הרשמה

החגיגה של הקיץ: כמה מהרגעים הגדולים ביותר של E3 לאורך השנים

מההכרזה על ה-DS, לנפילה והעלייה של סוני וההפתעות של נינטנדו ו-Xbox: שמואל ישב לסכם כמה מהרגעים הגדולים בהיסטוריה של E3

אני באמת אתגעגע ל-E3, זה אירוע יקר לליבי וכזה שהביא לי ולהרבה גיימרים אחרים ברחבי העולם המון רגעים נהדרים

טוב, ההכרזה על הסגירה הרשמית של אירוע E3 אולי לא הייתה מפתיעה במיוחד, אבל וואו היא היכתה בכולנו כמו משאית. באמת שלא ציפינו להיות כל-כך עצובים ומתוסכלים מההכרזה הזאת. מצד שני, זה דיי הגיוני: תחשבו על זה שמדובר באירוע שליווה אותנו לא רק ככתבי עיתונאות גיימינג, אלא גם כגיימרים בעצמנו. הרי כל מי שכותב כאן הוא קודם כל גיימר ורק אז כתב, ו-E3 היה זיקוק של מה שאנחנו אוהבים בגיימינג: הכרזות מרגשות והייפ.

אני צופה ב-E3 בפועל מאז 2006 או 2007 ומאז לא באמת פספסתי שום אירוע, כשלפחות את מסיבות העיתונאים הגדולות הייתי רואה בלייב או בבוקר שאחרי. E3 כמעט תמיד היה מלא באירועים מעניינים ומרגשים, כשחלק מהרגעים האייקוניים ביותר בגיימינג הגיעו ממסיבות העיתונאים של E3. אני לא הייתי צריך לחשוב הרבה על רשימה של כמה מהרגעים הגדולים של האירוע ואני בטוח אפספס את אחד מהרגעים שאתם הכי אהבתם, אבל אלו באמת רק קמצוץ מההנאה ש-E3 הביאה לנו לאורך השנים.

"ההימור של נינטנדו" - רג'י פילז-אמה מציג את ה-Nintendo DS

נתחיל עם אחד האירועים החשובים של נינטנדו: ההכרזה על ה-Nintendo DS. ב-E3 2004, אחרי ההצלחה הדיי מאסיבית של ה-Gameboy Advance, נינטנדו החליטה להציג את הקונסולה הניידת הבאה שלה: קונסולה עם שני מסכים, כשאחד מהם הוא מסך טאץ'. כרגיל עם נינטנדו, היה מדובר בהימור של ממש. סאטורו איוואטה ז"ל, נשיא נינטנדו באותו הזמן, אמר בעצמו: "אם ה-DS יצליח נעלה לגן עדן, אם הוא ייכשל, כולנו נרד לגיהנום". ההימור הצליח וההצגה של החברה נרשמה בספרי הימים של E3.

הצגה של יכולות אינטרנט ו-Wi-Fi, משחק מטרויד חדש שעובד על מסך הטאץ' והכרזה שהקונסולה עומדת לצאת באותה השנה, הביאו לתגובה סוערת מהקהל. מה שאיוואטה אמר לאחר ההצגה של רג'י היה אפילו יותר עמוק: "אני בטוח שאתם רוצים לשמוע על המפרט של המכשיר, אבל אני לא הולך לעשות את זה מסיבה פשוטה: המפרט לא משנה. העידן בו כוח סוס לבד היה המניע העיקרי עבר". שנה לאחר מכן, ב-E3 2005, נינטנדו הכריזה על ה-Wii והתחילה את העידן החדש של נינטנדו.

"כולם כאן!" - טריילר ההכרזה ההיסטרי של Super Smash Bros. Ultimate

מעטות החברות שיכולות לגרום לעדת מעריצים להישבר באופן קולקטיבי כמו נינטנדו (יש עוד אחת כזאת ברשימה, לא לדאוג). הטריילר של Super Smash Bros. Ultimate ב-E3 2018 שחתם את האירוע היה בדיוק אחד מהרגעים האלה. מאסאהירו סקוראי, הבמאי האייקוני של סדרת המשחקים הזו, ידוע כאחד שמאוד אוהב להביא אורחים למשחק הלחימה שלו ולאורך השנים ראינו המון דמויות מגיעות למשחק, כשלא כולן עברו ממשחק למשחק. אז השאלה הגדולה הייתה: מי יגיע למשחק החדש ל-Switch? התשובה היא: כולם.

