הרשמה

E3 2018– טקס פרסי "השנה שעברה מאז E3 2017"!

מוכנים ל-E3? גם אנחנו. לקראת אירוע עיתונות הגיימינג הגדול של השנה, שמואל מחלק פרסים למוציאות לאור על השנה האחרונה שלהם מאז E3 של שנה שעברה

מי הצטיין? מי לא (EA)? בואו נתחיל!

שבוע E3 שמח לכולנו! ב-9 ביוני, יום שבת בשעה 9 בערב שעון ישראל יפתחו רשמית אירועי E3 לשנת 2018 עם מסיבת העיתונאים הראשונה ברשימה, מסיבת העיתונאים של EA. אז לכבוד אותו אירוע מרגש וכיפי, החלטתי להסתכל שנייה על השנה שעברה מאז E3 של שנת 2017 ולקיים את טקס פרסי "השנה שעברה מאז E3 2017"! הטקס בו אני מחלק פרסים אלטרנטיביים למפיצות לאור השונות שהולכות להציג דברים השנה בקטגוריות שונות ומשונות. אז מי היו הזוכים הגדולים? מי עשה עבודה נהדרת השנה? מי יצטרך לעבוד קשה כדי להשתפר ומי מהם הולך להגיע אלינו לארץ כדי לקבל את הפרס שלו באופן אישי (כנראה אף אחד)? בואו נצא לדרך –E3 2018!

פרס "הכי צריכים להוכיח את עצמם" – EA

נחשו למי הייתה שנה לא כזאת טובה גם מבחינת משחקים, גם מבחינת דעת ציבור הגיימינג וגם מבחינת דעת הקהל העולמית? רמז, הם מתחילים באות E ונגמרים באות A. מה עוד אפשר להוסיף על 2017 ותחילת 2018 של חברת Electronic Arts: הם הציגו את עצמם כחברה רודפת בצע, כאלה שחושבים על הכסף לפני שהם חושבים על השחקנים, החברה העירה על כך שמשחקי שחקן יחיד לינאריים כבר לא פופולריים כמו פעם וראתה מהצד איך Super Mario Odyssey, Breath of the Wild, Nier: Automata, Horizon: Zero Dawn ועכשיו גם God of War כובשים את השוק (כשאפילו משחק שנוצר תחת ההפצה שלה, A Way Out מכר ברמה מצוינת) וגרמה במו ידיה למחוקקים לנסות להוציא מחוץ לחוק את הנושא של Loot Boxes אחרי האירוע המזעזע שנקרא Star Wars: Battlefront 2 (למרות שאני בעד זה, אז תודה EA). מתוך כל המפיצות שהולכות להציג משחקים וחומרה באירוע השנה אין שום חברה עם יותר מה להוכיח מ-EA. עכשיו, הם יכולים להתנהג כמו שהם התנהגו עד עכשיו: להציג משחקי ספורט, לחפור על Battlefield V וללכת הביתה, או שהם יכולים לעלות לבמה, להרכין ראש, להתנצל בפני גיימרים ברחבי העולם על שנה שבה הם פשוט בגדו באמון של כולנו ולהפציץ עם משחקים נהדרים (שחקן יחיד ומשחקים ברשת) ולדאוג לנו קודם ולכסף אחר-כך.

פרס "אוי אלוהים אני מקווה שהם יראו משהו מעניין השנה חוץ מ-Assassin's Creed" – Ubisoft

רוצים פיסת טריוויה משעשעת ולא חשובה בכלל? בבקשה: מאז 2010, הייתה רק פרזנטציה אחת של הסטודיו הצרפתי באירוע E3 שלא הכילה משחק חדש בסדרת Assassin's Creed (הפרזנטציה של 2016, למקרה שתהיתם). אנחנו כבר יודעים שהפרזנטציה של 2018 לא הולכת להיות שונה כשמשחק חדש בסדרה בשם Assassin's Creed Odyssey (כן, כבר התחילו בדיחות בנושא) יוכרז רשמית באירוע E3. אין לי בעיה אמיתית עם סדרת Assassin's Creed אבל אני מרגיש שבשנה שעברה הם קיבלו אצלי את התואר של הפרזנטציה הטובה ביותר לא בגלל Assassin's Creed Origins אלא בגלל כל מה שהיה מסביב: Mario + Rabbids, החשיפה של Beyond Good and Evil 2 ו-South Park: The Fractured But Whole ובכלל הנישה שלפיה החברה מגיעה ומונעת בסופו של דבר מאנשים ששמים את הלב והנשמה שלהם במשחקים שהם מפתחים (אני עדיין זוכר את ההתרגשות של במאי המשחק Mario + Rabbids כשהוא ראה את התגובה החיובית של הקהל על המשחק שלו בפרזנטציה). אנחנו כבר יודעים שחלק מהמשחקים יחזרו עם יותר מידע לגביהם, משחקים כמו Beyond Good and Evil 2, Skull and Bones ו-Starlink: Battle of Atlas. אני פשוט מקווה שהדברים החדשים שהם יציגו יגעו לי בלב כמו הפרזנטציה של שנה שעברה.

