הרשמה

ביקורת: Marvel's Spider-Man: Miles Morales - הדור הבא

שמואל זכה לנסות את המשחק החדש של איש העכביש מוקדם! בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/11/2020

משחק הספיידר-מן החדש רחב, מלא בתוכן, כיפי וגם אם הוא אכן קצר, הוא מאוד ממוקד. זהו משחק חובה לבעלי PS5.

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל, תודה רבה!

ה-PS4 וה-PS3 נפתחו בקול ענות חלושה, כשהמשחקים הכי גדולים בהשקה של שתי הקונסולות הקודמות של סוני היו Killzone Shadow Fall ו-Knack (לשים כאן את ההתחלה של השיר "Here Comes the Money") ל-PS4 ו-Resistance: Fall of Man ל-PS3. אבל כל זה משתנה עם ה-PS5, כשאנחנו מקבלים בהשקה שני משחקים עם פוטנציאל להיות אדירים, בדמות Demon's Souls וכמובן, Marvel's Spider-Man: Miles Morales. המשחק החדש של Insomniac מחזיר לחיינו את איש העכביש, אבל הפעם בגרסה היותר היפ-הופית שלו. Marvel's Spider-Man: Miles Morales מבטיח הרבה ומכל הטריילרים שראינו הוא נראה מצוין, אבל האם הוא אכן עומד בציפיות ממנו? האם הוא יכול לעמוד גב אל גב אל מול המשחק המקורי והציון המטורף שהוא קיבל ממני ב-2018? בואו נצא לדרך ונבדוק!

בא לשכונה עכביש חדש

הסיפור של המשחק מתרחש כשנה לאחר הסיום של המשחק המקורי. פיטר פארקר לקח על עצמו את תפקיד המורה והמנטור של מיילס מוראלס, הילד הצעיר שננשך על ידי עכביש רדיואקטיבי וקיבל בעל כורחו כוחות דומים לאלו של איש העכביש בכבודו ובעצמו. פיטר לימד את מיילס את כל מה שהוא יודע ומכיר וביחד הם עבדו כצמד הגיבורים שמגן על ניו-יורק. בתחילת המשחק אנחנו מגלים שפיטר צריך לצאת מהעיר לתקופה של כחודש והוא משאיר את ניו-יורק בידיים של מיילס - מעתה הספיידר-מן האחד והיחיד.

האויב הכי גדול שלנו במשחק הוא כמובן מרפי בכבודו ובעצמו, שכן משהו כמו 5 שניות אחרי שפיטר עוזב את העיר, נבל על חדש בשם "The Tinkerer", מגיע לזרוע נזק בעיר האהובה עליו ובפרט באזור מגוריו: הארלם. ספיידר-מן צריך מהר לשנות את הגישה שלו ואת קו המחשבה שלו ולהבין שאף אחד לא יבוא לעזור לו - עכשיו זה הוא לבדו מול הנבלים של העיר. אם כל התקציר שנתתי לכם עד עכשיו לא גרם לכם להבין שהסיפור של המשחק מדהים, אני לא יודע איך אני עוד אמור לשכנע אתכם. בעוד שחלק מהטוויסטים של הסיפור היו מאוד צפויים, חלק אחר ממש הפתיע אותי לעיתים ודאג להשאיר אותי במתח לגבי מה יקרה עכשיו עם מיילס ומשפחתו. הקאסט הנוסף של הדמויות גם תורם מאוד לחוויה: בין אם זה גנקי, חברו הטוב של מיילס והשני לגלות שהוא ספיידר-מן, ריו מוראלס, אמו של מיילס, שמתמודדת למועצת העיר או דמויות אחרות שנפגוש במשחק - כל הדמויות נהדרות, למעט שתיים שהיו מאוד חד-מימדיות ולא התחברתי אליהן בכלל.

העובדה שספיידר-מן הוא ילד בן 17 גם תורמת לכל הנושא הזה של לקיחת אחריות וג'אגלינג בין חברים, לימודים ומשפחה. כל הדברים הללו הם דברים שפיטר פארקר גם היה צריך להתמודד איתם, אבל בגלל שאנחנו קיבלנו גרסה בוגרת יותר ומנוסה יותר של פארקר, לא זכינו לחוות את הדילמות הללו. להסתיר סוד כזה מהמשפחה והחברים, בייחוד כשאתה ילד, שם עלייך עול כבד מאוד ו-Insomniac עשו עבודה נהדרת עם הצגת הדילמות הללו - בין אם של מיילס עצמו או של אלו שיודעים מי הוא ורוצים להגן עליו. 

