הרשמה

ביקורת - Fifa 18 לנינטנדו סוויץ'

עם FUT אבל בלי Frostbite: האם הגרסה המצומצמת של משחק הכדורגל של EA שווה את הכסף שלכם?

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 3
  • PlayStation 4
  • Xbox 360
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/09/2017

זהו משחק FIFA שאפשר לשחק בכל מקום, אבל החוסר בפיצ'רים של המשחק לקונסולות האחרות מונע ממנו לממש את הפוטנציאל המלא שלו

מערכת היחסים של EA ונינטנדו ידעה כבר עליות ומורדות, אבל בשנים האחרונות היא ידעה בעיקר מורדות. משחק ה-FIFA האחרון שהגיע לקונסולה של נינטנדו היה FIFA 13 לקונסולת ה-WiiU והמשחק היה רזה, בלשון המעטה: הוא לא הכיל את מוד המשחק הפופולרי של Ultimate Team או חלק נכבד מהפיצ'רים האחרים שהמשחק הביא עמו לשולחן כמו יכולות מסירה מיוחדות וביצוע תרגילים עם הכדור. FIFA 14 לעומת זאת... בכלל לא הגיע לקונסולה, זאת בעקבות הכישלון המסחרי של המשחק הקודם. הדבר היה נכון גם עבור שאר האיטרציות של המשחק עד שבינואר 2017, בכנס ההכרזה על קונסולת הנינטנדו סוויץ', EA הכריזה כי היא חוזרת לתת תמיכה מלאה בנינטנדו והיא תוציא את משחק ה-FIFA הבא שלה, FIFA 18 על הקונסולה. מאז לא הפסקנו לקבל חדשות ששימחו, העציבו ובעיקר גרמו לבלבול בקרב אוהדי הכדורגל ובעלי הסוויץ': באחד מהטריילרים הראשונים למשחק הוכרז כי מנוע ה-Frostbite לא יהיה זמין לקונסולת הסוויץ', מה שגרם לאנשים לדאוג שהמשחק יהיה פשוט פורט של גרסאות ה-360 וה-PS3. לכן, EA יצאה בהצהרה שהמשחק נבנה עם מנוע גרפי חדש לחלוטין ושזאת לא בעיה של כוח של המכשיר. כך מבול הידיעות הסותרות המשיך עד שהמשחק יצא ועכשיו כשהוא בחוץ וסוף סוף אפשר לבדוק אותו, האם הוא עומד בכבוד מול הקונסולות הגדולות, או שעדיף לכם ללכת ישר על הגרסה לקונסולה הבכירה ולוותר על קנייה של סוויץ' במיוחד כדי לשחק את המשחק?

שריקת הפתיחה

על פני השטח זהו משחק FIFA רגיל לחלוטין: לגרסה המיוחדת לסוויץ' ישנם כמה מצבי משחק:

  • Kick Off - מאפשר לשחק עם עד שלושה חברים נוספים במשחק כדורגל רגיל לחלוטין.
  • Career Mode - מאפשר לשחק כמאמן או כשחקן בקבוצה ולהוביל את הקבוצה להישגים.

והדובדבן שבקצפת ואחד ממצבי המשחק הממכרים ביותר ש-FIFA יכולה להציע:

Ultimate Mode. Kick Off - מצב המשחק הסטנדרטי ולכן אין הרבה שוני בינו לבין שאר הקונסולות למעט העובדה שהסוויץ' מאפשר לשחקן לתת שלט Joy-Con אחד לחבר ולשחק ביחד.

חשוב לזכור שזה מאוד מפשט את המשחק ואין אפשרות לבצע תרגילים מיוחדים עם הכדור לדוגמא, אבל אם אתם נמצאים במטוס או רכב זאת אחלה דרך לשחק עם חבר את המשחק. ואם כבר במצבי משחק עסקינן, גרסת הסוויץ' של המשחק לא עושה שימוש במנוע הגרפי של Frostbite (עוד אגע בזה בהמשך), ולכן חלק מהפיצ'רים המיוחדים שמגיעים עם הגרסאות של המשחק לקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One או המחשב לא מגיעות לגרסה לסוויץ'.

