הרשמה

משחקים בישראל צריכים לעלות חצי

מי בדיוק החליט שמשחקים יעלו 220 שקל ?
ad banner
ad banner

טור דעה: אין שום סיבה שמשחקי מחשב יעלו בישראל יותר מ- 99 שקלים

העולם הכלכלי, בניגוד מה שאוהבים לספר לנו, לא תמיד עובד בצורה הגיונית. קחו למשל את תעשיית המשחקים- למול נתוני פיראטיות מזעזעים בכל העולם מחוץ לארצות השבעות של אירופה, ארה"ב ויפן, מפיצות המשחקים מתעקשות שלא להוריד מחירים, אלא דווקא להעלות אותם. למה? ככה.

ובישראל, על פי השכל הישר, משחקי מחשב חדשים צריכים לעלות 99 שקלים לכל היותר. 

חושבים שאני מגזים? יש לי הסבר:

1) משחקי מחשב עולים בישראל פי 2 עד פי 3.3 יותר מבארה"ב במונחים ריאליים

משחקי מחשב חדשים עולים בארה"ב $40-$50, שהם 150-185 שקלים בשער הדולר הנוכחי. אבל אסור לשכוח שההכנסה הממוצעת בארה"ב היא כמעט כפולה מזו בישראל, וכך גם כוח הקניה. כלומר, כדי לקנות משחק מחשב בישראל צריך לעבוד בערך 6 שעות וחצי במשכורת ממוצעת. כדי לקנות את אותו משחק בארה"ב, צריך לעבוד רק שלוש וחצי.

ad banner

במילים אחרות, עבור האמריקאי הממוצע, שמרוויח פי 2 מישראלי, הוצאה של $50 היא בערך כמו הוצאה של 92 שקלים בישראל. בקונסולות ההפרש אפילו יותר חמור- בערך פי 3.3.

עכשיו אתם יכולים להתחיל להבין למה בארה"ב יש מעט מאוד פיראטיות יחסית לישראל.

2) מחיר המשחק לא קשור בשום אופן לעלות הישירה שלו

כשיוצרים משחק, רוב הכסף הולך לתשלום משכורת למפתחים ושיווק. העלות של דיסק המשחק הפיזי והעטיפה, יחד עם המשלוח וההפצה, לא עוברת לרוב את ה- $5.

ad banner

למעשה, אם מפיצים את המשחק באופן דיגיטילי דרך Steam ודומיו, אפילו העלות הזו נעלמת כמעט לגמרי. לפיכך, עבור חברת ההפצה, כל משחק שהיא מוכרת מוסיף להכנסותיה, גם אם היא תמכור אותו בדולר אחד. אגב, זו הסיבה שיש משחקי iPhone שעולים $1 ועדיין עושים כסף.

כמובן, אם נוריד את המחיר של המשחק ל- 1$, נקבל הרבה פחות כסף מכל מכירה ובחשבון הכללי רק נפסיד. בעולם אידיאלי, המחיר צריך להיות אטרקטיבי מספיק כדי למשוך הרבה קונים, אבל גבוה מספיק כדי שבסך הכל יכניס לנו כמה שיותר כסף.

בארה"ב מקובל שתג המחיר המתאים הוא $50. אבל בישראל, שבה התנאים שונים, אין שום סיבה שהמשחק יעלה כמו בארה"ב- בעיקר לא כשהוא נמכר דרך Steam.

3) משחקים יכולים להמכר בישראל בחצי מהמחיר שהם נמכרים היום

מערכות להורדה דיגיטלית יכולות וקובעות מחירים שונים לאזורים שונים. למשל, האם ידעתם שכאשר אתם גולשים מאנגליה, Steam מזהה את זה ונותן לכם מחירים בליש"ט? בשאר חלקי אירופה המחירים הם באירו, ומחוץ לאירופה הם בדולרים.

