הרשמה

ביקורת: eFootball Pro Evolution Soccer 2021 Season Update - פייר פליי

המשחק עם השם הכי ארוך ב-2020 הגיע אלינו! האם השדרוג יהיה שווה את זה?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/09/2020

זהו אותו המשחק משנה שעברה, אבל המשמעות הסימבולית שלו היא זו שהופכת את המשחק למיוחד

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל

אני לא האמנתי שייצא לנו לעשות ביקורת על המשחק הבא של Pro Evolution Soccer, בעיקר בגלל ההיסטוריה שמאחורי המשחק הספציפי הזה. PES 2021 (או בשמו המלא והקליט: eFootball Pro Evolution Soccer 2021 Season Update) הוא עדכון קבוצות למשחק הקודם בסדרה, PES 2020. אז האם הבחירה של Konami לתת לשחקנים השונים עדכון מוזל בהרבה במקום משחק חדש כמו FIFA השתלם לה? האם המשחק מתאים לשחקנים שכבר יש להם את המשחק הקודם? בואו נראה!

Konami Soccer Simulator

eFootball Pro Evolution Soccer 2021 הוא אותו המשחק מהשנה שעברה, אז אנשים ששיחקו ב-PES 2020 לא צפויים לראות שינויים גדולים במיוחד. למי שלא מכיר, המשחקיות ב-PES שונה כמעט לחלוטין מהמתחרה העיקרית שלה, FIFA. אם במשחק של EA המשחקיות מהירה במיוחד, ומתבססת על מסירות מהירות, שימוש במקל התזוזה הימני בשביל טריקים ויכולות עם הכדור כדי לעבור את השחקנים שמולם, PES מציג לנו משחקיות שהיא במקום מסוים ההפך המוחלט.

משחק הכדורגל במשחק של Konami הוא איטי בהרבה ומתבסס על בניית משחק מהקו האחורי והאגפים. כמובן שיש יכולות שאפשר לעשות עם הכדור, אבל שחקני ההגנה במשחק הזה הם ברמה שונה ממה שהכרתי ב-FIFA וקשה הרבה יותר לעבור שחקנים במצב של אחד על אחד ולהישאר מול השער. אם ב-FIFA אני מסוגל לקחת שחקנים כמו מסי והזאר ולפרפר את שחקני ההגנה שמולי, ב-PES אם אני לא אשתמש בשאר חברי הקבוצה אני פשוט אתקל שוב ושוב במגינים של הקבוצה השנייה ואאבד כדורים סתם. המשחק מתגמל משחק כדורגל זהיר וחכם ופחות הסתערות מטורפת על השער.

אני מאוד בעד סגנון המשחק הזה: בתור מעריץ כדורגל מושבע, לנהל משחק מאפס עם בניית משולשי מסירות, העברת כדורים מצד לצד ולחץ נכון על שחקנים הוא משהו שאני מאוד נהנה ממנו ותמיד חסר לי ב-FIFA. אני חייב לציין שהאיטיות של המשחק כן תעצבן שחקנים שרגילים ל-FIFA ואם אתם אוהבים את הארקיידיות של הסדרה של EA, המשחק הזה לא ייספק אתכם. המשחק גם מאמץ את הנושא של הסימולציה עד הסוף, כשגם זווית המצלמה הדיפולטית מזכירה משחק כדורגל אמיתי שצופים בו בטלוויזיה ופחות משחק וידאו.

שאר מצבי המשחק מזכירים את מצבי המשחק המוכרים מ-FIFA: מצב המשחק Carrer Mode של FIFA מתחלק ב-PES ל-Become a Legend בו אתם תיצרו שחקן ותהפכו אותו לשחקן הכי טוב בעמדה שלו ול-Master League שיאפשר לכם לקחת את קבוצת חלומותיכם, לאמן אותה ולהביא אותה להישגים גבוהים. My Club של PES הוא כמעט אחד לאחד Ultimate Team של FIFA, מינוס דברים כמו כימיה בין שחקנים מסוימים, קלפי יכולות מיוחדות (כמו Hunter נניח) והכי חשוב: אין את החנות בה ניתן למכור ולקנות שחקנים שונים. זה הופך את בניית הקבוצה האהובה עליכם למשימה קלה יותר על הנייר (אין צורך לדאוג לקנייה וחיפוש אחריהם בחנות), אבל מפשט מאוד את מצב המשחק, ברמה שזה פחות כיף.

משחק זהה, בעיות זהות - תקווה לעתיד

אבל יחד עם אותן ההצלחות של PES 2020, המשחק הבא בסדרה גם "זוכה" לקבל את החסרונות שלו. החיסרון הראשון והברור הוא המחסור בשמות קבוצות, סמלים ומדים. זה נחמד שהמשחקיות נהדרת בעיניי, אבל מה זה עוזר לי אם אני משחק משחק בין Liverpool R לבין Manchester B עם מדים חסרי סמלים ובצבע אחיד. זה גורם למשחק להרגיש ממש זול ודל תקציב יותר מאשר היריב הכי גדול של FIFA. נכון, Konami הצליחה לסגור דילים עם כמה קבוצות נהדרות כמו ברצלונה, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס, אבל ל-EA עדיין יש את הזכויות על הליגות שמהן הקבוצות הללו מגיעות. אז למעט יובנטוס ורומא שלהן יש שמות אחרים ב-FIFA, יש למתחרה של EA את כל המדים של הקבוצות האהובות עליכם.