ליטרלי כולם. כל דמות שאי פעם הופיעה במשחק בסדרת Super Smash Bros הופיעה באחד הטריילרים הכי משוגעים בתולדות E3. הבחירה להשתמש בסנייק ממטאל גיר סוליד כדי להכריז על כך הייתה לא פחות ממושלמת, כשמעריצים ברחבי העולם לא ידעו את נפשם מרוב אושר. תוסיפו לכך הצגה של כ-20 דקות שמלאה בחזרה של מכניקות אהובות ושיפורים למשחק ואתם מקבלים רגע אייקוני במיוחד. אה כן, וגם רידלי ממשחקי Metroid הוכרז כדמות חדשה. כאילו זה לא היה מספיק.

"עוצר נשימה" - קיאנו ריבס ו-Cyberpunk 2077 מטריפים את האירוע של Xbox

אין לי הרבה מה לומר על הרגע הזה וזה בסדר - לא כל רגע אייקוני כאן ברשימה חייב להיות אירוע עם היסטוריה ענקית. ב-E3 2019, הוצג טריילר חדש ל-Cyberpunk 2077, אחד המשחקים המצופים ביותר של אותו העשור מבית CDPR. הטריילר חשף שאת אחת הדמויות המרכזיות יישחק לא אחר מאשר קיאנו ריבס, שגם עלה לבמה לדבר קצת על המשחק. את מה שקרה לאחר מכן המון ניסו לחקות, אבל אף אחד לא הצליח לשחזר.

תוך כדי שריבס מדבר על כמה שהמשחק עוצר נשימה, מעריץ מהקהל צועק לו "אתה עוצר נשימה!", מה שהוביל לתשואות מהקהל ולתגובה נבוכה מאוד של ריבס שפשוט ענה לו ולקהל חזרה שהם כולם עוצרי נשימה. האירוע הזה (והמעריץ עצמו) זכו להכרה, כשמי שצעק אפילו קיבל עותק של המשחק במתנה. לצערי זה הוביל גם להמון ניסיונות לחקות את התופעה במה שהוביל לכמה מסיבות עיתונאים דיי מעצבנות עם צעקות רנדומליות מהקהל. לזה, נגיד, אני לא אתגעגע.

"מבירא עמיקתא" - הכישלון הקולוסאלי של ההכרזה על ה-PS3

האירוע הזה והאירוע הבא קשורים קשר הדוק. אנחנו ב-E3 2006. סוני בשוונג הכי גדול שהייתה בו אי פעם עם ההצלחה המטאורית של ה-PS2. החברה שיכורה מכוח ומלאה במגלומניה. את ההכרזה על הקונסולה הבאה שלה היא מחליטה, בדומה לנינטנדו, לעשות על הבמה הגדולה של E3. סוני מעולה את התותחים הכבדים שלה לבמה ומציגה את הדור הבא: ה-PS3. גרפיקת HD, הצגה של משחקי Gran Turismo ואפילו Metal Gear Solid חדש! מה כבר יכול להשתבש?

המחיר. זה איך. 500 דולר עבור גרסת ה-20GB. עלייה ל-600 דולר עבור גרסת ה-60GB. השתיקה הרועמת של הקהל הסגירה את מה שהוא באמת חושב: "מי לכל הרוחות הולך לקנות את זה?". יחד עם התצוגות הקצת מביכות של היכולות של השלט ופרסומות דיי הזויות, קיבלנו את מה שהפך לימים לקרש הקפיצה של מיקרוסופט וקונסולת ה-Xbox 360 שלה. אבל, כמה שנים לאחר מכן, סוני תעשה מהלך שיחזיר אותה לימי הזוהר של E3 1995 וה-"299." שלה.