הסיפור מסתבך כשמתברר שאין למעשה קשר בין המחירים במטבעות השונים. אתר SteamUnPowered שם לעצמו למטרה להדגיש את האבסורד שאותו משחק נמכר ב- Steam במחיר שונה באירופה לעומת ארה"ב. כך, למשל, Wolfenstein נמכר באירופה ב- 60 אירו (כ- 331 שקלים) ובשאר העולם ב- $50 (כ- 186 שקלים, קצת יותר מחצי).

אם אפשר לקחת באירופה מחיר כפול על אותו משחק בדיוק רק בגלל ש"האירופאים עשירים", זה אומר שאפשר לקחת בישראל חצי מחיר כי "הישראלים עניים". אם לדייק, כי בישראל מרוויחים חצי מבארה"ב (ראו סעיף 1).

4) למה משחקים עולים בישראל כל כך הרבה?

אז למה בעצם משחקי מחשב עולים בישראל בסביבות ה- 200 שקלים? בגלל שמפיצות המשחקים חושבות עדיין במונחים של סחורה פיזית שצריך לשלוח במטוס ולשים על המדף בחנות. יש לנו מוצר שעולה $50 בארה"ב? אז ככה יהיה המחיר בכל העולם. ועכשיו צריך להוסיף עלויות של ייבוא, ומכס, ומע"מ, ומשכורות לכל המעורבים, ופתאום המחיר מתנפח ל- 430 שקל למשחק פלייסטיישן 3.

בעולם של הפצה דיגיטלית, כל זה בכלל לא רלוונטי. אין ייבוא, אין מכס, אין מע"מ ולא צריך לשלם משכורת למוכר בחנות. בתיאוריה, ב- Steam יכולים לקבוע איזה מחיר שהם רוצים למשחק, לפי מה שנראה להם הגיוני ורווחי. ככה הם יכולים להציע לנו מבצעים של 75% הנחה ועדיין לעשות מזה כסף. וככה הם יכולים להחליט יום אחד שמשחק שעולה $50 בארה"ב צריך לעלות 99 שקל בישראל, כי זה המחיר שמתאים לישראל.

למעשה, הסיבה היחידה שאף אחד לא עושה את זה עדיין היא השמרנות של מפיצות המשחקים, שלא מאפשרות ל- Steam ודומיה למכור משחקים במחירים שהגיוניים לכל ארץ ספציפית. וכך הן בעצם דוחפות אותנו לזרועות ההורדה הפיראטית.

5) מחירי המשחקים הגבוהים מובילים לפיראטיות

על פי הסקר שערכנו בקיץ, לא פחות מ- 57% מהגולשים שלנו טוענים שהם היו קונים יותר משחקים אם המחירים היו נורמליים יותר. 10% קונים כבר עכשיו משחקים דרך Steam ומערכות דומות או מזמינים מחו"ל בגלל שהמחיר נמוך בהרבה מבארץ. אני אישית מכיר לפחות 10 אנשים שכמעט לא קנו משחקים עד השנה האחרונה, והיום קונים כמעט כל חודש במבצעים של Steam ודומיו.

ההגיון פשוט: כשדורשים על כל משחק 200-220 שקלים (או 430 לקונסולות), מעט אנשים מוכנים לשלם כל כך הרבה כסף והרוב הגדול בוחר להוריד אותם מהרשת באופן פיראטי. אבל אם יציעו לכם משחקים חדשים ב- 99 שקלים, ומשחקים בני שנה ב- 29 שקלים, לא הייתם קונים הרבה יותר מאשר היום?

6) השורה התחתונה

הסיבה היחידה שמשחקים ב- Steam עולים בישראל $50 היא שמרנות והיתקעות בעבר. אין מאחורי זה שום הגיון או חשיבה. סביר מאוד להניח שאם משחקי מחשב בהורדה דיגיטלית יעלו בישראל חצי ממה שהם עולים היום, זה רק ייצר יותר הכנסות, כי יותר אנשים יקנו משחקים ומי שכבר קונה יקנה יותר.

