הרשמה

ביקורת - Sonic Forces

שני משחקי סוניק באותה השנה? שמואל רץ בשנית לבדוק את האח הגדול של Sonic Mania

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 07/11/2017

Sonic Forces נע בין לנסות יותר מידי למעט מידי ובסופו של דבר הוא עומד בצל של ענקים ממנו.

ברק אולי לא מכה פעמיים באותו המקום, אבל מסתבר שסוניק דווקא כן. פחות משנה אחרי היציאה המוצלחת ביותר של Sonic Mania שהחזיר את הקיפוד הכחול של Sega לקדמת במת הגיימינג העולמית, מגיע אלינו Sonic Forces, מה שהיה ידוע בעבר כ-Sonic 2017. Sonic Mania ו-Sonic Forces הוכרזו בהפרש של כמה דקות אחד מהשני בחגיגות 25 השנה לסוניק הקיפוד וקהילת הגיימינג התרגשה מאוד לגבי שני המשחקים החדשים של סוניק וכעת אחרי ההצלחה הקולוסאלית של Sonic Mania (החברה בעצמה מודה שהמכירות של Sonic Mania עזרו לה להכפיל את המכירות של המשחקים הפיזיים שלה) הגיע הזמן לראות כמה מוצלחת הגרסה שדווקא הולכת על המשחקיות המודרנית של סוניק.

בתור חובב אדיר של Sonic Generations, Sonic Colors ו-Sonic Heroes אני מגיע מאוד אופטימי למשחק, למרות שאני גם יודע כמה סוניק נכשל בשנים האחרונות להגיע לאותם הגבהים שהוא הצליח להגיע אליהם עם אותם המשחקים כששתי הדוגמאות הטובות ביותר הן Sonic Boom הנוראי ו-Sonic Lost World שבעוד שהוא לא היה מזעזע הוא גם לא היה טוב כמו Sonic Colors מהדור הקודם של הקונסולה של נינטנדו. אז איפה הוא יושב על הסקאלה? זה מה שרצתי לבדוק.

רצים מהר על הסיפור

הסיפור של Sonic Forces הולך על כיוון מאוד רציני הפעם והוא שם דווקא את דר. אגמן (או רובוטניק), בנקודת פתיחה יותר טובה לפיה הוא כבר השתלט על העולם כמעט לגמרי בעזרת כוח חדש ומסתורי בדמותו של אינפניט (Infinite) שמצליח להביס את סוניק בהזדמנות הראשונה שהם נפגשים ולכאורה, מביאה למותו. כעת, כמה חודשים לאחר מכן המחתרת בניהולו של נאקלז צריכה לנסות ולהציל את העולם בעזרת לוחם חדש שלא קוראים לה בשם חוץ מהכינוי Rookie או "מתחיל".

כשהמשחק רק הוכרז אני הייתי מאוד בעד הכיוון של הסיפור: סיפור רציני וטוב יכול להקפיץ את הערך של המשחק הזה ואולי גם להראות ש-Sega יודעת לעשות סיפור לא קומי וטוב בניגוד למה שהיא הביאה ב-Sonic 06. בפועל הסיפור ממוצע בנקודות הגבוהות שלו ולא ברור בנקודות הממש נמוכות שלו. יש כל מיני רגעים בסיפור שלא בדיוק היה הסבר עליהם או שנגמרו מהר מידי בלי שהבנתי בדיוק מה קרה או למה זה קרה. אני לא אפתח כאן את הסיפור יותר מידי, אבל אני רק אגיד שהוא מרגיש מאוד נמהר - זה כאילו הם ניסו להכניס טרילוגיית ספרים לאורך של סרט והיו צריכים להוריד כל מיני רגעים שהיה להם פירוט רחב בספר. אבל מן הסתם, זה לא היה המצב, ולכן זה סתם הרגיש מוזר ולרוב פשוט ביאס אותי כל פעם שזה קרה.

