הרשמה

ביקורת - Dragon Ball Xenoverse 2

כמעט שנה לאחר היציאה של המשחק המקורי, דרגון בול נוחת על הסוויץ' ושמואל יצא לבדוק האם הגרסה של נינטנדו משתווה לזו של הקונסולות האחרות.

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 22/09/2017

זהו משחק הדרגון בול הנייד הטוב ביותר שיצא אי פעם, אבל הוא לא חף מבעיות

Dragon Ball Xenoverse 2 היה אחד המשחקים הראשונים שהוכרזו לקונסולת הנינטנדו סוויץ', ובעוד שזהו משחק בן כמעט שנה, גיימרים עדיין שמחו לראות את הקונסולה ההיברידית של נינטנדו מקבלת משחקים גדולים כמו המשחק המדובר, למרות שבראייה לאחור משחקי דרגון בול תמיד הגיעו לקונסולות של נינטנדו: ממשחקי הלחימה של תקופת ה-SNES ועד למשחקים כמו The Legend of Goku ו-Supersonic Warriors של ה-GBA, קונסולות של נינטנדו תמיד קיבלו משחקי דרגון בול טובים (למעט ה-WiiU שלא קיבל שום משחק דרגון בול). אז כמו שכבר ציינתי, זהו משחק בן קצת פחות משנה ובאתר כבר קיימת ביקורת למשחק ולכן הביקורת הזו נועדה לבדוק איך הפורט של המשחק לנינטנדו סוויץ' משתווה לגרסאות הקיימות.

יצאתי לבדוק האם Bandai Namco הצליחו להעביר את הכיף של המשחק מהקונסולות הגדולות לקונסולה הניידת של נינטנדו? בואו נתחיל.

לקחת את הקרב החוצה

לא אפרט כאן לגבי הסיפור של המשחק באריכות אבל אציין שהוא נשמר במתכונתו הרגילה גם בגרסה לסוויץ': אתם משחקים דמות שאתם בונים בעצמכם שיכולה להיות מגזעים שונים (מבן אנוש עד לסאייאני) שנוסעת ברחבי הזמן, מגיעה לכל מיני אירועים מרכזיים בסדרה ועוזרת ללוחמים האהובים שלנו להתמודד מול אויבים חדשים וחזקים יותר. את הדמות שאתם בונים ניתן לחזק כשהיא עולה רמה, לתת לה תלבושות שיחזקו אספקט מסוים בה על חשבון אחרת (כמו ההתקפה שלה או כמות החיים שיש לה) ולתת לה יכולות חדשות ואייקוניות כמו הקמ-הא-מהא המפורסמת או את הפיינל פלאש של וג'יטה.

בעוד שבמסגרת הסיפור לא השתנה המון, הגרסה לסוויץ' כן מוסיפה כל מיני דברים שונים שעוזרים לה להתבלט גם הרבה אחרי שהמשחק יצא: המשחק בגרסתו לסוויץ' מכיל בתוכו גם את הסיפור של המשחק הראשון. ברגע שמסיימים קטע סיפור של המשחק המקורי נפתחת היכולת לשחק את אותו הקטע גם בגרסה של הסיפור מהמשחק הראשון. זה טאץ' קטן/גדול כי מצד אחד אני מעריך שלא לקח המון זמן כדי להכניס את המשימות מהמשחק הקודם ומצד שני זה מוסיף המון למשחק וגורם לו להרגיש הרבה יותר גדול ממה שהוא כבר.

המשחק גם מכיל אופציה למשחק עם טכנולוגיית Motion Controls. האופציה הזו מאפשרת לכם לבצע מתקפות מיוחדות מהאנימה בעזרת הידיים. האם זה כיף? לפחות בהתחלה. אני חייב לומר, היכולת לעשות את הקמ-הא-מהא של גוהאן עם יד אחת באמצע קרב הייתה ממש נהדרת בהתחלה אבל אחרי כמה זמן הפיצ'ר הזה מאבד קצת מהקסם שלו, בעיקר כי קשה מאוד לנצח כשהמתקפות הן לא בלחיצת כפתור ופעם בכמה זמן המשחק לא קלט בדיוק מה ניסיתי לעשות ובמקום מתקפה מיוחדת לא יקרה שום דבר ותהיו חשופים למתקפה של היריב. ועדיין, העובדה שהטכנולוגיה עובדת ועובדת טוב משפרת את החוויה והופכת את המשחק לעוד יותר כיף.

