הרשמה

ברוכים הבאים ל-EVO 2018: חמישה רגעים ששינו את היסטוריית התחרות

תחרות משחקי הלחימה הגדולה של השנה יוצאת לדרך, ושמואל החליט להוסיף הייפ למדורה עם חמישה רגעים שהוא לא יוכל לשכוח

מהלכים הירואים, טכניקות אלוהיות ויד ביונית אחת.

אם אני אשאל אתכם מהו אירוע הגיימינג הגדול ביותר בשנה, סביר להניח שאני אשמע את הביטוי "E3" נזרק לאוויר המון, וזה הגיוני - זה אירוע עיתונאי ענק שהרבה חברות מנצלות כדי להכריז על משחקים חדשים וטכנולוגיות חדשות, אבל אם אני מסתכל על אירועי הגיימינג השנתיים מבחינת התשוקה לגיימינג, הרצון להשקיע במשחק, הסיפורים מאחורי שחקנים והכי חשוב - אירוע שהוא רכבת הייפ ענקית אחת: אתם לא יכולים לטעות עם Evolution.

Evolution (או Evo, בקצרה) היא תחרות משחקי הלחימה הגדולה ביותר שקיימת בעולם כיום ומגיעים אליה שחקנים מכל קצוות תבל כדי להתמודד על תואר שחקן משחקי הלחימה הטוב ביותר. התחרות מחולקת לטורנירים שונים בכל משחק שמופיע בתחרות כשטובי השחקנים בעולם רק מחכים לאירוע הזה כדי להפגין את הדומיננטיות שלהם ולהוכיח לעולם שהם הכי טובים שיש במשחק כלשהו. התחרות סיפקה לנו המון רגעים מדהימים במרוצת השנים, רגעים שעיצבו את התחרות, את ז'אנר משחקי הלחימה וכן, לפעמים גם את הגיימינג עצמו. ממש עוד כמה שעות (מכתיבת הכתבה, כמובן) יפתח האירוע באופן רשמי עם משחקי ראווה של Super Smash Bros. Ultimate ו-Soul Calibur VI שעתידים לצאת ממש בקרוב וחשבתי להכניס את קהילת הגיימינג בישראל אל תוך ההייפ עם כמה רגעי Evo שאני לא אוכל לשכוח, גם אם ארצה. 

את הרשימה הגבלתי לחמישה רגעים בלבד, כך שאני הולך לפספס הרבה אירועים מדהימים שקרו בתחרות: Snake Eyes מנצח את Xian בשניה האחרונה עם מכה נואשת של Zangief; השחקן הקוריאני Poongko מדיח את אחת מאגדות התחרות, Daigo "The Beast" Umahara עם משחק מושלם; Tokido וה-Akuma שלו מפרקים כל מה שזז בטורניר Street Fighter V של השנה שעברה; LI Joe מייצג את ארה"ב בכבוד מול אביו וקהל ביתי ואוהד; SonicFox מוריד את הכובע האייקוני שלו במהלך הגמר הגדול של Mortal Kombat X ועוד המון רגעים אחרים. אבל תסמכו עליי, גם הרשימה הזאת תהייה הרבה יותר ממספקת. בואו נצא לדרך, ונעלה על רכבת ההייפ בדרך לכמה מהרגעים הטובים ביותר בהיסטוריית הגיימינג התחרותי.

5. Justin Wong מבצע קאמבק מטורף עם ציקלופ - "!This is Marvel, Baby"

כולכם בטח מכירים את הפתגם הידוע: "זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", ואין מקום שהפתגם הזה יותר נכון בו מאשר במשחקי לחימה. במרוצת השנים, נוספו יותר ויותר מכניקות שאיפשרו לשחקנים לחזור למשחק ולהפוך את התוצאה, בין אם מדובר ביכולת אקטיבית כמו האקס-פקטור מ-Marvel vs. Capcom 3 או ה-Sparking Blast מ-Dragon Ball FighterZ, או דווקא יכולת פסיבית כמו העובדה שבמשחקי Tekken, ככל שיש לך פחות נקודות במד החיים כך המתקפות שלך חזקות יותר. אבל הדבר לא היה נכון בתחילת הדרך אצל משחקי לחימה, ובייחוד במשחק כמו Marvel vs. Capcom 2, בו אם נשארת עם הדמות האחרונה שלך בקבוצה מול הקבוצה השנייה, היה לך קשה מאוד לחזור למשחק. ב-Evo 2007, בא Justin Wong והיה בין היחידים לעשות את זה על הבמה הגדולה מכולם ועם סטייל נהדר.

