הרשמה

הקמפיין לסלט תפוחי אדמה גייס 55,000$

לך הביתה קיקסטרטר, אתה שיכור

מוכנים לשמוע על הרעיון הפשוט והגאוני שהייתם מתים לחשוב עליו בעצמכם? לפני קצת יותר מחודש, עלה באתר המימון Kickstarter קמפיין קצת מוזר. לא להפקה של סרט, משחק או מוצר מהפכני אלא משהו הרבה יותר צנוע - סלט תפוחי אדמה. ולא, לא מדובר כאן על המצאה מחדש של סלט תפוחי האדמה או כל דבר אחר שסביר שתשמעו עליו בקיקסטרטר, אלא בקשה מאוד פשוטה: "אני מכין סלט תפוחי אדמה. עוד לא החלטתי איזה סוג. אשמח לתרומה שלכם להכנת הסלט."

יוצר הקמפיין, זאק דנגר בראון (Zack Danger Brown), ביקש סכומי תרומות בין 1$ ל-5$, בשאיפה להגיע לסכום הנכסף של 10$ שלמים. מה שקרה אחר כך, הפתיע את בראון ברמה שהוא לא חלם עליה: הקמפיין הגיע תוך שניות ל-10$, והמשיך לטפס - מאות דולרים, ואז אלפי דולרים, ובתחילת השבוע הוא נחתם עם סכום מטורף של 55,000$. זה הרבה מאוד סלט תפוחי אדמה!

הקמפיין החביב הגיע לאתרי חדשות ברחבי העולם ובתגובה גרם ל"טירוף תפוחי האדמה" עם חולצות וכובעים של סלט תפוחי אדמה, ועדיין נשאר המון המון כסף בצד. הקמפיין העלה את השאלה המוסרית - האם ראוי שיוצר הקמפיין יכניס מאות אלפי דולרים לכיס שלו, או שהדבר הנכון יהיה למצוא דרך מקורית ורלוונטית להשקיע את כל הכסף שנתרם? ובכן, ההחלטה של בראון היתה לערוך אירוע עצום של סלט תפוחי אדמה בהשתתפות התורמים לקמפיין ואורחים נוספים, כולל תרומה של המון סלט תפוחי אדמה לנזקקים.

מה אתם הייתם עושים עם 55 אלף דולר שקיבלתם בקיקסטרטר? ספרו לנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:52 05.08.2014 | ArchPsion ArchPsion

    ו divinity: original sin הוכתר על ידי gamespot למשחק החודש של חודש יולי.

    קיבלתי את ההערה שלכם על "סדרי עדיפויות" ומה לדעתכם ציבור הקוראים שלכם מחפש באתר.

    נחמד לדעת שאתם חושבים שבאתר גיימינג יש מקום לפסקה על על סלט תפוחי אדמה אבל אין מקום למשחק התפקידים שהוכתר "מהטובים של העשור האחרון" ע"י כמעט כל מבקר ששם עליו את הידיים.

    מה הייתי עושה עם 55 אלף דולר? אולי מנסה לפתוח בעצמי אתר גיימינג קצת יותר מוכוון מטרה.

  2. 2

    17:33 05.08.2014 | אור מנטש אור מנטש

    קודם כל, זאת כתבה ששייכת ל"הזיות רשת" - קטגוריה שנועדה דווקא לתכנים שלא הכי קשורים לגיימינג סתם כי יש בהם עניין.
    לגבי Divinity אני אומר שוב, אנחנו נכתוב עליו כשיהיה איזשהו אייטם סביבו. גם VVVVVV למובייל ו-Shovel Knight הם משחקים נהדרים שקיבלו המון שבחים וציוני 9.5 מפה עד הודעה חדשה אבל זה לא אומר שיש סביבם אייטם חדשותי.

  3. 3

    17:52 05.08.2014 | ek355 ek355

    אני רואה שלא עניתם לי בכתבה על הgamescom, רציתי לדעת אם תסקרו את הטורניר cs go שהולך להיות שם עם ה250000 דולר. אני בטוח שזה יעניין הרבה גולשים באתר כיוון שהרוב פה הם שחקני cs. בכל זאת, אם אתם מסקרים את hearthstone אני בטוח שאפשר להתייחס גם לcs go.

