הרשמה

ביקורת - ROG Zephyrus Duo 15

האם אחד הלפטופים הכי מיוחדים שיצאו בשנים האחרונות שווה את הזמן שלכם?

המחשב בעל שני המסכים של אסוס נכנס תחת שולחן הניתוחים

המחשב סופק לנו על ידי ASUS ישראל

אני אתחיל את הביקורת הזאת בוידוי: באופן אישי אני מרגיש שיש היום הרבה פחות מוצרי חומרה שבאמת מרגשים אותי מבעבר, כניראה בגלל ההרגשה כאילו החדשנות בתחום נעלמה. היום יש לנו מעבד של 4 ליבות? נחמד ממש, נקח אותו מחר ונדחוף אליו עוד איזה שתי ליבות ושבוע הבא נתאמץ אפילו עוד קצת ונצליח לדחוס אליו עוד שתי ליבות נוספות. זה באמת נחמד ותמיד כיף לקבל עוד ביצועים אבל הרגשת החדשנות ופריצת הגבולות במוצרים כבר לא קיימת בשבילי, וזה בלי שאפילו התחלנו לדבר על מחשבים נידיים. הרי בסופו של דבר כל הלפטופים הם פחות או יותר אותו הדבר: שני מלבנים, אחד הוא מסך והשני ביתם של המקלדת והטראקפד כשהחלקים מחוברים בניהם בעזרת ציר שמאפשר להם להיפתח ולהיסגר כמו מחברת. ככה זה היה עוד מתקופת הלפטופ הראשון בשנות ה-80 וככה זה גם היום. אבל פעם בתקופה מגיע מוצר שגורם לי להתלהב באמת ומראה לי שאותה חדשנות ופריצת גבולות שחשבתי שכבר נעלמה, היא עדיין כאן. וכזה הוא הלפטופ המפלצתי והמאוד מיוחד של אסוס - ה-ROG Zephyrus Duo 15.

זינוק בעלייה

כמו תמיד נתחיל מהקופסא וצורת האריזה של המחשב, שכן זה הוא הרושם הראשוני של המשתמש כלפי המחשב. באופן אישי יצא לי לפתוח כבר כמה עשרות מוצרים של אסוס ועד היום לא התאכזבתי מהאריזה שלהם אפילו פעם אחת, וזה גם המצב עם ה-Zephyrus Duo 15. כבר מההתחלה רואים שאסוס לא באה לשחק משחקים והיא נותנת למשתמש את ההרגשה הזאת כבר מהרגע הראשון. קופסאת המחשב והמטען מגיעים בתוך קופסא שחורה גדולה עם ידית נשיאה כשהיא ממותגת בכתובות וציורים של ROG. הקופסא כה גדולה עד שמדדתי אותה וגילית למירב הפתעתי שהיא יכולה להכיל מסך 24 אינץ' בלי בעיה. המחשב עצמו מגיע ארוז בתוך קופסאת קרטון מוגנת בספוגים שאמנם אין לה ידית נשיאה אבל היא בצבע אפור מטאלי, יפה וממותגת. כשפותחים את הקופסא מקדם את פנינו המחשב כשהוא יושב בצורה טובה ויציבה בתוך הקופסא ומתחתיו שמחתי לראות את הניירת הרשמית שלו בעברית וקופון שמקנה לי את המשחק Dying Light 2 בחינם לגמרי. מתחת לתא שהכיל את הניירת יש עוד שקית עם חתיכת גומי ארוכה אבל חשובה - משענת היד של המחשב. וזהו, למקרה שאתם שואלים את עצמכם איפה נמצא המטען? אז כמו שהזכרתי הוא מגיע בקופסא נפרדת מהמחשב, ככל הניראה בגלל הגודל והצורה שלו שפחות משתלבים עם האסטטיקה של המחשב.