אה, ותחזירו את הרקדנים שלבושים כמו דמויות ממורטל קומבט, תודה.

פרס "השקט שאחרי הסערה" – Nintendo

כלפי חוץ, נינטנדו הציגו את הפרזנטציה שלהם בE3 2017 בסימן Super Mario Odyssey, אבל בפועל, E3 היה בסימן ההצלחה הקולוסאלית של הקונסולה החדשה שלהם, Nintendo Switch. כל הפרזנטציה התבססה על משחקים שיוצאים ב-2018, עם דגש חזק מאוד על הכנסת קהל המעריצים והצופים להלם עם משחקים חדשים, סדרות שחוזרות לקדמת המסך (אני עדיין מתרגש מהטיזר הקטן של Metroid Prime 4) משחקי פוקימון חדשים שמגיעים ל-Switch וכמובן, Super Mario Odyssey, שהשאיר הרבה פיות פעורים עם הטריילר הנהדר שלו. מה קרה אחרי הפרזנטציה? אז קיבלנו את Super Mario Odyssey שהיה מצוין, בין לבין היה את Mario + Rabbids שהיה נחמד, לקראת סוף השנה הגיע אלינו Xenoverse Chronicles 2 שהיה טוב... וזהו. אל תבינו אותי לא נכון, 2018 היה שנה ממש טובה עבור ה-Switch עד כה עם Kirby, Bayonetta 2, Donkey Kong Country ועוד משחקים ופורטים טובים מאוד, אבל לא היה לנו את אותו ה"וואו" שהיה לנו אז במרץ עם Breath of the Wild ובאוקטובר עם Mario Odyssey. אנחנו יודעים שנינטנדו השנה תציג לנו פרזנטציה בסימן Super Smash Bros. שהוא כבר משחק ענק לכשעצמו, אבל אם שמתם לב, כמעט ולא היו חדשות לגביו ונינטנדו כמעט ולא דיברה על המשחק בכלל, ומכאן מגיעה השאלה הכי חשובה והיא – האם נינטנדו עומדת ליצור סערה חדשה עבור החצי השני של 2018? אם להסיק מהשמועות האחרונות, יש סיכוי שכן...

פרס "ברוכים השבים!" – Square Enix

אהלן Square Enix, התגעגענו! מאז 2015 לא הייתה לנו פרזנטציה רשמית של חברת משחקי ה-RPG והאקשן הפופולרית Square Enix ועכשיו היא חוזרת עם פרזנטציה שלמה משל עצמה באירוע הקרוב. אנחנו כבר יודעים שאפשר לצפות לסרטון משחקיות של Shadow of the Tomb Raider אבל מפה הראש מתחיל לעבוד עוד ועוד: האם נראה תאריך יציאה ל-Kingdom Hearts 3? אולי הכרזה מפתיעה על Final Fantasy XV או אפילו Nier: Automata ל-Switch? האם השמועה על הכרזה על Hitman 2 הייתה נכונה? מה קורה עם סדרת Just Cause? הם הולכים לדבר על Octopath Traveler? אנחנו הולכים לקבל תאריך יציאה וסרטון משחקיות נורמלי לFinal Fantasy VII Remake? כ"כ הרבה שאלות, פרזנטציה אחת עם הרבה פוטנציאל. טוב שחזרתם Square Enix.

פרס "מה קורה עם המשחקים שלכם?!" – סוני/מיקרוסופט

הפתעה! שני זוכים בקטגוריה הזו מסיבות שונות לחלוטין: סוני זוכה בפרס הזה מכיוון שיש לה המון משחקים שאני רק מת שכבר יגידו עליהם משהו ויראו לנו משהו לגביהם: מצד אחד יש לנו את Death Stranding, שקיבלנו יופי של טריילר סינמטי שמסביר קצת יותר לגבי העולם של המשחק אבל עוד לא ראינו משחקיות בכלל (המשחק לא הוצג בE3 2017), ומהצד השני יש לנו את The Last of Us: Part 2 שעשה... בדיוק את אותו הדבר! טריילר נפלא וברוטלי להחריד שהציג את העולם הנורא של המשחק אבל גיימרים ברחבי העולם משוועים לעוד מידע בנושא ואלה רק שתי דוגמאות כשיש עוד משחקים כמו Bloodborne 2 שיש סיכוי טוב שיוצג השנה ואולי עוד חידוש למשחק קלאסי. למיקרוסופט יש בעיה אחרת: אין לה ממש משחקים להציג – לפחות לא משחקים שהם רק שלה. האירוע של מיקרוסופט מהשנה שעברה עלול להטעות אנשים כי מיקרוסופט הציגה הרבה משחקים, אבל חלקם הגדול יחסית לא היו אקסקלוסיביים לקונסולה, ואלו שכן, לא היו מרשימים ברובם. גם מיקרוסופט וגם סוני צריכים להפציץ השנה במשחקים שלהם: סוני – כי ה-PS4 עומדת לעזוב אותנו בשנתיים הקרובות ואנחנו רוצים לדעת אלו משחקים נקבל כמתנת פרידה ונמאס לנו מטיזרים, ומיקרוסופט – כי כשיותר אנשים מדברים על ה-Switch הקטן מאשר על הקונסולה המפלצתית שלכם, צריך להבין שהרבה פיקסלים זה נחמד, אבל משחקים שווים יותר.

