הרשמה

הצבע והקלק: שעת סיפור

מאת: איתי ברנר

Enter The Story

משחקי הרפתקאות שמתבססים על יצירות ספרותיות ידועות הם לא בדיוק דבר חדש, החל משרלוק הולמס ועד ארתור דנט (מדריך הטרמפיסט לגלקסיה), יצירות רבות שהפכו לקלאסיקה זכו גם לגרסה אינטראקטיבית בשלב מסוים של חייהן.

לעומת זאת, משחק הרפתקאות שמשלב בין חמש יצירות ספרות, וקלאסיות ולא מודרניות, הוא משהו שלא רואים כל יום. Enter the Story מחולק לחמישה פרקים, כל אחד מהם מבוסס על יצירה אחרת: "עלובי החיים" של ויקטור הוגו, "הקומדיה האלוהית" של דנטה, "בין שתי ערים" של דיקנס ו - "הרוזן ממונטה קריסטו" של אלכסנדר דומא. היצירה האחרונה מעט פחות ידועה בקרב הציבור הרחב, והיא חיבור של המשורר היווני הקדום הסיודוס הידוע בשם Hesiod's Theogony (רק חלקים ממנו תורגמו לעברית).

כל פרק הוא עצמאי, אך ישנה עלילת גג המקשרת בין כולם. בתחילת הפרק הראשון תתוודעו לילד בשם פרי שמת בעולם הפיזי, אך כרוח מסוגל עדיין להשפיע על דעתם של אנשים ולשתול בהם רעיונות. מסתבר שפרי לא מת סתם, אלא נועד להיות זה אשר ימנע מנפוליאון להשתלט על העולם. כיוצא מכך, גם המשחקיות היא לא בדיוק קלאסית: עם הכפתור הימני של העכבר אתם קוראים מחשבות של אנשים ועם הכפתור השמאלי אתם גורמים להם לחשוב על משהו מסוים באמצעות גרירת העכבר אליו ושחרור הכפתור.

המשחק מאופיין בהרבה קטעי קישור המתבססים על הטקסטים המקוריים בגרסה מופשטת יותר. הסגנון הגרפי הוא מינימליסטי בגווני שחור לבן ונותן מראה מאוד ייחודי ויוצא דופן , גם אם הרזולוציה נמוכה.

הפרק הראשון (עלובי החיים), שלמעשה יצא כבר בקיץ 2010, מוצע להורדה בחינם. הפרק האחרון (הרוזן ממונטה קריסטו)עדיין נמצא בפיתוח, וכל חמשת הפרקים ביחד עולים 15$. יוצר הסדרה מונה בערך עוד 15 סיפורים וספרים שהוא היה רוצה לעבוד עליהם בעתיד, ביניהם מלחמה ושלום ואי המטמון.

זה לא הסיפור שלך

ברשותכם, לא נתעכב כרגע בניסיונות לתרגם את "don't take it personally, babe, it just ain't your story", אבל מדובר במשחק מעניין במיוחד המנסה לבחון כיצד ייראו הרשתות החברתיות ב2027 וכיצד הן ישפיעו על עולמם של מתבגרים מבחינת נושאים כמו זהות מינית, פרטיות ו"החיים בעולם הדיגיטלי". המשחק אגב, חינמי לחלוטין ואפשר להוריד אותו עכשיו, גם בגרסאות לינוקס ומק.

גם במקרה הזה המשחקיות יוצאת דופן: התקשורת עם עולם המשחק נעשית בעיקר דרך הודעות פרטיות ודיאלוגים טקסטואליים. אין כאן חידות קלאסיות של גרירת חפצים או הזזת מתגים, אבל לעיתים אפשר לבחור בין מספר אפשרויות שונות על מנת לקדם את העלילה.

מי שלא רגיל לקרוא כל כך הרבה טקסט עלול להתעייף במהירות. אפשר להתנחם באיורים מרהיבי העין בסגנון אנימה המלווים את המשחק לכל אורכו ונותנים לו מראה הרבה יותר מושך.

באתר הפרטי של יוצרת המשחק, הנוהגת לכתוב סיפורים קצרים בזמנה הפנוי, אפשר למצוא גם את Digital : A Love Story, משחק דומה שעושה פניה של 180 מעלות ועוסק בעבר של עולם המחשוב, כאשר הוירוסים הראשונים פשטו ברשתות התקשורת וגרמו לעיתים לכאוס שהיה קשה מאוד להתגונן מפניו. בהתאם לכך, A Love Story נראה כולו כמו שולחן העבודה הקלאסי של מחשבי האמיגה והמראה שלו פשטני ביותר, למרות שהסיפור שלו מעניין לא פחות.

פארק היורה – רגע, זה מחשב?

אחרי אינסוף טיזרים שניסו להסתיר כמה שיותר ולגלות כמה שפחות, GameSpot הצליחו לקבל גישה קצת יותר לעומק להרפתקה החדשה של Telltale, וחשפו קטעי משחקיות באורך של עשר דקות עם פרטים חדשים מפיו של המעצב הראשי ג'ו פיני.

המשחק עצמו, מסתבר, יתרחש בקו עלילה צמוד לזה של הסרט המקורי ויעסוק בג'רי, אחת מדמויות המשנה, שתהפוך במשחק לאחת מהדמיות הראשית. ג'רי נתקע בפארק עם בתו ג'סי כאשר הדינוזאורים השתחררו. השחקן יעבור בין שניהם לסירוגין ובין מספר דמויות נוספות שנתקעו בפארק. פיני חוזר ומדגיש שבמשחק יהיו אזורים חדשים לחלוטין שלא נראו באף אחד מן הסרטים.

החדשה המרעישה באמת היא שגם בגרסת המחשב המשחק יותאם במיוחד לשליטה באמצעות גיימפד! כן, קראתם נכון, הסטיקים משמשים להתבוננות בסביבה והכפתורים האחרים מבצעים פעולות שונות ספציפיות לאותה הסצנה. הגישה הזו אולי חדשנית, אבל רומזת על כך שהמשחק כנראה יטה הרבה יותר לכיוון האקשן: ההוכחה הטובה ביותר לכך היא שבשום קטע בוידיאו אי אפשר לראות בעצם שישנו מלאי משמעותי של חפצים להשתמש בהם. עובדה זו מציבה את המשחק בקטגוריה של סיפור אינטראקטיבי יותר מאשר הרפתקת "הצבע והקלק" מסורתית.


 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:06 20.04.2011 | שניצל שניצל (אורח)

    מה עם הגדת פסח???!!1

  2. 2

    00:27 20.04.2011 | !!! !!! (אורח)

    איפה מטרו 2033 ?

  3. 3

    00:28 20.04.2011 | רכי רכי (אורח)

    בסרטון האחרון אם תעברו ל9:27 יהיה באג של האיש
    שהוא יעוף בפוקס

  4. 4

    15:51 20.04.2011 | ET2k ET2k

    כן, ידוע שיש באגים בסרטון, אבל מצד שני גם ידוע ש - Telltale מפתחים משחקים ממש עד לדד ליין, לא הייתי מודאג דווקא בגלל זה...

    (איתי)

  5. 5

       | פורסם ע"י