הרשמה

הוכרז Civilization V

ההמשך לסדרת האסטרטגיה הכי ותיקה והכי ממכרת בעולם
ad banner
ad banner

פרק חדש ל-Civ לאחר חמש שנים

אחת מסדרות האסטרטגיה המפורסמות של כל הזמנים תחזור בסוף 2010 עם Civilization V, שמפותח בימים אלו ב-Firaxis ויופץ על ידי Take Two.

לאחרונה הבעתי באחת הידיעות את תמיהתי לגבי עיסוקיו העדכניים של סיד מאייר, יוצר הסדרה, שתחילתה לפני עשרים שנה (כל הזקנים שהיו גיימרים אז להוציא אנחה קולקטיבית). אז הנה, ההכרזה על משחק חמישי בסדרה מבהירה שהאיש לא מובטל.

 "כל גרסה חדשה של Civ מציבה אתגרים חדשים ומלהיבים לפני הצוות שלנו", מצוטט מאייר, שאחראי מלבד Civ לעוד הרבה קלאסיקות, על חלקן, למרבה הצער, ידוע מעט מאוד לשחקן הממוצע של ימינו. "למזלנו, רעיונות לגבי איך להפוך את החוויה לחדשה ומהנה יותר אף פעם לא מפסיקים לזרום".

הרעיונות האלה, בראשי התיבות בהם הם מופיעים בהודעה לעיתונות, כוללים מערכת קרב חדשה שתומכת בקרבות בקנה מידה גדול, יותר אפשרויות דיפלומטיות, עולם "אורגני" ו"חי", מנהיגים באנימציה מלאה שמדברים בשפה המתאימה לאומה אותה הם מובילים, מצבי מולטיפלייר שונים וכלי מודינג מפותחים.

ad banner

פיתוח Civ V לא משפיע על התוכניות, שנותרו בעינן, להביא לשוק השנה גם גרסת Facebook המונית של Civ, שנקראת Civilization Network.



- וכבר עלה לרשת אתר משחק ראשוני

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:24 19.02.2010 | Blackmore Blackmore

    יש לי רעיון
    תחזור לדו מימד

  2. 2

    07:27 19.02.2010 | ^^ ^^ (אורח)

    טוב נו יש עוד זמן עד שהמשחק הזה יהרוג לי את הזמן הפנוי

  3. 3

    12:36 19.02.2010 | InterAl InterAl

    OMGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    טוב, נרגעתי. אני מקווה שהפעם סיד יעשה משהו שונה ומעניין באמת עם המשחק. מאז CIV2 הוא נשאר אותו דבר בערך, עם שיפורים אינקרמנטליים בלבד. איפה הנועזות והגאונות של פעם, איפה?

  4. 4

    13:23 19.02.2010 | שוקולד שוקולד (אורח)

    ל-1, שלושה דברים

    1.שתוק!
    2. דו מימד זה לא כל כך טוב, זה חרא גרפיקה, זה באמת היה נחמד בתור ילדים קטנים אבל חלאס, זה ממש ממש מעפן
    3.שתוק!

  5. 5

    13:37 19.02.2010 | ל1 ל1 (אורח)

    רוצה שגם .GTA יחזור לדו מימיד ?

  6. 6

    14:01 19.02.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    וואי 4 אתה כל כך ילד קטן, תלמד לנהל וויכוח.
    חוץ מזה אי אפשר להתייחסלדו מימד בתור חרא גרפיקה, כי זאת לא גרפיקה אחת.
    וגם אין קשר לילדים, פשוט אין, יש הרבה משחקים בדו משיקולי אומנות.

  7. 7

    16:04 19.02.2010 | Xaldin Xaldin

    אפשר לדעת על אילו קלאסיקות את המדבר בדיוק? יהיה נחמד לנסות אותם, במידה ועדיין מוכרים אותן...

