הרשמה

ARMS - רשמים מהבטא

ביד חזקה וזרוע נטויה

שמואל מתח זרועות ב-Testpunch של נינטנדו וחזר לספר מה הוא חושב על המשחק

משחקי Motion Control תמיד היו סוג של רולטה רוסית מבחינתי.  לרוב זה דיי מוזר ולא מרגיש תקין אבל מפה לשם מבלים במשחק או סתם איזה פיצ'ר שעושה שימוש מצוין בטכנולוגיה הזאת. לעומת זאת כשמשלבים את זה עם משחקי לחימה, לרוב מקבלים משהו שנראה כמו Wii Sports Club Boxing המאכזב או במקרה הממש גרוע, את Fighters Uncaged. לכן, הגיוני למה המשחק ARMS שייצא בעוד כשבועיים לנינטנדו סוויץ' מאוד ריגש אותי – השליטה במשחק הזה היא מאוד בסיסית ולא ממש מסבכת את השחקן וממה שראיתי בכל ההדגמות שנעשו בכל מיני אירועי Treehouse ואירועים מיוחדים של נינטנדו, זה נראה שמכניקת הלחימה הבסיסית עובדת. אבל כמובן, כל זה לא משנה לי כל עוד לא ניסיתי זאת בעצמי ולכן הכנתי את האגרופים שלי, נכנסתי למצב לחימה והתנסיתי בדמו הגלובלי של המשחק שהתקיים בסוף שבוע האחרון ונקרא Global Testpunch.

אז האם הדמו הזה גרם לי לרצות לקנות את המשחק, או שדווקא הוריד לי קצת מההייפ שהצטבר אצלי בשבועות האחרונים?

אגרופי הזעם

ARMS הוא בעיקרו משחק לחימה שבו במקום להילחם באמצעות כפתורים שמייצגים אגרופים ובעיטות, השחקנים משחקים רק עם אגרופים כשהמשחק תומך בטכנולוגית Motion Controls ותנועה של אגרוף קדימה שולחת את האגרוף של השחקן קדימה. המשחק משוחק מגוף שלישי כשהגימיק של המשחק הוא העובדה שלכל אחת מהדמויות יש זרועות ארוכות וקפיציות שנמתכות בכל אגרוף וניתן לשנות את הכיוון שלהם תוך כדי תנועה לפי הצורך (ימינה או שמאלה). התזוזה מתבצעת על ידי החזקה של השלטים מולך והטייתם ימינה או שמאלה כדי לזוז לאותו הצד. המשחק מאפשר לקפוץ ולזוז למרחק קצר במהירות בלחיצה על כפתורי ה-R וה-L בהתאמה. בנוסף, החזקה של אחד הכפתורים האלה תטען את הכוח של האגרופים והמכה הבאה שניתן תהייה מכה מיוחדת שתנצל את היכולת של האגרופים ולפעמים גם תעשה יותר נזק.

הדמו אפשר לנו לשחק עם 6 דמויות שונות כשלכל אחת מהדמויות יש יכולות שונות ויתרונות שונים על פני האחרים, לדוגמא: הדמות Spring Man (ה-Ryu של המשחק פחות או יותר), מקבלת בוסט שמאפשר לה לשמור את האגרופים שלה טעונים כל הזמן כשהחיים שלו נמוכים, או Ribbon Girl שיכולה לקפוץ כמה פעמים באוויר. לכל דמות יש שלושה סוגים של אגרופים כשכל אחד מתאים לסגנון משחק שונה (איטי, מהיר או מרחוק) ובמשחק המלא יהיו יותר משלושה ויהיה ניתן לשנות את האגרופים לפי הצורך. אחרי כמה אגרופים ומהלכים מוצלחים נטען מד שכשהוא מלא מאפשר לכם לשחרר מתקפה מיוחדת שעושה המון נזק כשהיא פוגעת ביריב. את המשחק ניתן לשחק גם עם שלט הפרו או הלחצנים של הג'וי-קון, אם אתם נמצאים במקום שלא מאפשר לכם לשחק במצב של Motion Control או שאתם לא מוצאים את זה נוח. הדמו התנהל במצב ה-Party Mode ששם כמה אנשים ביחד באותו הלובי וזורק אותם למשחקים מסוגים שונים שהיו: 1 על 1, 2 על 2, כדורעף, ו-3 ו-4 שחקנים כשכולם נלחמים מול כולם.