  4. 4

    18:08 05.08.2014 | אור מנטש אור מנטש

    בהחלט נסקר! יש לנו קטגוריית איספורט ואנחנו מנסים לסקר את כל הטורנירים הגדולים. אם יש טורניר שאתם מעוניינים לראות יותר ממנו, תרגישו חופשי לפנות אלינו כאן ובפייסבוק.

  5. 5

    21:16 05.08.2014 | ArchPsion ArchPsion

    כמו שאמרתי, אני מקבל שצריך לעשות איזה סינון חדשותי. אני גם מקבל (ונהנה) מקטגוריות הזויות כאלה ואחרות שלא קשורות לגיימינג. מה שלא מסתדר לי זה השילוב של שני הדברים. אתם (וחשוב לי לציין שזה לא רק אתם, זו ביקורת כללית על מצב סיקור הגיימינג הישראלי) מתעלמים מהמון חדשות גיימינג משמעותיות ובמקומם אנחנו מקבלים תכנים שלא קשורים לגיימינג, או קשורים לגיימינג באופן עקיף.
    יודעים מה, עזבו דיוויניטי. אף אתר לא דיווח על זה שהפאנל של מאס אפקט החדש מקומיקון נמצא במלואו ביוטיוב, או העובדה שבליזארד הכריזה על זה שבשבוע הבא הם ישחררו סינמטי ותאריך השקה להרחבה החדשה של WOW. במקום זה קיבלנו סיקור נרחב על 3 סדרות שמזכירות משחקים מסויימים בצורה קלושה, סלט תפוחי אדמה, ושמועה על זה שהאקס בוקס עלולה להגיע בצבע לבן. who the hell even cares?
    הייתי רוצה לשמוע מעוד אנשים, אבל לדעתי דברים שאנחנו הגיימרים רוצים לראות יותר זה:
    * השבוע\החודש בגיימינג, עם עדכונים על משחקים שיצאו והרושם שהם השאירו על שחקנים ומבקרים בעולם
    * הכרזות על כותרים חדשים (פה אני מבין מידה של סינון, אבל כמה שפחות סינון על כותרים מחברות מוכרות או מותגים ותיקים)

    אני חושב (ושוב, אני אשמח לשמוע דעות נוספות) שהדברים שהכי פחות מעניינים גיימר ממוצע הם דברים בסגנון החלטות עיצוביות כאלה ואחרות שלא קשורות לפונקציונליות במשחק (להבדיל בין "צבע" לבין "מיקום כפתורים בבקר משחק")

    לא יודע, אולי אני טועה, אולי אני היחיד שחושב ככה. מה דעתכם להרים סקר באתר שבו משתמשים ידרגו את הנושאים שהכי מעניינים אותם ותוכלו להשתמש בסקר כדי לתעדף תכנים בצורה אחרת (או אותו הדבר אם הסקר יראה שזה המצב המועדף)?

    בכל מקרה, אני רוצה לסיים רק בלהגיד שאני אוהב את האתר, אל תבינו אותי לא נכון. בן אדם לא משקיע זמן ואנרגיה בלכתוב ולהציע למשהו שלא מענין אותו, לכן אני מקווה שתקחו את הדברים שלי כביקורת הבונה והאוהבת שבה הם נאמרו.

  6. 6

    12:12 06.08.2014 | אור מנטש אור מנטש

    אני מבין את מה שאתה אומר, ואנחנו לוקחים את כל הדברים האלה לתשומת ליבנו באתר. בתקופה האחרונה יש לנו הרבה אייטמים שהם בגדר "טסטים" כדי לראות איך הקהל מגיב אליהם.
    בעתיד הקרוב ישתנו הרבה דברים באתר ויש כבר תכנון להכניס שאלונים לגולשים כדי שנוכל להתאים את התוכן למה שמעניין אתכם.

  7. 7

       | פורסם ע"י