הרשמה

מי רוצה לשחק את הטרור?

האם סצנת הטרור ב-Modern Warfare 2 היא רק "עוד סצנה אלימה" או שיש בה משהו גרוע יותר?
ad banner
ad banner

מי רוצה לשחק את הטרור?

אם הכל ילך כשורה, ונראה שהכל הולך כשורה, Call of Duty: Modern Warfare 2 יושק לקול נק"ל ורימונים בתאריך השנים עשר בנובמבר 2009. למרות תג מחיר גבוה ומספר כעסים שהמשחק עורר בקרב שחקני פי.סי הרדקור, אני משוכנע שהכותר יספק אקשן הוליוודי במיטבו, לא חדשני או עמוק אבל עשוי היטב ומספק. המכירות, מן הסתם, יגיעו למיליונים תוך זמן קצר.

אני לא עומד לרכוש את MW2, לא בעתיד הנראה לעין. קודם כל, הוא יקר מדי לטעמי. שנית, אני מתמקד בסינגל פלייר, ורוב ערכו של המשחק הנ"ל לטווח ארוך נמצא במולטיפלייר. חוץ מזה, עד כמה שקלטתי את בובי קוטיק, מנכ"ל Activision, הבן אדם חזיר שמעניין אותו רק דבר אחד, והוא עושה עבודה טובה בלברוא חברה שהיא בצלמו ובדמותו. אין לי שום חשק להרים ל-Activision תרומות מכספי המועט בימים אלה.

 בלי קשר לכל זה, כנראה שיגיע יום, בעוד שנה-שנתיים, שבו בכל זאת תעלה בפני האופציה לשחק את Modern Warfare 2. השאלה מבחינתי אז תהיה - עד כמה באמת גרוע כל עניין סצנת הטרור שנחשף בשבוע שעבר? כזכור, וידאו דלף ואחריו הגיע אישור רשמי - בסצנה אינטראקטיבית מוקדמת הכלולה במשחק נגלם סוכן שמושתל בקבוצת טרור ומשתתף במסגרתה בטבח המוני של אזרחים בשדה תעופה.

 בדיון שהתפתח בתגובות לידיעה הרלבנטית, רוב המשתתפים הגיבו בזלזול לרעיון שיש פה משהו מיוחד או ראוי לביקורת. והאמת? עד שאני אחווה אותו בעצמי, או לפחות אקרא תיאור מדוייק שלו, גם אני עדיין לא בטוח עד כמה הקטע הזה בעייתי. על פניו, עם זאת, הוא בהחלט נשמע בעייתי. למה? מה יכול להיות שם שיפריע לצרכן של סרטי ומשחקי פעולה זה עשרות שנים?

ad banner

חלק מהמגיבים לאותה ידיעה ניסו לעשות לביקורת אפשרית על המשחק והסצנה טריוויאליזציה מראש, וזאת על ידי שימוש בטיעוני איש-קש: ראשית הם בחרו את טיעוני הביקורת השטחיים והאידיוטיים ביותר, כאילו אלה מייצגים את העמדה של יובל או של מבקר אפשרי אחר של MW2, ואז הפליאו בהם את מכותיהם, כאילו זאת חוכמה. ככה קיבלנו פניני סנגוריה מופלאים כמו "איזה שטויות, זה רק משחק", "רק פסיכופטים לא יודעים להבדיל בין משחק למציאות", "בקולנוע יש סצנות כאלה כל הזמן" ו-"משחקי GTA יותר אלימים". תודה על הגילויים המסעירים הללו. אז מה בכל זאת מפריע לי בכל העסק?

האם זאת האלימות? טוב, כנראה שלא. אני בכל זאת לא מגביל את עצמי לגרסאות רכות של סודוקו, אז כנראה שלראות אנשים וירטואליים נטבחים בירי מקלעים זה משהו שלא מטריד את מנוחתי.

האם זה הריאליזם הגרפי? לראות כמה אנשים מחוסלים בירי במנוע הגרפי של Call of Duty זה כמו סרט מצוייר ביחס למה שקורה בסרט הזומבים הממוצע. בתור חובב סרטי אימה אני נוטה לצד אלה שמסתמכים על תסריט טוב ודקויות בימוי חכם ליצירת האווירה, ולא לאלה שמירב התחכום בהם הוא אפקטים של מעיים נשפכים, אבל עדיין לא יצא לי שפסלתי סרט על סמך האלימות בלבד. אז התשובה גם כאן היא לא.

ad banner

האם זה הטון הרציני? האם אלימות במשחקים לגיטימית רק כאשר היא מבוצעת בהקשר קומי, אירוני או סאטירי? אני לא מאלה שתומכים בעמדה לפיה משחקים מוגבלים למשבצת הבידור הקליל בלבד, ולכן לא מכובד ולא הגון מצידם לעסוק באלימות בקונטקסט רציני. להיפך, אני בעד שמשחקים יהפכו למדיום לא פחות ראוי מקולנוע לבחינה של רעיונות, מצבים ודמויות, להבעה של תפיסות אסתטיות, גישות חתרניות וכו'. התשובה, לכן, היא שוב שלילית.

האם זו הרלבנטיות האקטואלית? אולי מה שמפריע זה עד כמה כל עניין הטרור אקטואלי ומדמם. ישנם בוודאי אנשים, נפגעי טרור באופן ישיר או עקיף, שבעבורם חשיפה לסצנה המתוארת תהיה כואבת ו\או פוגענית. המצב, עם זאת, הוא כזה שגם צפיה בטלוויזיה, התעדכנות בחדשות, קריאת ספרים והליכה לקולנוע הן פעילויות שחושפות בני אדם לאותם סוגי פגיעות. רק אם מתייחסים למשחקים כמדיום נמוך ניתן לעשות את ההפרדה, ולטעון ש"זה בזוי שאדם ישאב בידור מאירועים כואבים בעולם".

אם משחקים הם גם אמצעי ביטוי, מדיום לספר בו סיפור, יריעה אמנותית וכו', הרי שעומדת להם אותה זכות - ואולי חובה -  שעומדת לספרים, קומיקס, קולנוע, לגעת ולהשתמש בדברים הכואבים. אם משחק עושה שימוש לא ראוי בחומרים כאלה, צריך לשפוט אותו בפני עצמו, ולא כנציג שחושף את עליבות המדיום בכללו. המסקנה אם כך צריכה להיות שאי אפשר לשפוט את הסצנה המדוברת לפני שמקבלים לידיים את היצירה השלמה של Infinity Ward ורואים איך היא בנויה בדיוק ואיך היא נראית על רקע העלילה הכוללת.

אבל... משהו עדיין מפריע. נמשיך לשאול רטורית עוד קצת כדי לגלות מה הוא.

האם זה בגלל נקודת המבט מגוף ראשון? האם המשמעות של האלימות משתנה כאשר היא נחווית מגוף ראשון? יש כאן משהו. אחרי הכל, לא רק שבמשחקי פעולה מגוף ראשון אנחנו מאוד קרובים להתרחשות האלימה, אלא שאנחנו ממש ממוקמים בראשו של מחולל האלימות. האם אנחנו מזדהים יותר עם האקט האלים כאשר אנחנו מביטים בעולם דרך עיניו של הצד האלים? זה דיון בפני עצמו שאני לא איכנס אליו. מספיק לי לומר את הדבר הבא: מיקום המצלמה בנקודת מבטו של ה"רוע" היא כלי חשוב של הקולנוען שלא ניתן לצנזר אותו. לכן אני תומך במאה אחוזים בכך שאותה יכולת תהיה גם למעצב המשחקים.

אז האם זה, סוף כל סוף, בגלל האינטראקטיביות? כאן אנחנו מתקרבים לדעתי לבעיה האמיתית. העניין הוא שכל מיני מבקרים של תעשיית המשחקים מתבלבלים בין אינטראקטיביות טכנית לאינטראקטיביות מהותית. העובדה שאני מכוון ולוחץ על כפתור העכבר כדי להרוג אויב במשחק לא הופכת אותו להרסני יותר לנפש האנושית מאשר פשוט לחוות את ההתרחשויות באופן פאסיבי. זו דעתי, והיא בלתי מוכחת בעליל. מצד שני, גם הטענה הנגדית לא הצליחה למצוא לעצמה עד היום תימוכין בשום מחקר רציני.

