הרשמה

ביקורת - Marvel VS Capcom: Infinite

העולמות של Marvel ו-Capcom נפגשים פעם נוספת, האם המשחק שווה קנייה?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/09/2017

עיצוב דמויות מוזר, סיפור בינוני והסרה של דמויות אהובות מעיבים על מה שהוא אחרת משחק לחימה טוב מאוד

לא חשבתי שאי פעם אני אראה משחק בסדרת Marvel VS Capcom מקבל כל כך מעט אהדה וכל כך הרבה ביקורות לפני יציאתו. אני שיחקתי במשחק הראשון בסדרה, Marvel VS Capcom: Clash of Super Heroes אי שם בתחילת שנות האלפיים והתאהבתי כמעט מיידית: דמויות מוכרות ואהובות של משחקים וקומיקסים אהובים נלחמות אחת בשנייה בצוותים של שניים עם קומבואים נהדרים, עיצוב מדהים ומשחקיות מעולה. נכון שהסגל היה מצומצם למדי אבל כל זה תוקן במשחק השני: Marvel VS Capcom 2: New Age of Heroes. המשחק הזה התעלה על קודמו כמעט בכל דבר אפשרי ונחשב עד היום לאחד האבות של משחקי הלחימה בקבוצות או Tag team fighting. המשחק הזה היה כל כך טוב שכשהמשחק הבא בסדרה הוכרז, Marvel vs. Capcom 3, מעריצים ברחבי העולם איבדו את זה לגמרי ובדיעבד מסיבה מוצדקת מאוד: עם הסגל הרחב ביותר של דמויות חדשות, חזרה של דמויות אהובות, עיצוב נהדר ומשחקיות מושלמת המשחק תפס את הלבבות של מעריצי משחקי לחימה ומעריצי קומיקס כאחד.

כשהמשחק הבא בסדרה הוכרז הטריילרים הציגו את הדמויות והן נראו לא הכי טוב שיש. בנוסף הסדרה חזרה לצוותים של שניים במקום שלושה והורידה עזרה של דמויות מהקבוצה של השחקן מה שגרם למשחק להיראות על הנייר, פחות טוב מהמשחק הקודם. הסיבה ש-Capcom עשתה את השינויים הללו היא כדי להבטיח שהמשחק יהיה יותר נגיש לשחקנים חדשים והבטיחה שגם שחקנים ותיקים ייהנו.

אז עכשיו כשהמשחק בחוץ הגיע הזמן לראות האם הוא אכן טוב כמו שהחברה הבטיחה.

.Marvel and Capcom Vs

המשחק מכיל בתוכו את מצב סיפור (כמו שיש להרבה משחקי לחימה שהגיעו אחרי Mortal Kombat 9) שבמרכזו העולמות של Marvel וCapcom מצטלבים שוב, כשאויב משותף (השילוב בין הנבלים אולטרון וסיגמא) מאיים לחסל את כל צורות החיים על שני העולמות ומכריח את הגיבורים מכל צד לשתף פעולה ולהציל אותם. על פניו נשמע נחמד אבל הסיפור לא מתעלה לשום מקום וגם אין ממש הסברים לגבי הדרך בה הדמויות השונות מכל יקום זכו להכיר אחת את השנייה כל כך טוב.

הסיפור, גם אם הוא הרבה יותר טוב ממשחקים כמו King of Fighters XIV שכמעט ולא שמים דגש על הנושא בכלל, הוא עדיין לא ברמה של Injustice או Mortal Kombat שעשו זאת בצורה נהדרת. זה לא אומר שאין בו רגעים מגניבים: שיתוף הפעולה בין ריו לענק הירוק (שניהם מתמודדים עם בעיות זעם אז זה אפילו הגיוני שהם יצוותו ביחד) והסצנה בה דאנטה והוקאיי נלחמים על מי יהרוס יותר מהמכונות של אולטרון הן שתי דוגמאות לכמה שהמשחק יכול להיות נהדר בהקשר של הסיפור, אבל בגלל שהוא כל כך קצר וממש לא ממצה (אזור ה-3 שעות, אולי טיפה פחות), לא מצאתי את עצמי נהנה ממנו במיוחד.