"לאיגרא רמא" - ההכרזה המדהימה (והעוקצנית) של ה-PS4

במאי 2013 מיקרוסופט החליטה להכריז על ה-Xbox One, הממשיך של ה-Xbox 360. ההכרזה הזאת הייתה מזעזעת: ממנגנון Online DRM שמנע בפועל מאנשים להשתמש בדיסקים יד שנייה, לדגש מוזר על סטרימינג ומולטימדיה במקום על משחקים ומחיר של 499 דולר, הפכו את ההכרזה הזאת לבדיחה של ממש. זה לא ממש עזר שמנכ"ל חטיבת הבידור של מיקרוסופט דאז, דון מטריק, טען שהפתרון שלו לאלו שרוצים להיות מסוגלים לשחק משחקים יד שנייה בלי להיות מחוברים לאינטרנט כל הזמן הוא "לקנות Xbox 360". סוני הריחה דם והלכה על כל הקופה כשב-E3 2013 הם החליטו להכריז מלא דברים על הקונסולה הבאה שלהם: ה-PS4. ההכרזה הייתה לא פחות מהוצאה להורג על בימת מסיבת העיתונאים.

Online DRM? סוני עשתה סרטון מצחיק לגבי איך אפשר לשתף משחקים ביחד על ה-PS4 (רמז: יש רק שלב אחד). סטרימינג? קיים, אבל הדגש הוא תמיד על משחקים כשבאירוע הוצגו Mad Max, Beyond Two Souls ואפילו ההגעה של Final Fantasy XIV ל-PS4. המסמר האחרון בארון של Xbox היה המחיר: 399 דולר. מאה דולרים פחות מה-Xbox One. מיקרוסופט עוד ניסו לצמצם נזקים עם הורדת מחיר והצגת משחקים בהמשך, אבל הנזק היה כבד מדי. PS4 גיהצה את התחרות הגדולה שלה ביחס של כמעט 2 ל-1. בינתיים ב-Xbox עדיין מנסים להתאושש מהמכה הכפולה הזו.

"זה קלאוד?!" - הרימייק הכי מצופה בהיסטוריה עולה לבמה של סוני

שנתיים לאחר מכן וסוני שוב מהממת את מעריציה. E3 2015 הביא לנו יופי של טריילרים והכרזות, אבל את מה שסוני ו-Square Enix עשו יהיה קשה מאוד לשחזר. סדרת Final Fantasy ידוע כאחת האייקוניות בהיסטוריית הגיימינג. בתוך הסדרה, כנראה שאין משחק יותר אהוב מ-Final Fantasy VII. המשחק השביעי בסדרת המשחקים היה הראשון שיצא על קונסולת ה-PS1 ועם סיפור מעניין, דמויות מרתקות ועולם שופע ומקסים, הוא תפס את הגיימרים חובבי הפנטסיה ולא שיחרר עד היום.

מעריצים רצו, פיללו וקראו בסתר לרימייק למשחק, כזה שיביא אותו לדור חדש של קונסולות עם מעבדים חזקים יותר וגרפיקה מרשימה יותר שתגשר על הפער שיש למעריצים בין איך שהם זוכרים את המשחק המקורי לאיך שהם הכירו אותו במשחקים מתקדמים יותר וכמובן ב-Advent Children, סרט האנימציה שיצא כמה שנים לאחר מכן. כבודו של הטריילר המקורי במקומו מונח, אבל פה למעלה תוכלו לצפות בתגובה של הקהל. "צרחות" לא מתחיל לתאר את מה שהלך שם.

"מסע בזמן" - Xbox קונה את עולמה עם Backwards Compatibility

טוב, כמעט לא דיברנו על Xbox. זוכרים את מנכ"ל חטיבת הבידור של מיקרוסופט ממקודם? אז מיודענו, דון מטריק, כבר עזב את החברה לטובת Zynga, ומיקרוסופט שסופגת מהלומות בקרב הקונסולות של אותו הדור, הולכת למהלך שיארגן מחדש את מותג הגיימינג שלה תחת Xbox ותחת הנהגה חדשה בראשון אחד שמו פיל ספנסר. פיל מתחיל לעבוד במרץ ולבדוק מה הוא יכול לעשות כדי לשפר את הסטטוס של המותג. אבל לפני שהוא יוצא למסע הרכישות שלו, הוא עושה צעד שאני מניח שבסוני לא ראו מגיע.