אנשים שהם לא אוהדי כדורגל לא יבינו, אבל מבחינת הרבה אנשים זה דיל ברייקר של ממש. אנשים מגיעים ל-FIFA כדי לשחק עם הקבוצה האהובה עליהם ולראות את השחקנים האהובים עליהם. זה לא משנה שהגרפיקה ב-PES נהדרת, כשהאנימציות והשחקנים השונים (בעיקר אלו שחתומים אצל Konami כמו שחקני מנצ'סטר יונייטד וברצלונה) נראים נהדר. האיצטדיונים נראים מצוין, הקהל נראה חי למדי ודברים כמו בעיטות, מסירות והדשא מרגישים מציאותיים ונהדרים.

בעיה נוספת של המשחק היא בגזרת הסאונד שלו. שלא תבינו אותי לא נכון, הקהל והסאונד של המשחק נהדרים - אבל כל השאר בינוני עד מזעזע. השירים של המשחק כל כך גנריים עד שזה כבר מצחיק והשפל הגדול בעיניי הוא בדמות הקריינות. הקריינות של PES נמצאת 20 רמות מתחת לזו של FIFA, והייתי נחמד פה. במקום לקבל פיסות היסטוריה על הקבוצות השונות, הערות משעשעות של השדרנים השונים ותגובות נהדרות למה שקורה על המגרש, ב-PES הכל מרגיש מאוד... יבש. אני לא נהניתי בכלל מהשדרנים של PES שמרגישים כאילו לא השתנו מאז PES 2006.

אבל עם כל הבעיות השונות של המשחק, זו דווקא העובדה שבחברת קונאמי החליטו לשנות את מודל הפיתוח שלהם שמעוררת בי תקווה. המשחק הבא, PES 2022 (או בשמו המלא eFootball Pro Evolution Soccer 2022), הולך לשנות את כל המשחק מהקצה: מנוע חדש (ה-Unreal Engine יחליף את ה-Fox Engine), אנימציות משופרות הן רק הסיפתח למה ש-Konami מתכננת לנו לדור הבא. אני רק יכול לקוות שאנחנו גם נקבל שדרנים חדשים, עבודה חזקה יותר של החברה על השגת רישיונות ושיתופי פעולה עם ליגות שונות. הצעד של Konami היה חכם גם בזכות העובדה שבעוד שבשנה הראשונה של קונסולות הדור הבא בעצם לא יהיה משחק של PES, כל העיניים נשואות ל-Konami ולמשחק הבא שלהם. יהיה חם בספטמבר של 2021, תהיו בטוחים בכך.

השורה התחתונה

PES 2021 הוא בסופו של דבר PES 2020. האמת שאם הייתה לנו ביקורת על המשחק הקודם הייתי פשוט מפנה אליה, כי זה אותו המשחק (למעט שיפורים קלים למסירות ועלייה קלה בקצב של המשחק). בעיניי עדיין מדובר בסימולציית הכדורגל הטובה ביותר, כששחקנים שירצו חווית כדורגל אמיתית עם בניית משחק בשלבים ופחות הסתמכות על סקילים ולהטוטים עם הכדור ימצאו אותה פה. המשחק יותר איטי מ-FIFA ואני בטוח שיהיו הרבה שחקנים שפחות יעריכו את קצב המשחק הנמוך יותר אבל אני מאוד נהנה ממנו. בשורה התחתונה, אם יש לכם את המשחק הקודם, אין לכם סיבה אמיתית לעבור ל-PES 2021 (למרות שאתם מקבלים 20 אחוז הנחה על העדכון, שזה נחמד).

אבל יותר חשוב מכך, PES 2021 מסמן נקודה מאוד חשובה מאוד בהיסטוריה של משחקי הכדורגל העולמי. זוהי הפעם הראשונה מזה כמה שנים שחברה עוצרת את עצמה ומספקת למעריצים טווח נשימה ומנוחה בין המשחקים השונים שלה. בהתחשב בזמן הנוסף שהמשחק הבא של Konami קיבל, הציפיות שלי מ-PES 2022 נמצאות כרגע בשמיים.

7
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • סימולטור הכדורגל הכי טוב בשוק כיום
  • גרפיקה ואנימציות נהדרים
  • מחיר זול ונוח

הרע

  • אותו המשחק משנה שעברה
  • השדרנים במשחק שייכים לדור ישן יותר
  • חגיגות השערים יכולות להיות טובות יותר
  • החוסר ברישיונות באמת פוגע בחוויית המשחק

והדור הבא

  • ל-Konami יש הזדמנות אחת להמם אותנו. בואו נראה מה הם יעשו.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י