אבל יכול להיות שכבר איחרנו את המועד. שהגיימרים בישראל כבר כל כך רגילים להוריד משחקים באופן פיראטי, עד שהם לא יקנו אותם גם אם הם יעלו חצי. שמפיצות המשחקים כבר שרפו בעיוורונן יותר מדי גשרים, עד שכבר אי אפשר לשפר את המצב. אבל אני אופטימי. זה בטוח שווה נסיון.

נ.ב.

למי שמעוניין, הנתונים על כוח הקניה והשכר הממוצע בארה"ב לעומת ישראל נלקחו מהדו"ח השנתי של UBS לגבי החיים בערים שונות בעולם. התייחסתי לתל-אביב כמייצגת את ישראל ולשיקאגו (לא עיר עשירה במיוחד) כמייצגת את ארה"ב.

משחקים חדשים ב- 99 שקלים הם ממש לא פנטזיה. קחו את הדוגמא הזו- מכירה מיוחדת של Modern Warfare 2 ב- 165 שקלים שאורגנה ב- HWzone ממש לאחרונה. ובמקרה הזה מדובר על המשחק בקופסה, אז יש הרבה יותר עלויות מאשר בהורדה דיגיטלית (רק המע"מ זה 23 שקלים) . בכיף היה אפשר להוריד את המחיר עוד יותר אם היה מדובר ב- Steam.

השאלה האמיתית, "שאלת מיליון הדולר", היא אם הורדת המחיר תגרום לעליה מספיק גדולה במספר הקונים כדי שלא לגרום להפסד. זו שאלה שאף אחד היום לא יודע לענות עליה, כי אף אחד לא ניסה את זה ברצינות אף פעם. ועם השמרנות של מפיצות המשחקים, אף אחד כנראה גם לא ינסה את זה בעתיד. אתם מבינים, זה פשוט הגיוני מדי.

נ.ב.ב.

האמת היא שאני דווקא אופטימי. יש לי תחושה שהרבה מאוד גיימרים בישראל קונים משחקים במבצעי המכירות השונים כגון זה. חבל ש- Valve לא משחררים נתונים לגבי כמה אנשים מישראל קונים משחקים ב- Steam וכמה כסף הם מוציאים בממוצע. יש לי תחושה שמדובר בהרבה יותר שחקנים והרבה יותר כסף ממה שאנחנו חושבים.

(הערה: המאמר מתבסס על המחשבות שלי בעקבות האייטם הזה והדיון שהתפתח בתגובות אליו)

 

עוד בנושא גיימינג בישראל:

- נתונים על הגיימרים בישראל- לא מה שחשבתם
מפיצות המשחקים בישראל לא עושות כלום לגבי אתרים פיראטיים
גם לא כאשר שולחים אליהן לינקים מפורשים
דעה: חברות המשחקים הן המקור לבעיה
לקוח של ישפאר: "שילמתי הרבה, קיבלתי מעט"

איך קונים משחקים בזול?

מבצעי מכירות שבועיים למשחקי מחשב
איך לקנות משחקים בזול דרך Ebay
המדריך המלא לקניית משחקים דרך האינטרנט
מדריך למשלוחים מחו"ל
מיוחד: שירותי הורדת משחקים (חוקיים למהדרין)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:47 16.10.2009 | דה זה וו דה זה וו (אורח)

    לא הייתה כזאת כתבה ליפני חודשיים שלוש??

  2. 2

    18:51 16.10.2009 | ראאשששוןןןןןןןןןן ראאשששוןןןןןןןןןן (אורח)

    באמת אני לא מבין למה הכל עולה כל כך הרבה

  3. 3

    18:52 16.10.2009 | שלישי שלישי (אורח)

    3

  4. 4

    18:53 16.10.2009 | guy guy (אורח)

    play asia
    uncharted 2
    עולה כאן 359 שם עולה 255 לא שווה????