כשהוא נמצא בפיגור של שתי דמויות ועם דמות שלא נחשבת לדמות טובה מאוד לכשעצמה (ציקלופ מאקס-מן) Justin Wong, אגדה בתחום משחקי הלחימה, ביצע קאמבק פשוט היסטרי מול מגנטו, סטורם וסיילוק שהרים את הקהל ואת השדר לשמיים. כשהשדר אמר "We just got a real match", הוא לא צחק.

4. Garireo נוקם בשחקן שניצח אותו ומנצח את הטורניר - "This is the birth of a god"

אם כבר בקאמבקים עסקינן, אז הנה מגיע עוד אחד והפעם אפילו יותר מתוק. למי מכם שלא יודע איך שיטת השלבים בתחרות עובדת אז הסבר קצר: יש שתי טבלאות, למנצחים ולמפסידים, כשבשלב 8 השחקנים האחרונים, כל מי שמפסיד יורד קודם לטבלת המפסידים במטרה לנסות ולעלות לגמר הגדול מול המנצח הסופי בגמר של טבלת המנצחים. בגמר הגדול על העולה מטבלת המפסידים לנצח את היריב שלו פעם אחת בסט של הטוב מ-5 ובכך לרסט את הטבלאות (להוריד את המנצח לטבלת המפסידים) ואז לנצח אותו שוב בסט של הטוב מ-5. כך שיש שלושה גמרים בעצם: גמר מנצחים, גמר מפסידים והגמר הגדול, כשהגמר הגדול יכול להתחלק לשני משחקים.

בתחרות של שנת 2014, בגמר המנצחים טורניר של Blazblue, נפגשו Garireo ו-Dogura. באותו המפגש Dogura ניצח ועלה לגמר הגדול ושלח את Garireo לגמר המפסידים. Garireo לא אמר נואש וחזר מיד לגמר הגדול בו הוא קיווה לנקום ב-Dogura. ההתחלה לא נראתה מבטיחה במיוחד עבור היפני כש-Dogura עמד לנצח בסיבוב השני של המשחק האחרון בסט הטוב מ-5 שלהם. ואז, Garireo נתן את מה שרק אפשר לקרוא לו כמשחק חייו, חזר בקאמבק אדיר למשחק, שילהב את הקהל והראה לנו איך תשוקה אמיתית ודרייב אמיתי נראים. Garireo בסופו של דבר ריסט את הטבלאות, וזכה בטורניר תוך כדי שהוא נוקם בשחקן שהדיח אותו ושובר אותו מנטלית במערכה האחרונה, אין נקמה מתוקה יותר מזו.

3. Axe מנקה את הזירה בעזרת ה-Pikachu שלו - "!!!Destruction"

בסצנה התחרותית של .Super Smash Bros, אתם לא תוכלו למצוא משהו יותר מרגש ונהדר ממה שנקרא "Four Stock". זו המקבילה של סדרת המשחקים ל-Perfect - השחקן השני לא הצליח להעיף את הדמות שלך מהזירה אפילו פעם אחת ולרוב זה מגיע אחרי תצוגת דומיננטיות משכנעת. בתחרות של שנת 2014, השחקן Axe עלה לבמה בטורניר של Super Smash Bros. Melee בקרב מול השחקן Silent Wolf והדמות המרכזית שלו, Fox. מי הדמות המרכזית של Axe אתם שואלים? לא אחר מ-Pikachu. למי מכם שלא מבין במשחק, Fox נחשב לאחת הדמויות הטובות ביותר ב-Melee, בעוד ש-Pikachu נחשב לדמות בינונית, כלומר כזו שאפשר להגיע איתה לשלב מאוחר אבל לא לנצח איתה, בטח לא מול שחקן טוב כמו Silent Wolf. 

את Axe כל זה פשוט לא עניין. 

לא רק שהוא השיג משחק מושלם תוך פחות מדקה, הוא עשה את זה תוך כדי שהוא לא נותן ל-Silent Wolf אפילו רגע לנשום. וגם לא לשדר של המשחק שסיפק את אחד מציטוטי ההייפ הגדולים ביותר שהעולם ראה. זאת הייתה השפלה מהמעלה הראשונה, וכזו שכל בן אדם (כולל Silent Wolf) שצפה במשחק לא ישכח בחייו.

2. Hungrybox מנצח בטורניר Super Smash Bros. Melee - "סוף סוף מקום ראשון"

Hungry Box הוא השמעון פרס של Super Smash Bros. Melee. חואן מנואל דביידמה מארה"ב תמיד נחשב לאחד מהשחקנים הטובים ביותר שיש למשחק להציע והגיע למעמד של אחד מחמשת האלים של המשחק בצדק, אבל הוא גם לא זכה בשום טורניר גדול ובטח שלא ב-Evo. הוא בדר"כ היה מגיע למקום שני או שלישי תוך כדי שהוא מציג משחק נהדר אבל מפסיד ברגע האחרון. בטורניר של שנת 2016, הוא החליט שהוא לא נותן לזה לקרות. הבעיה היחידה? מולו עמד עוד אחד מחמשת האלים של המשחק - השחקן אדם לינדגרן, הידוע בכינויו "Armada".