זאת האינטראקטיביות הטכנית, והיא לא הופכת משחקים למסוכנים יותר מסרטים, שוב, לדעתי הפרטית. מה שיש למשחקים וכן משפיע על הנפש בדרכים שלסרט אין את אותה גישה אליהם הוא האינטראקטיביות המהותית. מהי האינטראקטיביות המהותית? זו הבחירה המוסרית.

הסיבה שסצנת הטרור של MW2 נשמעת לי פגומה, לא ראויה, היא הכפיה המוסרית שלה.

הרבה משחקים מכריחים אותך להרוג כדי לנצח (אני מדבר עכשיו על משחקים "רציניים", שבהם המוות הוא עניין ריאליסטי). אבל מעט מאוד משחקים מכריחים אותך להרוג אנשים חפים מפשע כדי לנצח. הרבה משחקים מאפשרים לך להרוג אנשים חפים מפשע, אבל הבחירה בידך. כאשר עלילת משחק בכל זאת מכריחה אותך להרוג חפים מפשע, לרוב יש לה סיבה מאוד מאוד, אבל מאוד, טובה, כזו שקשה להתנגד לה.

 MW2 לא נותן לך אפשרות בחירה, ולא נותן לך סיבה טובה.

אומרים שנוכל לבחור - האם לרסס בעצמנו את האזרחים בטרמינל או רק לעמוד בצד ולהביט בטבח. יופי של בחירה. למעשה, המפתחים יכלו לאפשר לנו, בלי המון השקעה, לעשות דברים אחרים: לנסות לעצור את הטרוריסטים ישירות. לנסות לחמוק הצידה ולרוץ להזהיר את מאבטחי השדה. לפתוח באש מוקדם מדי, באזור עם מעט אנשים, ולהרוס את התוכנית. למה הם לא עשו את זה?

כי יש להם סיבה. הסיבה שאתה לא עוצר את הפיגוע היא בגלל שאתה לא אמור להרוס את הזהות הבדויה שלך כטרוריסט. זו אמורה להיות "הסיבה הטובה" שגורמת לך לעמוד בצד בשקט בעוד עשרות בני אדם תמימים נרצחים. ומה שהמפתחים של Infinity Ward עושים, בזה שהם מונעים ממך בחירה, בזה שהם מציגים את עניין המשימה החשאית כמצדיק שיתוף פעולה פאסיבי עם פיגוע טרור, זה נורמליזציה של מוסריות מעוותת.

אתם חושבים שאני מגזים? טוב, המשחק הזה לא ישנה את ערכי המוסר של התרבות המערבית, גם לא אם הוא ימשיך עד Call of Duty 10. אבל הוא כן עלול להיות פגום מוסרית בעצמו. עוד פסקה אחת כדי לנסות להבהיר את העניין:

אם אני רואה סרט על סוכנים חשאיים, ואני רואה אותם עושים משהו דומה, ז"א חושבים שהשלמת המשימה שלהם שווה חיים של כמה עשרות אנשים אקראיים, אני יכול להיגעל מהם. אני יכול לכעוס עליהם. אפילו אם הסרט מסופר מנקודת מבטו האינטימית של אחד הסוכנים, עדיין נשמרת לי הזכות להתנכר אליו, לקחת מרחק, לכעוס על המספר, לתעב אותו אם אני מרגיש כך. איך אני אמור לעשות את זה ב-Modern Warfare 2? כאן אין לי אפשרות להתנכר לדמות, אני הדמות. האפשרות היחידה להתנכרות היא לכבות את המשחק. אם אני ממשיך לשחק, אני שת"פ.

בשורה התחתונה, MW2 אומר לך (בתנאי שעלילת המשחק לא תצליח בסופו של דבר לתת הסבר מאוד מאוד משכנע לכל המצב הזה): אם אתה רוצה לשחק אתה חייב להסכים, לפחות הסכמה שבשתיקה, להנחה שלפעמים סוכנויות ביון צריכות לשתף פעולה עם טרוריסטים בפיגועים רצחניים. ולהנחה כזאת אני לא מוכן להסכים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:17 31.10.2009 | אני אני (אורח)

    חמוצים

  2. 2

    08:18 31.10.2009 | tomer1114 tomer1114 (אורח)

    ראשון!!! ון למה לא אני מעדיף לשחק את הטרורו יש יותר בחירות אבל אים מישחק רוצה להיות טוב באמת שיעשה מישחק גם וגם גם לשחק את הטרור וגם את האיש הטוב או השוטרים

  3. 3

    08:31 31.10.2009 | tcds60 tcds60

    זה באמת קצת מוזר כי רוב המשחקים לא גורמים לך לרצוח אפילו שזה ויטראולי זה מרגיש רע

  4. 4

    08:34 31.10.2009 | כל אחד שהוא לא יובל בירב כל אחד שהוא לא יובל בירב (אורח)

    לדעתי זאת רק סצנה אחת ואז ננסה להרוג ת'איש

  5. 5

    08:36 31.10.2009 | playil playil

    אתם באמת מגזימים.
    די,אינפיניטיוורד מדהימים
    ולדעתי הנסיון מדבר כבר מהם...
    3 משחקים מצליחים מאוד רצוף COD COD2 COD4
    ואני מניח שיש עוד.

    אז, חכו למשחק... ואז תחליטו

  6. 6

    08:37 31.10.2009 | sharinox sharinox

    זה כיף להרוג אזרחים חפים מפשע אם שיחקתם בPostal 2 ונהנתם או בGTA אז מה קרה שפה זה יכאב, חברים זה נשמע כזה חנוני לבכות בגלל משחק וירטואלי! ודרך אגב אני לא קונה את MW2 גם בגלל המחיר אבל יותר בגלל שהם הרסו את המולטי והקמפיין קצר מאוד, תגידו זה שווה את הכסף כל זה?! :(

  7. 7

    08:41 31.10.2009 | sharinox sharinox

    ובנוסף, הקטע של הבחירה זה מפגר, מה שמעצבן בCOD זה שאין לך אף פעם בחירה בגלל זה לא כיף לשחק את המשחק הזה כל פעם מחדש בגלל שחוץ מהקושי לא רואים שום דבר חדש! ובPostal או GTA יש בחירה אם להרוג או לא, זה קצת עצוב מדינות מסויימות לא יאשרו את המשחק הזה גם כי בעצם הוא מחריח אותך להרוג אזרים חפים מפשע! :( ובטח הדירוג יעשלה ל18 ומעלה והמשחק לא יתקבל במדינות כמו אוסטרליה לדוגמא.

  8. 8

    08:52 31.10.2009 | Vodka Vodka (אורח)

    OMG it will be so much fun! Killing every body whoo :D

  9. 9

    09:08 31.10.2009 | thye who thye who (אורח)

    כתבה של חובבן

    אחרי כמה שורות שנאמר בהם שטויות שלא שמעתי בחיים שלי כמותם ,
    לא המשכתי לקרוא את זה אפילו ...

  10. 10

    09:11 31.10.2009 | אני אני (אורח)

    "מפתחים יכלו לאפשר לנו, בלי המון השקעה, לעשות דברים אחרים: לנסות לעצור את הטרוריסטים ישירות. לנסות לחמוק הצידה ולרוץ להזהיר את מאבטחי השדה. לפתוח באש מוקדם מדי, באזור עם מעט אנשים, ולהרוס את התוכנית. למה הם לא עשו את זה?"

    כי זה מורכב מידי למשחק כמו cod. אתה תיארת אותו בתור אקשן הוליוודי
    והדימוי הזה מדיוק, המשחק נותן לך חוויה של סרט מלחמה ולא הרבה מעבר לזה.

  11. 11

    09:57 31.10.2009 | גדול גדול (אורח)

    תשובה לשאלה שבכותרת: אני!

  12. 12

    10:07 31.10.2009 | תומר תומר (אורח)

    UDUDY , אני, אחד שהתלבטתי עם לקנות או לא, דווקא קונה את המשחק, והרבה בגלל הסצנה הזאת. להכנס לנעליו של טרויסט לפחות פעם אחת משך את תשומת ליבי ועוד בסדרה כמו COD. אז עם אתה לא יכול לשחק במשחקים הכוללים "אלימות" ורצח אזרחים, פשוט על תשחק (כמו שאמרת) ואל תתייחס לזה.