פרס "האי-אירוע מסיבת עיתונאים הטוב ביותר" – Devolver Digital

שיהיו בריאים. זה מה שיש לי לומר עליהם.

האירוע של Devolver Digital בשנה שעברה היה לא סטנדרטי, ובכך אני מתכוון לאחד האירועים הטובים ביותר מהאירוע של השנה שעברה. החברים ב-Devolver הציגו את המשחק שלהם (כן משחק בודד) בצורה לא נורמלית עם אירוע משוגע, סאטירי, ברוטאלי, מצחיק וכיפי לצפייה, גם אם גרפי מידי לעיתים. אני באמת מקווה שהם הולכים להגיע לE3 של השנה הקרובה עם אותה דרך מחשבה ולתת לנו את המרענן הרשמי של E3 2018. והיי, אולי נקבל עוד דרך חדשה לקנות משחקים של החברה.

פרס "כל דבר חוץ מThe Elder Scrolls 6 לא יהיה מפתיע" – Bethesda

E3 2015:
בת'סדה: "אין לנו מידע לגבי
The Elder Scrolls 6, אבל הנה Fallout 4!"
כולם: "וואו!!!"


E3 2016:
בת'סדה: "אין לנו מידע לגבי
The Elder Scrolls 6, אבל הנה Dishonored 2!"
כולם: "אה נחמד!"

E3 2017:
בת'סדה: "אין לנו מידע לגבי
The Elder Scrolls 6, אבל הנה Wolfenstein 2 וגם !The Evil Within 2"
כולם: "אה... מגניב..."

הכנס של השנה שעברה היה סבבה במקרה הטוב, ועבור חלק, פשוט מאכזב. השנה שעברה לא הייתה מטורפת מבחינת החברה: Wolfenstein 2 ו-The Evil Within 2 היו די מוצלחים וכמובן היו גם היציאות של גרסאות ה-VR של המשחקים השונים שלה אבל בואו נהייה כנים: עברו כבר שבע שנים מאז שקיבלנו משחק חדש בסדרת The Elder Scrolls וכבר נמאס לאנשים לשחק Skyrim על כל קונסולה אפשרית ואת זה אני אומר עם כל האהבה שיש לי למשחק. בכנס הקרוב כולנו יודעים כבר מי הולך להופיע, Rage 2 כבר הוכרז מזמן ע"י החברה ולא מזמן גם Fallout 76 הוכרז ואנחנו יודעים ששניהם יופיעו בכנס. הגיע הזמן שבת'סדה יעמדו מאחורי ההצהרה שלהם בE3 2016 שמשחק חדש בסדרה בדרך ויראו לנו משהו ממנו. מצידי? שיהיה גם טיזר של 4 שניות. היי, זה עבד לנינטנדו.

זהו, אלו הפרסים הגדולים שחולקו בטקס, בין הפסקאות בזמן הפרסומות גם חולק פרס "מפעל חיים" לPC Gaming ופרס "המשחק שכולם רוצים שיופיע אבל לא יופיע אבל אנחנו נמשיך לדבר עליו עד שהוא יופיע" שזכה בו בפעם ה289 ברציפות: המשחק Half Life 3. ההתרגשות בשיאה וכמו בכל שנה גם השנה אנחנו בVgamesמתכננים לסכם לכם את החדשות החמות מכל מסיבת עיתונאים ומאירוע E3 של שנת 2018.

חודש גיימינג שמח לכולם!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:55 07.06.2018 | OfirOm OfirOm

    אחחח כתב מס' 1 !

    מי שמעוניין בלוחות הזמנים של הכנס:
    שבת - EA ב-21:00.
    ראשון - מיקרוסופט 23:00.
    שני - בת'סדה 04:30, Square Enix ב-20:00, יוביסופט 23:00.
    שלישי - PC ב-01:00, סוני 04:00, נינטנדו 19:00.

    חג שמח :)

  2. 2

    20:05 07.06.2018 | WarFox89 WarFox89

    כתבה מצוינת כיף לקרוא!
    אני מחכה רק למסיבות של EA ו- UBISOFT בעיקרון כל השאר לא ממש מעניינים אותי וכמובן ל- Insurgency Sandstorm האגדי שהרבה מכם לא מודעים לקיומו בגלל חשיפה תקשורתית מועטה בין היתר גם בוי-גיימס.

  3. 3

    23:16 07.06.2018 | ohadcal ohadcal

    יש סיכוי שסקוור אניקס יציגו פרטים חדשים לגבי המשחק של האוונג'רס שלא שמענו עליו כבר הרבה זמן?


    או שהוא בוטל או משהו בסגנון ולא שמעתי על זה..

  4. 4

       | פורסם ע"י