באותה השנה הוא נחשב לשחקן היחיד שמסוגל לנצח את Hungrybox והדמות המרכזית שלו, ג'יגליפאף, ובהתחלה זה בהחלט לא היה נראה ככה: Hungrybox שהגיע מטבלת המפסידים עלה ל-2:0 מהיר על Armada במטרה לרסט את טבלאות, אבל Armada חזר ל-2:2, ובמשחקון האחרון עמד לסגור את הסיפור ולשלוח את Hungrybox מאוכזב הביתה. אבל זאת הייתה ה-שנה של Hungrybox. שנה בה הוא ניצח בתחרות הראשונה שלו מעבר לים, שנה שבה הוא הוכיח לעולם שהוא יכול לנצח את הטובים ביותר וסוף סוף לקבל הכרה כטוב מכולם.

וזה בדיוק מה שהוא עשה. אבל לא לפני שהוא ו-Armada נתנו את אחד מהגמרים המותחים ביותר של Super Smash Bros. Melee שהיו אי פעם.

1. Daigo משנה את Street Fighter III ואת Evo לנצח - "Evo Moment #37"

הזכרתי את Daigo בתחילת הטור, בתור אגדה של התחרות, ולפי אנשים רבים (ואני ביניהם) זה הרגע שביסס את המעמד שלו כגדול מכולם. הרגע הזה שזכה לשם "Evo Moment 37" קרה בגמר המפסידים של Street Fighter III: 3rd Strike של שנת 2004. שני המשתתפים באותו המשחק היו כאמור, Daigo Umahara ו-Justin Wong שהזכרתי קודם, שלמרות ששניהם כבר היו ידועים בסצנת משחקי הלחימה כשחקנים מעולים, הם מעולם לא נפגשו לקרב עד אותו הרגע. Justin בחר ב-Chun Li, ו-Daigo לקח את Ken.

בסיבוב האחרון של המשחקון הראשון שלהם, זה היה נראה שהשיטה הרגועה והבטוחה של Justin מביאה לו את הניצחון: נשארו בערך 30 שניות על השעון, ול-Chun Li יש כמות הרבה יותר גדולה של נקודות חיים מ-Ken כשכל מכה הייתה מנצחת את המשחק. בשלב הזה Justin היה יכול לחכות שהשעון ייגמר, אבל הוא החליט לוותר על השיטה הבטוחה שלו כדי לנצח את המשחק בסטייל עם המתקפה המיוחדת של Chun Li שכוללת לא פחות מ15 מכות.

גם אם Daigo היה חוסם את כולן, המתקפה הייתה מחסלת את Ken וגומרת את המשחק בגלל מה שנקרא "Chip Damage". אז הוא הלך על טכניקה שנקראת Parry, בה יש צורך בתזמון מדויק של תזוזה קדימה ברגע שהמכה נוחתת כדי לחסום אותה מבלי לאבד נקודות חיים. אם Daigo היה מפספס פעם אחת הוא היה מפסיד. הוא לא. לא רק שהוא לא, הוא סיים את המשחק עם קומבו של 12 מכות והמתקפה המיוחדת של הדמות שלו. האירוע הזה הושווה כבר יותר מפעם אחת לאירועי ספורט ענקיים אחרים, ולפי רבים הרגע הזה הוא שהחזיר את התשוקה לקהילת משחקי הלחימה.

ואם אתם תוהים למה זה רגע מספר 37, מי שערך את הסרטון ונתן את השם לאירוע רצה לומר בעזרת השם הזה שהיו עוד המון רגעים מופלאים שהם בדיוק כמו הרגע הזה, רק שהם לא צולמו. בואו נקווה שהשנה יהיו לנו עוד רגעים כאלה שנוכל להוסיף לרשימה שכזו בעוד כמה שנים.

לסיום, אני משאיר אתכם עם רגע שהוא לא מ-EVO אבל הוא אחד מרגעי ההייפ האהובים עליי ממשחקי לחימה. אני מקווה שחלקכם עומדים לצפות בתחרויות השונות ומקווה שתיהנו לפחות כמוני.

Game on!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:12 03.08.2018 | ohadcal ohadcal

    אני לא כזה מעריץ גדול של משחקי לחימה אבל התחלתי להכנס לזה לאחרונה בגלל סמאש החדש ובזכות הכתב יש מצב שאשב לראות את התחרות השנה זה נראה ממש כיפי:)
    כתבה מעולה תודה!

  2. 2

       | פורסם ע"י