הרשמה

ביקורת - Worms W.M.D

Worms W.M.D מגיע ל-Nintendo Switch, שלחנו את שמואל לזרוע הרס על הקונסולה

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 23/11/2017

המשחק Worms W.M.D הוא עוד תוספת נהדרת לספרייה של הקונסולה ותענוג אמיתי לחובבי Worms

סביר להניח שאם אתם מעל גיל 24, העברתם חלק נכבד מהילדות שלכם מתגודדים מול מחשב אחד, אתם וחברים/ות, ונלחמים כדי לנצח אחד את השני במלחמת חורמה חסרת תקדים שכללה חורבן טוטאלי, הרס של האדמה עלייה הדמויות שלכן יושבות, אש ותמרות עשן, מתקפות אוויריות, פצצות נפלם, כאוס מוחלט ומוות בכל מקום. אני כמובן מתכוון לסדרת משחקי Worms. הסדרה ראתה משחקים טובים יותר וטובים פחות כשבשנים האחרונות קיבלנו משחקים טובים יותר שהזכירו לנו מה הפך את Worms לכל כך פופולרי.

שנה שעברה סדרת המשחקים ראתה את אחד המשחקים היותר טובים בסדרה ואת המשחק שבפועל החזיר את Worms חזרה לקדמת הבמה: Worms W.M.D. המשחק הוכיח את עצמו כמשחק כיפי ומהנה ושימח את מעריצי Worms ברחבי העולם. אז עכשיו כשהמשחק הגיע ל-Nintendo Switch, הגיע לזמן לבדוק איך המעבר לקונסולה הקטנה של נינטנדו השפיע על המשחק אם בכלל.

אש אש אש!

למי מכם שלא מכיר את Worms, למרות שאני מתקשה להאמין שכמעט קיימים כאלה, אז הסבר קצר לגבי המשחק. Worms הוא משחק אסטרטגיה ששם אתכם בנעליים של תולעים עם כמות פסיכית של נשקים במטרה להרוג את כל התולעים בקבוצה השנייה. הנשקים השונים הם גם לא ממש נשקים קונבנציונליים. לצד נשקים כמו בזוקות, רובי סער ואפילו מתקפות אוויריות שאפשר לזמן, יש גם נשקים מיוחדים כמו כבשים מתפוצצות, רימונים קדושים ואפילו חמור ענק מבטון שאפשר להפיל על התולעים בקבוצה השנייה. איך שהנשקים הללו יפגעו במטרה, זה תלוי בכם ובכם בלבד, אבל יש עוד כמה פקטורים ששווה להכניס למשוואה כמו כוח הכבידה וחוזק וכיוון הרוח. למרות שאני חייב להזהיר שחלק מהנשקים, גם אם נהדרים, יכולים להיות מאוד OP ולשבור את המשחק. המשחק כולל בנוסף לנשקים המטורפים גם כלים שיכולים לעזור לכם למקם את עצמכם טוב יותר על המפה כמו Jetpack וחבל הנינג'ה שיכולים לעזור לכם להגיע מאחורי אחת מהתולעים שמתחבאת מאחורי איזה גבעה או לברוח מכמה תולעים שמאגפים אתכם.

המשחק החדש מאפשר לכם לשחק בשני מצבים: מצב שחקן יחיד ועם אנשים נוספים, באינטרנט או על באופן מקומי. מי מכם ששיחק במשחקי Worms האחרונים ישים לב ש-W.M.D לא כולל מצב סיפור של ממש אלא משימות קטנות שמתפקדות כמו משימות למידה של היכולות השונות במשחק. במשימות הללו אתם תילחמו מול תולעים שהמחשב שולט בהם, ברמות שונות של קושי עם משימות צד שונות בכל משימה שיכולות לעזור לכם לפתוח עוד כל מיני אפשרויות להגדיר את התולעים שלכם במשחק. את האמת שאני מעדיף את זה ככה, כי אני חושב שהפוקוס האמיתי של המשחק צריך להיות ותמיד היה במשחק עם חברים. המשחק מאפשר לשחק עם חברים על אותה הקונסולה, עם קונסולת Switch נוספת במצב אלחוטי או ברשת עם עוד אנשים. אני מאמין ששתי הדרכים הראשונות הן הכי כיפיות לשחק את המשחק: לשחק עם חברים ולשמוע מה הם אומרים תוך כדי יכול להוביל לסיטואציות מגניבות, מספקות, מעצבנות ומצחיקות כמו שמשחקי Worms הרגילו אותנו עם השנים. לראות חבר או חברה מפספסים את הירייה שלהם ולצחוק עליהם רק כדי ששנייה לאחר מכן כיוונת לא נכון את הבזוקה שלך והובלת למוות של התולעת שלך זה רגע נהדר וכיפי שיהיה אפשר לדבר עליו גם אחר-כך. זה לא אומר שמצב האונליין לא טוב, להיפך - הוא מספק את אותה החוויה רק עם אנשים שאתם לא מכירים. מצב האונליין מאפשר עד ששה שחקנים במשחק אחד ולמרות שאין הרבה אפשרויות למשחקים השונים, זה עדיין מצב משחק כיפי שמאפשר לכם ליהנות ממשחק עם שחקנים אחרים ולא מול המחשב.