החיסרון של The Journey, מצב המשחק שמספר את סיפורו של אלכס האנטר ושל התוספת של ההעברות הסינמטיות כשאתם משחקים ב-Career Mode, שנותנות לשחקן יכולת לדבר עם המאמנים ולענות להם על שאלות, בהחלט מורגשים. מה שמציל את המשחק, הוא העובדה שלראשונה בקונסולה של נינטנדו, אפשר לשחק ב-FIFA Ultimate Team (או בקיצור FUT). אם אתם לא מכירים את מצב המשחק הזה, הוא נותן לכם לבנות קבוצה ולשחק איתה מול אנשים ברחבי העולם כדי להשיג כסף בשביל לקנות עוד שחקנים ולהרכיב את הקבוצה המושלמת. לשחק Ultimate Team בכל מקום זאת חוויה שאני בטוח שהרבה ממעריצי מצב המשחק הזה תמיד חלמו עליה, ולמרות שזהו מצב מאוד בסיסי, גם כאן EA החליטה לבצע קיצוצים והיא השמיטה כל מיני דברים שקיימים בגרסאות אחרות כמו האתגרים היומיים וה-Champions Mode שמאפשר לכם לשחק בטורנירים שבועיים במטרה להשיג שחקנים מהטופ העולמי. נכון שאלו דברים יותר קטנים והפיצ'ר עצמו עדיין קיים ובועט, אבל המשחק מלא בדברים "קטנים" ש-EA השמיטה שבפעול אני מרגיש שדווקא כן שמים לב אליהם: העיצוב של לוח התוצאות לא משתנה כשמשחקים עם שתי קבוצות מאותה הליגה ללוח התוצאות של הליגה המתאימה (בין אם זו תהייה הליגה האנגלית או הספרדית), החגיגות של השחקנים ברובן בסיסיות ולא מיוחדות ואפילו הקהל נשמע פחות טוב.

התלונה האחרונה שיש לי לומר בנושא הזה קשורה להיעלמות של פיצ'ר מאוד בסיסי של משחק ברשת מול אנשים. אין לי תלונות לגבי החיבור לשחקנים אחרים - החיבורים עצמם היו לרוב טובים ונראה ש-EA עשתה עבודה מוצלחת בכל מנגנון ה-Matchmaking שלה, אבל נכון לכתיבת הביקורת הזו אין דרך לשחק עם חברים ברשת. אני לא מאשים את נינטנדו בעניין הזה כי משחקים כמו Splatoon 2 ו-Mario Kart 8 Deluxe כן מאפשרים משחק עם חברים וזה עובד בצורה תקינה וחלקה במשחקים הללו. אפשרות משחק עם חברים זו יכולת שחייבת להיות מתוקנת בעזרת פאץ' אחרת המשחק מאבד את אחד מיכולות המפתח שלו ונהייה הרבה פחות אטרקטיבי כתוצאה מכך. הבעיות עם האונליין וכל שאר הדברים שכתבתי מוסיפים לתחושה שהגרסה לסוויץ' היא גרסה מצומצמת יותר של המשחק המלא, וזה לא עוזר ש-EA רוצה שתשלמו עליה מחיר מלא.

טיקי-ככה

לגבי המשחקיות עצמה על המגרש והפרזנטציה של המשחק, החוויה השלי התחלקה לצפוי ולהפתעה נעימה. החלק הצפוי הוא המשחקיות: בגלל העובדה שהמשחק לא משתמש במנוע של Frostbite (כמו שהזכרתי קודם לכן), ועושה שימוש במנוע מותאם אישית שנבנה על גבי המנוע הקודם של המשחק ומה שהיה בשימוש עד FIFA 16, מנוע Ignite, כל השיפורים לאנימציה של השחקנים והתנועה שלהם אמנם קיימים בגרסה לסוויץ' אבל לא ברמה של הגרסאות האחרות.

