הרשמה

סוני מוכרת פחות משחקים

פחות קונסולות, פחות משחקים: סוני מציגה דו"ח רבעוני מאכזב

 גם סוני הגדולה לא הצליחה להתחמק מאכזבה רבעונית: החברה היפנית הענקית הציגה את הדו"חות שלה לרבעון האחרון, וחשפה ירידות משמעותיות במכירות שמספקת חטיבת המשחקים שלה. בשם כך, הורידה החברה את התחזיות שלה להמשך השנה בכל הקשור למכירת משחקים ניידים (ל-PSP ול-Vita). את התחזית למכירות משחקי פלייסטיישן 3 השאירה החברה כפי שהיתה.

איפה תלויה האשמה במכירות המאכזבות? ככל הנראה בהשקה המגומגמת של ה-PS Vita, קונסולת המשחק החדשה של החברה, שלא הצליחה לשחזר את ההצלחה של קודמתה, ה-PSP, או של ה-3DS המתחרה בה. בסוני לא חשפו נתונים אינדיוודואלים של כל קונסולה, אלא רק נתונים משולבים של הקונסולות הניידות שלה (ה-PSP וה-Vita ביחד) והקונסולות הנייחות (ה-PS3 וה-PS2 ביחד). 

אך גם כשמסתכלים על הנתונים המשולבים, קשה שלא לשים לב למגמת הירידה בה נמצאות הקונסולות הניידות של החברה: ברבעון האחרון הן מכרו 1.4 מיליון יחידות, זאת לעומת 1.8 מיליון ברבעון המקביל אשתקד - שכלל רק את ה-PSP. גם בכמות המשחקים נרשמה ירידה דומה: 5.8 משחקים לשתי הקונסולות הניידות ברבעון הנוכחי, לעומת 6.6 מיליון לקונסולה אחת בשנה שעברה.

גם הקונסולות הביתיות ירדו: 2.8 מיליון יחידות לעומת 3.2 מיליון אשתקד, ו-20.1 מיליון משחקים לעומת 27.6 שנה שעברה. בסך הכל, הציגה חטיבת המשחקים של סוני ירידה של 14.5 אחוזים על פני הרבעון המקביל בשנת 2011.

 

יש לציין שהביצועים המרכזבים של חטיבת המשחקים הם רק טיפה בים - סוני כולה נמצאת בתקופה מאוד קשה, וסבלה השנה מהפסדים של למעלה מ-300 מיליון דולרים. עיקר ההפסדים, אם תהיתם, נמצא בחטיבת המכשירים הניידים והטלוויזיות של החברה.

ומה לגבי העתיד? סביר להניח שבסוני עובדים במרץ על הפלייסטיישן 4, שתוכל להקפיץ בחזרה את המכירות בשנים הבאות. זאת ועוד - בסוני סיפרו שהנתונים שהוצגו אינם כוללים מכירות משחקים דיגיטליים, ויכול להיות שבחברה מנסים לעבוד על דרך להכליל גם את מכירות אלה בדו"חות, מה שוודאי ישפר קצת את המצב שלהם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י