מיד כשנוציא את המחשב מהאריזה שלו נשים לב שה-Zephyrus Duo 15 בנוי בצורה מעולה ממתכת חזקה מאוד אך בו זמנית גם קלת משקל כאשר המשקל כולל של המחשב הוא רק 2.4 קילוגרמים. משקל של 2.4 ק"ג אמנם לא נשמע כל כך מעט אך בהתחשב בחומרת המחשב ובגוף הקירור שנדרש עבורה זה משקל הגיוני מאוד. ברגע שפותחים את המחשב (אפשר לפתוח אותו בעזרת אצבע אחת כמו שאני אוהב) מתגלה לפנינו העיצוב החדשני שלו וגולת הכותרת של המחשב: המסך המשני שמתרוממם בעזרת מנגנון מכני בהתאם למידת פתיחת המחשב. אסוס עשתה במחשב זה כמה בחירות עיצוביות שנויות במחלוקת כמו הבחירה שלא לכלול ב-Zephyrus Duo 15 מצלמת רשת, יכול להיות שזה נובע מחוסר המקום בשוליים הדקים של המסך וחוסר הרצון למקם את המצלמה מתחת למסך, בכיוון שמוטה מעלה ומצלם בעיקר את הנחיריים של המשתמש.

תחום החיבורים הוא תחום שאם לא נעשת בו עבודה חשיבה וביצוע טובה מספיק, מחשב מעולה יכול ליפול בקלות. ל-Zephyrus Duo 15 יש את מערך החיבורים הבא:

  • חיבור הטענה ייעודי
  • חיבור Ethernet Lan במהירות של 1Gigabit
  • HDMI 2.0
  • 2 חיבורי USB-A 3.2 Gen 1
  • חיבור USB-A 3.2 Gen 2
  • USB-C 3.2 Gen 2 עם תמיכת PD
  • חיבור מיקרופון ייעודי 
  • חיבור שמע ייעודי 

לפי דעתי היצע החיבורים של המחשב הוא נהדר וכמעט ואין לי תלונות עליו. בעבר כבר ציינתי שהמינימום של חיבורי USB-A עבורי הוא שלושה ושמחתי לגלות שלמחשב יש 3 חיבורים כאלו בתקן מהיר בנוסף לעוד חיבור USB-C שתומך בטכנולוגיית PD אך יותר חשוב מזה, הוא תומך בטכנולוגיית Thunderbolt 3 שמאפשרת הטענה, העברת מידע בצורה זריזה ווידאו עד רזולוציית 8K וכל זאת בו-זמנית ובעזרת כבל אחד בלבד.

למרות השמחה הגדולה שלי על התמיכה המלאה ב-Thunderbolt 3, לא הכל מושלם. הדבר הראשון שהפריע לי הוא בחירת המיקום של חלק מהחיבורים. ניכר שהושקעה מחשבה מצד אסוס בכך שהיא בחרה להציב בגב המחשב את החיבורים המגושמים כמו ה-HDMI וחיבור הכבל רשת אך משום מה חיבור המטען נשכח כשהוא נמצא במיקום מעט לא נוח באמצע צידו השמאלי של המחשב. אני מבין שמעורבת בתחום הרבה הנדסה מורכבת וזה לא כזה קל לשנות משהו כמו שאני כותב אותו, אבל הייתי רוצה שחיבור המטען יועבר גם הוא לאחורי המחשב כך שהוא יהיה נסתר ולא יפריע. מלבד טענות אלו הרגשתי גם בחסרונו של קורא כרטיסי SD ולמרות שאני חובב של חיבור הקומבו-אודיו אני מבין שיש קהל גדול שכן מעדיף חיבורי מיקרופון ורמקולים נפרדים ולכן אני שמח עבור אותו קהל משתמשים.

המפלצת מתעוררת

לפני שנצלול לביצועים של ה-Zephyrus Duo 15 אציג את המפרט שלו:

  • מעבד: Intel Core i9-10980HK
  • זיכרון ראם: 32GB DDR4 3200MHz
  • איחסון: 0 2X 2TB M.2 SSD NVMe RAID 
  • כרטיס מסך: Nvidia RTX 2080 Super Max-Q
  • קישוריות: Bluetooth 5 ו-WiFi 6
  • מסך: 15.6 אינץ', רזולוציית 4K בקצב של 60Hz ותמיכה ב-G-Sync
  • מסך משני: 14.09 אינץ', רזולוציית 3840x1100 בקצב של 60Hz