התותחים הכבדים

אז עד עכשיו ציינתי כמעט כל משחק Worms אחר. אז, מה חדש? טוב, W.M.D מוסיף שני פיצ'רים חדשים למשחק: כלי רכב ומבנים. כלי הרכב הם הפיצ'ר הכי מגניב במשחק הזה לפי דעתי: המשחק החליט להוסיף רכבים כמו טנקים, מסוקים ואפילו רכב מ-Rocket League באופן ממש מפתיע. אם אתם שואלים איך זה קשור למשחק, אז תתפלאו לדעת שזה מרגיש מוזר יותר שזה לא היה במשחק לפני כן. רכבים כמו טנקים ומסוקים מרגישים חזקים להפליא וכל פעם שהם מגיעים קיים מירוץ גדול כדי להגיע אליהם ראשונים כדי לזרוע הרס אצל הקבוצה השנייה. מצד שני, כלי הרכב עדיין ניתנים להריסה בעצמם על ידי תולעים אחרות כך שזה לא הופך להיות קרב לא הוגן. בעוד שכלי הרכב מרגישים חזקים השליטה על המסוק והרכבים המהירים לא מרגישים הכי מדויקים שיש וזה יכול לגרום לרגעים מתסכלים לפעמים.

הדבר השני שהמשחק מוסיף הוא בניינים שאפשר להתחבא בהם. כמו כלי הרכב השונים, גם כאן המבנים שמגנים על התולעים שלכם הם תוספת שאני לא בטוח איך לא הייתה קודם לכן במשחק. בתוך הבניינים תוכלו למצוא נשקים שונים ולפעמים גם רכבים. הבניינים השונים מספקים הגנה ונותנים שימוש לאחד מהנשקים שבקושי יצא לי לגעת בהם במשחק המקורי, הטיל חודר הבונקרים. שתי התוספות הללו מוסיפות מספיק כדי לגרום למשחק להרגיש חדש ומרענן מבלי לשנות את המשחק בצורה דרמטית. אפשר לומר ששתי התוספות הללו נועדו לשפר את הקיים ולא לשנות את מה שעובד. כמו שנאמר:  "אם זה עובד, אל תנסה לתקן את זה".

קטן ולעניין

אחד הדברים ש-Worms ידוע בהם הוא הסטייל וההומור שלו ואני שמח לבשר שהמשחק נראה נהדר על הקונסולה הקטנה של נינטנדו. הגרפיקה הדו-מימדית של המשחק עובדת נהדר עם הקונסולה והמשחק עצמו עובד בצורה חלקה ובלי בעיות. העובדה שהקונסולה ניידת שוב מוכיחה לנו למה הקונספט של קונסולה ניידת וחזקה היא כל כך Game-Changer עם היכולת להביא את המשחק לכל מקום ולשחק עם כל אחד: אתם אף פעם לא רחוקים מקרב Worms מצחיק ונהדר עם חברים וכבר לא צריך להביא קונסולה או את המחשב לכל מקום שזה באמת מבורך ונפלא. הבעיה היחידה עם המשחק היא עם המצלמה שלפעמים מקשה לראות את כל מה שהולך על המסך. כל תור שלך יתחיל כנראה בלסדר את המצלמה כמה שניות כדי להבין מה קורה על המסך. זה גורם לי להעריך את המשחק על המחשב קצת יותר, ויכול להפריע לכיוון של הירייה שלכם.

השורה התחתונה

Worms W.M.D לא מחדש כמעט בכלל לפורמט המוכר של Worms ואם להיות כנה, זה כנראה בדיוק מה שהכותר הזה היה צריך. המשחק החדש כיפי, אסטרטגי, מצחיק ומגניב ובאמת שכל מי שגדל על Worms ישמח מאוד לשחק במשחק הזה. התוספות החדשות רק מוסיפות למשחקיות ועל הקונסולה של נינטנדו, האפשרות לשחק במשחק בכל מקום נותנת לכם את האופציה לעשות מסיבת תולעים בכל מקום ובכל זמן. למשחק יש את הבעיות שלו, אבל בסך הכל זהו משחק אסטרטגיה מהנה וכיפי שחובבי Worms (וכאלו עם Switch במיוחד) ירצו שיהיה להם בספריית המשחקים שלהם.

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחקיות הרגילה והטובה של Worms
  • המכניקות החדשות שנוספו מוסיפות מאוד לחוויה
  • אפשרות לשחק עם חברים בכל מקום
  • הרבה אפשרויות להתאמה אישית של התולעים

הרע

  • קצת קשה לראות את כל מה שהולך על המפה
  • יש נשקים שמרגישים יותר מידי OP

והקדושה

  • "רגע לא לא לא לא!" – אני, רגע לפני שרימון קדוש שזרקתי חזר אליי
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י