  8. 8

    16:12 19.02.2010 | Blackmore Blackmore

    4 תן לי לנחש, אתה חושב שHEROES 4 היה יותר טוב מ3, ושהSIMCITY האחרון היה יותר טוב מקודמו

    בדו מימד אפשר לעשות דברים הרבה יותר מעניינים כשזה אפשרי בכלל לעבוד בדו מימד. משחקים שאמורים להיות ממבט איזומטרי שעברו לתלת מימד סתם בשביל "להתקדם" כולם עשו לדעתי טעות נוראית

  9. 9

    16:19 19.02.2010 | ududy ududy

    Xaldin, חוץ מ-Pirates, Colonization ו-Railroad Tycoon הידועים, הוא היה אחראי לסימולטורים מצויינים בשנות השמונים (הפייבוריט שלי היה M1 Tank Platoon), משחק ריגול בשם Covert Action, משחק אסטרטגיה-תפקידים בשם Sword of the Samurai, וזוג משחקי מלחמה מצויינים שלא מעניינים אף ישראלי כי הנושא שלהם הוא מלחמת האזרחים האמריקאית. אתה יכול לדמיין לעצמך שלא כל המשחקים האלה הזדקנו יפה כמו Civ.

  10. 10

    02:24 20.02.2010 | SantaKelev SantaKelev

    אושר גדול!
    ל-3: אתה צוחק, כן? הוספה של דתות, של תרבות, של גבולות השפעה, שינויים בכל מערכת המסחר, בכל מערכת הדיפלומטיה, הוספה של קואפרטיבים... וזה סתם מה שעלה לי כרגע לראש.בלי להזכיר את הכמות הגדלה כל הזמן של ציביליזציות ויחידות חדשות. אני חושב שזה הפרנצ'ייז היחיד בז'אנר האסטרטגיה, סליחה - במשחקי מחשב בכלל, שכל כותר שלו רק משתפר, ובצורה קיצונית. אכן זמן לחגיגות :)

  11. 11

    09:04 20.02.2010 | ??? ??? (אורח)

    חלומי D:

  12. 12

    09:04 20.02.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    דו מימד??? נזכרתי בריימן!!!

  13. 13

    11:44 20.02.2010 | saymonxster saymonxster (אורח)

    ל-4 ולכל דומיו
    מה קרה לכם אנשים?!
    זה שזה בדו מימד לא אומר שזה צריך להיות חרה גרפיקה
    פעם המשחקים היו בדו מימד כי המחשבים לא היו יכולים להריץ תלת מימד כמו שצריך אבל אם תראו משחקי תלת מימד ראשונים זה הגרפיקה הכי חרה שקיימת לעומת דו מימד לאותה תקופה
    תכלס דו מימד הכי טוב למשחקי אסטרטגיה ואפשר לעשות עם דו מימד גרפיקה שתכפול גרפיקה של משחקי תלת מימד!!!
    ועוד משהו
    משחקי האסטרטגיה הכי טובים הם בדו מימד
    דו מימד לא אומר פלאש זה פשוט אומר שאין לך אפשרות להזיז את המצלמה במרחב...

  14. 14

    13:27 20.02.2010 | יהודה יהודה (אורח)

    אסטרטגיה זה מעפן ופסע תתקדמוווווו

  15. 15

    14:19 20.02.2010 | InterAl InterAl

    SantaKelev - זה לא שיפורים "קיצוניים", זה שיפורים ברמה של חבילת הרחבה מקסימום. ב-SMAC יש הרבה יותר שיפורים משמעותיים ורציניים מבהמשכים של CIV.

  16. 16

    17:57 20.02.2010 | Megalodon Megalodon (אורח)

    דו מימד, תלת מימד, זה נראה מעולה (ולא, לא מגעיל). המשחק נראה פשוט מדהים.

    לגבי הוויכוח על השיפורים, אני עם 15, SMAC היה היחיד שעשה דברים נועזים, Civ1-4 היו פשוט שיפורים של אותו הדבר. אותו סגנון קרב, אותה משחקיות. התרבות ב-Civ4 הייתה לדעתי צעד אחורה מאשר התרבות ב-Civ3 ומה ההבדל הגדול שדתות הוסיפו לכל המשחקיות? לא ממש. בייחוד כשאפשר היה להחליף דת כל תור שני, בערך, בלי יותר מדי השלכות. Civ, למרות היותה סדרת משחקים ממש טובה, היא מוערכת יתר על המידה.

    ולמרות זאת, אני מתלהב שיוצא Civ5.

