הרשמה

ביקורת: Gamdias Aphrodite ML1

שמואל לקח לסיבוב את כיסא הגיימינג של Gamdias, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו

תאריך השקה: 21/09/2020

הייתי משפר דבר או שניים לגבי הכיסא, אבל חוץ מזה, מדובר בכיסא נהדר קודם כל, וכיסא גיימינג נהדר בפרט.

הכיסא סופק לנו לביקורת על ידי גטר גרופ

אני שמואל מקונן, בן 28, גיימר כבר 24 שנים (יש לי תמונה מגיל 4 משחק מול מחשב) ומעולם לא היה לי כיסא גיימינג. יותר מזה: עד הביקורת הזו ישבתי על כיסא פשוט מעץ עם קצת ריפוד עליו וכתבתי את הביקורות לאתר ושיחקתי משחקים על ה-PC וה-PS4. אז כשגטר פנו אלינו שננסה את כיסא הגיימינג של Gamdias, קפצתי על ההזדמנות בשתיים וחצי ידיים. אז האם הכיסא הזה יהיה שווה את הכסף שלכם? האם הגב התחתון שלי סוף סוף יפסיק לכאוב אחרי כל השנים האלה? והאם אני אמצא המון נורות RGB כאן כיאה לכיסא של החברה? בואו נצא לבדוק!

מה באריזה?

האריזה של ה-Gamdias Aphrodite ML1 ענקית, אבל לא מרשימה במיוחד: מדובר בקופסאת קרטון פשוטה שבתוכה תוכלו למצוא את החלקים השונים של הכיסא ודף הוראות ההרכבה של הכיסא. קצת ירדתי על הקרטון של הכיסא אבל לא ציינתי של הקרטון גם מופיע QR Code שיפנה אותנו להוראות ההרכבה בצורה דיגיטלית. אני מקווה שבהמשך Gamdias ישכילו לוותר לחלוטין על דף ההוראות בקרטון שמרגיש טיפה מיותר. בסה"כ, בניגוד לחברות גיימינג אחרות, Gamdias לא השקיעה בעיצוב של האריזה וזה מאוד חבל. הייתי שמח לראות איזו ברכה לקונה, הסבר על מוצרים אחרים של החברה או אפילו אריזה יותר יפה מבחינה ויזואלית. Gamdias פיספסו כאן הזדמנות להמם את הקונה לפני שהוא מתחיל במלאכת ההרכבה.


אני, יושב על האריזה הענקית של הכיסא

הרכבה ובדיקה

מלאכת ההרכבה עצמה הייתה יחסית פשוטה. היא הייתה קלה יותר אם לא הייתי עושה אותה בעצמי (הרכבת הידיות הייתה קצת מעצבנת לעשות לבד), אבל בסך הכל, 57 הדקות שלקחו לי להרכיב את החלקים המרכזיים של הכיסא (גלגלים,מושב, משענת, ידיות וצירים) עברו דיי בקלות ובלי מאמצים או קשיים מיוחדים. עצה שלי, אם אתם לא אנשים גדולים במיוחד, תיקחו עוד בחור/ה ותעבדו על זה, זה יקצר את התהליך בהרבה. בדומה להרבה כיסאות גיימינג של חברות אחרות, הכיסא גם הגיע עם מפתח אלן באריזה, שהיה הכלי היחיד שהיה צורך בו כדי להרכיב את הכיסא כולו. זה היה נחמד כי זה חסך לי את הצורך ללכת לארגז הכלים ולחפש כלי במיוחד לצורך הרכבת הכיסא. 

הכיסא המוגמר נראה כמו שהייתם מצפים מכיסא גיימינג: כמו כיסא של מכונית מירוצים רק עם גלגלים ובבית שלכם. אני לא חושב שזה רע: העיצוב של הכיסא הזה גורם לו להרגיש כמו מוצר שנועד במיוחד לגיימינג, במיוחד עם הלוגו הגדול של Gamdias שנמצא בראש הכיסא. הריפוד והבנייה של הכיסא נהדרים בעיניי. הריפוד של הכיסא מרגיש עבה ומוצק ואני מרגיש שהוא ישרוד עוד הרבה זמן (או לפחות כך אני מקווה). הוא גם תורם לתחושת הנוחות של הכיסא שמרגיש מאוד כיפי לישיבה ונוח מאוד. כמו שציינתי בפתיחה, עד עכשיו ישבתי על כיסא מעץ (ששירת אותי נאמנה, תבורך נשמתו), ולקבל כיסא שנתן לי תמיכה בגב (ובפרט בגב התחתון היה אירוע מכונן בעיניי. ה-Aphrodite ML1 גם יכול לספק לגם אקסטרה תמיכה בצוואר והגב התחתון בעזרת כריות, אבל מצאתי את עצמי פחות משתמש בהן. עדיין - האופציה שם ותמיד נחמד לקבל את האופציה.

הכיסא עצמו כבד ויציב, שזה מצוין, כי לא ריחמתי עליו בכלל בבדיקה שלי - כי לאחר הרכבת הכיסא מגיעים גם הניסויים עליו והשתדלתי להתייחס אליו כמו שאני מתייחס לכל כיסא שאני יושב עליו: רע. למזלי הכיסא עמד בזה: תזוזות מהירות, קפיצות בכיסא (אני רואה אתכם, סטרימרים שמתמקדים במשחקי אימה ומחכים ל-RE8 כמונו), והחלקות ברחבי הבית שלי לא הפריעו לכיסא שהמשיך לתפקד כרגיל. לפי המסמכים הרשמיים של Gamdias, הכיסא אמור לעמוד במשקלים של עד 200 קילו, אז אני חושב שזה הגיוני שהוא יוכל לעמוד בזה.