אפשר לראות רק ממבט חטוף על מפרט המחשב שהוא יהיה מפלצת ביצועים. אסוס הצליחה לדחוס אליו מעבד i9 מהדור העשירי עם 8 ליבות פיזיות, 8 ליבות לוגיות כשהמעבד הוא מסדרת HK שמייצגת מעבדים שהינם ללא נעילת שעון ואפשר לעשות להם אוברקלוק. מלבד המעבד המפלצתי, למחשב יש גם את כרטיס ה-RTX 2080 Super בתצורת Max-Q עם 8 ג'יגה של זיכרון גרפי GDDR6 לצד עוד 32 ג'יגה של ראם ושני כונני NVMe במערך RAID 0 שנותנים לנו בפועל כ-2TB של זיכרון מהיר במיוחד. אז על פניו החומרה אכן חזקה מאוד אבל מה שחשוב לנו באמת היא כיצד מתורגמת ל-FPS. כדי לבחון את זה, לקחתי 10 משחקים פופלאריים ותובעניים כשרובם בנויים על מנועי משחק שונים כדי לבדוק את כוחו האמיתי של המחשב. בכל משחק לקחתי את כל ההגדרות הגרפיות עד לקצה העליון, ביטלתי את ה-Ray Tracing וה-Motion Blur ובדקתי את הביצועים ברזולוציית 1080p וברזולוציית 4K שכן המחשב שקיבלתי לביקורת מגיע עם מסך שתומך ברזולוציה זאת.

כמו שאפשר לראות ה-Zephyrus Duo 15 הצליח להריץ כמעט את כל המשחקים בלי בעיות בקצב של מעל ל-50FPS כשרוב רובם רצו גם בהרבה יותר מכך. המוקש היחיד עבור ה-Zephyrus Duo 15 ואפשר להגיד שגם עבור כל החומרה העכשיוית הוא כותר הטיסה של מיקרוסופט שניראה כמבסס את עצמו בתור Crysis החדש. עוד לפני שהתחלתי להריץ את המשחקים הייתי בטוח ש-1080p לא יהיה מכשול רציני עבור החומרה הזאת אבל הייתי סקפטי לגבי הביצועים ב-4K. למרבה הפתעתי גיליתי שגם כאשר הרצתי את מבחני הביצועים ב-4K על הגדרות מקסימאליות כל המשחקים (שוב, חוץ מ-Flight Simulator) היו בטווח FPS שמאפשר משחק ובעזרת הורדת כמה הגדרות גרפיות הצלחתי להגיע גם בקלות יחסית ל-4K 60FPS.

כמו שציינתי קודם, המחשב מצוייד בשני כונני NVMe כל אחד בנפח של 2TB במערך RAID 0, לא אעמיק בתחום של מערכי RAID אך אספר בפשטות ש- RAID 0 "מוותר" על שטח של כונן אחד לטובת השגת מהירות גדולה יותר וזה מה שאסוס בחרה לעשות גם כאן והתוצאות מדברות בעד עצמן. במבחן מהירות קריאה/כתיבה הכונן קבע תוצאה של 1,853/2,297 מגה לשניה בהתאמה ונפח של 2TB הוא די והותר עבור ספריית משחקים מפוארת עם מספיק שטח נותר להקלטות של גיימפליי ויצירת תוכן.

אם אתם משתמשים בתוכנות שדורשות הרבה כח מצד המעבד, תשמחו לשמוע שה- i9-10980HK ייספק את כל הצרכים שלכם עם 16 ליבות סה"כ שכל אחת מהן מגיעה עד לתדר עבודה של 4.7Ghz. במבחני הביצועים הסינטטיים של Cinebench ה-i9-10980HK השיג ציון של 483 נקודות במבחן לליבה בודדת וציון של 4,073 נקודות במבחן של כל הליבות יחד. השימושים שלכם לא דורשים הרבה כח עיבוד אלא חיבור טוב לרשת והרבה זיכרון ראם? גם בתחום זה אתם מסודרים עם 32 גי'גה מהירים (סטיק של 16 ג'יגה שמולחם ללוח האם ועוד Slot פנוי שיאפשר להוסיף עד 32 ג'יגה נוספים) וכרטיס ה-WIFI 6 של המחשב שגם הוא לא מאכזב עם מהירויות הורדה של 15-16 מגה בשניה. הללו את יכולות ה-WIFI 6.