  13. 13

    10:09 31.10.2009 | ג ג (אורח)

    קיצר שמע אחי ניראה לי אתה הומו כדי שתילך להיבדק או משהו
    תגיד לי איך לעזעזל הצלחת לחשוב על זה אפילו?!?! כאילו מה מה מה הקשר אז אתה רואה אנשים מתים ו?? אל תנסה להיות צדיק כשנוח לך כי הרי במשחקים זה הכי קל להגיד אני לא קונה וזהו אני צדיק ולא תומך באלימות אלה אם בכבר במקום זה לך תנסה למנוע אלימות בחברה או ברוסיה שם עם העמים שם תנסה להיות צדיק וניראה כמה זמן תחזיק....
    באמת שסתם שטויות הכתבה הזו...

  14. 14

    10:23 31.10.2009 | ל13 ל13 (אורח)

    הומו אינה מחלה, החולים הם ההומופובים כמוך השולחים אנשים להבדק בכדי לדעת אם הם "הומו" או לא.

    החולה כאן הוא אתה, כדאי שתלך להבדק.

  15. 15

    10:32 31.10.2009 | או קיי או קיי (אורח)

    UDUDY תחזור לשחק בפלאפון שלך, שם בטוח אתה לא תצתרך "להרוג מישהו

  16. 16

    11:12 31.10.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    עוד לא ממש גיבשתי דעה לכן אני לא בטוח שאני מסכים איתך, אבל זו בהחלט הייתה קריאה מעניינת.
    תודה.

  17. 17

    11:13 31.10.2009 | אחי אחי (אורח)

    יש הרבה משחקים בלי אלימות, אתה מוזמן לשחק בהם אם זה עושה לך את זה יותר. HF!

  18. 18

    11:13 31.10.2009 | TereXes TereXes

    חפרתם, אף אחד לא קונה גם ככה, סתם עוד משחק של "EA" , אם עוד לא הבנתם, המצב משתנה , אני דווקא שם לב ש EA חוזרת להיות EA הטובה, והשאר קופצים לי והופכים לחרא .

    BAD COMPANY 2 שליטע

  19. 19

    11:16 31.10.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    כן נראה לי שהוא הלך קצת רחוק מדי...כאילו באמת ביג דיל אז הורגים "אזרחים" - זה לא אמיתי בכלל ....... הבנתי את הקטע עם הבחירה אבל עדיין זה שטויות, מצדי אם אני אקנה את המשחק יום אחד, גם אם לא יהיה הסבר משכנע נילך על הטווח סתם לכיף =P רק שלא תאשפזו אותי או משו אה?

  20. 20

    11:21 31.10.2009 | hayamai hayamai

    זה כזה מעצבן להיות כתב בויגיימס...

  21. 21

    11:28 31.10.2009 | SideroM SideroM

    די . באמת שחפרתם עם העיניין .. לא מתאים לכם ? תחזרו לשחק בסופר מריו. אני חושב שהמשחק הולך להיות טוב אם לא מושלם
    , הרי כל הזמן הזה באמת רציתם משהו עם גרפיקה מציאותית לא כך ? אז מה , עכשיו אתם בוכים שיצא משחק שהוא עם טבח אבל משודרג פי 100 ?
    הרי אפשר לתת לכם רשימה ארוכה של משחקים בעלי סצנות יותר מידי מוגזמות שלא בכיתן עליהן פה .

    שורה תחתונה .. לא אוהבים ? אל תקנו

  22. 22

    11:35 31.10.2009 | ניניניני ניניניני (אורח)

    נו, ב-א-מ-ת... לי שום דבר לא מפריע בסצינה הזאת, וגם לא הכפיה... מבחינתי זאת ממש לא בעיה לרצוח אלפי אנשים חפים מפשע כל עוד זה במשחק, למה? כי זה פשוט כיף! ובניגוד אליך, אני לא מתחיל לחשוב על "מה לא נכון מוסרית בסצינה הזאת?". אני מציע שברגע שתהיה לך ההזדמנות לשחק את המשחק, לא משנה מתי, תתגבר מיד על הדבר הקטנטן הזה שמפריע לך, ותתחיל לשחק. אם המשחק עדיין לא ימצא חן בעיניך, זה כבר סיפור אחר

  23. 23

    11:36 31.10.2009 | מישהו מטומטם מישהו מטומטם (אורח)

    הכי מצחיק אם בסוף השחק כן יספק סיבה טובה לטבח הזה וכולנו נצא מפגרים...

  24. 24

    11:51 31.10.2009 | גגגגגג גגגגגג (אורח)

    אני מחכה כבל למשחק הזה! ג

  25. 25

    11:53 31.10.2009 | Darmadore Darmadore

    צל"ש על הניתוח.
    באמת מעניין.

  26. 26

    11:55 31.10.2009 | מיכל מיכל (אורח)

    כתבה יפה מאוד ומושקעת, המשחק אכן הולך להיות אחד הטובים שיצאו איי פעם.
    אבל למה הכותב צריך להתבכיין אז לא מוציאים אותו למחשב האישי בעייה שלך תקנה קונסולה ותפסיק כבר להתבכיין !!!
    הבן אדם כותב לנו "אני לא עומד לרכוש את MW2" למה הוספתה את זה לכתבה לא מעניין אותי התקציב הכספי שיש לך ימסכן!
    בקיצור תיתאפס על עצמך.

  27. 27

    12:20 31.10.2009 | Stream Stream

    מיכל קראת בכלל את הכתבה?

  28. 28

    12:24 31.10.2009 | ori ori (אורח)

    13 סתום תפה יא זיין

  29. 29

    12:31 31.10.2009 | יאאאאאאאאאאאאאאא יאאאאאאאאאאאאאאא (אורח)

    אני כן אקנה את המשחק
    אבל דבר אחד אני לא מבין את התגובות שלכם עם היתי ududy מיזמן היתי הודק איפה אתם גרים ולא יודע מה היתי עושה לכם
    אחלה כתבה נהנתי לקרוא

  30. 30

    12:54 31.10.2009 | המשחק ניפרץ המשחק ניפרץ (אורח)

    חבר'ה יש הורדה של המשחק לXBOX360....
    hhhhhhh

  31. 31

    13:06 31.10.2009 | שטורם שטורם (אורח)

    יאללה חברה לקנות! הMP יעבוד מצוין, אם יהיו יותר שחקנים מישראל

  32. 32

    13:09 31.10.2009 | DJFMBEN DJFMBEN

    יאללה מה אתם משחקים אותה כל אחד ממכם יודע שברגע שהוא יכנס לגופו של הטרוריסט במשחק תתחילו לרסס שם את כולם

  33. 33

    13:20 31.10.2009 | נו באמת... נו באמת... (אורח)

    נו מה הבעיה ? סצנת טרור קטנה ולא חשובה שמאפשרת להרוג אנשים ! חפים מפשע או לא - זה משחק של יריות בכל מיקרה ! רק מישהו שמרני או לא יודע יתנגד להרוג אנשים סתם ככה, אבל את האויבים ש'ך ? מרססים בלי להפסיק.
    GTA מאפשר להרוג אנשים חפים מפשע, ותראו ת'משחק המוצלח הזה ! לא רוצים להרוג אנשים סבבה, לכו לשחק מונפול ילדים קטנים

  34. 34

    13:25 31.10.2009 | תומר תומר (אורח)

    ניתוח מעניין.
    למה אי-אפשר לעשות אחרת? העניין הוא לא שהמשחק מאפשר, העניין הוא שהם החליטו שהעלילה תתפתח ככה ולא אחרת.
    למה ב-World at War לא יכולנו לירות במתאבדים ולהציל את המפקד שלנו (בתור האמריקאי ביפן, לא זוכר את השמות)?
    כי הם החליטו שהעלילה תתפתח ככה ולא אחרת.
    אתה אומר שאם משחקים במשחק אז מסכימים לכך שסוכנויות ביון צריכות לפעמים להרוג אנשים חפים מפשע (או לא להציל אותם) ואתה לא מסכים עם זה. גם אם אתה מסכים עם זה וגם אם לא, זה קורה.
    נהניתי לקרוא את הניתוח, אחלה כתבה,
    תומר

  35. 35

    13:28 31.10.2009 | דניאל דניאל (אורח)

    אני חושב שהסצינה טובה בגלל שהיא לא משאירה לך ברירה...
    ומעבר לזה "נורמליזציה של מוסריות מעוותת." האם אתה מאמין בערכי מוסר אבסולוטים או משהו שאתה משתמש במונח "מוסריות מעוותת". איך אפשר לעוות משהו סובייקטיבי? קרא קצת את דיויד יום.

  36. 36

    13:48 31.10.2009 | פה פה (אורח)

    העולם המערבי מגליה הבנה לטרור, כיוון שהוא הופנה כלפי יהודים.