את הזווית של המשענת, ניתן לכוונן עד לזווית של 150 מעלות. בעוד שבעיניי זה הרגיש לי המון, אני מניח שיהיו אנשים שירצו את האופציה להוריד את משענת כיסא הגיימינג שלהם אפילו יותר לכיוון ה-180. לאלו מכם שרוצים גם לישון אחרי יום גיימינג ארוך: זה כמעט הכיסא בשבילכם. אני חושב שהזווית המקסימלית של המשענת מספיקה בהחלט, אבל חשבתי שיהיה חשוב לציין את זה. עוד משהו שחשוב לציין הוא שהכיסא הזה יתאים גם לאנשים גבוהים יותר. אני בחור בגובה 1.80 והכיסא הזה מאוד נוח לי לישיבה וכיוונון, כשיש לי עוד מרווח תנועה למעלה עם המושב, אז גם אנשים בגבהים של 1.85, 1.90 ומעלה יוכלו לשבת בנוחות על הכיסא הזה (אולי הם אלו שגם ישתמשו בכרית לצוואר).

לכיסא יש עקב אכילס מרכזי והוא ידיות הכיסא. ציר הידיות (שגם היו החלק היותר מעצבן בהרכבת הכיסא, להזכירכם), זז רק בדו מימד - למעלה ולמטה - ולא ניתן להזיזם החוצה ופנימה, אז אנשים עם מבנה גוף גדול יצטרכו להסתדר עם תנועת הסיבוב של הידיות. לצערי גם כאן הכיסא יכל להיבנות בצורה טובה יותר: ממש קל לסובב את הידיות. לרוב הייתי אומר את זה כמשהו חיובי, אבל הן לא ננעלות במקום לאחר שמצאתם את הפוזיציה שנוחה לכם וכך נוצרו מצבים שהידיות החליקו לי בגלל המרפקים והסתובבו ככה סתם. הידיות עצמן נוחות והעיצוב שלהן טוב, אבל זה קצת מבאס לשחק במשחק כלשהו ותזוזה של העכבר מסובבת את הידית הימנית של הכיסא.

הדבר האחרון שחשבתי לציין הוא העובדה שאין לכיסא הזה אורות RGB בכלל. זה אולי נשמע כמו משהו טיפה מצחיק לציין, אבל אני כותב את זה כאן משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא ש-Gamdias מתה על אורות RGB. יש לי אוזניות שלהן עם RGB משוגע בצדדים, המקלדות שלהם לא יוצאות מהמפעל בלי 2901 נורות של RGB בכל מקש וזה היה טיפה מצחיק לראות אותם מוציאים כיסא גיימינג יוקרתי בלי הפיצ'ר הזה. הסיבה השנייה היא כי אני בטוח שיהיו אנשים שיחפשו את ה-Wow Factor, וינסו להרשים אנשים עם הכיסא שלהם. אז בעוד שניתן להשיג את הכיסא בעוד צבעים (שלי שחור-אדום), Gamdias הלכה כאן על יעילות לעומת פלאשיות. אם זה פחות הקטע שלכם ואתם חייבים כיסא שיתאים לתאורה של ה-Setup שלכם, לא תמצאו את זה כאן.

השורה התחתונה

מדובר ביופי של כיסא גיימינג בסה"כ: הכסא עצמו נוח ומרופד היטב, כשכריות הגב התחתון והראש יכולות לספק אקסטרה תמיכה למי שצריך אותה. הזוויות של המושב עצמו הגיוניות, למרות שאני בטוח שיהיו אנשים שהיו שמחים לקבל כיסא שיכול להתכוונן לזווית שיותר קרובה ל-180 מעלות. הדבר היחיד שלא אהבתי בכיסא הוא משענות הידיים שלפעמים זזות יותר מדי. הוא אוליי לא מלהיב ומרהיב עם מלא תאורה מגניבה כמו שהייתם מצפים מכיסא שמגיע מ-Gamdias, אבל אני חושב שלשם הם כיוונו: הכיסא של Gamdias הוא קודם כל כיסא טוב ונוח ואחרי זה כיסא גיימינג טוב ונוח - והוא גם מעוצב ככה, בצורה שגורמת לו להיראות רציני, יוקרתי ועמיד. כיאה לכיסאות הדגל של החברה, ה-ML1 ושאר סדרת ה-Aphrodite יעלו לכם לפחות 1000 ש"ח ברוב המקומות, אז השיקול הכלכלי כן קיים כאן. אבל אם כסף לא מהווה בעייה, שווה לכם לבדוק את ה-Aphrodite ML1.

8
מתוך 10

הטוב

  • הרכבה קלה למדי
  • ריפוד כיפי ונוח מאוד
  • הזוויות של הכיסא הגיוניות
  • איכות בנייה טובה מאוד - כיסא יציב למדי

הרע

  • לא מגיע לזווית שטוחה לחלוטין
  • הידיות של כיסא מסתובבות בקלות רבה מדי

והגב

  • אוי אלוהים הייתי צריך כיסא נוח.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י