  5. 5

    18:55 16.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    מגיבים בלי לקרוא את הכתבה: Epic Fail.

  6. 6

    18:58 16.10.2009 | My_T My_T (אורח)

    פשוט חבל שזה מה שקורה בישראל..
    אני באופן אישי כמעט בטוח שהוזלה, אפילו של 50 ש"ח תגרום לעלייה של כמות הקונים בישראל.

  7. 7

    18:59 16.10.2009 | matetyaho matetyaho (אורח)

    יובל ... כבוד

    אתה טוב במה שאתה עושה ושאף אחד לא יגיד לך אחרת

    נ.ב

    המשמעות של המילה לוגיקה היא תורת ההיגיון אז המשפט הראשון בכתבה לא כל כך הגיוני

  8. 8

    19:00 16.10.2009 | lgmtk lgmtk

    יובל אוהב לברבר הרבה על זה, אבל תכלס זו הייתה כתבה מעולה שלו ולא סתם התבכיינות על אחוזי פיראטיות גבוהים וכמה שהוא קדוש.
    בנוגע לכל הכתבה - אכן אמת בכל דבר, אני למשל קניתי L4D ב50% הנחה כאשר ברגיל לא הייתי נוגע בזה, ונרשמתי ישר למכירה המוקדמת של MW2 כששמעתי.

    יובל, הבעיה היא לא במורידים אלא בחנויות.
    IVE REST MY CASE.

  9. 9

    19:02 16.10.2009 | T.G T.G (אורח)

    באמת בושה אני קונה משחקים לPS3 כל משחק עולה לי 400 ומחול אני לא קונה כי אבא שלי מפחד לתת את מספר האשראי משחק לא צריך לעלות יותר מ150 עד 200 שקל

  10. 10

    19:05 16.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 1:
    אתה מתכוון לידיעה הזו:
    http://www.vgames.co.il/article/6987.html

    אכן, הכתבה הנוכחית נולדה ממחשבה על האייטם ההוא.

  11. 11

    19:06 16.10.2009 | חחח חחח (אורח)

    די די כל הזמן אתה בוכה
    מאיפה אתה יודע מה אנשים עושים? תפסיק לנסות לנהל את התעשיה הישראלית אתה רק ממשיך להראות כמה שאתה בכיין וחושב שאתה יודע הכל

  12. 12

    19:06 16.10.2009 | shay_cv shay_cv

    כתבה מעולה ומועילה לשם שינוי, יובל כן ירבו

  13. 13

    19:07 16.10.2009 | Tomer.E Tomer.E

    קראתי הכל
    ואתה צודק בכל מילה ומילה
    לדעתי הייתי קונה משחק אם הוא היה יורד ל100
    כמו לדוגמא COD:MW 2 או פיפא 10 או פרו 10
    בקיצר אני מקווה שמישהו שיש לו כוח שינוי יקרא את זה

  14. 14

    19:09 16.10.2009 | asas asas (אורח)

    יובל, עוד פעם לעשות את אותה הכתבה? הבנווווווו הבנוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו שאין הגיון אבל לאאאאאא אתה חייב לעשות את זה עוד פעם ועוד פעם ולטחון את הנושא, זה לא שאפשר לעשות משהו!!! עד שסטים לא יעשו אפשרות לישראכרט, הם יפסידו הרבה אנשים מישראל.

  15. 15

    19:11 16.10.2009 | DANIK107 DANIK107 (אורח)

    כן....
    אישית....אני מוריד בחינם P:
    אבל....עם הייתה לי אפשרות.....לקנות....היתי קונה דרך STEEM
    הרבה יותר מהיר...שלא לדבר על הרבה יותר זול....