יצא לי לשחק בסוף שבוע הראשון של ה-Testpunch, עם כל הדמויות השונות ובכל מצבי המשחק השונים וסך הכל המשחק הזה כיף אבל יש דברים שהמשחק הזה צריך לשפר או לשנות לפי דעתי:

הלחימה הבסיסית מצוינת, הסוגים השונים שלו צריכים עזרה: השליטה ב-ARMS נהדרת. אני שמעתי על אנשים שהיו להם בעיות עם השליטה בתצורה של Motion Control, ואז הם עברו לשחק עם שלט הפרו והיה להם דיי כיף. לי לא הייתה בעיה עם ה-Motion והמשחק עשה מה שרציתי וכשהוא עשה זה היה נהדר. מצב 1 על 1 באמת מרגיש כמו משחק לחימה לגיטימי ומכיל את כל מה שאני מכיר ממשחקי לחימה, בין אם זה העיקרון של Chipping בסוף קרב, להעניש יריב על לחימה לא זהירה, Spacing, מתקפות מיוחדות, קאמבקים – הכל שם. הבעיה היחידה היא שכל קרב שכולל יותר משני אנשים על הזירה נע בין קרב מדויק ומתוח לבין כאוס מוחלט שלא ברור מה הולך בו. קרבות של 3 אנשים כשכולם על כולם לפעמים יוצרים מצב שיש אחד שלא נלחם ויושב מאחורה בזמן שהשניים האחרים קורעים אחד את השני עד שכל מה שנשאר לעשות זה לסיים את הקרב הגדול שהיה קודם לכן. ב-4 שחקנים זה פחות קיים אבל עדיין יכול להיות מצב שהקרב יהיה כאוטי למדי.

V-Ball זה לגמרי הhit-or-miss של המשחק הזה. חלק מתים עליו, חלק שונאים אותו וחלק, כמוני, חלוקים בדעתם לגבי המוד הזה. הם חייבים לשפר אותו טיפה כדי להפוך אותו ליותר כיפי ותחרותי כי היו לי יותר מידי משחקי V-Ball שנגמרו ב-5-0 לי או לקבוצה השנייה מבלי שהייתה באמת תחרות. ושוב גם פה, 1 על 1 הרגיש טוב יותר מ2 על 2.

הוספת האופציה להשתמש בשלט הpro היא החלטה נכונה. פתחתי את הכתבה בשני הסנט שלי על Motion Control וההחלטה של נינטנדו לא להגביל את השחקנים רק למשחק עם שליטה מרחוק הופכת את המשחק הזה ליותר נגיש לאלו שהגישה הזאת פחות נוחה להם. אני נהניתי מזה מאוד, אבל אני מבין למה אנשים יתרגזו מהשליטה הזאת בשחקן. אני מבחינתי משווה את זה לשלטים השונים במשחקי לחימה אחרים. לדוגמא, אני אוהב לשחק Street Fighter עם הArcade Stick שלי, בעוד שלאחרים יותר נוח לעשות שימוש בשלט רגיל, וזה הגיוני שהמשחק יתמוך בשתי הצורות וכל אחד יעשה מה שנוח לו.

למה אין אופציות לצ'אט תוך כדי משחק? תראו, יכול להיות שפשוט לא מצאתי את זה תוך כדי הדמו, כמו שלקח לי משחק וחצי להבין איך אני מכוון את האגרופים לשחקן אחר ב-2 על 2, אבל ממה שחיפשתי באינטרנט זה נראה שאין אופציה כזאת, ולמה? סיימתי קרב והיריב ניצח? רוצה לרשום לו Good Game או Well Played. אני ניצחתי? אני רוצה לרשום לו GG NO RE EZ PZ. אפילו סתם איזה מאקרו לבחור ממנו עם כל מיני הודעות כתובות מראש בדומה למה שיש ב-Rocket League יהיה נחמד. מאוד חבל לי שבמשחק עם דגש גדול על מולטיפלייר אין אופציה כזאת.

אז סך הכל זה נראה שהמשחק הולך להיות טוב. ואם נינטנדו תשפצר את המצבים השונים עוד טיפה, יש לו גם את הפוטנציאל להיות מצוין. למי שלא יצא לו לשחק בדמו הקודם, הדמו הבא יתנהל בשבת וראשון הקרובים בשעות 3 בבוקר, 3 בצהריים ו-9 בערב למשך שעה כל פעם. אני לא יכול לומר שאני באמת מרוצה מהסידור הזה, והייתי רוצה משהו יותר סטנדרטי מנינטנדו כמו סוף שבוע שלם שאפשר לשחק מתי שרוצים במשחק, אבל זה מה שיש לנו וזה אחלה למי שרוצה לשחק במשחק לפני היציאה שלו.

ARMS מגיע לנינטנדו סוויץ' ב-16 ביוני ויעלה 60 דולר.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:18 31.05.2017 | MaorTheMate MaorTheMate

    האם המשחק עובד גם על המחשב והפלייסטיישן 4 ?

  2. 2

    22:44 31.05.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אהלן!

    המשחק אקסקלוסיבי לנינטנדו סוויץ' כרגע וכנראה שישאר ככה שכן זה משחק של נינטנדו.

  3. 3

       | פורסם ע"י