החלק הכי טוב בסיפור הוא העובדה שקיבלנו את אותו המתחיל. הדמות שאנחנו יוצרים יכולה להיות אחת מכמה חיות שונות כמו דוב, ציפור או אפילו קיפוד כמו סוניק. זו אחת מנקודות האור של המשחק: כמות התלבושות ורמת הפירוט שניתן להכניס לדמות שלכם היא נהדרת וגורמת לשחקנים ליצור דמות שהיא באמת שלהם. זהו פיצ'ר שנוסף בעיקר כדי לענות על הצרכים של הקהילה שיוצרת כל מיני דמויות שונות משלה, וזה נותן להם את האופציה ליצור דמות שמופיעה במשחק. הייתי משפר כמה דברים כמו היכולת לתת שם לדמות, אבל גם כמו שהוא הפיצ'ר הזה עשוי טוב ובאמת מבורך.

תחזירו בבקשה את Taxman

לומר שהשלבים של Sonic Forces הם לא טובים יהיה אנדרסטייטמנט רציני. השלבים מחולקים לשלבים של סוניק המודרני שמתרכזים ביכולת ה-Boost של סוניק, שלבים של סוניק הקלאסי ושלבים של הדמות שאתם יוצרים שהזכרתי קודם. השלבים בנויים בצורה מאוד מוזרה, רובם קצרים להחריד וכמעט כולם לא מעודדים חקר של המפה. ב-Sonic Generations אני הייתי מוצא את עצמי חוזר פעם פעמיים ושלוש לשלבים מסוימים רק כדי לנסות ולמצוא את כל הדברים האפשריים בשלב וגם כי הם פשוט היו כיפים. פה היו המון שלבים שפשוט ויתרתי על לנסות אותם שוב, במקרה הטוב כי כבר מצאתי את כל הטבעות האדומות בשלב ישר אחרי הניסיון הראשון, ובמקרה הרע כי פשוט איבדתי עניין בשלבים. עכשיו, זה לא נכון לכל השלבים: השלבים של סוניק המודרני יכולים להיות כיפים בחלקם, גם אם מאוד מאוד פשוטים - Sonic Team החליטו להסיר את המנגנונים של דריפטים וסליידים שהיו נהדרים ובעוד שזה הופך את המשחק לטיפה יותר פשוט עבור שחקנים חדשים, שחקנים מנוסים ימצאו שחלק מהשלבים נהיים קלים מידי בשבילם.

השלבים של הדמות שאתם יוצרים נעות בין "אחלה שלבים" עם ה-Wispon הנכון, ו"ממש משעממים" בשלבים מסוימים. על השלבים של סוניק הקלאסי אני בכלל לא רוצה לדבר - השליטה שם מוזרה, השלבים בנויים בצורה שמעדיפה דרך אחת על פני כל האחרות  ובניגוד ל-Sonic Mania שגרם לי להתאהב מחדש בסוניק, ב-Forces כל פעם שהגיע שלב של סוניק הקלאסי התבאסתי מחדש וזה משהו שבעיניי אסור שיקרה. יש גם כמה שלבים שמשלבים בין סוניק המודרני לדמות של ה"מתחיל" אבל הם ברובם מתנהלים בפוקוס על סוניק המודרני כך שהן מיותרות לרוב לטעמי. כל כמה שלבים יש שלב בוס ששם אתכם מול אחד היריבים הגדולים של סוניק ואותם השלבים דווקא מאתגרים ונהדרים. מצאתי את עצמי חוזר דווקא אליהם כל פעם ולפעמים הייתי מקווה שאת אותה כמות ההשקעה הם היו נותנים גם בשלבים האחרים.

That’s mah JAM!

הגרפיקה של המשחק עושה שימוש במנוע הפיזיקלי החדש של Sonic Team שפשוט נקרא Hedgehog Engine 2. אם להיות כנה המשחק נראה יותר טוב ממשחקים קודמים אבל ההבדל הוא לא עד כדי כך מטורף. אני לא רואה המון הבדלים בינו לבין משחקים אחרים מהשנתיים-שלוש האחרונות למכשיר שזה לא בהכרח רע - המשחק עדיין נראה מעולה, צבעוני ויפה אבל הוא לא מרשים כמו שהייתי מצפה ממשחק על ה-PS4 להיות. בנוסף, העובדה שהמשחק נראה כמו שהוא נראה ורץ ב-30 פריימים לשנייה על הסוויץ' עוד יותר מוזר לי. אני חושב שב-720p ועם השינויים הגרפיים שהם עשו, החבר'ה ב-Sonic Team היו צריכים להתמקד ב-60 פריימים לשנייה גם על הסוויץ' וטיפה פחות על גרפיקה.