  16. 16

    19:13 16.10.2009 | ET2k ET2k (אורח)

    עדיין לא סיימתי לקרוא את הכול, אבל אני חייב להעיר שלפי מיטב זכרוני, בתחילת שנות ה90 משחקי מחשב עלו בארץ באמת פחות מאשר בחו"ל , למרות שיכול להיות מאוד שהמחיר היה קבוע ולמעשה לא היו ירידות מחירים. נדמה לי שהעליה המטורפת התחילה מתישהוא בתקופת הסידי - המשחק הכי יקר שקניתי אז היה Virtua Fighter ב250 ש"ח ואני זוכר שגם כמה משחקים של WC שהגיעו על כמה וכמה דיסקים עלו בערך ככה.

    בכל מקרה, אני חושב שזה קצת מאוחר מדי :-), יותר ויותר אנשים מבינים ששווה להם לקנות בהפצה דיגיטאלית, וכל עוד בארץ אנחנו יכולים לקנות בדולרים , הרווחנו.

  17. 17

    19:19 16.10.2009 | ET2K ET2K (אורח)

    בנוגע לקטע שמשחקים שונים ימכרו בSteam במחירים מאוד נמוכים למדינות כמו ישראל - מבחינת אבטחה זה יהיה סיוט - ברגע שפערי המחירים יהיו כאלו גדולים , לא ירחק היום שימצאו כל מיני טריקים איך לגרום לסטים לחשוב שאתה גר במדינה אחרת. גם אם יהיה אפשר לאבטח את זה - זה ייצור לא מעט מרמור ואני בספק אם לחברות עצמן יש אינטרס לעשות את זה - אחרי הכול, בהפצה דיגיטאלית יש תמיד ירידות מחירים מאוד מהר - מי שלא יקנה עכשיו, יקנה בסוף השנה.

  18. 18

    19:21 16.10.2009 | Itaibigplanet Itaibigplanet

    צודק בכול מילה ומילה.
    אפילו שבחנות אנדרדוג יש trade in שאתה נותן להם משחק ומחליף אותו במשחק משומש אחר את יכול לקבל את אינפיימוס ב-50 שקל או 100 ומשהו שקל חדש. כמובן שאתה מביא להם משחק שלך :P
    זה חוסך כמעט חצי מחיר 230 במקום 400

  19. 19

    19:24 16.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 17:
    כנראה שלא קראת מספיק בעיון :)
    כנס לכאן - http://steamunpowered.eu/

    כבר היום יש פערים של 50-75% בין המחירים ב- Steam בארה"ב ובאירופה בחלק מהמקרים.

  20. 20

    19:29 16.10.2009 | PackPackim PackPackim (אורח)

    באמת שצודק המוכרים לא מבינים את זה ורק מפסידים על זה כסף... והרבה יותר כיףף לשחק משחקים מקורים מאשר פרוצים שכל אחד שבו לא צלהיכנס והרוס את המשחק נכנס אבל בגלל זה שהמשחקים יקריים אני לא רונה שום משחק..חוץ ממשחק אחד שקניתי

  21. 21

    19:30 16.10.2009 | sharinox sharinox

    חבל שזה בחיים לא יקרה אם כבר המחירים רק יעלו...

  22. 22

    19:36 16.10.2009 | -=BulleT=- -=BulleT=-

    לסיכום אנחנו חיים בחרא של מדינה , עם זין של ממשלה מושחתת וזבל של אנשים.
    ועוד יותר זבל האיכות חיים בארץ המזדיינת הזאת.

  23. 23

    19:42 16.10.2009 | alon116 alon116

    שמע, אם משחקים היו עולים 99 שקלים, הייתי מפסיק להוריד ורק קונה, זה הרבה יותר שווה, עדיף על לחכות יומיים כדי שהמשחק ירד.

