הרשמה

מהקופסה: שיווק ודעה קדומה

 מאת: גדעון ברוט

סעיף שמונה, ההמשך

Section 8, משחק הפעולה מרובה המשתתפים של Timegate Studios, יצא בספטמבר 2009 ל-360 ולמחשב והתבסס על קונספט חדשני במסגרתו כל מצבי המשחק הפופולאריים ממוזגים לתוך מצב משחק בודד שכולל מספר משימות לביצוע בו זמנית.המשחק זכה להצלחה צנועה במכירות ונחשב בינוני בעיניי מבקרי המשחקים.

לפני מספר חודשים הוכרז המשכו של המשחק, Section 8:Prejudice, אשר הפעם מגיע בתור כותר להורדה בלבד במחיר ההרבה יותר סביר של 15 דולר, תחילה ל-XBLA ויותר מאוחר גם ל-PC ול-PS3. כעת מקבל הכותר תאריך יציאה ל-XBLA, שנקבע על ה-20 באפריל (4 במאי לגרסת המחשב וגרסת ה-PS3 "בקיץ").

ההמשך תומך בקרבות אונליין דומים של עד 32 שחקנים, פלוס מצב קואופרטיבי בשם Swarm לעד 4 שחקנים. כמו כן הוא מגיע עם קמפיין באורך של 5 שעות לשחקן יחיד ותמיכה מלאה בבוטים.

איך משווקים את הקינקט?

כנס השיווק MI6,  אשר נערך בשבוע האחרון בסן פרנסיסקו, כלל הרצאה מיוחדת של המעצב הראשי של הקינקט, קודו טסונודה, על אסטרטגיות השיווק של הטכנולוגיה ובעיקר על שיתוף הפעולה שבין המשווקים של המוצר למעצביו.

טסונודה טען שלהבדיל מפרויקטים אחרים, בהם אנשי השיווק מקשים על המעצבים לפעמים, בפרויקט הקינקט הם שיחקו חלק חשוב וחיובי בעיצוב המוצר. הוא סיפר כי תוך כדי תהליך עיצובו של הקינקט, שנועד לפתוח את שוק הגיימינג לקהל הרחב, רעיונות רבים נפסלו לאחר שאנשי השיווק הראו שהם לא יכבשו את לב הציבור. מחקר מעמיק שעשו אנשי השיווק של מייקרוסופט, לטענתו, הוא זה שכיוון את מעצבי הקינקט למוצר סופי.

גם אחרי שהאבטיפוס של הקינקט כבר היה מוכן, אנשי השיווק המשיכו בעבודת מחקר אינטנסיבית,ויותר מזה - גם בשיווק פנימי במסדרונות החברה. טסונודה הדגיש את החשיבות שבסרטונים שהכינה מחלקת השיווק, אשר בלעדיהם רוב הסיכויים שהקינקט לא הייתה עוברת כלל לייצור המוני.

מהרצאתו של קודו אפשר לראות בבירור איך מרכז תעשיית הגיימינג עבר למודל של תעשיות הבידור האחרות, לפיו מכינים מוצרים על פי הזמנה של הקהל ופחות על פי חזונם של מעצבים. 

פינת הלייב השבועית

שבוע שעבר בלייב, שוטף הכלים והרחבה למטריושקות.

The Dishwasher: Vampire Smile

משחק Beat-'em-up דו מימדי הומוריסטי אשר מהווה המשך למשחק המצליח יחסית The Dishwasher: Dead Samurai, שנוצר גם הוא על ידי אותו מפתח עצמאי בודד. כולל שני קמפיינים נפרדים, עם 13 שלבים כל אחד, עם בחירה בין שתי דמויות: שוטף הכלים או אחותו יוקי.כמו כן,המשחק כולל גם מצב משחק שיתופי מקומית או דרך רשת הלייב. ממוצע הביקורות של המשחק עומד על 80,כאשר הטענה העיקרית נגדו היא שהמשחקיות בו עלולה להפוך מונוטונית.

מחיר: 10 דולרים.

Stacking: The Lost Hobo King

חבילת הרחבה למשחק ההרפתקה של טים שייפר וצוותו,Double Fine, אשר יצא לפני כחודש לרשת הלייב וזכה להצלחה. חבילת ההרחבה ממשיכה ועוקבת אחר צ'ארלי בלקמור,בובת מטריושקה קטנה אשר במשחק המקורי הצילה את משפחתה מעבדות לתעשיין חסר לב, וכעת יוצאת לחקור את עולם הנוודים. הצטרפו לניסיונותיהם של צ'ארלי וחברו לוי להבטיח את כתר המלוכה של ממלכת הנוודים לרופוס, דודו של לוי.ממוצע הביקורות של ההרחבה הוא 68,כאשר מבקרים טוענים כי אורכה הקצר לא מצדיק אפילו את מחירה הנמוך, וכי היא הייתה צריכה להיכלל במשחק מלכתחילה.

מחיר: 5 דולרים.


 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    04:32 13.04.2011 | עעור עעור (אורח)

    חרטא, עלק מטריושקה, כולנו יודעים איך קוראים לזה כאן בישראל - בבושקה.

  2. 2

       | פורסם ע"י