החטא ועונשו

אבל שכל הביצועים האלה לא יטעו אתכם, הם לא באים ללא מחירים כבדים והנפגעים המידיים הם בתחומי הטמפרטורות והרעש שהמחשב מפיק. כאמור המחשב אינו כבד במיוחד (2.4 קילו) דבר שמעיד על גוף קירור קטן וקל שיצטרך הרבה עזרה מהמאווררים. אז איך ה-Zephyrus Duo 15 התמודד עם אתגר הקירור? נדמה שאסוס העמיסה על הצלחת שלה יותר ממה שהיא יכולה לאכול. בזמן שימוש קל במחשב, המעבד וכרטיס המסך יושבים באופן קבוע באיזור 55-60 מעלות וכאשר המחשב פותח מבערים (תרתי משמע) כרטיס המסך מגיע עד 85 מעלות והמעבד מגיע לטמפרטורה של 95 מעלות. בעיניי 55 מעלות במנוחה זה יותר מידי ו-85-95 מעלות במאמץ זה הרבה יותר מדי.

אני בטוח שאסוס יודעת את כל זה בעל-פה אבל זה מרגיש כאילו היא לא רוצה לעזור לעצמה עד הסוף. לחיוב אומר שאסוס לא השתמשה במשחה טרמית רגילה אלא במתכת נוזלית שעוזרת בהעברת החום וכך מורידה את טמפרטורת הרכיבים ב-1 עד 2 מעלות אך היא יכלה לעשות עוד. לדוגמא, אם כבר הוחלט ללכת על המעבד החזק ביותר שיש, אפשר היה להגביל בקלות את תדר העבודה שלו ולא להמשיך ולדחוף אותו לתדרי עבודה גבוהים יותר עד שהוא מגיע לטמפרטורות גבוהות שלא נותנות לו להמשיך ולעלות. 

למחשב חם מאוד ושומעים את זה טוב מאוד. כאשר המחשב במנוחה הרעש של המאווררים זניח וכמעט ולא שומעים אותם אך במקסימום מאמץ הם מגיעים עד לקצב מטורף של 5,000 סל"ד כשהם מפיקים רעש בעוצמה של 47 דציבלים. כאשר המאווררים עובדים קצב מהיר כמו זה, שמים לב ומרגישים את האוויר שנשאב בעוצמה דרך פתחי האוורור בצדדי המחשב אפילו במרחק של 10 עד 15 ס"מ מן המחשב. 10 דקות של מאמץ מירבי מספיקים כדי לחמם את כל גוף המחשב, לא ברמה שכואב להחזיק בו אך החום בהחלט מורגש בצורה לא נעימה, לעומת זאת מקשי המקלדת הם עשויי פלסטיק ולכן הם לא מעבירים חום לאצבעות בזמן שימוש במקלדת.

כשדיברתי על איכות הבניה של המחשב ציינתי שהמסך השני מתרומם ועל ידי כך הוא מאפשר לשני המאווררים שמתחתיו לשאוב עוד אוויר קר. אף על פי שזה לא קרה לי, אני משער שברגע שהמחשב יהיה סגור ובמאמץ מלא תקופה ארוכה, כרטיס המסך והמעבד יגיעו לטמפרטורות גבוהות אף יותר "מהרגיל", דבר שיאלץ אותם להוריד תדרי עבודה וביצועים בצורה מורגשת. דבר נוסף שאציין הוא שהמאווררים עובדים בקצב קבוע כך שאוזניות מבטלות רעשים הן פיתרון מעולה לבעיית הרעש. 

הקורבן הנוסף של חומרה חזקה מאוד היא הסוללה. ברגע שמנתקים את המחשב מהמטען (שאפשר להתייחס אליו גם כצינור החמצן של המחשב) המחשב עובר לפרופיל ביצועים בשם Performance שהוא "דרגה" מתחת לפרופיל החזק ביותר (Turbo), שמתאפשר רק בזמן הטענה. כאשר המחשב נמצא במאמץ מאקסימאלי הסוללה שלו מספיקה לקצת יותר משעה, כן, שעה אחת. אפשר להגיע גם ל-3 שעות של זמן עבודה על הסוללה אך זה יאלץ אתכם לכבות את המסך השני, להוריד את בהירות המסך הראשי תוך כדי ויתור כמעט מוחלט על גיימינג. גם כששמים את המחשב לנוח בלילה במצב Stand-By יורדים 30%-40% אחוזי סוללה, אני לא מבין לאן האנרגיה הזאת נעלמת אבל זה פשוט נורא ואיום.