  17. 17

    20:56 20.02.2010 | InterAl InterAl

    בינתיים רואים רק את הגרפיקה. CIV הוא מעולם לא היה משחק של גרפיקה (ואין ממש משמעות לגרפיקה ב-TBS) אלא של גיימפליי, אז אי אפשר עדיין לומר "מדהים" או לא, בייחוד אחרי ששני המשחקים האחרונים, 3 ו-4, לא עשו עם הגיימפליי שום דבר חדש או מעניין.
    מה שכן, המשבצות על המפה ענקיות בטירוף. מה זה הדבר הזה?

  18. 18

    22:27 20.02.2010 | Megalodon Megalodon (אורח)

    לא ממש קראת את המשך התגובה שלי מלבד המשפט הראשון לפני שהגבת, אה? אני בדעה שלך.

  19. 19

    23:32 20.02.2010 | SantaKelev SantaKelev

    15,16 - או שלא שיחקתם בקודמים, או שלא עליתם אף פעם מעל דרגה של noble- אחרת אני פשוט לא מבין איך מישהו יכול לחשוב ככה.
    civ4 זה לדעתי הכותר שעבר הכי הרבה שינויים יחסית לקודמים:מספר מצומצם של ערים מרכזיות לעומת אינסוף ערים, החובה לבנות סטקס מגוונות של כמה יחידות לעומת "סטק אוף דום" עם סוג אחד,השפעה מכרעת של התרבות על גבולות ההשפעה, הדת שכבר הזכרתי (שאם תחליף כל תור שני יתהפכו עליך כל הבני ברית שלך), החלוקה לסיביקס, ועוד ועוד ועוד...
    בגלל שזה מבוסס תורות ויש עץ טכנולוגיה וערים זה אותו משחק? נו בחייאת.
    וחוצמזה יש גם את ליאונרד נימוי :)

  20. 20

    03:02 21.02.2010 | InterAl InterAl

    אני משחק CIV4 על MONARCH, ושיחקתי בכל המשחקים מאז CIV2, אז אני חושב שיש לי מושג. מספר מצומצם של ערים מרכזיות? אולי אם אתה משחק על רמות הקושי הראשונות. ברמות הגבוהות אין לך סיכוי לשרוד עם פחות מ-10 ערים עוד לפני ה-MEDIEVAL ERA. בנייה של סטאקס עם יחידות מגוונות? את זה בכלל SMAC המציא, לא CIV. סיביקס? עוד המצאה של SMAC. אפילו קטעי הקריינות של הטכנולוגיות היו ב-SMAC קודם. תרבות ודת? שום דבר מהותי כאן. "עוד ועוד ועוד"? יש כמה "ועודים" אולי, אבל שום דבר שמעבר לסדר גודל של חבילת הרחבה ממוצעת. בקיצור, עושה רושם שדווקא אתה הוא זה שלא ממש מתמצא בצורה רחבה בסדרה הזאת. שיפורים משמעותיים מאוד אף פעם לא היו בה, ואלה שאתה חושב שכן בכלל לא הומצאו בסדרה הזאת.

  21. 21

    07:23 21.02.2010 | SantaKelev SantaKelev

    טוב, אם כבר משווים גדלים, אז אני משחק על emperor, ושיחקתי בכל הסיבים :)
    עשר ערים זה עדיין מספר מצומצם במדיבל, יחסית לבניה המטורפת בקודמים. עם עשר ערים ב-3 אתה פחות או יותר משהו בסדר גודל של מיקרונזיה...ולמה כל הזמן החזרה הזאתי ל-SMAC? כל הטיעון שלך לא כל כך הגיוני- "אין שום שינויים, וכל השינויים שיש הם מ-SMAC". כאילו, זה בכלל לא אותו משחק? וגם יש משהו כמו עשור ביניהם? זה כמו להגיד שאת מערכת התחבורה בכלל המציאו ב- railroad tycoon.ועדיין לדעתי התרבות והדת הם חלק מרכזי מאוד בתחומי ההשפעה של הסיב שלך והדיפלומטיה. אי אפשר להתעלם מזה במשחק, אחרת תמיד תפסיד.
    קיצר, שוב, לדעתי עדיין זו הסדרה היחידה שמשתפרת עם כל כותר, אבל אנחנו הרי לא נשכנע אחד את השני... העיקר שיש עוד אחד, כבר ממש נבהלתי מהסיפור הזה בפייסבוק D:

