הרשמה

ביקורת מובייל: Angry Birds Epic

משחקי Angry Birds ידועים כמשחקי פאזל, אך Epic שונה מן השאר

עד לפני כמה חודשים אני הייתי דיי בטוח שסדרת Angry Birds לא מדברת אלי. הדמויות הצבעוניות, ההומור הילדותי והמודל העסקי המפוקפק דיי דחו אותי מהסדרה הזאת. ואז יום אחד, חנות האפליקציות של גוגל (גוגל פליי) המליצה לי על משחק בסדרה. משחק RPG, בסגנון פנטזיה של ימי הביניים. של Angry Birds. לא הייתי מוכן לזה. ולכן, בחולשה של הרגע, החלטתי להוריד את המשחק ולנסות אותו. והתוצאה? המשיכו לקרוא כדי לגלות!

הערה: את המשחק הרצתי על המכשיר הסלולרי שלי, Samsung Galaxy Note 3. המשחק חינמי (כולל מיקרו תשלומים) וזמין במכשירי אנדרואיד ו-iOS.

היו היה...

אחרי הורדה ועדכון של המשחק, עברתי ישר אל תוך הסיפור. בדומה לסיפור בשאר משחקי הסדרה, אין פה משהו ראוי לפרס לתסריט הטוב ביותר. הביצים של הציפורים הכועסות נחטפו על ידי החזירים, וחברי הקבוצה נחטפו גם הם, למעט רד (Red), הציפור האדומה, היוצא למסע למצוא את חבריו והביצים האבודות.

את המבוגרים בינינו זה לא ירגש במיוחד, אך לילדים הסיפור יהווה מניע לא קטן להמשיך הלאה. הסיפור מועבר באמצעות פאנלים הדומים קצת לקומיקס, עם קולות משעשעים כמו נחירה של חזירים וציוצי ציפורים. כאמור, לא משהו מרגש במיוחד, אך משעשע. הסיפור מתפתח עם המשחק ואפילו מביא טוויסט קטן לקראת הסוף.

לקרב!

המשחק מהר מאוד עובר למפת העולם, בה תוכלו לבחור בין השלבים שפתחתם. המפה עצומה וכוללת יותר מ-150 שלבים, וזה לפני שנפתחת מערת הכרוניקה (Chronicle Cave) הכוללת בתוכה עוד מאות שלבים גם כן. הקרבות הראשונים מהווים את ה-Tutorial למשחק והם מאוד פשוטים ולא דורשים יותר מידי חשיבה.

הקרבות מבוססים תורות: בתור הראשון אתם נותנים הוראות לציפורים שלכם, ובתור הבא החזירים פועלים, וכך זה ממשיך עד שאחד הצדדים מובס. במהלך הקרב תוכלו להשתמש ביכולות של הציפורים שלכם ובחפצים שירפאו אותן או יזיקו לאויב. עם הזמן תוכלו לצרף לקרב ציפורים נוספות, מה שמגדיל את הפוטנציאל והמורכבות של צוות הקרב.

לכל הציפורים (ולחלק מהחזירים) יש יכולת התקפית ויכולת הגנתית, כשחלק משתלבות נהדר עם אחרות, מה שמוביל לאסטרטגיות מגוונות במהלך הקרב. לדוגמא, רד יגרום לכל חזיר שהוא תוקף לתקוף אותו בתור הבא, וצ'אק (הציפור הצהובה) יכול להגן על רד במגן חשמל שיחשמל כל חזיר שיתקוף אותו. בנוסף, לציפורים יש יכולת צ'ילי מיוחדת. כשהציפורים תוקפות או נתקפות, מד הצ'ילי גדל, וכשהוא מגיע לסופו תוכלו לתת אותו לציפור מסוימת כדי לבצע את היכולת המיוחדת שלה.

הקרבות בהמשך המשחק נהיים מגוונים למדי, כשלכל אזור במפה יש סוג אויבים משלו וטקטיקה מסויימת שצריך לנקוט כדי לנצח. לדוגמא בספינה הטרופה תמצאו רוחות שיחזרו לחיים אחרי מספר תורות, כך שעליכם לחסל את כולם בו זמנית כדי לנצח.

כל גיבור צריך לנוח

מחוץ לקרבות תוכלו לגשת לאי הפרטי שלכם ולתת ציוד לציפורים. הציפורים לוקחות איתן לקרב נשק (המעלה את הנזק שלהן), מגן (המעלה את כמות החיים שלהן) וכובע (קובע את הקלאס שלהן ומשנה בכך את היכולת ההתקפית והיכולת ההגנתית שלהן). לכל חפץ למעט הכובעים, יש דירוג בכוכבים הקובע את האיכות שלו. את החפצים האלה מרכיבים מחפצי בסיס אותם מקבלים מקרבות.

וכאן מגיעה הבעיה הראשונה שלי עם המשחק. כאשר אתם מכינים חפץ, המשחק מגלגל קוביה הקובעת את האיכות של החפץ, כך שלמעשה, איכות החפץ תלויה במזל. אך לא רק איכות חפצים נקבעת בגלגול קוביה, גם כמות הרכיבים המורכבים (אותם ניתן ליצור בשילוב של כמה רכיבים בסיסיים) וכמות השיקויים אותם אתם יוצרים תלויים בקוביה הזאת. ניתן לשדרג את הסדן והקידרה כדי לשפר את הסיכוי שלכם לקבל גלגולים טובים, אך זה דורש כמות לא קטנה של מטבעות זהב (מטבע נדיר שניתן לקנות בכסף אמיתי או לקבל בקצב איטי במהלך המשחק).

הבעיה הזאת לא כל כך מורגשת בתחילת המשחק עקב קלות הקרבות, אך לקראת הסוף ובמיוחד במערת הקרוניקל, ללא חפצים טובים (או אפילו אדירים, הנדירים במיוחד ודורשים מטבעות זהב כדי להשיג) אין לכם כמעט כל סיכוי לשרוד.

ובכל זאת, המשחק מרגיש מושך ומהנה למדי. המוזיקה נעימה ומשעשעת, האפקטים נראים מצויין ומעבירים את ההרגשה של כל אזור במפה בהתאם. למעשה, אני יכול להגיד שזה המשחק הסלולרי הראשון עליו הוצאתי כסף אמיתי, ולמען האמת, אני לא מתחרט על זה בגלל שקיבלתי מהמשחק עשרות שעות של הנאה.

השורה התחתונה

אם אתם אוהבים משחקי RPG אין לכם מה להפסיד מלנסות את Angry Birds Epic. המשחק מרגיש קצת כמו "ה-RPG הראשון שלי" בהתחלה, והוא בהחלט פשוט יותר ממשחקים אחרים בשוק, אבל הוא לא חוסך בהנאה ואפילו אתגר בשלבים מאוחרים יותר. המשחק הזה שינה את האופן בו אני מסתכל על סדרת Angry Birds ועל המפיצה Rovio לנצח. אולי גם עליכם זה ישפיע כך?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י