אם סיימתם את הסיפור או שבחרתם לדלג עליו, אתם יכולים להיכנס לאחד ממצבי המשחק האחרים שיש למשחק להציע: אפשר לשחק ברשת נגד שחקנים אחרים וממה שאני חוויתי, המשחק מספק חוויה חלקה ברשת עם מעט מאוד גמגומים ובעיות במשחק בדומה למה שטקן 7 סיפק השנה. באונליין אפשר לשחק עם חברים בלובי שאתם פותחים במיוחד לכך, לשחק בקרבות תחרותיים או סתם בשביל הכיף ולמי שרוצה, המשחק גם נותן אופציה של "ליגה" שמאפשרת לשחקנים באותה הרמה פחות או יותר לשחק אחד נגד השני במטרה לשפר את דרגתם במשחק ובסופו של דבר לשחק נגד שחקנים חזקים יותר באותה הצורה.

לאלו שמעדיפים לשחק לבד, אפשר לשחק במצב ארקייד כמו בהרבה משחקי לחימה אחרים, לשחק נגד חבר, להתאמן ובנוסף, כיאה למשחק לחימה ברמתו, המשחק גם מספק מצב משחק שמלמד את השחקן כל מיני קומבואים המיוחדים לדמויות מסוימות. מצב המשחק הזה שנקרא גם Mission Mode נהדר בין היתר כי הוא עוזר לשחקנים חדשים ללמוד קומבואים ממש מגניבים והוא מציב שחקנים חדשים בסביבה תומכת יותר עם פידבק טוב שאומר לשחקן מה הוא עשה והאם התזמון שלו היה נכון.

סגל מצומצם, אבל עם אבני חן

כמו שאמרתי קודם לכן, Capcom לקחה סיכון אדיר עם המשחק הזה והיא שינתה הרבה אלמנטים שנחשבו לנכסי צאן ברזל של הסדרה. בבסיסו, המשחק הוא עדיין משחק לחימה בקבוצות כשלפני הקרב בוחרים את הדמויות שלכם מסגל של 30 דמויות שונות  (עוד 6 דמויות יגיעו כחבילת תוכן בהמשך השנה) ונלחמים אחד בשני כשאפשר להחליף דמויות תוך כדי הקרב בשביל להציל חבר צוות עם מעט חיים או כדי להאריך קומבואים.

השינוי הגדול שהמשחק עשה הוא החלפה של הדמות השלישית במשחק ב-Infinity Stone. במשחק יש שישה Infinity Stones שאפשר לבחור מביניהן, כל אחת מעניקה יכולת אחרת כשהיא מופעלת כמו קירוב היריב אלייך ואפשר להפעיל יכולת מיוחדת שלה שנקראת Infinity Storm שיכולה לתת יתרון של ממש לשחקן. אני חייב להודות שבעוד שבתחילת הדרך זה היה נראה שההסרה של הפורמט המוצלח של שלושה שחקנים בכל קבוצה תפגע במשחקיות ובזרימה של הקרבות השונים, ההוספה של ה-Infinity Stones מאזנת את המשחק בצורה נהדרת וגם נותנת לשחקן אפשרות לשחק עם כל מיני דמויות שבמשחקים אחרים נחשבו לשחקנים פחות טובים בגלל שאפשר לקחת Infinity Stone שתשפר אותן. אותו הפיצ'ר גם משלים את החור שנפער כתוצאה מההסרה של מנגנון האסיסטים שאיפשר לשחקן לזמן את אחד מהחברים בקבוצה כדי לעזור לו בעזרת מתקפה כלשהי מכיוון שחלק מהאבנים עושות בדיוק את זה.

Capcom הבטיחה שבעוד שהמשחק יהיה נגיש יותר לשחקנים חדשים, שחקנים ותיקים גם ימשיכו ליהנות מהמשחקיות וזה נראה שהם עמדו בהבטחה שלהם אחרי הכל. המשחק עדיין כיפי מאוד ומסתמך על קומבואים ארוכים ושימוש בשתי הדמויות כדי לחסל יריבים בצורה מהירה יותר, אבל לשחקנים חדשים יש יותר כלים שהם מקבלים כדי להיות מסוגלים ללמוד את המשחק ולשחק ברמה גבוהה מספיק בכדי ליהנות מכל מה שיש לו להציע.