  22. 22

    17:27 21.02.2010 | InterAl InterAl

    SMAC בכלל לא אותו משחק? אתה באמת לא יודע על מה אתה מדבר, ואני מתערב שבכלל לא שיחקת בו. אחת הטענות המרכזיות נגדו הוא שהוא יותר מדי דומה לסיב2, ורבים גם כינו אותו "CIV IN SPACE".
    גם זה ש-CIV משתפרת קצת בכל כותר זה לא מספיק (חוץ מזה שלדעתי 3 היה די נפילה לעומת 2). אני מצפה ממשחקי המשך לעשות שיפורים מהותיים במשחקיות. מה ש-CIV עושה בין משחק למשחק זה בסה"כ לשנות בקטנה את הטקטיקה ולתת לך קצת יותר אופציות (דת, תרבות וכו'. שום דבר דרסטי). אלה שינויים ברמה של חבילת הרחבה לכל היותר, ולא ברמה של משחקי המשך רציניים (תסתכל למשל על ההבדל בין GALCIV1 ל-GALCIV2).

  23. 23

    19:19 21.02.2010 | swym swym

    לשני המשחקים האחרונים בסדרה כבר לא באמת אחראי סיד מאייר אלא סורן ג'ונסון. סיד מאייר הוא כבר יותר כמו שם של מותג מאשר מישהו שמוביל את הפיתוח של המשחק, סטייל מאדן... :)

    המשחק הרביעי היה שיפור משמעותי לדעתי לעומת הקודמים: הAI, המולטיפלייר שעובד סוף סוף כמו שצריך, הממשק שסוף סוף עובד כמו שצריך, ושינויים לגיימפליי שכוללים קונספטים כמו תחזוקה של העיר (במקום שחיתות), מעבר לבחירות הרבה יותר דינאמיות בשיטת השלטון/כלכלה וכדומה הפכו לדעתי את המשחק למוצלח הרבה יותר. הReligion (ובתוספת הCorporations) לעומת זאת סתם הרגישו לי כמו שכבה נוספת של סיבוכיות שלא באמת מוסיפה לי עניין במשחק.

    פחדתי שהם הולכים להוציא עכשיו רק משחק פייסבוק חדש, אבל מסתבר שהתבדתי.

  24. 24

    20:08 21.02.2010 | InterAl InterAl

    ה-AI עדיין מעפן ומרמה כבר ברמת PRINCE. כש-4 השתחרר, הממשק שלו גם היה גרוע והיו חסרים בו הרבה פיצ'רים שהיו ב-CIV3, שסודרו פחות או יותר רק בפאטצ'ים ובהרחבות שבאו הרבה אחר כך. בחירות בשיטת השלטון? כמו שכבר אמרתי, כל ה-CIVICS היו ב-SMAC בערך 6 שנים לפני ש-CIV4 בכלל יצא. המולטיפלייר אמנם תוספת נחמדה על הנייר, אבל בתכלס שחקני האונליין של CIV הם מיעוט זניח. הרבה מכניקות מהסינגל פשוט לא עובדות במולטי (דת, דיפלומטיה, תרבות) והאסטרטגיה הכלכלית מוגבלת אך ורק ל-SPECIALISTS ECONOMY (בלתי אפשרי לשחק עם COTTAGE ECONOMY כששחקן אנושי פשוט עושה לך PILLAGING בלי הפסקה). המולטי הוא משחק הרבה יותר רדוד, איטי ולא זורם.
    אני עדיין אוהב את CIV ואני חושב שהוא ה-4X הכי טוב אי פעם יחד עם SMAC, אבל חוסר השאפתנות והמקוריות של FIRAXIS די מרגיזים אותי.

  25. 25

    23:03 21.02.2010 | SmoReS+ SmoReS+

    למה דווקא מייפל סטורי זה דו מימד וזה אחלה משחק

  26. 26

    07:43 22.02.2010 | ronm100 ronm100

    אני שיחקתי ב3 וב 4 ו4 הרבה הרבה יותר כיף
    אני מחכה בקוצר רוח לV

  27. 27

    22:43 22.02.2010 | אנונימי אנונימי (אורח)

    ל- 25: מייפל סטורי?...!

  28. 28

       | פורסם ע"י