    לכן הגענו למצב, שזה לא כל כך נורא בעיני מפתח משחקים, לתת לך להיות כחלק מסצנה כזו.

    זה חלק מתהליך כהות החושים והמוסר בעולם המערבי, שאיבד את דרכו ומשתף פעולה עם הטרור האיסלמי מתוך פחד.

  37. 37

    14:48 31.10.2009 | lgmtk lgmtk

    די לקשקש.
    נגיד את זה שוב - זה משחק.
    זה חלק מהעלילה.
    אל תשכח שגם בניגוד לכל הסרטים - כאן בכלל לא מדובר אפילו בשחקנים אלא בפיקסלים.

    די לקחת הכל ללב.

    כל הקטע כאן זה שלא נותנים לך ברירה, שאתה מרגיש את כל האקט.

    UDUDY אל תשכח שאתה לא משחק טרוריסט כמו שכתוב בכל מקום בטעות - הובהר שאתה משחק סוכן חשאי שהוכרח.
    והנה, אנחנו מוכרחים.

  38. 38

    15:01 31.10.2009 | גל גל (אורח)

    אני לא מבין למה גם לא שללת את הסיבה האחרונה.

    גם בgta אין סיבה מספקת בשביל להרוג אזרחים חפים מפשע. וכן, יש משימות שחייבים להרוג שוטרים חפים מפשע רק כדי לגנוב להם את הבגדים למשל.

  39. 39

    15:03 31.10.2009 | ududy ududy

    Igtmk - תודה. התגובה שלך בדיוק מדגימה את הטענה שלי לגבי אובדן חופש הבחירה המוסרי. הנה, אתה חושב שאם אתה סוכן חשאי ומכריחים אותך להשתתף בטבח - אז "אתה מוכרח". אין לך ברירה. וזו גם הטענה של המשחק. רק חבל שזה שקר. תמיד יש ברירה, אלא אם שולטים ישירות בגוף שלך כמו בסרט הזה שיצא לאחרונה.

    משחקים כמו MW2, במקום לעורר דיון מוסרי, משטיחים אותו, מחביאים אותו, למעשה שוללים אותו. נכון, זה משחק פעולה, אני לא מצפה שהוא יציף אותי בעצי בחירה כמו משחק תפקידים של Bioware. אבל אני גם לא מצפה שהוא יניח בעבורי שהשתתפות בפיגוע המוני זו דרך הפעולה הנכונה והצודקת. כל הבעיה היא שאנחנו לא משחקים טרוריסט - אם היינו, זו הייתה בעיה אחרת. אנחנו משחקים סוכן ואמורים להרגיש שזה בסדר, כמו שאתה אומר, כי אנחנו לא טרוריסטים, מה פתאום. אנחנו עובדים בשביל הצדק והחופש, רק במקרה בדרך יוצא לנו לחסל משפחות שלמות. ולא, לא צריך לדבר על זה, להרגיש משהו בקשר לזה. החובה קוראת לנו.

  40. 40

    15:15 31.10.2009 | ududy ududy

    גל. קודם כל, GTA הוא משחק בעל גוון סאטירי חזק. קשה להתייחס לעלילה ולדמויות שלו באותה רצינות, לפחות ב-GTA 3 וב-Vice City, היחידים ששיחקתי.
    לא זכורה לי המשימה שאתה מדבר עליה, אבל יכול להיות שאם הייתי מגיע אליה היא הייתה מפריעה לי והייתי מפסיק לשחק. זה לא סביר בהתחשב, כאמור, באופיו של המשחק, אבל זה אפשרי. את Manhunt הפסקתי לשחק, למשל, כי למרות שאתה הורג שם חלאות אדם שלא הייתה לי שום בעיה לחסל אותם, ההוצאות להורג הפורנוגרפיות שלו מיותרות לגמרי. אין להן שום סיבה וטעם במנטליות של הגיבור או בסיפור.

  41. 41

    15:29 31.10.2009 | ududy ududy

    דניאל - אני לא מאמין בערכי מוסר אבסולוטיים, אבל אני בהחלט מאמין בתחושות ובערכים שלי... זה שקיומי הקונקרטי לא נצחי או מייצג צורת קיום נצחית לא הופך את המוסר שלי לפחות מהותי בעבורי.
    המוסר הוא עניין של קשר גומלין בין החיים לבין היקום. זה שהחיים הם רבי צורות ודקויות, כך שאין יכולת וצורך לנסח כללי מוסר אוניברסליים, לא הופך את המוסר למשהו לא חשוב או לא קיים. הוא עדיין נותר אחד המאפיינים המהותיים ביותר של צורת חיים תבונית, מרגישה.
    כשאני מדבר על מוסר מעוות אני מדבר מנקודת המבט שלי, כמובן. נקודת המבט הזו לא מתגמדת מול יקום ניהיליסטי, כמו שנראה לי שאתה מתכוון לטעון. לכן בהחלט לגיטימי לדבר מתוכה. לא רק לגיטימי אלא אף ממש בעל תועלת, מאחר ובני אדם אחרים יכולים להבין אותי - אנחנו חולקים שפה - ואף להזדהות איתי או להתנגד לי - אנחנו חולקים אנושיות שמאפשרת לנו להבין אלו את אלו במישור הפנימי, עם הסתייגויות.

  42. 42

    15:32 31.10.2009 | מקס מקס (אורח)

    זה הבולשיט הכי הגיוני שקראתי...
    ביחייאת, חברה תמצאו נושאים פחות חפורים לעשות עליהם כתבות
    ורצוי שהן יהיהו מעניינות לפחות. ככה מושכים קוראים ולא רוכבים על גל הצלחה של משהו אחר...

  43. 43

    15:37 31.10.2009 |  יו!!! יו!!! (אורח)

    מה קרה לכם?!
    מה אתם עושים עניין מכל בולשיט!!!
    its only a god damm mutherfuckin video game!!!

  44. 44

    16:27 31.10.2009 | source144 source144

    אני יוריד את המשחק (כי activision לא ראויים לשום פרס מכל אחד) וישחק בו ולא משנה לי החלק הזה, זה משחק אני מאוד רוצה לדעת את ההמשך ומה הסיבות לפעולה הזאת.

  45. 45

    16:27 31.10.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    דווקא נשמע מגניב להרוג בתור טרוריסט במשחק.

  46. 46

    16:43 31.10.2009 | עמי עמי (אורח)

    פףףףףף..... מי לעזאזל קונה משחקים? ועוד לפני שנבדקו.
    תורידו, תשחקו, אהבתם, תקנו! לא אהבתם, תמחקו.

  47. 47

    16:46 31.10.2009 | Eliyahu_ Eliyahu_

    תקשיבו לי טוב טוב אני יודע מה ההבדל בין מישחקים למציאות
    אני הייתי משחק פוסטל מלא זמן אם כול המודים האכזרים שלו וGTA כול הגרסאות לא השפיעה עליי ביכלל אבל יש מצבים שזה עובר לך בראש ונגיד ילד בן 10 שמשחק בזה וחושב שזה מגניב אם הזמן זה יעלה לו לראש שראיתי את הסירטון הזה לא היה נעים לי ליראות אנשים ניטבחים בשדה תעופה אם תת מקלעה מעיינים של בשחקן כי בסרטים אתה רואה את זה בעין אחרת ופה אתה רואה והורג אותם שזה משהו שניכנס לבן אדם לראש
    מה שאני אומר שהסצנה הזאת מטומטמת עדיף שהם היו עושים סירטון כזה או משהו זה פשוט לא טוב אפילו אלה שכותבים פה שכיף להיות טרוריסט ובזמן שתשחקו את הקטע הזה פשוט תפרקו שם את כולם ויצחקו אבל אני שראיתי את הקטע הזה הוריד לי את החשק ליקנות את המישחק וגם אם הבעיה של האון-ליין שהרבה מכירים פה מיקודם
    קיצר המסקנה שלי זה שזה מטומטם ומיותר

  48. 48

    16:55 31.10.2009 | yzahav yzahav (אורח)

    אני חושב שלקחת את העיניין קצת יותר מדי ברצינותכ

  49. 49

    16:55 31.10.2009 | LoPoO LoPoO

    זה כולה משחק
    כאילו בGTA לא הורגים את כל מה שזז...