רגע נהדר בסיפור היה בתחילתו, כשאחרי האירוע על הגשר שנחשף באחד הטריילרים, פיטר מתקשר למיילס ואומר לו שהוא יכול לחזור בשעות הקרובות, רק כדי שמיילס ינסה להרגיע אותו ולומר לו שהוא יודע מה הוא עושה ושהוא יכול להירגע. הדיאלוגים במשחק והכתיבה בו באופן כללי מעולה, כשלמעט נפילות קלות שבהן המשחק יכול להישמע צ'יזי מדי, הדמויות לרוב אומרות דברים ריאלים אחת לשנייה. אגב בנוסף - הפודקאסטים של JJJ וה-Danikast פשוט פנטסטיים וגורמים לכל התנדנדות בעיר להיות מהנה אפילו יותר מהרגיל.

והוא מגיע עם יכולות חדשות

מערכת הקרבות הזורמת מהמשחק המקורי נותרה פחות או יותר בעינה, כשמיילס יכול להכות באויבים, להקפיץ אותם לאוויר, לירות עליהם קורי עכביש ולהדביק אותם לקיר בדיוק כמו פיטר פארקר (כל מה שאמרתי הוא בקומבו אחד, כן?). אבל אנשים שמכירים את מיילס מוראלס יודעים שהוא לא ספיידר-מן רגיל והוא מגיע עם יכולות מיוחדות משלו שגם משפיעות על המשחקיות. הראשונה והמשמעותית מביניהן היא היכולת לייצר חשמל מכפות ידייו ולאגור חשמל ממקורות אנרגיה אחרים. 

היכולת הזאת מובילה ליצירת סקילים חדשים שמיילס יכול להשתמש בהם: ממכה אקסטרה חזקה שיכולה לשבור מגינים ולהחליש אויבים חזקים במיוחד, עד לקפיצה חשמלית לאוויר שתרים יחד איתכם כמה אויבים בבת אחת. הטכניקות הללו משנות את המשחק טיפה, כי המשחק כבר לא תלוי באביזרים השונים של ספיידרמן כדי לתת לו יתרון אל מול היריבים שלו, או ביכולת מיוחדת אחת. המשחק גם הופך להיות הרבה יותר אגרסיבי בצורה הזאת ומצאתי את עצמי נכנס אל תוך היריבים שלו הרבה יותר מאשר במשחק הקודם. השם של היכולות הללו, Venom, גורמת לי לחשוב על דמות אחרת מהסדרה שהייתי שמח לראות במשחק הבא, אבל את זה נשאיר לציפיות שלי מהמשחק הגדול הבא של איש העכביש.

היכולת השנייה היא ההסוואה של מיילס. ההסוואה הופכת את משחקיות ההתגנבות של Marvel's Spider-Man: Miles Morales לפחות "Waiting Game" ויותר ל-Speed Run התגנבותי. כשתפעילו את ההסוואה מיילס יעלם מעיניי האויבים שלו ויוכל לחזור להתחבא עד יחלוף זעם והוא יוכל לחזור ולהכות באויבים השונים. כמו עם טכניקות הלחימה החדשות, גם ההסוואה גורמת למשחק להיות יותר אגרסיבי ופעיל: לא צריך לפחד יותר שימצאו אתכם, גם אם מצאו פשוט תכו באויבים טיפה, תיעלמו, תברחו וחוזר חלילה.

האביזרים השונים משחקים תפקיד גדול יותר בהתגנבויות שכן השימוש בהן יעיל יותר: אתם תוכלו להשתמש במוקש חשמלי ולהדביק אותו על ארון חשמל, ואז להשתמש באביזר ה-Gravitiy Well כדי למשוך כמה אויבים אליו ולחסל את כולם בו זמנית. זה לא אומר שלא תוכלו או תצטרכו להשתמש בהם גם בקרבות הרגילים, אבל לפחות בכל הנוגע להתגנבות שלכם במשחק הזה, האביזרים משפרים אותה והופכים אותה לחוויה שהיא יותר כיפית מהמשחק הקודם - זה בטוח.

ספיידר-מן החדש מגיע גם עם חליפות חדשות ולמעט שתיים שלא התחברתי אליהן, הן פשוט נהדרות. החליפות החדשות גם נותנות יכולות חדשות ומחולקות הפעם למודים לאמצעי הראייה ולחליפה עצמה. המודים השונים נעים בין מודים שעוזרים למשחקיות, כמו יותר נזק אחרי התחמקות מושלמת או ספיגת פחות נזק מיריות ועד מודים משעשעים ממש, כמו מוד שגורם לכל מכה שלכם לקבל אפקט של קומיקס או מוד שמשנה את הביצועים של המשחק להגיע קרוב לאלו של סרט האנימציה זוכה פרס האוסקר, Spider-Man: Into the Spider-Verse. 

