הרשמה

For Honor - רשמים מהבטא

שמואל יוצא לבדוק מה קורה בדיוק בבטא של For Honor ולגלות האם יש תקווה למשחק ה-Hack n' Slash השאפתני של יוביסופט

האם For Honor יעמוד בציפיות הגדולות שלו? איפה נמצאות הנקודות החלשות והחזקות של המשחק?

לפני שאני מתחיל – תודה רבה לנדב נבו שבזכותו קיבלתי מפתח לבטא הסגורה ואני יכול לכתוב לכם את הכתבה הזאת (אגב בסוף ניצחתי באיזה שני משחקים אז לא הכל היה שחור). אז נדב, Stay calm and DEUS VULT!

אחד המשחקים היותר מסקרנים של חודש פברואר ושנת 2017 באופן כללי הוא For Honor, משחק הפעולה החדש של חברת יוביסופט שמתבסס במידה רבה על טקטיקה וקרבות אחד על אחד מרשימים בתקופת ימי הביניים. התמזל מזלי להיכנס לבטא הסגורה של המשחק הזה שהתנהלה מחמישי האחרון עד יום שני והרשמים שלי הם חיוביים... מאוד.

אבל לפני זה, קצת על המשחק עצמו: For Honor הוא משחק פעולה אונליין בגוף שלישי שמכניס אותך לנעליו (או מגפיו בעצם) של "גיבור" ומשחק באחד ממצבי המשחק השונים במטרה, כמובן, לנצח. אותם הגיבורים הם בעצם דמויות שונות במשחק שמגיעות מאחת משלוש קבוצות שונות: הסמוראים מיפן, הויקינגים והאבירים שמגיעים מאירופה של ימי הביניים, כולל הרצון העז לשחרר את ארץ הקודש מהכופרים. כל לוחם מגיע עם יכולות שונות ורמות משחק שונות כשכל אחת טובה במשהו מסוים יותר מדמויות אחרות אבל הרעיון הוא דומה בכל אחת מהקבוצות: יש לך את הטנק הגדול שיכול גם לתת וגם לקבל הרבה נזק אבל הוא יחסית איטי וגמלוני, יש את המתנקשים המהירים שטובים בלהציק ליריבים עם מכות קטנות וזריזות ולברוח מהר ואת הלוחמים שהם בין לבין בעצם ומתאימים לשחקנים שאוהבים את האיזון. המשחק עושה עבודה טובה בלתת לכל אחת מהקבוצות הגדולות שינויים קטנים בין הרמות האלה כדי לגרום לכל קבוצה להרגיש מיוחדת עם יכולות שונות וצורת משחק טיפה שונה. הבנתי מקריאה קצרה על המשחק שיש עוד קלאס שנקרא Hybrid שהוא סוג של שילוב של הכל עם יכולות מיוחדות אבל לא יצא לי לשחק אותו בבטא.

המשחקיות היא יחסית פשוטה ומתנהלת בשני מישורים: יש את המישור הגלובלי (ככה אקרא לו) בו אתה רץ ממקום למקום במטרה להשיג עמדות או להילחם נגד לוחמים פשוטים במטרה לצבור נקודות. המישור השני הוא מישור הדו קרב: ברגע שיש מולך גיבור כלשהו אפשר בלחיצת כפתור להיכנס למצב דו-קרב ומהרגע הזה כל הפוקוס שלך עובר לאותו הגיבור. בשלב הזה המשחק נכנס למצב שהמפתחים קוראים לו "אמנות הלחימה" (Art of Battle), בו אתה בוחר איך להציב את הנשק שלך באחד משלושה מצבים: ימינה, שמאלה ולמטה בהם אתה יכול להגן או לתקוף באיזו עוצמה שתבחר (למרות שיש רק שתיים, חזק וחלש, זה קריטי). המשחק ברגע הזה נותן וייב מסוים שאם הייתי משווה אותו בעולם משחקי המחשב הדבר הראשון שאני חושב עליו הוא משחקי לחימה בהם אתה צריך להבין ולנסות לשער מאיפה היריב שלך ייתן לך את המכה הבאה והאם כדאי לך ומאיפה כדאי לך לתת את המכה הבאה. בגלל הפוקוס שהמשחק נותן לך מול היריב המשחק גם מרגיש יותר סינמטי וגורם לך להרגיש כמו דמות מסרט, במיוחד אם אתה ניצב מול מישהו שחיסל אותך בעבר, או מול מישהו באמצע שדה הקרב. זאת תחושה פנומנלית ובאמת גורמת לך להרגיש כדמות עצמה. ככל שאתה משיג יותר הריגות ונקודות לדמות שלך נפתחות יכולות חדשות שיכולות לעזור במצבים שונים כמו לדוגמא, פצצת עשן, חצים שנופלים מהשמיים או יכולת שגורמת ליריבים שלידך לאבד יותר אנרגיה במהלך הקרב (מד שאם הוא נגמר הדמות מתעייפת ולא יכולה להתחמק ממתקפות, לרוץ או לתקוף כמו שצריך).

במצב ה"Duel" או ה"Brawl” - אתה נמצא בקרבות 1 על 1 או 2 על 2 מול גיבורים אחרים במטרה לנצח בסדרת הטוב מ-5. בגלל האינטימיות שנוצרת בגלל משחק מול שחקן אחר ישירות, בלי קבוצה גדולה או מלא לוחמים קטנים במרכז שדה הקרב, נוצר לנו משחק מאוד אינטנסיבי שלפעמים יכול להיות לא צפוי, במיוחד כשאתה ב-1 על 1 מול מישהו אחר.

