הרשמה

Valve לא רוצה שתתבעו אותה

רוצים לפתוח תביעה ייצוגית נגד חנות Steam? עדיף שלא תאשרו את הסכם השימוש החדש

 תבעת - שילמת: חברת Valve עדכנה את הסכם השימוש של חנות המשחקים הוירטואלית Steam, והוסיפה סעיף לפיו אסור ללקוחות החנות להשתתף בתביעות ייצוגיות נגדה. לטענת Valve הסעיף נועד - תאמינו או לא - לשרת דווקא את הלקוחות.

בתהליך של תביעה יצוגית, מתאגדת קבוצה של צרכנים ותובעת בצורה קבוצתית חברה שלטענתם עשתה להם עוול. במקרים בהם החברה נמצאת אשמה, בדרך כלל כל צרכן מקבל פיצוי נמוך יחסית, אך בשביל החברה מדובר בהוצאה גדולה מאוד, שכן היא נאלצת לפצות את כל הלקוחות שהתאגדו. כך למשל, אם יתאגדו מיליון אנשים נגד חברה מסויימת, וזו תצטרך לפצות כל אחד בעשרה דולרים - היא תצטרך להוציא עשרה מיליון דולרים, וזה לפני הוצאות משפט.

בחודשים האחרונים, חברות משחקים רבות מוסיפות סעיפים דומים בהסכמי השימוש שלהן, כדי להמנע מסיבוכים משפטיים בעתיד. יש לציין ש-Valve היא הראשונה שהוסיפה את הסעיף בצורה גלויה, ואף שחררה הודעה לעיתונות בנושא. בדרך כלל, החברות מוסיפות את הסעיפים הנ"ל בהסתר, ומקוות שהלקוחות שלהם לא ממש יסתכלו על מה הם מאשרים.

"ברור לנו שיש סיטואציות בהן תביעות יצוגיות יכולות להואיל מאוד ללקוחות", נמסר מ-Valve: "עם זאת, בחלק גדול יותר של המקרים התביעות הייצוגיות לא מספקות שום יתרון למשתמשים, גורמות לעיכובים ולעלויות גבוהות, ו'מעוצבות' כך שיועילו אך ורק לעורכי הדין שמטפלים בתביעות. תביעות ייצוגיות כמו אלה לא מואילות לא לנו ולא לקהילה שלנו".

 

ב-Valve פתחו "אפיק חלופי" ללקוחות מאוכזבים, ומפצירים בהם לנסות לפתור את המחלוקות שלהם עם החברה דרך שירות הלקוחות ה"רגיל", ולא למהר לפנות לתביעות ייצוגיות. מי שבכל זאת לא מוצא מענה בשירות הלקוחות, עדיין רשאי לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות. 

צריך לציין לטובה את Valve על הפתיחות והשקיפות - אבל מצד שני אסור ליפול למצג השווא שלה לפיה הגבלה של הזכויות המשפטיות של הלקוחות שלה היא "לטובת הלקוחות". בכל זאת, מדובר בשלילת זכויות, עניין די שלילי לא משנה איך מסתכלים עליו.

עוד יש לציין את החוקיות המעורערעת של סעיפים כגון אלה. במקרים של תביעות ייצוגיות, לא ממש בטוח שהשופטים יתרשמו מהסעיף הזה, ויכול להיות שהוא יפסל על הסף על היותו לא חוקי. כך או אחרת - אם אתם רוצים להמשיך ולהשתמש בחשבון ה-Steam שלכם, כדאי שתשכחו מהאפשרות לתבוע את החברה בזמן הקרוב.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:57 06.08.2012 | אור אור (אורח)

    פחדתי שדבר כזה יקרה כשאישרתי את הדבר הזה בסטים אתמול. נו טוב, לפחות עכשיו אני יודע מה אישרתי.

  2. 2

    15:01 06.08.2012 | דניאל דניאל (אורח)

    לי זה לא מפריע אני כבר בsteam מלא זמן ויש לי מלא משחקים של valve ואפילו אני מרוצה מהמשחקים שלהם ואני לא צריך לתבוע אותם

  3. 3

    00:19 09.08.2012 | אוריה אוריה (אורח)

    *מועילות

  4. 4

       | פורסם ע"י