קצר (חשמלי) ולעניין

בשביל לקנות את המודים הללו ולשדרג את היכולות שלכם אתם תצטרכו שני סוגים שונים של נקודות לבזבוז: Activity Points ו-Tech Points. את השני ניתן להשיג בקופסאות הפזורות ברחבי העיר ואת הראשון ממשימות שנבצע, בין אם משימות סיפור, משימות צדדיות השזורות במפה או בעזרת האפליקציה המיוחדת של ספיידר-מן. באמת חשבתם שילד חכם בן 17 שהופך להיות ספיידר-מן וחבר חכם באותה המידה שיודע שהוא ספיידר-מן, לא יקימו אפליקציה מיוחדת לדיווח על פשעים ובקשת עזרה? את האפליקציה אפשר לפתוח בעזרת החלקה שמאלה על ה-Touch pad של השלט וניתן לראות שם את המשימות הצדדיות השונות ואיפה יש פשעים שדיווחו עליהם. 

אם ציפיתם כאן להמון עיסוק מבחינת הסיפור אז צר לי לבשר לכם אבל מבחינת תוכן Marvel's Spider-Man: Miles Morales הוא משחק קצר ביחס למשחק הקודם (את הסיפור סיימתי במשהו כמו 10 שעות), אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בו: המפה מלאה במשימות צדדיות, פשעים לפתור וחידות מיוחדות שמתאימות לוייב של מיילס מוראלס. אחת המשימות האהובות עליי כללה הקלטה של צלילים שונים ברחבי העיר לצורך סימפול שלהם לביט חדש. המשימות הללו גם עושות שימוש ביכולות של מיילס, בין אם מדובר בחשמל שהוא יכול לייצר או ביכולת ההסוואה שלו.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales הוא משחק קצר יותר אבל הוא גם ממוקד יותר: הסיפור מתקדם בקצב טוב לכל אורך המשחק, לא קיימים רגעים משעממים מדי כמו הקטעים של מרי ג'יין או באופן אירוני, מיילס מוראלס מהמשחק המקורי, אנחנו תמיד עם מיילס, תמיד בתוך האקשן ואף פעם לא עוצרים במקום. כן הייתי שמח לראות עוד קטעי סיפור קצרים פה ושם, כי הרגשתי שהמשחק כן יכל לספוג עוד איזה שעה או שעתיים של תוכן סיפורי עם עוד כניסה לרקע של הדמויות השונות ולתת לספיידר-מן החדש להכיר את העיר ושהעיר תכיר אותו.

אם כבר הזכרתי את העיר: ברוך הבא PS5 וטוב שבאת. המשחק נראה מדהים על ה-PS5 וברוך השם גם רץ מדהים, שהמשחק נותן לכם את האופציה לשחק ברזולוציה של 4K30 עם Ray Tracing ואודיו משופר ונהדר, או לשחק את המשחק על 4K60 פריימים לשנייה שזה כל מה שרציתי מהמשחק המקורי. להתנדנד ברחבי ניו-יורק המושלגת והמהממת, עם שלג שנופל עליכם מהשמיים בצורה כל-כך חלקה זו חוויה באמת נהדרת, למרות שאני אבין את אלו שיבחרו ללכת על הגרפיקה היפה יותר.

הכוח של ה-PS5 גם אומר שהמשחק מקבל ניו-יורק הרבה יותר חיה, נושמת וחשוב מכך - עסוקה. הכבישים פשוט מפוצצים במכוניות והמדרכות מפוצצות בבני אדם, ברמה שהמשחק הקודם לא מתקרב אליה (וכן, בדקתי את זה). כמו המשחק המקורי, עם חלק מהאנשים תהייה לכם אינטראקציה, והאמת שזה ממש נחמד לצלם סלפי עם מעריץ או מעריצה באמצע טיים סקוור ממש הומה. הביצועים של המשחק לא נפגעים מכל האקסטרה חישובים הללו שהם צריכים לעשות ובמוד ה-60 פריימים לשנייה או ה-30 פריימים לשנייה לא ראיתי נפילות חדות, גם עם המון אנשים בכל מקום + מכוניות + פיצוצים (סצנת הפתיחה של המשחק דיי משוגעת).

בנוסף, וזה סופר חשוב: זמני הטעינה של המשחק אפסיים. כל השמועות וההדלפות שרצו באינטרנט נכונות: אין זמני טעינה במשחק הזה. זוכרים את הקטעים הללו במשחק המקורי, בהם ספיידר-מן נוסע ברכבת התחתית? לא קיימים יותר. אתם תבחרו לאן תרצו להגיע ב-Fast Travel ומשהו כמו שנייה לאחר מכן אתם תהיו שם. זה פשוט הדהים אותי כמה חווית המשחק משתפרת בשימוש ב-SSD כזה מהיר: להגיע מקצה אחד של העיר לקצה השני ליטרלי לוקח פחות משנייה ולא צריך יותר לשבת ולחכות שהמשחק ייטען בזמן שספיידר-מן לוקח את התחתית. המשחק נראה טוב ורץ מעולה - יש יותר טוב מזה?