מעבר לכך במשחק המלא יש עוד 2 מצבי משחק: Elimination וSkirmish, אבל לא יצא לי לשחק בהם, אז בביקורת המלאה בטח תהיה התייחסות רחבה יותר אליהם.

שיחקתי בבטא על הלפטופ שלי ועם כמה שהוא חיה, לא ציפיתי שהמשחק ירוץ כ"כ טוב. אני שיחקתי רוב הזמן על הגדרת ה-Extreme (בלי SSAA) ומעטות הפעמים שירדתי מ-50fps, אז יחסית למוניטין הרע שיש ליוביסופט עם משחקים על המחשב האישי היא עשתה עבודה נהדרת באופטימיזציה של המשחק למחשבים. מה שכן – השרתים היו מעיפים אותי כל 4-5 משחקים ולפעמים היו נתקעים כדי “להשיג חיבור מחדש לשרתים”, דבר שהיה קורה כל משחק שני, כולל משחקים שהייתי ממש טוב בהם מה שגרם להרבה תסכול. בנוסף, מצאתי את עצמי משחק עם שחקנים ברמה גבוהה בהרבה משלי, למרות שהיו המון אנשים מחוברים באותו הזמן. אני ממש מקווה שהמשחק המלא שייצא ב-14 בפברואר יתקן את זה וייתן חווית משתמש טובה יותר בכל מה שנוגע לחיבור לשרתי המשחק ומציאת שחקנים ברמה שלך.

השורה התחתונה:

אז כבר רשמתי בפייסבוק שאני רוצה את הנינטנדו סוויץ' ליום ההולדת - זה לא סוד, אבל מי שרוצה לקנות לי מתנה אחרת: זה המשחק שהכי הייתי רוצה (הוא גם יוצא יום לפני היום הולדת שלי אז זה אחלה). יוביסופט עשתה עבודה נהדרת עם המשחק הזה ואם לשפוט לפי הבטא, למשחק יהיה עוד המון להציע. הבטא התנהלה מצוין, הקרבות היו מדהימים, המפות גדולות מספיק כדי להרגיש רחבות אבל לא מרגישות גדולות מידי ככה שאתה תמיד יכול להגיע מנקודה A ל-B מהר כדי לעזור לחבר בצרה, הקרבות הפרטיים, בין אם בשדה קרב ענק ובין אם בדו קרב אחד על אחד, טקטיים ונהדרים, המשחק נראה נפלא ועובד מצוין על המחשב ומצבי המשחק (גם אם לא שיחקתי בכולם) מספיק מגוונים כדי שלא יהיה משעמם מידי. יוביסופט צריכה לטפל בדברים טכניים קטנים כמו שרתים אמינים יותר ו-matchmaking טוב יותר, אבל כל החלקים של הפאזל נמצאים במקום. כל מה שיוביסופט צריכה לעשות בעוד שבועיים הוא למסור אותו שלם ומחובר ולא להרוס את זה כמו שהיא לפעמים עושה.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:51 30.01.2017 | DeVortexD DeVortexD

    כל מילה בסלע, סיכום מצוין של הבטא! אני אישית נהנתי מאוד מהמשחק ובאמת מקווה שיוביסופט לא תהרוס אותו כמו שהיא אוהבת לעשות למשחקים כאלו.

  2. 2

    21:11 30.01.2017 | WarFox89 WarFox89

    אני לא מבין על מה אתם מדברים חברים? אני גם שיחקתי בבטא ולדעתי היא הייתה על הפרצוף (בלשון המעטה). מלא באגים, גליצ'ים, ניתוקים, שגיאות, מחסור בשרתים ייעודיים וחיבור בשיטת P2P מתקופת ימי הביניים אשר גורם למלא באיות ואי שיווין. התוכן דל, המצבי משחק והמשחקיות חוזרים על עצמם ולא מגוונים, השליטה ב-PC על הפנים עד כדי שהמשחק כמעט ולא שחיק עם עכבר ומקלדת.
    אני לא ממליץ לאף אחד להתקרב אפילו קרוב למשחק הזה בהשקה ובטח שלא להזמין אותו מראש. חכו לפחות לראות ביקורות ולראות איפה המשחק נמצא בשלב ההשקה שלו.

  3. 3

    21:33 30.01.2017 | זה היה רק למשתמש אמריקאי באסה חיכיתי לזה זה היה רק למשתמש אמריקאי באסה חיכיתי לזה (אורח)

    למהההה!ההההה!הההה!

  4. 4

    21:51 31.01.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי, warfox - שיחקתי על הפיסי וכתבתי שהיו לי בעיות וניתוקים אז לא הכל מושלם בגזרת הMatchmaking והשרתים, אבל החוויה שלי הייתה מדהימה למדי - לפחות עם קונטרולר. אני בכל זאת אקנה את המשחק בהשקה כי אני מאמין שבהינתן שהם באמת יתקנו את העניינים הטכניים המשחק הזה יכול להיות נהדר.

  5. 5

    20:30 02.02.2017 | בן בן (אורח)

    הזמנתי לו כבר pre order לא יכול לחכות!

  6. 6

    17:30 09.02.2017 | Itay Itay (אורח)

    עכשיו שיחקתי בבטא הפתוחה שנפתחה ממש בשעות האחרונות, נראה כמו משחק טוב ומבטיח מאוד,
    אבל עכשיו הפסקתי לשחק פשוט בגלל שלא הצלחתי להיכנס לאף משחק, כל הזמן זה התנתק. ממש לא כמו השרתים של בליזארד...
    מקווה מאוד שזה הסתדר בעתיד

  7. 7

       | פורסם ע"י