עוד בעיה מוזרה שיש למחשב ומשפיעה על חיי הסוללה היא העובדה שלעיתים המחשב פשוט מסרב להיכנס למצב שינה כאשר סוגרים את המכסה והוא פשוט ממשיך להפעיל את המאווררים בעוצמה מירבית ללא סיבה. אולי הייתי מוכן לסלוח לכל בעיות הסוללה האלו אם זמן ההטענה שלה היה טוב, אבל הוא לא. לוקח לסוללה כשעתיים וחצי להיטען במלואה והיא לא תומכת בהטענה מהירה. יכולת ההטענה דרך חיבור ה-UBS-C היא מעולה אבל היא לא רלוונטית למחשב הזה, שכן אפשר להעביר דרכה רק 65W שזה קצת יותר מרבע כוחו של המטען הייעודי בעל הספק של 240W.

טובים השניים מן האחד

אין לי הרבה דברים להגיד על מערך הסאונד של המחשב אז אני אסיים עם זה מהר. חומר הפירסום באתר של המחשב כתוב בצורה מעולה אך חבל שהרמקולים גם לא כך במציאות. הרמקולים של המחשב אמנם מצליחים להגיע לעוצמות חזקות ולהסתיר את המלחמה שמנהלת מערכת הקירור אבל הסאונד שלהם לא נשמע מדהים, הבאס כמעט ולא קיים וכל הצלילים מרגישים לי קצת רדודים. עכשיו כשסיימנו לדבר על מערך הסאונד הלוקה בחסר, אפשר לדבר על הכוכב, או יותר נכון - הכוכבים האמיתיים של המחשב הזה, שני מסכים ציבעוניים שהם פשוט ממתק לעיינים שאם הייתי צריך לתאר אותם במילה אחת, הייתי בוחר ב-"וואו". 

כמו שציינתי קודם, המסך הראשי הוא מסך 4K 60 בעל שוליים דקים ותמיכה בטכנולוגיית G-Sync, הוא בהיר מאוד עם צבעים חזקים וחיים אפילו עוד יותר, אני אסתכן ואומר שזה הוא המסך הטוב ביותר שראיתי עד היום. אני חושב שהרגע שבו התאהבתי באמת במסך היה בפעם הראשונה שהפעלתי את BFV ב-4K על הגדרות מקסימאליות. הצבעים היו מושלמים, לשמיים היו גווני תכלת עדינים ולים היה גוון כחול כהה ומרשים מאוד. המסך בהיר מספיק כדי לשבת בחוץ ולהשתמש במחשב ללא בעיה, הוא מונע השתקפויות בצורה טובה, פשוט תענוג. אציין שיש גם גירסא נוספת של המחשב עם מסך 1080p וקצב ריענון מטורף של 300FPS.

כמו שאמרתי לכל אורך הביקורת, ל-Zephyrus Duo 15 יש מסך נוסף וזה הדבר שהכי מאפיין ומייחד כל כך את המחשב הזה. המסך המשני הוא מסך מגע בגודל לא סטנדרטי של 14 אינץ' ורזולוציית 3840X1100, כאמור, המסך מורם מגוף המחשב והוא מוטה בזווית נוחה שעודדה אותי להשתמש בו כל הזמן. המסך המשני יכול לשמש לכל דבר שתרצו בדיוק כמו מסך נוסף במחשב נייח אך מעבר לכך, המהנדסים באסוס טמנו בו גם כל מיני תוספות לשיפור חווית המשתמש.

על ידי לחיצה על כפתור קטן במסך המשני ייפתח תפריט ייעודי עם מגוון קיצורים נוחים כמו הצגת מחשבון, קיצור דרך להפעלת תוכנות ופרופילי עבודה שונים, ביטול יכולות המגע של המסך ועוד. כאשר תגררו חלון או תוכנה יוצג על המסך הראשי תפריט קטן עם 3 אופציות שיאפשרו לכם לשים את התוכנה שאתם גוררים בתפריט הקיצורים של המסך המשני, להעביר אותה אליו ישר או להגדיר את הגודל שלה כך שהיא תפרס על פני השני המסכים. אציין שצריך לזכור לשים את כל המשחקים במצב Windowed מפני שאם לא תעשו זאת וברגע שתגעו במסך המשני המחשב יקרע לשתי שניות בזמן שהוא ממזער את המשחק. אך מעבר לכל הפיצ'רים הנחמדים האלו, החברה הכי טובה של המסך המשני היא תוכנת ה-ASUS Armoury.
 

