הרשמה

ביקורת: Ninjala - ארטיק, מסטיק, נינג'ות

שמואל ניסה את המשחק החינמי החדש לקונסולת ה-Switch! בואו לקרוא מה הוא חשב על Ninjala!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 24/06/2020

בעוד שלמשחק יש את הבעיות שלו (ולא מעט מהן), ל-NInjala יש את הבסיס להיות משחק אונליין מצוין

משחקים חינמיים הם לא דבר שבשגרה בעולם הגיימינג כיום, אז כשיוצא אחד אני פשוט חייב לנסות אותו: Ninjala התפרץ לחיינו ברוח סערה במסגרת אירוע E3 2018 והפתיע אנשים עם הגרפיקה הצבעונית שהזכירה משחק אונליין תחרותי אחר על הקונסולה של נינטנדו, והתמה המרכזית של המשחק שדיברה על נינג'ות שמשתמשות במסטיק מיוחד על מנת להילחם אחת בשנייה. אחד הדברים היותר מפתיעים שגילינו על המשחק הייתה העובדה שמדובר במשחק חינמי לחלוטין - כל אחד יוכל להוריד ולשחק במשחק גם אם לא שילתם על מנוי האונליין של נינטנדו. אבל יחד עם הכיף שבמשחק חינמי, מגיע גם הפחד שאולי מדובר במשחק זול, דל בתוכן איכותי ומלא בתוכן שיווקי. אז, האם NInjala הוא יותר מסתם חיקוי ל-Splatoon?

סטייל סטייל ועוד קצת סטייל

אחד הדברים הראשונים שכולם אמרו כשהמשחק הוכרז היה: "וואו, המשחק הזה הוא פשוט עוד Splatoon" והם לא טעו: מדובר במשחק אונליין תחרותי בו תוכלו ליצור נינג'ה משלכם כשהוא או היא ילחמו בנינג'ות אחרות על מנת לבסס את מקומם בראש טבלת הנינג'ות של ה-WNA - ה-World Ninja Association, או איגוד הנינג'ות העולמי. למשחק יש שני מצבי משחק עיקריים: Battle Royale, מצב משחק שבתכל'ס היה צריך להיקרא "Free for all", בו תילחמו מול 7 נינג'ות אחרות בקרב בזירה גדולה ו-Team Battle שמתבסס על אותו העיקרון רק שעכשיו המשחק מתנהל בקבוצות של 4 על 4.

גם אם לוקחים בחשבון את מוד האימונים שהמשחק נותן, מדובר בשלושה מצבי משחק מרכזיים שמגיעים עם המשחק החינמי עצמו (אגע בהמשך במצב הסיפור שמגיע בתוספת תשלום וקנייה נפרדת). זה לא המון, אבל מה שקיים כיף ומהנה מאוד: המטרה של כל קרב היא להביס כמה שיותר אנשים ולצבור נקודות. ככל שתחסלו יותר מתמודדים בצורה מרשימה יותר (להעיף את היריב שלכם לאלף עזאזלים) כך גדל הסיכוי שבסוף הקרב תקבלו עוד בונוס שאולי יקפיץ אתכם למקום הראשון.

המשחק מתבסס בצורה מאוד חזקה על תזוזה כשתוכלו לקפוץ, לרוץ ולבצע Dash באוויר בעזרת יכולות הנינג'ה מסטיק שלכם. העובדה שמנגנון ההגנה העיקרי שלכם הוא בועת מסטיק שיכולה גם למנוע מהיריב שלכם לזוז, מדגישה זאת עוד יותר. לנינג'ה שלכם יש גם מגוון יכולות מיוחדות שיעזרו לו בקרב, כמו היכולת ליצור טורנדו שמכסה רדיוס גדול סביבכם או שליחת דרקון שירדוף אחרי מתמודד ויתפוצץ בקרבתו.