  24. 24

    19:44 16.10.2009 | אריאל אריאל (אורח)

    צודק 100% משחק צרייך לעלות גג 100 שקל משחק יקר איכותי משוקע ינו איכותי גג 150 יענו כמו סקרטקאפט 2 שיצא אם יהו מחרים זולים פרטאיות תירד ויוצר יותר משחקים יורת משחקים לישראל אני אישית אני קונה יותר משחקים ולא מוריד כיכרון הורדתץי מלאה משחקים פה איתי קונה הרבה אבל רק אטרטגיה כי אני חובב לא קניתי בערך שנה עד שיצא משחק מושקע אמרתי טוב נשים 220 שקל פעם ולא ניקנה עוד פעם תקופה קניתי את OF Dragon Rising או פלאש פוינט 2 החדש הזה לא מתחרת אמת הוצתי סכום כזה משחק חבל על הזמן איכות נשק וגרפיקאה פשוט יפה ורץ חלק בלי באגים אבל באסה מחירים יקרים אחשב אני לא יקנה עוד פעם תקופה....

  25. 25

    19:44 16.10.2009 | bot1 bot1

    מחזק את 22

  26. 26

    19:45 16.10.2009 | Logih Logih (אורח)

    בסדר נו !!! אבל יש הרבה דברים
    דבר ראשון מחיר המוצר (כמה כסף השקיעו במשחק וכל זה)

    ויש את מחיר הארץ שלא הרבה קונים אז מוכרים יקר יותר
    בחו"ל ברור שיותר זול כי הרבה מאוד קונים !

  27. 27

    19:50 16.10.2009 | מציאותי מציאותי (אורח)

    אין מה לעשות אנחנו מדינה של יהודים ויהודים אוהבים כסף
    בחיים לא תיהיה ירידה במחירים תפנימו את זה כבר
    אין מה לעשות ככה זה בישראל.. הכל יקר יותר.

  28. 28

    19:57 16.10.2009 | VortexTrickster VortexTrickster (אורח)

    יובל בירב מתחיל להחזיר לעצמו את הכבוד

  29. 29

    19:59 16.10.2009 | DrKeo DrKeo

    יובל, אתה באמת חושב שזה ראלי למכור משחקים בארץ ב100 שקל?
    אתה מוריד לחברות הפצה את הרווחים בחצי. יכול להיות שהמכירות יעלו אבל אפילו אם תהיה נסיקה אדירה של 70%, הם ירוויחו פחות מהיום.

    אתה אוהב לכתוב את הכתבות האלה אז הנה האתגר האמיתי, בכמה הד ארצי ושאר המפיצות בארץ קונות את המשחקים מ-EA ושאר המפיצות? אלה אם התשובה היא 40 שקל אז פשוט אין שמץ של מצב למשחקים ב100 שקל. הם צריכים לשלוח את העותקים לארץ, הם צריכים לשלם לכל העובדים שלהם, יש 15.5% מע"מ וכמובן הרווח של החנות. אז כמה נמוך אתה יכול לרדת? הם אמורים להרוויח 5 שקלים לעותק? 2 שקלים? למה ליבא בכלל משחקים ברווחים כאלה?

  30. 30

    20:04 16.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 29, וגם 26 ו- 27:
    נא לקרוא את הכתבה לפני שמגיבים, אוקיי?

  31. 31

    20:11 16.10.2009 | מציאותי מציאותי (אורח)

    אתה לא מבין שבישראל הכל אבל הכל יותר יקר מבארה"ב ובכלל מרוב הארצות בעולם? זה בכלל לא עניין של משחקי מחשב

  32. 32

    20:25 16.10.2009 | joysticK joysticK

    מסכים עם כול מילה ב-10000000%
    כתבה פצצה

  33. 33

    20:26 16.10.2009 | DarkKnight DarkKnight

    גם מכחישים את השואה ותוקפים אותנו על עופרת יצוקה...
    העולם לא תמיד עושה הגיון...

