הרשמה

ביקורת - Kamiko

מה שמואל חשב על Kamiko, המשחק האקסקלוסיבי לסוויץ'

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/04/2017

לא בדיוק מצליח לחקות את זלדה, אבל כן מצליח להיות מהנה

נינטנדו מאוד חזקה בסצנת ה-Indie כרגע, והרבה מזה בגלל הסוויץ'. הקונסולה מבטיחה (או לפחות מנסה להבטיח) קרקע פוריה למפתחים עצמאים לעבוד עליה, ובנתיים זה נראה שסצנת האינדי של נינטנדו (או ה-Nindies) מתחילה לפרוח עם כל מיני משחקי Indie קטנים וטובים שלא עולים המון והמשחק Kamiko של Skipmore מנסה להתברג לסצנה הזאת, עם תג מחיר נמוך יחסית (5 דולר בחנות הדיגיטלית האמריקאית) ומשחקיות כיפית ונחמדה אין סיבה שהם לא יצליחו... השאלה היא האם הם באמת הצליחו ליצור משחק כיפי.

חיקוי זלדה #239824

אז Kamiko מנסה להיות סוג של Legend of Zelda, רק בלי הסיפור העמוק יחסית והדמויות המורכבות ויותר במשחקיות ובמטרות והעולמות שיש במשחק. הסיפור של Kamiko עוסק באחת משלושה דמויות: Yamato, אבירה עם שיער כחול וחרב ענקית; Uzume, קשתית שמעדיפה חץ וקשת כדי לטפל באויבים שלה; ואת Hinome, שמשתמשת בפגיון ומגן שהיא יכולה לזרוק כמו Captain America. כל אחת מהן קיבלה את המשימה של להיות ה-Kamiko או האבירה הלוחמת שתציל את העולם מצרת השדים שתוקפים אותו ע"י טיהור של שערים לעולם שלהם ובכך לדאוג שהם לא יגיעו יותר.
זה פחות או יותר המשחק מבחינת הסיפור, מהרגע הזה אתה בוחר את אחת משלושת הדמויות ומתחיל לשחק כשכל אחת מהדמויות מתנהגת שונה ודורשת טקטיקה שונה למשחק. בהתחלה בחרתי לשחק עם Yamato כי היא הייתה נראית לי הכי כיפית פלוס היא זאת שנמצאת בתפריט הראשי.

המשחק עצמו הוא מאוד זלדה בעיצוב ובתחושה שלו, כשהדמות שלך מסתובבת במפה ומנסה לפתור פאזלים דיי פשוטים במטרה למצוא את השערים האלו ולפתוח אותם. מערכת הקבות במשחק הזה גם מאוד פשוטה: לוחצים על Y כדי לתקוף, אפשר ללחוץ Y שלוש פעמים ברציפות בשביל קומבו עם כל אחת מהדמויות ואם מחזיקים את Y ואז משחררים אחרי כמה זמן אפשר לעשות מתקפה סופר חזקה שיכולה לנקות את המסך מאויבים.
בסוף כל עולם אחרי שכל השערים משוחררים יש קרב מול בוס שהוא דיי קל ומתחלק ל"נהייה יותר מהיר" מול "יש לו צורה חדשה עכשיו". הקרבות מול הבוסים נגמרים דיי מהר שכן פשוט צריך להבין מה הבוס עושה ולתקוף אותו ברגע שאפשר.

וכמו הקרבות מול הבוסים, גם המשחק עצמו נגמר סופר מהר: המשחק עצמו לקח לי כשעה וחצי עם Yamato וכשעה עם כל שאר הדמויות. יחסית לתג המחיר שלו של 5 דולר זה לא כזה נורא אבל אם יש לכם סלידה ממשחקים שלוקחים שעה כדי לסיים, אז לפחות תזכרו שהמשחק עצמו לא עולה המון. לסיים את המשחק עם כל הדמויות ייקח לכם בין 3 ל -4 וחצי שעות.
המשחק עצמו יחסית כיפי ומהנה אבל חסר לי עומק בסיפור או פאזלים טיפה יותר קשים. כל הסיפור הזה גרם למשחק להרגיש מאוד מאוד קל ופשוט, במיוחד לוטרן במשחקים כמוני. בתור משחק שבא לחכות את אחד המשחקים היותר מוערכים בעולם הגיימינג הייתי מצפה שהמשחק ישקיע לא רק במערכת הקרבות שלו אלא גם בפאזלים בעולמות השונים ובכל הדברים שהם אקסטרה במשחק הזה.
העיצוב האמנותי והגרפיקה הם גם סוג של 50-50. בעוד שאני מתחבר מאוד לכל ה-low-Fi והדברים שנראים ישנים מהתקופה של ה-NES והסופר נינטנדו יש אנשים שלא הכי יבינו מה הקטע עם העיצוב הזה ולמה לא הייתה יותר השקעה בגרפיקה של המשחק. בכל אופן לפי דעתי הם עשו עבודה טובה עם העיצוב של המשחק ושל הדמויות והעולם עצמו נראה טוב וכל עולם ממש יפה וצבעוני וכנ”ל גם כל עיצוב הסאונד של המשחק.
דבר טוב שהמשחק הזה עושה הוא תוספת של אפשרות לראות כמה זמן לוקח לך לסיים שלבים, בשילוב עם העובדה שהמשחק יחסית קצר אתם יכולים לעשות Speed Run של המשחק הזה דיי בקלות מה שנותן עוד טיפה אופציות למי שרוצה לחזור ולשחק במשחק הזה שוב.

השורה התחתונה

Kamiko הוא משחק קטן וחמוד ששם לעצמו כמטרה להיות סוג של חיקוי זלדה כיפי ונחמד. האם הוא מצליח לשבות את השחקנים שמשחקים בו כמו משחקי זלדה? לא ממש. אבל זה לא מונע ממנו להיות משחק כיפי ונחמד שיכול להעביר את הזמן בנסיעה או כשאתם מחכים שמשחק יסיים לרדת או ששליח פיצה יגיע אליכם הביתה. המחיר שלו יחסית זול והוא דיי כיפי. אין לו את הסיפור או הקסם של משחקי זלדה או הרבה אופציות לחזור לשחק אחרי שסיימתם את הסיפור פעם אחת אבל למי שרוצה משחק קטן ונחמד לשחק ויש לו עודף ממשחקים אחרים, זה יכול להיות אחלה משחק להעברת הזמן.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עיצוב יפה של העולם
  • יחסית זול
  • משחקיות כיפית

הרע

  • קצר ביותר
  • בלי הרבה עומק בעולם עצמו
  • אין באמת בשביל מה לחזור אחרי שמסיימים פעם אחת

והאבירה

  • החרב שלה לא כזאת גדולה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:32 18.05.2017 | Itay Itay (אורח)

    שמח שחזרתם לציונים, מקווה שתאמצו את זה גם בביקורות לסרטים, בנוסף ל"הטוב, הרע וה.."

  2. 2

       | פורסם ע"י