Ex-Men

אבל כל המשחקיות הנהדרת לא מצליחה להסתיר שתיים מהבעיות הגדולות ביותר של המשחק: העיצוב של הדמויות והחיסרון המורגש ביותר של כמה מהן.

אחד הדברים שהמשחק קיבל עליהם הרבה ביקורות כבר מההכרזות הראשוניות שלו הוא העיצוב של הדמויות שגרם לדמויות שנחשפו להיראות כמו בובות פלסטיק ופחות חיות. גם אחרי היציאה של המשחק, זה לא נראה שהשתנה הרבה וזה נראה שכל דמות שאין לה מסכה נראית פשוט... לא טוב. דמויות כמו Chun-Li ו-Ryu נראות ממש רע ואפילו דמות כמו Dante שאמורה להיות הדמות הסופר מגניבה ועם סטייל נראית כאילו משהו בה לא בסדר. לא יודע מי היה אחראי לעיצוב הדמויות עבור המשחק הזה, אבל הגישה שלהם עם היצירה של הדמויות הובילה לכך שבסופו של דבר קיבלנו דמויות שנראות הרבה פחות טוב מהמשחק הקודם.

הדבר השני שאפשר לראות ישר כשמנסים להיכנס לקרב הוא החיסרון של דמויות אהובות שהיו חלק מהסדרה כבר מאז Marvel Vs. Capcom 2: דמויות כמו וולברין, מגנטו, סטורם ואקומה הן פשוט לא מובנות ולא ברורות לי. האג'נדה מאחורי המהלך הזה הוא לא נסתר: Marvel מנסה לקדם את הסרטים החדשים שלה בעולמות של הנוקמים ושומרי הגלקסיה, ובעוד שהוספה של דמויות כמו גאמורה משומרי הגלקסיה היא מבורכת, בדרך איבדנו דמויות אהובות שבמשך כמה שנים, משחק אחרי משחק אנשים היו מצפים אליהם ומקווים לראות ולשחק איתם, בנוסף, הדמויות של ה-X-Men הן מאוד פופולריות בלי שום קשר לסדרת המשחקים, והשמטה שלהן, בייחוד בעידן בו לרוב משחקי הלחימה יש סגל רחב ביותר של דמויות, לפני קבלת דמויות נוספות כחבילת תוכן, הבחירה הזו אפילו יותר תמוהה. החיסרון של אותן הדמויות חורה לי, למרות שבהתחשב בניהול של עיצוב הדמויות אולי זה דווקא עדיף ככה.

השורה התחתונה

לא חשבתי שאני אי פעם אגיד את זה על משחק חדש בסדרה של Marvel Vs. Capcom, אבל אני באמת לא יכול להמליץ על המשחק בלב שלם. המשחקיות עדיין טובה מאוד וזורמת, וזה באמת מרגיש כמו משחק בסדרת ה-Versus של Capcom. התוספת של ה-Infinity Stones מכפרת על חסרונן של כמה אבני יסוד של סדרת המשחקים ובסך הכל, החזרה לפורמט של שתי דמויות גורמת למשחקים להיות יותר מהירים וקצביים. ועדיין, המשחק בעייתי בעיניי בהרבה תחומים אחרים, כמו לדוגמא הסיפור הבינוני מאוד שהמשחק שם דגש עליו, העיצוב הקלוקל של הדמויות והחיסרון של דמויות חשובות מאוד כמו וולברין, סטורם ועוד. אם אתם שחקני מחשב ומרגישים שאתם ממש צריכים משחק לחימה קצבי וכיפי עם דמויות של Capcom ו-Marvel, אז אני אמליץ לכם על Ultimate Marvel Vs. Capcom 3 שגם הגיע למחשב יותר מוקדם השנה כמשחק הטוב יותר מבין השניים. מצטער, Marvel Vs. Capcom: Infinite - אולי יש לך את הלב של לוחם אבל הביצוע שלך הוא בינוני.

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחק לחימה משובח
  • התוספות החדשות מכפרות על הסרה של פיצ'רים מוכרים
  • מאוד נגיש לשחקנים חדשים

הרע

  • עיצוב דמויות רע
  • סיפור בינוני מאוד
  • חסרון דמויות אהובות מורגש

וחבילת ההרחבה

  • אז מתי Venom ו-Monster Hunter מגיעים?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י