לונדון נראית פשוט מהמם

הרע

  • יותר מדי משימות עם אותו הקונספט
  • הסיפור לא ירשים אתכם בהתחלה

והדור הבא

  • לעבור בין דמויות תוך מאית שנייה? תנו לי בבקשה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:29 01.11.2020 | TobiasRieper47 TobiasRieper47

    המשחק האחרון של יוביסופט ששיחקתי היה AC unity ואפילו אותו לא סיימתי אבל כשראיתי שlegion מתרחש בלונדון (של ימיינו) ממש שקלתי לקנות אותו בגלל שאני גם מת על העיר הזאת וממש חבל לי שאין מספיק משחקים שם. אני זוכר שזה היה ממש מגניב לנסוע שם במשחק the getaway.

    ביקורת טובה, רק חבל לי שלא רושמים בביקורות בדרך כלל כמה זמן לקח לעבור את המשחק ודברים כאלה כי ראיתי איזה יוטיובר שסיים אותו בסביבות ה6-7 שעות ואני לא יודע אם זה כי המשחק באמת קצר ואין כלכך מה לעשות בו או שזה בגלל שהוא פשוט רץ על העלילה הראשית.

  2. 2

       | פורסם ע"י