בנוסף, לדמות שלכם יש כמה סוגים של נשקים לבחור מהם, מהיו-יו המהיר, לחרב הגדולה והמאוזנת ועד לנשקים הכבדים והאכזריים. לכל נשק יש גם היכולות המיוחדות שלו, כשבדומה ל-Splatoon, שני נשקים מאותו הסוג יכולים להתאים לשני שחקנים שונים: שחקן שאוהב לשמור מרחק אולי ייקח חרב עם יכולת הדרקון או קרן הלייזר, זאת לעומת שחקן שאוהב להיכנס אל תוך הקרב בשיא הכוח שכנראה ירצה חרב עם יכולת הטורנדו. השינויים הקטנים הללו גרמו לי לחזור ולנסות קרבות עם נשקים שונים עד שמצאתי את הנישה שלי שאפשרה לי לשחק כמו שאני רוצה, דבר שאני מאוד מעריך במשחקים. דבר נהדר נוסף לגבי המשחק היא העובדה שהוא עובד כמו שצריך: קל להיכנס למשחקים ולצאת מהם והסרברים של המשחק סיפקו לי חווית משחק נקייה לרוב.

עוד דבר שאני מאוד מעריך במשחקים מהסוג הזה הוא צבעוניות, ובמשחק הזה יש אותה בשפע: המשחק יפה ונעים לעין כשהדמויות השונות והזירות השונות נראות טובות ומזמינות. אפשרויות הקאסטומיזציה במשחק הן רבות מאוד: תוכלו לבחור איך הדמות שלכם תיראה, תישמע ואפילו אפשר לבחור את המוזיקה שתשמעו במהלך הקרב (הפסקול לא רע בכלל). התלבושות של הדמויות עצמן נראות נהדר, אבל חשוב לציין שהמשחק מתבסס הרבה על מנגנון מיקרו-רכישות. לא מדובר ב-Pay-To-Win - הרכישות הן קוסמטיות בלבד, אבל המשחק דואג לדחוף את האופציה ל-Battle Pass, קניית Jala (ה-V-Bucks של המשחק) ובזבוזם ועוד עניינים שקשורים למנגנון ישר בקדמת התפריט הראשי. 

כשהבועה מתפוצצת

מצד שני, סטייל יכול לקחת אותך רק עד נקודה מסוימת, והמשחק מרגיש לפעמים לא אפוי. אחד הדברים הראשונים שלא הבנתי למה לא קיימים במשחק הוא מצב למידה או Tutorial של המקשים השונים במשחק. נכון, המשחק נותן הסבר קצרצר על המקשים השונים, על אלמנטי הגנה והתקפה במשחק והסברים כלליים על מתקפות מיוחדות, אבל יש כמעט אפס הסברים על טקטיקות יעילות בזמן הקרב, דברים שכדאי ולא כדאי לעשות, יכולות של הנשקים המרכזיים במשחק ועוד. בניגוד ל-Splatoon, אליו Ninjala מושווה בדרך כלל, הנשקים ב-Ninjala לא כאלה אינטואיטיבים: אין לנו כאן רובי צלפים מול רובה סער, יש לנו חרב גדולה מול מקדחה ענקית. השחקן מקבל סטטיסטיקות יבשות על כמה הנשק מהיר אל מול הנזק שהוא עושה, אבל הייתי שמח לכללים בסיסיים לגבי השימוש בכל כלי נשק, יותר מאשר לעשות ניסוי וטעייה בזמן משחק כלשהו.