  50. 50

    17:01 31.10.2009 | דוד דוד (אורח)

    Call of Duty: Modern Warfare 2 נפרץ!!!!
    מי שיש לו אסקס בוקס ורוצה שיכנס ל-
    http://www.horadot.net/view,24584,קריאת_חובה:_לוחמה_מודרנית_2_-_
    Call_Of_Duty:_Modern_Warfare_2_*XBOX360.htmlויוריד!!!
    אה ולא שאני תומך בהורדות אבל פשוט משעמם לי נורא וזה יחסית חשוב.

  51. 51

    17:05 31.10.2009 | Gsmart Gsmart

    יובל הגזמתה.

    אם הקטע הזה קיים לשנות אותו זה כנראה משנה את העלילה... כל זה מתקדם לאן שהוא אתה לא חושב לא סתם הוא מעדיף להישאר כסמוי ולא להרוג אותם באותו הרגע אם זה היה אפשרי...

    ובאמת בGTA ניראה לי הרגתי יותר אנשים מאשר שמתו במלחמת העולם השניה...

  52. 52

    17:38 31.10.2009 | Faraa Faraa (אורח)

    אולי תפסיקו לעשות מכל דבר סיפור?

  53. 53

    17:40 31.10.2009 | ל18 ל18 (אורח)

    FAIL

  54. 54

    18:07 31.10.2009 | רוי רוי (אורח)

    ududy זה רק משחק, לעזאזל משחק! תגיד לי אתה באמת כל כך רכרוכי שלא מסוגל לראות סצנה כזאת?! ומה ההתייחסות להרג אזרחים? וכשאנחנו הורגים חיילים במשחק לא אכפת לך? מה הם לא בני אדם? בקיצור כמו שכבר אמרו פה, אל תשחק וזהו זה תגמור עם זה.
    ף

  55. 55

    18:30 31.10.2009 | שלומי שלומי (אורח)

    אם להשוות ניתן להביא את המישחק ספלינטר סל הקודם שבו גם שיחקת דמות שמושתלת בתוך אירגון טרור.

  56. 56

    18:38 31.10.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    זה לא יובל, זה ududy, לא רק ליובל יש דעות.

  57. 57

    18:42 31.10.2009 | nemesh nemesh

    אני מקווה שהם עשו את זה רק בשביל כותרות.

  58. 58

    18:51 31.10.2009 | רועי רועי (אורח)

    כאילו זה הפעם הראשונה שהורגים אזרחים (ממוחשבים, לא אמיתיים!!!) במשחק.זה לא יגרום לך לצאת לרחוב ולהתחיל לרסס,וזה לא אומר שאתה תומך בכל מני פעולות קיצוניות.בקיצור כתבה יפה אבל תעשה לי טובה...

  59. 59

    18:55 31.10.2009 | EthanBarker EthanBarker (אורח)

    תפסיקו לעשות מזה סיפור.

  60. 60

    19:12 31.10.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    באמת בעיתי. אני מאוד מתלבט אם לבטל את ההזמנה המוקדמת שעשיתי למשחק.אם כי כתיבת הכותרת סאטירה מעל משחקי ג'יטיאיי נשמעת לי עמו פתרון קל.לא רחוק היום שבו משחקי ג'יטיאיי בשם אותה סאטירה יתנו לאנשים לגלם אנסים ופדופילים ולצבור על זה נקודות והמגיבים ימשיכו להגיד "זה כולה משחק" ו"זה לא אומר שתלך להיות פדופיל במציאות" וכו וכו.משחק או לא לבנאדם יש בחירה מה הוא רוצה להכניס לנשמה שלו,וכשכל אדם בחברה שלנו בא לפתור את הבעיות שלו בחיים באלימות,גם אם לא תמיד,אבל הרבה פעמים זה בגלל שאלימות נהייתה זולה בעיניו מכיוון שהוא מסניף אותה לנשמה בתרבות מכל כיוון.

  61. 61

    19:12 31.10.2009 | רפאל רפאל (אורח)

    כל הזמן שביזבזת כדי לנסות לשכנע את הגולשים שחלקם הגדול סתם אטומים, היה לחינם, ב VG247 היה ראין חדש עם IW שאמרו שיהיה אפשר לצאת מהשלב שהוא מתחיל ולדלג עליו בעמוד של בחירת הסצנות,ויהיו 2 סצנות כאלו במשחק...

  62. 62

    19:24 31.10.2009 | Wan7ed Wan7ed

    כתבה פשוט נהדרת. פשוט לא מתאימה לרמת הקוראים באתר...
    לקרוא את התגובות ולבכות. מנסים לנתח את האישיות שלך בזמן שהם עצמם לא הבינו חצי ממה שכתבת.

    ח"ח עצבני אודי! :)

  63. 63

    19:31 31.10.2009 | ????????? ????????? (אורח)

    מה הבעיה לשחק את הטרור? אוי אז אתה עושה טווח על אנשים שלא עשו כלום נו באמת כאילו שזה מזיז לך כלכך

  64. 64

    19:40 31.10.2009 | ??? ??? (אורח)

    נראה לי אתם קצת מגזימים, בכל מקרה יהיה כיף סוף סוף לשחק

    את הטרוריסט ולהרוג אנשים חפים מפשע. זה רק משחק.

  65. 65

    20:06 31.10.2009 | asd asd (אורח)

    אני חסכתי כסף לקנות את המשחק אבל אז שמעתי על המחיר וזה מרמר אותי קצת אבל בסוף אני לא קונה בגלל המולטי
    וכדאי לעשות דוקא אני ינסה להוריד אותו

  66. 66

    20:27 31.10.2009 | ulyben ulyben

    מה שמפריע לי יותר הוא אלה שמרגישים רע לשחק סוכן שמוכרח להיות טרוריסט אבל לעומת זאת לא מפריע להם לשחק רוצח "בשם הצדק". סתם צביעות.

    אם מפריע לך רצח של אנשים, אז מפריע לך רצח של אנשים. לא תמיד במשחקים הנפוצים השומרים והאנשים הקטנים הם פושעים איומים שמוצדק להרוג אותם אבל אנחנו הורגים אותם בכל זאת. איפה קול הצעקה על זה? לפי המאמר שלך, גם זה אמור להפריע לך אבל משום מה, רק כשהאנשים נראים מסכנים ולא לבושים במדים אז צועקים חמס. אני מודה שהסצינות שם נראות מזעזעות, במיוחד הקטע עם האזרחים שזוחלים חסרי ישע ופצועים ואז השחקן הורג אותם אבל אולי דווקא בגלל זה אנשים אמורים להזדעזע ולהרתע מכל דבר שקשור לטרור. מה שאני אומר שלא הכל שחור לבן והרבה דמויות חפות מפשע נהרגות במשחקים אבל רק כשזה עם טרוריסטים ובצורה דרמטית יותר פתאום זה מפריע לאנשים.
    חוץ מזה, ככל הידוע לי, אפשר לדלג על הקטע אז אם זו לא בחירה אני לא יודע מה כן.

  67. 67

    20:28 31.10.2009 | lgmtk lgmtk

    UDUDY.
    חלאס.
    זה משחק מחשב, תפסיקו לקחת הכל ללב.
    סה"כ משחק סוכן שאמור להרוג פיקסלים.
    תפסיקו.

  68. 68

    21:06 31.10.2009 | OZiris OZiris (אורח)

    חופר

  69. 69

    22:03 31.10.2009 | GDI GDI

    נראה לי שעלית על משהו.מה שמפריע הוא אכן לא ההרג של האנשים.וגם לא הרג חפים מפשע.לזה אנו רגילים.אך הטעון של העלילה שחיי עשרות אזרחים עדיף מלשמור על הזהות הוא פאקינג מנוגד למוסר בסיסי.הסוכן נועד לעזור לאזרחים,אז למה הוא לא עושה כך?!

    העלילה יכולה לפצות על כך בזאת ש"נצוד" או משהו דומה האותו סוכן.

  70. 70

    22:29 31.10.2009 | crabrocket crabrocket

    אחלה כתבה, אהבתי לקרוא.

    לכל מי שיש בעיות עם הכתבה או הכותב, אתם יכולים להגיב
    באופן נורמלי, ולא בכזאת תת-רמה, לא חייבים לקלל כל דבר שלא אוהבים.

  71. 71

    22:31 31.10.2009 | ירין ירין (אורח)

    לא מעניין אותי כמה עולה המשחק האדיר הזה, אני אקנה אותו גם אם זה יעלה מעל ל 1,000,000 ש"ח.

