הרשמה

כל מה שאנחנו יודעים עד עכשיו על ה-PS5

תאריך השקה צפוי, הרכיבים וכמובן, המשחקים. מה אנחנו יודעים על הקונסולה הבאה של סוני?

אז למה אפשר לצפות?

זה עובד ככה: סוני משיקה קונסולה, השנה-שנתיים הראשונות נחשבות סבירות והחל מהשנה השלישית, מגיעה ההצלחה האמיתית. בשנה החמישית, אנחנו שוחים במגוון של משחקים איכותיים ואפילו קיימים מספר דגמים של הקונסולה שמהם ניתן לבחור. במקרה של ה- PS4, מלבד הדגם המקורי, קיבלנו גם את גרסת ה- Slim וגרסת ה- Pro, שהושקה בנובמבר 2016.

אז למה בכלל סוני השיקה גרסה חדשה וחזקה יותר של הקונסולה הקיימת שלה? מפני שמספר שנים אחרי ההשקה הראשונית, ה- PS4 הסטנדרטי נשאר הרבה מאחור בהשוואה למחשבי-על מותאמים אישית. שחקני הקונסולות היו צריכים משהו חדש שבאמצעותו יוכלו להשוויץ באיכות התמונה שמתקבלת על מסכי ה-4K שלהם וה-PS4 הפכה למעשה לקונסולה הבין-דורית שהיא היום.

ועדיין, הקונסולה עצמה נהנית מנתונים נהדרים. עד סוף חודש מרץ 2018, נמכרו כ-76 מיליון יחידות של מכשירי PS4. עד סוף שנת הכספים הבאה, חוזה סוני כי יימכרו עוד 16 מיליון יחידות נוספות. אולי מדובר בהאטה, אך עדיין זהו נתון שאי אפשר להתעלם ממנו.

אבל למרות הכל, אם נכניס לתמונה מחשב-על שהורכב מהרכיבים החדשים ביותר בשוק, ה- PS4 Pro עדיין נשארת קילומטרים מאחור. סוני ככל הנראה תרצה לצמצם את הפער הזה באמצעות ה-PS5 (בהנחה שאכן יהיה זה שמה). רק לאחרונה, סיפר מנכ"ל החברה, ג'ון קודרה (John Kodera), כי ה-PS4 נכנסת לשלב האחרון בחייה.

בשיחת משקיעים שנערכה מוקדם יותר החודש, אמר קודרה כי רוב קונסולות ה- PS4 נמכרו, אך סוני עדיין תמשיך לחדש במשחקים חדשים ובלעדיים עבורה.

ה-PS5 עדיין לא הוכרזה רשמית ובסוני לא מדברים עליה כלל, אך בינתיים, ריכזנו את כל השמועות והנתונים האחרונים כדי לעזור לגבש תמונת מצב זמנית.

תאריך השקה:

הגיוני לשער שה-PS5 נמצאת כבר בפיתוח. אחרי הכל, הפיתוח על ה-PS4 התחיל בשנת 2008, 5 שנים לפני ההשקה. מקור בכיר בתעשיית הגיימינג טוען שערכות המפתחים כבר יצאו מתחומיה של סוני, למרות שאת הדברים האלה כדאי לקחת בעירבון מוגבל.

אם מסתכלים על ההיסטוריה, הפער בין ה- PS1 ל- PS2 עמד על 6 שנים. כך גם בין ה-PS2 וה- PS3. לעומת זאת, בין ה- PS3 ל- PS4 הפער עמד כבר על 7 שנים. אם מסתכלים על התבנית הזו, ככל הנראה שלא נראה את ה-PS5 עד 2020 במקרה הטוב, מה שאומר שניתן לשער כי הוא ייחשף ב- E3 2019.

ציפייה לקראת E3 2018:

האם ה-PS5 תככב ב- E3 הקרובה? לא. לפחות לא מבחינת חומרה. סוני בהחלט מגיעה להישגים יפים מאוד עם משחקי ה- PS4 בשלב זה. החברה מובילה במירוץ הקונסולות ומביסה את כל המתחרים במובנים של מכירות ומשחקים מוצלחים.

ככל הנראה, סוני לא תירה לעצמה ברגל ותרמוז לשחקנים להתחיל לחסוך עבור ה-PS5, במיוחד לאחר שה- PS4 Pro הושקה עד לא מזמן, יחסית. ההימור שלנו הוא שנראה את ה-PS5 לקראת E3 2019 או 2020.