אם נשים את הגרפיקה בצד, אני רוצה להתמקד באחד מההיילייטים של המשחק: הסאונדטרק. כמעט כל שיר וכל רצועה בו מהנה, כיפית, חזקה ומהממת. למעט הרמיקסים לשלבים של סוניק הקלאסי (שוב, לא מאמין שאני חוזר לזה עוד פעם), השלבים הציגו לנו מוזיקה מעולה שאני שומע גם אחרי שסיימתי את המשחק. ציון לשבח מיוחד מקבל שיר הנושא של המשחק "Fist Bump" שהוא נהדר עם השילוב של רוק יחד עם כינורות קלאסים והקול של דאגלס רוב, הסולן של להקת Hoobastank.

השורה התחתונה

אין לי איך לסכם את הביקורת הזו חוץ מכך שאני מאוכזב. Sonic Forces הוא משחק שמצליח בתחומים מסוימים אבל נכשל בכל כך הרבה אחרים. רוב השלבים בנויים בצורה רעה כששלבים מסוימים פשוט לא כיפיים לשחק בכלל והסיפור גם איכזב אותי ברוב שלביו. שני הדברים היחידים שמצילים את המשחק לפי דעתי הם הסאונדטרק הכיפי, מנגנון יצירת הדמות שהיא מורכבת להפליא והבוסים שהיו ממש כיפיים בעיניי. Sonic Forces הוא לא משחק טוב, אבל זה בהחלט משחק שאפשר ללמוד ממנו להבא ולדעתי Sonic Team חייבים ללמוד ממנו. אחד הדברים שהכי מאכזבים אותי לגבי המשחק הזה הוא העובדה שהוא מרגיש הרבה יותר מכני מאשר Sonic Mania שבא לפניו. אולי ל-Sonic Forces היה יותר תקציב אבל לעיתים הרגיש כאילו היה לו פחות מחצי מהלב שהיה ל-Mania.

6
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • סאונדטראק מצוין
  • קרבות בוסים מאתגרים
  • הרבה מגוון בהלבשת הדמות שאתם בונים במשחק

הרע

  • עיצוב שלבים לא טוב במיוחד
  • יכול להיות קל וקצר מידי לעיתים
  • סיפור ממוצע במקרה הטוב
  • גרפיקה ממוצעת

והאכזבה

  • תלחץ על בוסט כדי לנצח
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:09 23.11.2017 | Nikobellic256 Nikobellic256

    אני מניח שזו ביקורת הוגנת יש כמה נקודות שאני מסכים איתך במיוחד על הקלאסיק סוניק

  2. 2

    21:49 30.11.2017 | siegfried siegfried

    "שני הדברים היחידים שמצילים את המשחק לפי דעתי הם הסאונדטרק הכיפי, מנגנון יצירת הדמות שהיא מורכבת להפליא והבוסים שהיו ממש כיפיים בעיניי"
    אבל אלה שלושה דברים... :-)
    בכל מקרה, לא משנה לי כמה גרועים נחשבים משחקי סוניק הנוכחיים, למותג הזה יש פינה חמה מדי בלב שלי, וזה לא ישתנה בקרוב. זה חזק ממני. אפילו אם יעשו גרסאת remaster ל-sonic schoolhouse (תבדקו מה זה באינטרנט..) אני ארוץ ואחטוף את זה מהמדף. סוניק המסכן ראוי לכבוד רב יותר אפילו מלמריו המתנשא הזה! ופעם נוספת חבל לי שמשווים את מידת ההצלחה של forces לפי-mania, שפשוט מחזיר את סוניק 23 שנה אחורה, וחבל שכך. גיימרים נהנים מ-mania רק כי הוא מדגדג במקצת את חוש הנוסטלגיה שלהם. כדאי לחשוב קדימה, אם נחזור אחורה ל"זמנים טובים יןתר"מותגי משחקים ותיקים למות, וריימן הוא דוגמא טובה לתופעה הזו לצערי...

  3. 3

    21:50 30.11.2017 | siegfried siegfried

    *ימותו לא למות. טעות שלי!

  4. 4

    15:47 01.12.2017 | Maorborn Maorborn

    אני אישית ממש אהבתי את המשחק רק חבל שהשלבים קצרים מדי ושהדרגת קושי קופצת
    (שיעול שלב 26)

  5. 5

       | פורסם ע"י