  72. 72

    23:23 31.10.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    ל66 מה שאתה אומר זה קושיא על עצם המוסר המערבי הכפול,ועל המוסריות של כל החברה שאנו חיים בה שבו הקוד האתי היחדי הוא לא לפגוע בחלש ובמסכן.יש מקום לדיון אמיתי בזה,אבל בטח שהפתרון זה לא לזרוק כל שאריות של מוסריות שנשארו לנו ולזרוק גם אותן מהחלון. בסופו של דבר זה טיעון שלא מתיישן וכל קו אדום שנחצה תוכל לומר שאין על מה להתחסד פתאום אחרי שכבר עברנו את הקודמים.בהצלחה.נראה לאן נגיע.
    ובכללי יותר מעצבן שכאן לא מדובר במשחק כמו GTA שמרויח חלק גדול מלקוחותיו בגלל הפרובוקציה(לא משנה כמה הוא טוב מבחינת המשחקיות,הוא מוכר יותר בגלל פרו-בו-ק-ציות) אלא במשחק שיימכר מספיק גם ככה.אז למה סתם להרוס?(שאלה מתחילה להישאל יותר מדי לגבי המשחק.בטח אוטוטו המנכל של אקטיביזיון יענה:"למה? כי אנחנו יכולים"

  73. 73

    23:52 31.10.2009 | אופיר אופיר (אורח)

    מה הבעיה להרוג קצת אנשים ? אסור? חחח
    מה עושים מזה שהורגים אשים חפים מפשע כזה סיפור דווקא זה יהיה מהנה לטבוח באנשים חפים מפשע בלי נשקים
    !!!!my dream come true

  74. 74

    23:55 31.10.2009 | אופיר אופיר (אורח)

    ל-69 מה נראה לך עדיף להציל מיליוני חיי אדם או להציל עשרות חיי אדם ואז ימותו מיליוני אדם? התשובה מובנת מאליו זה כמו ב-COD4 היה שם סיפור עם פצצה גרעינית אני מאמין שיהיה משהו בסגנון

  75. 75

    00:06 01.11.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    נגיד שזאת התשובה למה אנחנו צריכים לשחק בזה?למה צריך להעמיד אותנו בדילמה? אם מיהו מסכן נאלץ להכריע ככה במציאות זה דבר אחד אבל לשים את זה במשחק מחשב?מה עשינו רע שזה מגיע לנו?

  76. 76

    00:07 01.11.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    ומתי בדיוק COD4 שלח אותנו להרג של חפים מפשע?

  77. 77

    08:30 01.11.2009 | א א (אורח)

    39-41 ududy עשית טריפל! :)

  78. 78

    10:21 01.11.2009 | shaby shaby

    ל-75 אופיר, מה נראה לך? להרוג את כל קרובי המשפחה שלך כדי להציל מליונים או למצוא דרך אחרת כדי למנוע רצח של חפים מפשע?

    תחשוב לפני שאתה מדבר יא טמבל

  79. 79

    10:50 01.11.2009 | לא כל כך קשור אבל חשוב לא כל כך קשור אבל חשוב (אורח)

    מי שלא מקיר את האתר lockerz אז זה אתר שמשיגים בו נקודות ואפשר להשיג איתם קונסולות טלפוני ומשחקים....

    כל מי שרוצה להירשם לזה שיכתוב את המייל שלו (חייבים הזמנה כדי להירשם)

  80. 80

    11:18 01.11.2009 | ג'ימי ג'ימי (אורח)

    תכלס -איפה הכתבה על המבצעים???

  81. 81

    11:53 01.11.2009 | qw2 qw2

    אתה יודע שיענו הטרורסטים זה בצעם הסוכנות ביון והם מפעילים את הקבוצות המוסד מפעיל את החמאס וכל השאר כל היענו טורססטיים יש להם קשר ישיר עם הסכונות הביון המערביות והם מפעילים אותם בהתאם למטרות של לקיחת חופש וחופש הפרט

  82. 82

    14:03 01.11.2009 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    וואי אני לא מבין אתכם כבר זה כולה משחק וידאו זה לא שאתה באמת עומד באמיתי ויורה בסתם אנשים חפים מפשע זה משחק וידאו.

  83. 83

    15:05 01.11.2009 | WTF WTF (אורח)

    כולה משחק מחשב מה עושים מזה סיפור כזה גדול ?

    אז משחקים טרוריסטים ביג דיל.. דווקא נשמע מגניב.. אנשים תצאו מהסרט שאתם חיים בו זה משחק מחשב !! זה לא החיים האמיתיים !!!

  84. 84

    16:49 01.11.2009 | Mur'gul Mur'gul

    ududy, אחרי קריאת הכתבה הזו שמתעלמת במופגן מכל הנקודות הרלוונטיות באמת, נראה לי שדווקא אתה זה שמעוניין להמשיך להתנצח.
    או בעצם סתם להכניס עוד hits אקראיים וסנסציונים לאתר.

  85. 85

    16:56 01.11.2009 | המחסל המחסל (אורח)

    סוף סוף סצנה הגיונית .. הרי לא הגיוני שבכל המשחקים תמיד יהיו נצחונות רק של ה"טובים" וסצנות כאלה, יפה שהם עשו סצנה ריאליסטית שבה יש את האמת שלא תמיד "הטובים" ינצחו .
    בקשר לקטע של ההריגה, זה סך הכל משחק אנשים מי שלא מתאים לא שלא ישחק !!

  86. 86

    18:19 01.11.2009 | Talool1 Talool1

    אני לא כ"כ מבין מה אתה רוצה... אתה רוצה אפשרות בחירה??
    לך שחק FALLOUT...
    COD כמו UNCHARTED ומשחקים נוספים אמורים לספק לך חוויה קולנועית...
    ואני כן חושב שסצינה זאת בדומה ל
    ***ספוילר***
    סצינת ההוצאה להורג של הנשיא בCOD4
    ************
    אמורה לאמורר איזו צמרמורת קלה אצל השחקן.

  87. 87

    18:50 01.11.2009 | Ariadne Ariadne

    למי שלא יודע מדובר בתאריך שיכול לעשות המון בלאגן עם מקשרים אליו טרור.
    בלילה שבין ה9-10 בנובמבר 1938 חל הפוגרום הקשה ליל הבדולח שהתחיל את האלימות הפיזית נגד היהודים בגרמניה הנאצית.

    אני מאמין שעם הוא היה יוצא ב11.9 והיה בו קטע של טרור לא היו נותנים לזה לקרות.

  88. 88

    19:06 01.11.2009 | דניאל דניאל (אורח)

    תגובה לududy:

    אני דווקא התכוונתי לסובייקטיביזם :-) ניהליזם הוא נושא בעייתי שלא ניגע בו בדיון הזה עם מקל של עשר מטר (מכיוון שניהליזם מכיל כל כך הרבה בעיות וסטירות פנימיות וויכוח ותת ויכוחים בתוך הזרם, ואנשים שטוענים שהם לא חלק ממנו אבל הם כן.... כאב ראש). אבל הנקודה שלי הייתה שאי אפשר לעוות משהו סובייקטיבי כדי לעוות משהו אתה צריך שהוא יהיה קיים מלכתכילה כלומר שתהיה יצירה ושהיא תושחת, וגם אז היחידי שיכול לטעון על עיוות יצירה הוא היוצר.
    בכל אופן אם כבר נגע בערכי המוסר הפופלארי הקנטיאני שמאוד דומה לערכי היהדות(ומבוסס על המוסר היודונוצרי) אז קשה מאוד להצדיק את הסצינה הזו מכיוון שאדם הוא תמיד תכלית לשם עצמו. אבל בוא נסתכל על תועלתנות (בגדול טובת הכלל) לא היית הורג 100 כדי להציל מיליונים?

    הניהליסטים אגב עסוקים מדי בוויכוחים מטה פיזים כדי לדסקס מוסר, כי הוא כמובן לא קיים, וגם אתה לא קיים וגם אנחנו ולכן כולנו צריכים להתאבד או שלא כי גם זה חסר תכלית... אז למה אנחנו מנהלים את הדיון הזה(כאב ראש... ניטשה הוא הניהליסט היחידי שאני סובל)

  89. 89

    19:31 01.11.2009 | איש הקש איש הקש (אורח)

    יש פה תגובות של ילדים קטנים, לא יאמןבכל אופן, אתה מעלה פה נקודה מאוד חשובה לגבי משחקי מחשב (או כל מדיה בידורית אינטראקטיבית אחרת לצורך העניין). האם זה הכרחי לזרוק בן אדם לנעליים של טרוריסט בלי לתת לו אפשרות לברוח או בכלל לשים אנשים בוך מוח של רוצח סדרתי בלי לתת לו אפשרות לעשות דברים אחרת 0 רק לצורך בידור?