חברים חדשים בכל מיני צבעים

לפני שאני מסיים את הביקורת אני צריך לגעת בעוד שני תחומים שעדיין לא דיברתי עליהם, כשהראשון הוא תחום בו מרגישים בצורה חזקה את חלק מהויתורים שאסוס נאלצה לעשות כדי להכניס למחשב מסך משני, תחום המקלדת והטראקפד. כמו שאמרתי בהתחלה, כבר עשרות שנים שעיצוב הלפטופים לא השתנה: חצי מסך וחצי עם מקלדת שמתחתיה יש טראקפד והרבה "שטחים ריקים" לצידו. אך אסוס לקחה את המוכר לנו ושינתה מעט את הנוסחא. במקום שהטראקפד יהיה מתחת למקלדת הוא הועבר לצד ימין במקום שבו היינו מוצאים בדרך כלל את ה-Numpad (אם הוא היה נכלל במחשב). הטראקפד לא מרגיש טוב במיוחד, הוא תומך במחוות סטנדרטיות אך אין לו שום דבר מעבר. הוא קטן מאוד, הוא לא ממוקם באיזור נוח ואינטואטיבי עבורי וזה קצת מרגיש כאילו אסוס יודעים שגם ככה אנשים ישתמשו בעכבר חיצוני אז הם אפילו לא ניסו. אציין לטובה שבפינה של הטראקפד יש כפתור קטן שבלחיצה עליו הוא הופך הטארקפד ל-Numpad מאור ומעט יותר שימושי.

לשינוי המיקום של הטראקפד יש עוד משמעויות עבור המשתמש כי עם הזזתו הצידה, נעלמו גם השטחים הריקים ששימשו להנחת כפות הידיים בזמן השימוש במקלדת. בקופסאת המחשב מקבלים גם משענת יד מגומי שאמנם מתאימה לאסטטיקה של המחשב אך אין לה כל דרך להיצמד אליו ואחרי כמה דקות של שימוש במחשב איתה, המשענת זזה וצריך למקם אותה שוב, שלא לדבר על הצורך לקחת אותה בנפרד לכל מקום ושימוש במחשב כשהוא על הברכיים, במיטה, ברכבת או בכל סיטואציה ניידת שהיא לא לשבת מולו בלי שהוא יזוז בכלל נעשת מייאשת.

אני תוהה אם אסוס לא גילו את הבעיה הזאת בבדיקה שלהם, ואם כן אז מה הייתה הבעיה להכניס למחשב ולמשענת מגנטים או כל פיתרון אחר כדי להצמיד אותם יחד? אם נביט טיפה מעל משענת הגומי נראה את המקלדת שנכנסת לקטגוריית ה"בסדר". יש לכל מקש תאורת RGB בשלוש עוצמות תאורה שונות שתומכות בכל האפקטים המוכרים לנו ואפשר לשנות אותם בקלות בעזרת תוכנת ASUS Aura. אבל כאשר מפסיקים להסתכל על התאורה היפה ושמים את הידיים על המקלדת מגלים שהיא לא נוחה בכלל לכתיבה, ואף על פי שהיא מספקת לחלוטין את הסחורה עבור גיימינג (אחרי תקופת התרגלות קצרה) היא לא מדהימה בשום צורה. יש למקלדת כמה כפתורים שימושיים נחמדים כמו כיבוי והדלקת מסך המגע וכפתור ייעודי שמדליק את תוכנת ASUS Armoury.