משחקי ה- PS5:

כמובן שעדיין אין שום הכרזה כלשהי על משחקים עבור ה-PS5, שכן לא הוכרז על הקונסולה, אבל תמיד קיימים משחקים שאף פעם לא מצליחים לצאת בדור המיועד שלהם. לדוגמא, The Last Guardian. אז מה יכול להיות ה- Last Guardian של הדור הבא? הנה רשימה משוערת של כותרים שעשויים לדלג על דור ה-PS4 ולנחות ישירות על גבי ה-PS5:

  • Death Stranding – למרות שקוג'ימה אמר כי המשחק יגיע לדור הנוכחי
  • Ghost of Tsushima
  • The Last of Us: Part 2
  • Cyberpunk 2077 – חברת CD Projekt Red כבר אישרה כי הם לוקחים בחשבון לפתח את המשחק גם לדור הקונסולות הבא
  • כותר חדש בסדרת Call of Duty
  • כותר חדש בסדרת FIFA
  • כותר חדש בסדרת PES
  • כותר חדש בסדרת Battlefield
  • רימייק של Final Fantasy 7

ביצועים טכניים:

סוני יודעת שה-PS4 לא הייתה חזקה מספיק בזמן ההשקה. קרוב לוודאי שהחברה לא תבצע את אותה טעות בהשקת הקונסולה הבאה שלה. לא רק שסוני תשאף שמחשבי העל יעקפו את ביצועי הקונסולה שלה בזמן קצר מדי, היא גם צריכה לרסק את ה-Xbox One X במובנים של עוצמה טכנולוגית. נהיה מופתעים אם ה-PS5 לא תוכל להציג איכות 4K אמיתית עבור כל משחק, למרות שאנחנו לא מצפים שכל משחק ירוץ על 60fps.

מחיר:

סוני השיקה את ה-PS3 במחיר של 500 דולר עבור הגרסה הזולה ביותר. כתוצאה מכך, המכירות נפגעו כאשר הקונסולה התחילה להפסיד ל-Xbox 360. גם זו טעות שסוני לא תרצה לחזור עליה, למרות שאת אותה הכנסה אבודה תמיד ניתן להשיב באמצעות מנויי אונליין ומכירות תוכנה. ה-PS4 וה-PS4 Pro הושקו במחיר של 400 דולר, כך שככל הנראה יהיה זה גם מחירה של ה-PS5 לכשתושק.

תאימות לאחור:

סוני הלכה על כל הקופה כשהשיקה את שירות הסטרימינג שלה, PlayStation Now (שלצערנו עדיין לא זמין בישראל), בעוד שבמיקרוסופט עבדו על טקטיקה שונה עם ה-Xbox One. שירות התאימות לאחור של מיקרוסופט הפך לפופולרי מאוד, במיוחד על גבי ה- Xbox One X, שגורמת למשחקים להיראות כאילו מישהו העביר עליהם שכבה נוספת של צבע.

לא סביר לחשוב שסוני מסתכלת מהצד ולא מתכננת מהלך משלה בנושא עם ה-PS5.

שינוי ה- PSN ID:

נכון שה-PS3 הושק לפני המון שנים. היינו כל כך חסרי סבלנות וכל כך רצינו להתחיל לשחק שבחרנו שם אקראי עבור המשתמש שלנו. אחרי הכל, זו לא אשמתנו שבחרנו בשם UberNoob69 (לא באמת, אבל בטח יש אחד כזה איפשהו). כולם חשבו שניתן לשנות את הכינויים שלהם, אך מסתבר שאין אפשרות כזו. גם יהיה חבל לפתוח משתמש חדש, ללא כל הגביעים שצברנו והמשחקים הדיגיטליים שרכשנו.

שינוי ה- PSN ID הפך לאחד הפיצ'רים הכי מבוקשים על גבי ה-PS4. זה עדיין לא קרה. אולי לא פשוט להטמיע תכונה שכזו, אבל שינוי דור יכול להיות התירוץ המושלם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:15 23.05.2018 | ohadcal ohadcal

    כתבה מצוינת תודה רבה :)

  2. 2

    19:37 23.05.2018 | yoniy78 yoniy78

    רק זה חסר לנו עכשיו ps5 אומנם חדשות טובות אבל מיותר כרגע. עוד 3 שנים מעולה כולל תאימות לאחור היה מושלם. ואין מצב בחיים שהמחיר יהיה 400 $ בארץ ps5 יתומחר לפחות 750 $

  3. 3

       | פורסם ע"י