    גם בGTA למרות שהמשחק הוא משחק פשע לכל דבר - יש אפשרות לבחור. אבל בכל אופן GTA או Mnahunt וגם פוסטל לדוגמא הם משחקי פשע מראש וידוע למה את נכנס, ומסווגים כמשחקים "הכי אלימים ובוטים שיש", וכמה שטוב שיש גם משחקים כאלו ששוברים את כל המוסכמות בצורה אינטראקטיבית, האם זה באמת נכון להכניס את הענין הזה למשחק מלחמה (ולאחרונה גם -נגד- הטרור).
    את קוד נכון לכרגע אני לא הולך לקנות, לווא דווקא בגלל הסצנה הזאתף שאני בינתיים לא הולך לקטול לגמרי, אני מעדיף לחכות למשחק המלא להבין מה באמת הולך שם. אני לא אקנה אותו כי אני רואה מוצר ש'גדלתי' עליו בכמה שנים האחרונות נהרס בגלל איזה קפיטליסט מסריח.

    כתבה מצויינת, בוגרת וטוב לראות םה גם כאלו.עכשיו לקטע הילדותי -
    קוד באמת שכבר לא מאנין לי את האשכים. יצא לפני שבוע משחק שבניגוד לשטות הזה יכול להיות רלוונטי ג עוד כמה שנים - Borderlands שזה משחק שהצליח בצורה יוצאת מן הכלל לשלב בין משחק FPS פוסט אפוקליטפי (משהו שהוא הכלאה של FO3 וSTALKER) ואחד ממשחקי הקו אופ RPG הכי טובים אי פעם - דיאבלו 2. חובה לשחק ושווה לקנות!

  90. 90

    20:30 01.11.2009 | שחר שחר (אורח)

    שיחקתי את המשימה הזאת היום [כן, ב-360 איך לא].
    אחלה משימה, אבל אכזרית ביותר.

  91. 91

    20:41 01.11.2009 | אני אני (אורח)

    י'נעל העולם וחבריו!!! זה רק משחק!! משחק!! משחק!! לא באמת הורגים אנשים אדון ududy , נשבע לך ! ומה עם כל סרטי הזוועה והאימה שיש בקולנוע? זה בסדר? ובן לאדן זה בסדר? בבבעעע

  92. 92

    21:24 01.11.2009 | ארד ארד (אורח)

    זה רק משחק ולא צריך להיבהל!

  93. 93

    21:41 01.11.2009 | FAIL FAIL (אורח)

    כתבה על כלום
    אם אתה רוצה להימנע מהקטע הזה, אל תשחק.

  94. 94

    21:46 01.11.2009 | פיקססל מאן פיקססל מאן (אורח)

    אני לא רוצח אנשים במשחק. אני בסך הכל יורה עם קבוצת הפיקסלים שלי (השחקן) קבוצות פיקסלים אחרות (כדורים) על כמה פיקסלים אחרים (הנטבחים).
    די לעשות מכל שטות בעיה בקנה מידה עולמי. זה מגוחך

  95. 95

    22:46 01.11.2009 | NatureCall NatureCall

    אחי זה רק משחק ...
    יהיה מגניב לראות איך זה לשחק מהצד השני :P

  96. 96

    23:01 01.11.2009 | ududy ududy

    פיקססל מאן - ברוך בואך לקבוצת המגיבים השטחיים, האחראים ל-95 אחוזים מהתגובות לכתבה.

    שום דבר בכתבה הזו לא רמז לכך שיש אנלוגיה מוסרית בין טבח וירטואלי לטבח אמיתי. אבל, אם אתה כבר כל-כך אוהב לעשות רדוקציה לאבסורד, אז אפשר ללכת עוד צעד: אין דבר כזה פיגועי טרור, יש רק קבוצה של אטומים (הטרוריסט) יורה קבוצות קטנות ומהירות של אטומים (הכדורים) על כמה אטומים אחרים (הקורבנות).

    איזה עולם פשוט, מופלא.

  97. 97

    23:29 01.11.2009 | דניאל דניאל (אורח)

    פיקסלים הם לא אטומים אני מוחה, אם אנו רוצים רדוקציה אמיתית אז שער לוגי נפתח ונסגר ושם האטומים זזים.

    אבל UDUDY תרגע זה רק משחק, הגרניקה זה רק ציור, התנ"ך על כל גרסאותיו ומאיין קאמפף הם רק ספרים, לא מדובר שום דבר שיניע אנשים לבצע רצח או לפוצץ את עצמם. הכל זה רק פיקציה הרי מי יאמין לקשקושים מה אתה רוצה לומר לי? מאיפה אתה מפליץ את זה שרוב העולם מאמין באיטרציות שונות של אותו סיפור מונוטאיסטי מופלץ? תיכף תגיד לי שאנשים יכוללו מהפכה בגלל פסודו תאוריה כלכלית שקוראת לפועלי העולם להתאחד. כאילו למדיה באמת יש כוח אני מסכים אם כל מילה של כל אחד מהמגיבים האינטלקטואלים שמייצגים את מייטב המוחות של הדור הבא של מדינתינו

  98. 98

    11:41 02.11.2009 | אע אע (אורח)

    מה שאמרת הוא נכון לגמרי, אבל בגלל סיבה כזאת לא הייתי "מכבה את המחשב\קונסולה ומפסיק לשחק"! ממש לא, זה נכון שזה לא מוסרי אבל בתכלס אתה מפספס קטעים אדירים שלא קשורים לזה, חבל שאתה לא משחק...

  99. 99

    16:14 02.11.2009 | תומר תומר (אורח)

    חחחחח דניאל, אפילו שלא הבנתי חלק ממה שאמרת, זה מצחיק אותי לחשוב מה כל המסכנים האחרים עושים עם החלק שהם כן הבינו... כאילו, מה כבר אפשר להבין כשקוראים אות-אות? (כל הילדים בני ה-12 שנמצאים פה)

  100. 100

    16:47 02.11.2009 | אוהה אוהה (אורח)

    הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך!!!!

    יש 101!!!

    muhahahaha

  101. 101

    17:16 02.11.2009 | פיקסל מאן פיקסל מאן (אורח)

    לUDUDY
    אני שמח לגלות שגם אתה בחור מתנשא שלא מקשיב למגיבים ובטוח שהוא צודק
    ממש כמו יובל

    למה שאני אטרח לנסות להביר את עמדתי אותך אם אתה רק מגיב בילדותיות כזו?
    ובקשר להשוואה המטומטמת עד כדי גיחוך שלך אני אפילו לא אגיב

  102. 102

    18:05 02.11.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    ל102 "מטומטמת עד כדי גיחוך"ו"אני אפילו לא אגיב" הן לא טענות הגיוניות שאפשר לדון בהם.אם תסתכל עמוק לתוך ליבך אתה תדע את זה

  103. 103

    20:59 02.11.2009 |  דניאל דניאל (אורח)

    פיקסל מאן הפרדוקס המהלך עושה מה שנקרא את טיעון האני ואפסי, UDUDY כל כך מתחת לרמתך שאין לך טעם להגיב.... רגע אז למה אתה טורח ליידע אותנו? הייתכן שאתה רק מחזיק בFACADE שהוא מתחת לרמתך ולמעשה אם היו נותנים לך היית מיישב את המחלוקת הזו באגרופים קמוצים?

  104. 104

    00:58 03.11.2009 | פףףףף פףףףף (אורח)

    יאללה איזה אנשים סתומים באתר הזה. מנסים לנהל איתכם דיון שהוא טיפה יותר ממלחמת קונסולות ואתם ישר צורחים "זה רק משחק!!!11111" ומשתינים על הרצפה. תתבגרו.

  105. 105

    17:03 03.11.2009 | Megalodon Megalodon (אורח)

    החומר האנושי בתגובות של ויגיימס מתחרה בקלות באיכויות של כתבות אקטואליה של Ynet. אולי אתם בעצם הילדים של מי שמגיב שם? עצוב שהגענו לרמה הזו, פשוט חבל על כל ה-DNA המבוזבז הזה.

  106. 106

    17:59 03.11.2009 | TsAcHi 01 TsAcHi 01

    ניתוח מקצועי , מפורט ומעמיק של כותב המאמר. כל הכבוד .

    היה תענוג לקרוא את כל ההיבטים שניתחת לסצנה השנויה במחלוקת.