כשדיברתי על המסך המשני ציינתי שתוכנת ה-ASUS Armoury היא החברה הטובה ביותר שלו. ה-Armoury היא בעצם מרכז העצבים של המחשב, היא מציגה את תדרי העבודה של המעבד וכרטיס המסך, את הטמפרטורה שלהם, מהירות סיבובי המאווררים וכמות הרעש שהם מפיקים, כמויות השימוש הנוכחי בזיכרון ראם ובשטח איחסון, מאפשרת לבחור בין 4 פרופילי ביצועים מוגדרים מראש או ליצור אחד באופן אישי, מאפשרת לכבות ולהדליק את מסך המגע, לשנות את אפקטי התאורה, לבטל את ה-WinKey, לשנות את טמפרטורת הצבעים של המסך ואף להפעיל דרכה את המשחקים המותקנים במחשב.

מלבד ה-Armoury מותקנות על המחשב מראש עוד מגוון תוכנות שבראשן עומד האוייב הותיק והנורא שלי- McAfee Livesafe לצד עוד 5 תוכנות של אסוס שמשתלבות ב-Armoury ותוכנת Xsplit Gamecaster. מלבד הימצאותן של McAfee Livesafe ו-Xsplit Gamecaster לא הרגשתי שהמחשב עמוס בתוכנות זבל שגוזלות לי משאבים או מציקות בזמן השימוש הרגיל שלי בו ושמחתי לגלות שעם המחשב מקבלים בחינם גם חודש גישה לשירות Xbox Game Pass.

השורה התחתונה

ה-Zephyrus Duo 15 הוא לא מחשב לכל אחד אבל הוא גם ממש לא מחשב רגיל. הוא לוקח את כל מה שחשבנו עד היום על מחשבים ניידים ומשנה אותם עם טוויסטים שחלק ייראו כפורצי דרך ואחרים ייראו כגימיקים מיותרים. המחשב מגיע עם תג מחיר כבד מאוד של 19,999 שקלים למפרט שקיבלתי (המחיר משתנה בהתאם למפרט). הוא ממש לא מושלם ויש לו כמה מגרעות רציניות (אני מסתכל עליכן- סוללה ומערכת קירור) אך אם תצליחו להעלים עין מהן תראו שהוא גם טומן בחובו כמה מעלות שאין באף מחשב אחר בראשן שני המסכים. הדבר הראשון שעשיתי ברגע שהבנתי איך לעבוד עם שני המסכים היה להפעיל את Flight Simulator. ברגע "שניקיתי" את המסך הראשי ממפת הניווט, רשת הקשר והגדרות מזג האוויר שהעברתי למסך המשני ומיקסמתי הגדרות, רמת ההנאה שלי מהמשחק עלתה פלאים. ואני חושב שזה סודו של ה-Zephyrus Duo 15: היכולת לעשות דברים בלפטופ שעד עכשיו היו אפשריים רק במחשבים נייחים, הן בתחום הביצועים והן בתחום חווית המשתמש. 

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • איכות בניה חזקה וקלה יחסית
  • מערך חיבורים מרשים
  • ביצועים טובים מאוד
  • שני מסכים מעולים

הרע

  • סוללה שכמעט ולא קיימת
  • מערכת קירור לוקה בחסר
  • מקלדת וטראקפד לא נוחים
  • מחיר גבוה מאוד

והמסכים

  • עכשיו צריך להתרגל מחדש למסך אחד
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:02 07.09.2020 | בן אשכנזי בן אשכנזי

    איזה סקירה מושקעת תודה רבה!

  2. 2

    20:02 07.09.2020 | בן אשכנזי בן אשכנזי

    איזה סקירה מושקעת תודה רבה!

  3. 3

    20:36 07.09.2020 | raztour raztour

    ואו סקירה ממש מעולה ונרחבת!
    נראה כמו מכונת ביצועים אך יקרה מאוד..

  4. 4

    06:00 08.09.2020 | ArchPsion ArchPsion

    ביקורת מפורטת ונהדרת!
    אבל בתשובה לתת כותרת, באמת שזה לזרוק כסף לפח לקנות היום כל דבר שנחשב "גיימינג" עם כרטיסי מסך ישנים. ה 30XX שברו את השוק, לכרטיסים ישנים יש מקום רק במחשבים בתקציבים ממש נמוכים.

  5. 5

    06:10 08.09.2020 | Yotam.B Yotam.B

    סקירה מדהימה על מחשב מיוחד מאוד שלא רואים כל יום.
    מפלצת ביצועים מפחידה ביותר !
    חבל שהמחיר גבוה כל כך.

  6. 6

       | פורסם ע"י