ב-E3 2015, שנתיים לאחר האירוע של סוני ששבר את ה-Xbox One, פיל ספנסר עולה לבמה ומכריז כי ה-Xbox One עומד לתמוך במאות משחקי Xbox 360 ובהמשך גם ב-Xbox המקורי. פיל לא הספיק לסיים את המשפט והקהל כבר היה באקסטזה. אני חושב שבעוד שהקהל היה שמח מהעובדה שהמשחקים הישנים שלהם עומדים לעבוד על המכשיר החדש, הם בעיקר שמחו כי Xbox חזרה לרגש. הקונסולה שגרמה לוויכוחי ענק של מה יותר טוב, 360 או PS3, מתחילה לחזור לאט לאט לעניינים. עדיין חסרים משחקים, אבל Xbox נזכרת שהיא כאן בשביל הגיימרים בראש ובראשונה. כמה שנים לאחר מכן ה-Xbox Game Pass יגיע וישגע עוד יותר את התעשייה.

"חרבו של המאסטר" - מיאמוטו מכריז על Twilight Princess ומשגע את הקהל

חוזרים לנינטנדו, שמאוד אהבה את האירוע בשנות ה-2000. האירוע של E3 2004 זכור במיוחד לא רק בשל ההכרזה על ה-Nintendo DS איתה פתחתי את הכתבה, אלא גם בגלל הסיום של אותו האירוע. אחרי היציאה של The Legend of Zelda: Wind Waker ב-2002, מעריצים כבר תהו מתי המשחק הבא יוכרז. אחד הדברים שעניינו אנשים היה: האם נינטנדו עומדת לחזור לפורמט יותר בוגר ואפל של הסדרה, עכשיו עם היכולות הגרפיות המשופרות שה-Gamecube יכול לתת להם, או שאנחנו צפוים לקבל עוד משחקים בסגנון של Wind Waker? את התשובה לשאלה הזאת נתן מיאמוטו בצורה מוחצת.

טריילר חדש למשחק זלדה בוגר, עם גרפיקה קצת יותר ריאליסטית הוכרז כשבעוד שהטריילר היה נראה טוב מאוד, התגובה של הקהל שכללה צרחות וכאוס של ממש הייתה לא אמיתית לאותם זמנים. נינטנדו יצרה רגע שאנחנו כבר דיי רגילים לראות כיום מסטרימרים ויוצרי תוכן שמגיבים להכרזות, רק באירוע תחום וסגור בתקופה שאפילו לפני היוטיוב. הסיום של האירוע היה אפילו מרשים יותר, כשמיאמוטו עלה לבמה עם ה-Master Sword ומגן לקול תשואות הקהל. איזה מענטש.

"דמעות של אושר" - מפתח אחד שחימם לי את הלב ואת הנפש

אני לא יכול שלא לסיים באירוע קטן, אבל כזה שמייצג את כל E3 בעצם ולמה כל-כך אהבתי לצפות בו. E3 2017 באמת היה להיט אמיתי. מההצגה של נינטנדו שהביאה לנו את Super Mario Odyssey ואת הציטוט האייקוני של רג'י ("המשחק כיף. המשחק הוא קרב. אם זה לא כיף, למה שיהיה לי אכפת [מהמשחק]? אם זה לא קרב, איפה הכיף?"), לתצוגות המשחקיות הנהדרות של God of War ו-Spider-Man ל-PS4. אבל מה שאני הכי זוכר מהאירוע הזה הוא מפתח אחד שישב בקהל ומבחינתי, ייצג את כל מה שאני אוהב בתעשייה הזאת.

במהלך האירוע של Ubisoft, הוצג משחק הטקטיקה החדש שלה: שילוב בין העולמות של מריו והראבידים של ריימן ליצירה של משחק חדש ומוזר במיוחד. התגובה לטריילר של המשחק הזה - שאובייסלי היה סיכון גדול של המפתחים - הייתה סופר חיובית, וזה בהחלט עזר שמיאמוטו עלה לבמה כדי לדבר על המשחק ולציין כמה הוא שמח מאיך שהוא נראה ואיך שהוא מרוצה מהעבודה שעשה דווידה סוליאני, הבמאי של המשחק, בייחוד לאור הבקשה היחידה שלו ממנו. בשלב הזה המצלמה עברה אליו.