    ואני בהחלט מסכם עם דעתך בנושא.

    ובכל זאת ף למרות המחיר ולמרות המשימה הזו אני יקנה את המשחק כי COD זה אחרי הכל ולמרות הכל - COD.

  107. 107

    23:47 03.11.2009 | ל103, פיקסל מאן ל103, פיקסל מאן (אורח)

    קטנוניות. אתה יודע כמה הדימוי ההוא היה דבילי, תסתכל לתוך ליבך ותראה את זה. גם הוא לא בדיוק ענה לי. רק זרק מטאפורה וברח.
    ולמה המטאפורה מטומטמת עד כדי גיחוך? כי פיקסלים הם לא אטומים, ואם בפיגועי טרור אמיתי גם לא היו נפצעים/נהרגים אנשים לא היה אכפת לי מזה.
    טוב מספיק בשביל הקטנוניות שלך?

  108. 108

    00:17 04.11.2009 | ududy ududy

    פיקסל מאן - ככל שאתה ממשיך להגיב כך אתה מחזק את דעתי שאתה לא יודע על מה אתה מדבר.
    הפה, או מקלדת במקרה זה, פולטים מילים, אבל המוח לא עוקב.
    פיקסלים הם לא אטומים? זה הטיעון הכי טוב שמצאת לקעקע בו את האנלוגיה (לא מטאפורה) שלי? האם הטענה שלך היא שהקיום של אטומים הוא ממשי יותר מזה של פיקסלים? אולי יש לך כאן איזו תיאוריה פיזיקלית חדשנית על ההבדל בדרגת המציאות בין אטומים לפוטונים? לא יודע. הבהר והסבר.
    ואם רגע נעצור את את הסחף חסר השליטה של הדיון אל מחוזות הערפול שלך, אז הנקודה של האנלוגיה שלי הייתה ברורה לכל אדם חושב: בני אדם מורכבים מאטומים, אבל לפחות מנקודת המבט האנושית לא ניתן להתייחס אליהם כאל צבר של אטומים גרידא. דמויות מחשב מורכבות מפיקסלים, אבל המשמעות שלהן בעולם האנושי לא מסתכמת, למעשה אפילו לא מתחילה, ברשימת הקורדינטות שמייצגת את הופעתן ותנועתן על פני המסך שלך.
    ונסיים בכמה שאלות פשוטות בניסיון לשמור אותך בשיחה:
    - האם בובה של היטלר שווה מבחינת המשמעות שלה לבובה של קיפי הקיפוד? כי לפי הטיעון שלך, ליצוג של בני אדם אין משמעות, רק לבני אדם בגופם.
    - נמשיך במגמה: אם אני אשרוף את דגל ישראל, האם האקט שלי זהה במהותו לשריפה של פיסת בד אקראית?
    - מאחר וכל קבוצת פיקסלים זהה בעיניך ככל הנראה לכל קבוצת פיסקלים אחרת, האם נורא יפריע לך אם במקום לירות ביצוג של לאומנים רוסים נחליף את הגרפיקה של האויבים ב-MW2 לתמונות עירום של אמא שלך (מצטער שאני מכניס הורים לדיון, זה לא בכוונה להעליב אלא רק כדי להעביר נקודה)?

  109. 109

    14:05 04.11.2009 | ווא ווא (אורח)

    ududy אתה השתגעת לגמרי..

  110. 110

    20:32 04.11.2009 | . . (אורח)

    יש פגם אחד במילים שהכנסת לי לפה
    האנשים החפים מפשע האלו (שמורכבים מפיקסלים כמובן), לא מייצגים שום דבר אישי. אם זה משהו שקרוב אליי (דגל המדינה, מאמא) או משהו שנוא (היטלר). הם מייצגים סתם אנשים שאין לי שום רגש קירבה או שינאה האליהם. לכן, קל מאוד להתייחס אליהם רק כאל פיקסלים. וזה מה שהם באמת. גם אם הם היו תמונות של אמא שלי (היית יכול להוריד תהערה הזו ד"א), הם היו רק פיקסלים, אבל אז זה כבר מייצג משהו שיותר קשה להתעלם ממנו מבחינה רגשית.
    וזה הבדל גדול. אני צופה שאתה תקפוץ עליי אם איזו הערה על כך שאמרתי שאין לי בעיה לירות (במשחק) על אנשים שאני לא מכיר, ובשביל זה אני אומר שוב:
    גם אם הם תמונות של אנשים שאני קרוב אליהם, וגם אם לא, הם עדיין פיקסלים. אבל קל לעשות את הניתוק הרגשי הזה כשאתה לא מרגיש קרוב לאנשים.

  111. 111

    09:58 05.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 111:
    וזה בדיוק, אבל בדיוק מה שמרושע בסצינה הזו. שהאנשים שנפגעים בה הם לא חשובים, לא קשורים אלינו, לא קרובים אלינו. אז זה בסדר.

    באותו הגיון בדיוק זה בסדר מבחינת רוב העולם שהורגים יהודים רק כי הם יהודים. כי זה לא "אנחנו" הנוצרים או המוסלמים. זה רק היהודים האלה.

  112. 112

    12:00 05.11.2009 | הצודק הצודק (אורח)

    תגובה 110 מסכמת הכל מבחינתי..

  113. 113

    18:40 08.11.2009 | =TX= =TX= (אורח)

    מעניין אם זה מתסכל את UDUDY שאחרי שכתב כתבה כ"כ איכותית ועמוקה, שכמוה קשה עד בלתי אפשרי למצוא ועל אחת כמה וכמה על נושא כמו משחקי מחשב, מקבל בדף התגובות רצץ כתובות גרפיטי של ילדים בני 12 (מלבד בודדים).

  114. 114

    18:54 09.11.2009 | עוגיו עוגיות עוגיו עוגיות (אורח)

    אתה מפגר
    אין אטומים קטנים ואטומים גדולים כןלם באותו גודל גם של חלב וגם של מטוס
    ואם לא יעדתם את יכול לבחור לא לעשות אפילו את המשימה
    לא רק לא לירות אלא בכלל לדלג על המשימה

  115. 115

    16:43 13.11.2009 | פלוצים!!!!! פלוצים!!!!! (אורח)

    אני מסכים אם כול מילה של הכותב. לא שחקתי במשחק ובעקבות הכתבה אני גם לא ישחק

  116. 116

    17:57 16.11.2009 | המלך המלך (אורח)

    אני אהרוג כמה שיותר אנשים זה כיף למה כול החברות מנסות סתם להרוס

  117. 117

    00:04 18.11.2009 | ;;l ;;l (אורח)

    hoohaa

  118. 118

    17:54 18.11.2009 | אנונימוס מוס אנונימוס מוס (אורח)

    עד שלא משחקים לא להגיב.....משחק אדיר הזמינו לי אותו מארצות הברית וכל הקשקושים על זה שהמשחק טפשי שטותיות

  119. 119

    10:42 26.11.2009 | לב לב (אורח)

    אני קורא את הפוסטים בדיליי ולכן גם התגובה.
    שיחקתי במשחק ובסצנה, מדובר באמת בסצנה שקצת גורמת חוסר נוחות אבל המשחק מדהים ומכפר על כך.
    בקשר לבחירה, זה דווקא דבר שמאוד התרשמתי ממנו... מספר פעמים מוצגים בפניך במהלך המשחק דיאלוגים שבהם אתה בוחר האם ברצונך לשחק בסצנה אלימה במיוחד או לדלג עליה.
    רק שתדעו את כל העובדות!

  120. 120

    18:14 29.11.2009 | המפפפ.... המפפפ.... (אורח)

    אפשר לדלג, וזה לא פשיסטי כמו שחשבתי. עכשיו למשחק יש כמה צדדים טובים; לא גמרתי אותו אבל בשלב באפגניסטן כמה ערבים עם רובים בוהים בך והמפקד אומר לך שלא כול הערבים טרוריסטים ושצריך לעזוב אותם. בשלב האימונים אתה צריך להפריד בין ערבים לטרוריסטים, אני שמח מאוד שהמשחק לא תומח בזרם של הגזענות כלפי המוסלמים.

  121. 121

    21:27 31.01.2010 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    whats the fuck????!!!!למה לעשות מהומה משלב אחד......זה לא שבCODS הקודמים הערבים לא התבכיינו.....אני לא אומר הרוסים לא צודקים,אבל,חלאסֱ !זה רק משחק שאנחנו שולטים בו ומוחקים 011000111

  122. 122

       | פורסם ע"י