הגרסה לסוויץ' גם מאפשרת לכם לשחק עם חבר בכך שאתם נותנים לו את אחד משלטי ה-Joy-Con ומשחקים בקרב אחד על אחד. השליטה עם השלטים הבודדים עובדת כמו שצריך, בעיקר כי מקל התזוזה הימני לא משמש לכמעט כלום במשחק ומאפשר לכם להתרכז בלחימה אחד מול השני. זה נראה ש-Bandai Namco עשו המון כדי לגרום לגרסה לסוויץ' להתבלט ואולי לגרום לאנשים ששיחקו במשחק על אחת מהפלטפורמות האחרות לקנות את המשחק שוב.

קרב מלוכלך

המשחק הגיע לסוויץ' שזה הישג לכשעצמו, אבל המפתחים היו צריכים לחתוך לא מעט פיצ'רים גרפיים כדי לגרום למשחק לרוץ כמו שצריך על הסוויץ'. המשחק רץ ברזולוציה של 720p במצב נייד ו-900p במצב נייח ובעוד שמשחקים אחרים על הקונסולה כבר הוכיחו שרזולוציה לא בהכרח מפריעה למשחק להיראות נהדר (The Legend of Zelda זו דוגמא טובה), עוד משהו שהגרסה לסוויץ' מוותרת עליו הוא טכנולוגיית ה-Anti-Aliasing שאחראית על החלקת האזורים המשוננים בתמונה. העובדה שהמשחק לא כולל אותה גורם לבגדים ולאביזרים שונים במשחק להיראות הרבה פחות טוב מאשר בקונסולות האחרות.

עוד משהו שהמשחק נאלץ לוותר עליו כדי שהמשחק ירוץ על הסוויץ' הוא להוריד את הביצועים של המשחק מ-60 פריימים לשנייה ל-30. אנשים שרגילים למשחק מהקונסולות האחרות ישימו לב לנפילה בביצועים אבל אל חשש, המשחק מאוד יציב ולא הרגשתי נפילות חדות בביצועים. משהו חשוב שכדאי לציין: הגרסה לסוויץ' כן מגיעה ל-60 פריימים לשנייה בקרבות של אחד על אחד עם חברים או ברשת. זוהי בחירה מעניינת, אבל אני מבין למה שהם יעשו את זה: בקרבות אחד על אחד, המשחק עובר למוד שיותר מזכיר משחקי לחימה קלאסיים ושם ביצועים כן חשובים - אתם רוצים שהמתקפות שלכם יעבדו בלחיצת כפתור ושזמן התגובה יהיה מהיר ככל האפשר. גם עם כל ההסרה של הפיצ'רים הגרפיים, המשחק עדיין נראה טוב: הדמויות של המנגקה המפורסם אקירה טוריאמה עדיין נראות צבעוניות ומלאות חיים, האנימציות לא שונו כך שהמשחק עדיין מרגיש מהיר וקצבי ונכון שאיכות התמונה לא מעולה או ברמה של הקונסולות הגדולות אבל גם לא עד כדי כך מכוערת.

השורה התחתונה

Dragon Ball Xenoverse 2 סובל מבעיות טכניות מסוימות כמו נפילות קלות בביצועים מדי פעם בנוסף לירידה החדה בביצועים של המשחק ברוב חלקיו והגרפיקה הירודה לעומת זו של הקונסולות הגדולות והגרסה למחשב, אבל הפורט לכשעצמו הוא מאוד טוב: המשחק נראה נהדר גם אחרי ההסרה של כל מיני פיצ'רים גרפיים וההורדה ברזולוציה, המשחקיות נשארה מעולה והתוספת של הסיפור של המשחק הראשון בחינם לכל מי שקונה את הגרסה הזו הופכת את הפורט הזה גם למשתלם כלכלית למי שקונה אותו. אם אתם חובבים של דרגון בול או משחקי לחימה ויש לכם סוויץ', זה משחק שכדאי לכם לנסות, לפחות כדי להעביר את הזמן עד היציאה של Dragon Ball FighterZ בשנה הבאה.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחק הוסיף הרבה תוכן חדש
  • דרגון בול נייד
  • Motion Controls עובדים מצוין

הרע

  • ירידה חדה בגרפיקה
  • ביצועים ירודים לעומת הגרסאות האחרות

והקמ-הא-מהא

  • כאילו שיכלתי לסיים את הכתבה בצורה אחרת
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י