כן, יש יותר טוב מזה, כי הפסקול של המשחק גם מצוין! בכל הנוגע למיילס מוראלס היפ-הופ הוא שם המשחק והיוצרים של המשחק באמת נתנו כאן עבודה נהדרת על הפסקול. הופעות אורח של אמנים פופולרים כמו ג'יידן סמית' עומדים לצד ביטים מקוריים ומגניבים. אבל מעל כולם עומדת מוזיקת הנושא של המשחק שמשלבת מוזיקה הירואית של גיבור על של Marvel יחד עם ביטים של מוזיקת טראפ וראפ. אני מודה בפה מלא, הפסקול תפס אותי לא מוכן ואני רק מחכה שהמשחק ייצא כדי שאוכל למצוא אותו ביוטיוב ובתקווה גם בשירותי הסטרימינג השונים.

השורה התחתונה

איזו דרך מופלאה להשיק קונסולה חדשה. Insomniac הצליחו לדבר כאן אל שני העולמות השונים של Marvel's Spider-Man: השחקנים הוותיקים שכבר סיימו את המשחק מ-2018 על 100 אחוז יוכלו ליהנות מהרפתקאה חדשה ומרעננת, עם יכולות חדשות, גרפיקה משופרת וניו-יורק מושלגת ומהממת, בעוד ששחקנים חדשים יוכלו לקבל גם את המשחק הקודם בגרסת ה-Ultimate של Miles Morales ובכך לחוות את החוויה המלאה והרציפה של שני המשחקים הנהדרים הללו על ה-PS5.

רובנו חששנו ש-Marvel's Spider-Man: Miles Morales יהיה משחק קצר ולא ממצה, אבל הוא רחב, מלא בתוכן, כיפי וגם אם הוא אכן קצר מבחינת הסיפור, הוא מנצל זאת כדי להיות מאוד ממוקד. האם הוא יותר טוב מהמשחק המקורי? כן, אבל לא בהרבה. מה שבטוח, הוא בהחלט משחק חובה לבעלי PS5 ובטח שחובה אם שיחקתם במשחק המקורי.

יודעים מה, פאק איט, נמנעתי מזה בביקורת הקודמת שלי אבל איש העכביש הזה ואני גם חולקים את אותו צבע העור אז אני בכיף אומר את זה: Marvel's Spider-Man: Miles Morales גרם לי להרגיש כמו ספיידר-מן. וזה כל מה שרציתי שהוא יעשה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • מצליח לשפר הרבה דברים מהמשחק המקורי
  • היכולות החדשות של מיילס מוסיפות נופך חדש לקרבות
  • משחקיות ההתגנבות משתפרת עם ההוספה של ההסוואה
  • סיפור ממוקד עם קצב טוב
  • פסקול קצבי שמאוד מתאים לדמות הראשית
  • גרפיקה פשוט מעוררת השתאות
  • זמני טעינה אפסיים

הרע

  • יכלו להוסיף עוד קצת לסיפור של המשחק

והגובלין הירוק

  • אני באמת לא יכול לחכות כבר למשחק הבא בסדרה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:40 07.11.2020 | natanel261 natanel261

    שלום שמואל, רציתי לדעת כיצד המשחק מנצל את היכולות החדשות של ה-DuelSense?

  2. 2

    01:28 07.11.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    המשחק בעיקר מנצל את ה-Haptic Feedback כדי לגרום לשלט שלך לרטוט בצורה שתגרום לך להרגיש דברים כמו טעינת חשמל בגוף של מיילס ואפילו לדמות את חוש העכביש עם רטט קל מהאזור שהסכנה מגיעה ממנו. לצערי הניצול של ה-Adaptive Triggers כמעט לא קיים, בעיקר כי אין לזה יותר מדי מקום במשחק הזה (אני באמת לא רואה איפה אפשר להכניס את זה). אבל בשורה התחתונה, ה-Haptic Feedback של השלט עושה עבודה מצוינת עם המשחק החדש.

  3. 3

    00:47 13.10.2021 | Shlomitwito Shlomitwito

    המשחק שומר תמיד על אותה רמת פריימים או שלפעמים יש נפילות?

  4. 4

    09:42 13.10.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אותם כמות פריימים: אם זה 60 זה על 60 ברזל. אם זה 30 אז 30 ברזל.

  5. 5

       | פורסם ע"י