מה שנגלה לפנינו הוא אדם יחסית מבוגר, שפשוט יושב ומתייפח בקהל, בבירור מתרגש בצורה בלתי רגילה מהעובדה שקהל של כמה מאות אנשים הרגע מחא לו כפיים ומכך שאחד הגיבורים שלו מודה לו מעל מה שהייתה בזמנו הבמה הגדולה ביותר בגיימינג. דווידה אולי מגיע מ-Ubisoft, אבל בעיניי הוא מייצג את כל התעשייה וגם את השחקנים שלה. אלו שרוצים לראות משחקים יצירתיים וגדלו על משחקים שכאלה. אלו שמתרגשים כשיוצא משחק חדש ומסקרן, אלו שמתעצבנים על משחקים פחות טובים וכל המתפלפלים על דקויות של מכניקה כזאת או אחרת. דווידה ריגש אותי כי ראיתי את עצמי בו.

זה למה אהבתי את E3. התחושה הזאת של הביחד, של הכיף, של האחווה. כל הגיימרים והגיימריות וכל מה שבאמצע שיושבים ביחד וצופים בעשרות או מאות אלפיהם באירועים השונים ומתרגשים מאירועים כמו שציינתי קודם לכן. אני באמת אתגעגע ל-E3, אני לא צוחק כאן. זה אירוע יקר לליבי ואני אחשוב עליו בכל פעם שיגיע הקיץ.

ומי יודע? אולי עוד קיץ אנחנו ניפגש.

יש כאן הרבה רגעים שלא דיברתי עליהם (הביזאריות של האירוע של קונאמי ב-E3 2010, רג'י מדבר על כמה שגופו מוכן באירוע של נינטנדו ב-E3 2012), אז אם בא לכם לשתף כאן למטה או ברשתות החברתיות לגבי הרגעים שאתם זוכרים ורוצים להזכיר מ-E3 לאורך השנים, אני יותר מאשמח. נתראה בהמשך, יש לנו עוד ביקורת גדולה אחת והמון כתבות סוף שנה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:40 13.12.2023 | גידי גידי (אורח)

    ללא ספק סופה של תקופה חשובה בהיסטוריה של משחקי המחשב.
    אני עדיין זוכר את המתופף "המשוגע" מהפרזנטציה של ה-Wii ואיך הוא נראה מגוחך ומזיע בטירוף.
    אני גם הייתי מהמוזרים האלה שקנה Xbox One מקורי, כולל מצלמת קינקט... שהאמת לאחר שעשו את השינויים מההכרזה המקורית (ביטול המחוייבות לאונליין, אפשרות להחליף משחקים בדיסק, הורדת המחיר ועוד) הייתה קונסולה לא כזו רעה ואף זכורים לי ימים טובים של לשחק Dance Central ושזה עבד לא רע בכלל.

  2. 2

    00:05 14.12.2023 | גיימר עם הפנים קדימה גיימר עם הפנים קדימה (אורח)

    אני לא אדם נוסטלגי מטבעי אז אירועים מסוג E3, ש(נודה על האמת) נתקעו המון שנים בעבר ולא התאימו עצמם מספיק מהר לתנודות בשוק, אף פעם לא עוררו בי סימפתיה גדולה מעבר לאותו הרגע. היום יש הרבה תחליפים וירטואליים שכצרכן בoverseas נותנים לו את אותו האפקט.

    אני מאמין שמי שנכח במסיבות העיתנואים פיזית, באזור לוס אנג'לס, כנראה נהנה וקיבל הרבה חוויות מטורפות שיקח איתו. אבל עבורי זה לא היה המצב.

    אני כן אגיד שE3 כמופע תרבותי עשה משהו שקודמיו מעצם קיומם לא יכלו: הוא עוד הנציח את התמימות בעולם הגיימינג, שלכל דקה שמשודרת הייתה השפעה על מצב הרוח באותו היום, שהדלפות באינטרנט עדיין לא החריבו מסיבות עיתונאים בדקה האחרונה, ושלכל הכרזה היה אימפקט - ואולי את זה יזכרו לו. אבל אני צופה שישכח בכלליות מאוד מהר.

  3. 3

       | פורסם ע"י