הרשמה

דינוזאור מנצח לא מחליפים: Ark 2 נדחה לשנת 2028

ואיך ישראל קשורה לעניין?
ad banner

משחק ההמשך Ark 2 יושק לא פחות משמונה שנים אחרי ההכרזה, האם הוא ינצח את The Elder Scrolls VI?

הסטודיו שעומד מאחורי סדרת Ark, הלא הוא Wildcard, מעריך ש-Ark 2  לא צפוי להגיע למסכים שלנו לפני 2028. כדי להבין את גודל הפער, צריך להיזכר שהמשחק נחשף לראשונה בטקס ה-TGA של 2020 עם טריילר סינמטי מפוצץ והבטחה לשחרור ב-2022. מאז, הפרויקט ראה שרשרת דחיות, מ-2022 ל-2023, משם לסוף 2024, כשההסברים הרשמיים של הסטודיו נסובו תמיד סביב אתגרים טכניים. החברה טענה שוב ושוב כי המעבר למנוע הגרפי החדשני Unreal Engine 5 והרצון לספק חוויה ויזואלית חסרת תקדים דורשים זמן נוסף, וכי הם מעדיפים בריאות עובדים ואיכות על פני שחרור מוקדם. כעת, החברה טוענת שהיא מעוניינת לתת לשחקנים ליהנות מ-Ark: Survival Ascended ולכן תדחה את ההשקה. לפי ההודעה הרשמית שלהם, מדובר בהפקת לקחים מ-Evolved שלטענתם הפסקת ייצור התוכן הרגיזה את השחקנים.

אבל אם מניחים לרגע את ההודעות לעיתונות בצד ומסתכלים על התמונה הגדולה, עולה תחושה חזקה שמדובר באסטרטגיה עסקית מחושבת היטב. נראה שב-Wildcard למדו שיעור חשוב מהענקיות של התעשייה, ובפרט מרוקסטאר - אין שום הגיון בלהרוג "פרה חולבת" כל עוד היא ממשיכה להניב זהב. המפתחים הבינו ששחרור של משחק המשך מוקדם מדי עלול לפצל את הקהילה ולפגוע בהכנסות של הלהיט הנוכחי שלהם, Ark: Survival Ascended. במקום למהר, הם בחרו לתת לקהילה להמשיך ולשחק בכותר הנוכחי, ומי שמאפשרת לאסטרטגיה הזו לעבוד בצורה כל כך חלקה היא דווקא טכנולוגיה ישראלית ששינתה את כללי המשחק.

כאן נכנסת לתמונה חברת Overwolf הישראלית, שאחראית על המהפכה הכלכלית של המותג. שיתוף הפעולה בין הסטודיו לבין CurseForge, הפלטפורמה של Overwolf, יצרה מצב תקדימי: לראשונה, מודים ותוכן גולשים (UGC) זמינים בצורה מסודרת וחוצת-פלטפורמות, כולל לקונסולות ה-Xbox וה-PlayStation. המהלך הזה הפך את יצירת התוכן מתחביב למודל עסקי רווחי לכל הצדדים. שחקנים רוכשים מודים איכותיים, יוצרים מקבלים תגמול, והסטודיו גוזר קופון מכל טרנזקציה. מודל ה-UGC הוא אתגר קשה לפיצוח, אבל הוא אחד שהחברה הצליחה בו ובאמת שאין שום סיבה לסגור את המשחק בטרם עת.

ad banner

המשמעות היא ש-Ark: Survival Ascended הפך לפלטפורמה שמזינה את עצמה בתוכן אינסופי, ללא צורך בהתערבות מסיבית מצד המפתחים. כל עוד המכונה המשומנת הזו, בחסות הטכנולוגיה מתל-אביב, ממשיכה לייצר הכנסות גבוהות ולשמור על הקהילה פעילה, ל-Wildcard אין שום דחיפות עסקית להשיק את Ark 2. הם יכולים להרשות לעצמם לדחות את וין דיזל ל-2029, פשוט כי במונחים עסקיים, אין להם שום סיבה להחליף את הדינוזאור המנצח שעליו הם רוכבים כרגע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

ad banner
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י