אם כבר הזכרתי ניסוי וטעייה - זה נראה ש-Ninjala חי על העיקרון הזה, שכן הייתי צריך ללמוד על בשרי כל מיני חוקים וטקטיקות חשובות בזמן הקרוב שהמשחק לא טרח ללמד אותי: תמיד ללכת בקרב ראש בראש עם מישהו אחד ולא להיכנס לתוך קרב פעיל בין שני שחקנים אחרים אם אין לי יכולת מיוחדת מופעלת, לא להשתמש בהגנה כשהמשחק צועק לי להגן אלא לחכות ולראות שהיריב מגיע אליי ועוד. אגב, המשחק דאג להכניס אותי למשחק מול שחקנים הרבה מעל הרמה שלי כבר בתחילת דרכי במשחק - אנשים שיודעים איך המשחק עובד ומה לעשות, אז Tutorial היה יכול להועיל לי מאוד.

יש יגידו שאולי דווקא מצב סיפור ייעודי היה פותר את הבעיה הזו, ואכן קיים אחד: בתמורה לכ-10 דולר תוכלו לרכוש את החלק הראשון של הסיפור, בו תילחמו מול נינג'ות מהחלל. האם הסיפור טוב? לא ממש. הוא מאוד חמוד אבל מרגיש מאוד זול ונמהר. האם הוא עוזר ללמוד כלים שונים שיעזרו לכם בקרבות? שוב, התשובה היא לא ממש: הפרק הראשון נותן לנו הצצה ליכולות השונות של הדמויות שלנו, אבל לא מעבר לכך. תוסיפו לכך את העובדה שה-AI מאוד טיפש ואתם מקבלים מצב סיפור קצר (פחות משעה) וקל מאוד.

בנוסף, זה מרגיש שהזירה הכללית בכל משחק יכולה להיות מאוד מבולגנת בשלבים מסוימים, כשאני לא באמת מבין איפה כולם נמצאים בכל שלב ואיפה הקרבות מתרחשים. זה גם לא עוזר שכשדו-קרב מול שחקן אחר כן מתנהל, המצלמה לא יציבה ולא עוזרת לי להבין מה המיקום שלי מול היריב, מה הוא עושה כרגע והאם אני צריך להגן מפניו, להשתמש ביכולת מיוחדת או לנסות ולשבור את ההגנה שלו. הפתרון לזה יכול להיות מאוד פשוט: לשנות את הזווית של המצלמה ולתת לי מבט יותר נוח על השחקן אותו אני מנסה לתקוף כרגע. אני מאוד מקווה שהמפתחים ב-Gungho ישכילו לטפל בבעיה בעזרת פאץ'.

השורה התחתונה

אם אני שם רגע את מצב הסיפור הלא מרשים בצד, ל-Ninjala יש את הבסיס להיות משחק אונליין כיפי וממכר: הגרפיקה הצבעונית מזמינה ונעימה לעין, המוזיקה של המשחק מקפיצה וכיפית, הקרבות מרהיבים ואפשרויות הקאסטומיזציה רבות. מצד שני, יש כאן הרבה דברים שחסרים - דברים שיכולים להרתיע אנשים ולמנוע מהם לחזור לעוד משחקים: בין אם מדובר ב-Matchmaking הלוקה בחסר, החוסר ב-Tutorial טוב שמסביר את העקרונות המרכזיים של המשחק, המצלמה הלא יציבה בזמן הקרבות והבלגן הכללי בזירה בזמן הקרב. ל-Ninjala יש את היתרון של להיות משחק חינמי ומעניין ל-Nintendo Switch, עכשיו המפתחים ב-Gungho צריכים לקחת את כל הדברים הללו ולשפר את המשחק בהמשך. תהייה ביקורת המשך למשחק הזה. אני מקווה.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות כיפית ומהנה
  • גרפיקה מזמינה וצבעונית
  • פסקול כיפי
  • אפשרויות עיצוב דמות ובחירת נשקים רבות
  • חיבור יציב לשרתים

הרע

  • חוסר ב-Tutorial
  • מצב סיפור קצר וקל מדי
  • בלגן מאוד גדול בזמן הקרבות עצמם
  • מצלמה שנלחמת בשחקן במקום לעזור לו

והמסטיק

  • וואחד בועה יש לך שם.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י