המשחק טוב שנות אור מהגרסאות ל-PS3 וה-Xbox 360, אבל לא באותה הרמה של הקונסולות הבכירות יותר בשוק או המחשב. גרסת הסוויץ', בדומה לגרסאות האחרות של המשחק עדיין סובלת מסימפטום המשחק ההתקפי שקיים במשחק הזה ונותן חופש מוחלט לשחקנים התקפיים מהטופ של הכדורגל העולמי (רונאלדו, גריזמן, מסי) לעשות מה שהם רוצים על המגרש ולהיות כמעט בלתי ניתנים לעצירה אבל בסך הכל, אני מאוד נהנה מהמשחקיות - המשחק מרגיש כמו משחק FIFA  אמיתי, וכשמשחקים על שלט Pro או במצב נייד לחלוטין השליטה היא נוחה ואינטואיטיבית, כמו שהייתם מצפים ממשחק FIFA להיות.

אם כן, ההפתעה הייתה בתחום הפרזנטציה. הזכרתי כבר שהקהל נשמע פחות טוב, רועש ואותנטי מהגרסאות האחרות אבל השחקנים והמגרש נראים מצוין. בהתחלה חששתי שהמשחק יראה רע לעומת הגרסאות האחרות ובעוד שהוא לא סופר ריאליסטי כמוהן, הוא נראה אפילו יותר ממצוין כששחקנים פופולריים נראים דומה מאוד למקבילים שלהם מהחיים האמיתיים והמגרש גם נראה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי שהוא יראה: אפשר לראות את הדשא עצמו על המגרש וקיים אפקט אור מרשים על המגרש כשמשחקים בשעות צהריים. המשחק רץ ברזולוציה של 720p במצב נייד ו-1080p במצב נייח כשבשניהם המשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה. לא חוויתי ירידה אחת בביצועים לכל אורך התקופה ששיחקתי וזה מאוד חשוב כשמשחקים במשחק ספורט.

השורה התחתונה

למען הסר כל הספקות האפשריים: זה FIFA, בלי אולי או אבל. משחק הכדורגל של EA נראה נהדר על הקונסולה הקטנה של נינטנדו ובביצועים נהדרים של 60 פריימים לשנייה. האפשרות לשחק ב-Ultimate Team בכל מקום תקסום לכל אוהד כדורגל והגרפיקה שגם אם לא עולה על זו של ה-Xbox או PS4, עדיין נראית מעולה. באמת שאי אפשר שלא להמליץ על המשחק לחובבי כדורגל ובעלים של נינטנדו סוויץ'. לעומת זאת, לגבי השאלה המרכזית ששאלתי בתחילת הכתבה, התשובה דווקא פחות מוחצת: העובדה שהמשחק לא כולל הרבה פיצ'רים ומצבי משחק שקיימים על הקונסולות הגדולות כמו לדוגמא מוד הסיפור של The Journey ועד לדברים כמו האתגרים היומיים של מצב ה-FUT גורם למשחק הזה להרגיש יותר כמו FIFA 16.5 ופחות כמו FIFA 18. זה כנראה משחק ה-FIFA הנייד הטוב ביותר שיצא אי פעם, האם הוא שווה שתקנו בשבילו סוויץ' או לקנות שתי גרסאות שונות במיוחד בשביל המשחק, לאלו מכם שמחזיקים בקונסולה נוספת מעבר לסוויץ'? לא בהכרח.חברת EA לא השתמשה במנוע של Frostbite כי היא ניסתה למנוע מהמשחק להרגיש כמו משחק סוג ב' כשהם יצטרכו להוריד מהפיצ'רים הגרפיים המיוחדים במשחק ובסופו של דבר, זה בדיוק מה שיצא לה: משחק סוג ב'. אבל בכל זאת, המשחק מומלץ לכל חובבי הכדורגל ובעלי הסוויץ' - רק תחכו להנחה או שתקנו במקום יותר זול מתג המחיר המקורי.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • גרפיקה טובה מאוד, השחקנים נראים מעולה
  • FIFA בכל מקום שתרצו
  • FUT לראשונה על קונסולה של נינטנדו

הרע

  • מרגיש כמו משחק מצומצם לעומת הקונסולות הבכירות יותר וגרסת המחשב
  • פיצ'רים מיוחדים של FUT לא נמצאים
  • אין דרך לשחק עם חברים ישירות באונליין

והבעיטה

  • "שעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעער!!!"
  • "מאיר תירגע, אנחנו באוטובוס."
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י