  34. 34

    20:27 16.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 33:
    בגלל זה כתבתי העולם הכלכלי

  35. 35

    20:36 16.10.2009 | עוזר עוזר (אורח)

    נכון שבאמת המשחקים בישראל יקרים !לאללה! אבל כדי לשמור על שפיות תקנו ב-5 חנויות המשחקים הטובות בארץ (בסדר אקראי):
    ארקדיה
    זולגיימס
    פיסיגיימס
    גיימסטיישן
    אנג'ויסטיק

    נ.ב - אחלה כתבה,יובל!!1

  36. 36

    20:43 16.10.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    כתבה מעניינת, זה בחיים לא יקרה... אבל היה נחמד מאוד לקרוא את זה.

  37. 37

    21:02 16.10.2009 | ET2k ET2k (אורח)

    האמת שעכשיו בדקתי וראיתי שהאתר unpowered הוא בעל ותק של שנה, אבל בשנה האחרונה התדמית ההגונה של Steam הולכת ונסדקת לאט לאט כך שלטווח הארוך אני עדיין חושב שזו תהיה בעיה. חוץ מזה - במקרה בערך 99 ש"ח (25 דולר בערך) כולם חוץ מאיתנו "יפסידו" והמצב יהיה יותר חמור מאשר עכשיו.

  38. 38

    21:05 16.10.2009 | ET2k ET2k (אורח)

    כולם - אירופאים , אמריקאים וכל מי שיקנה במחיר שנחשב עדיין לנורמה או יותר (אולי ההודים יקנו יותר בזול :-)).

  39. 39

    21:09 16.10.2009 | ''' ''' (אורח)

    אני אקח עכשיו דוגמא אישית למשהו אבסורדי ומטומטם שקרה לי:

    חיפשתי כמה משחקים בPLAY ASIA קצת לפני שעמדתי לקנות את הקונסולה... ראיתי ARMY OF TWO ב20$ שזה מחיר מאד נמוך, אבל מאד נמוך והם עושים מזה מיליונים... כמובן שיש חנויות בארץ שיותר נוחות אז אמרתי ניחה...
    הלכתי לבאג, חיפשתי בארון משחקים ומצאתי את UNCHARTED הראשון ב-150 (זה מספיק לישראל).
    המשכתי לחפש ודי התייאשתי עד שנכנעתי ושאלתי את המוכר, והמשחק היה בחלון ראווה כי לא הרבה קונים, עלה 230 שקל שזה עוד איכשהוא בסדר (אבל המחיר הוא 20 דולר XP).
    נזכרתי שבאג היא לא החנות היחידה בעולם, אז הלכתי לבאג בסנטר אחד ונכנסתי והנה מבצבצת לה הקופסא ה''מרהיבה'' של ARMY OF TWO... הלכתי לשם וככל שהתקרבתי זה ניהיה גדול ומכוער... ואני מדבר על המחיר!!!!
    המחיר היה 430 שקל!!!
    20 דולר ו430 שקל???? WTF??
    זה הבדל של 350 שקל FOR THE LOVE OF GOD!!!
    בסוף קניתי מפליי אסיה וכן, 3 שבועות של משלוח שוות את זה...

  40. 40

    21:09 16.10.2009 | source144 source144

    אני בחיים לא קונה בארץ משחקים (רק מקרים חריגים) וגם מחשבים אני לא קונה בארץ אלא מארה"ב כי זה הכי זול ופשוט מביא לארץ (אפשר כ"מתנה" ואז לא משלמים מכ"ס)

  41. 41

    21:20 16.10.2009 | ET2k ET2k (אורח)

    נו טעיתי,מסתבר שבעצם Steam כבר כוללת אמצעי אבטחה אזוריים... מי שקונה למשל את הקופסה הכתומה בתיאלנד (בקופסה) ומנסה להפעיל אותה על מחשב מחוץ למדינה נחסם!

    http://www.shacknews.com/onearticle.x/49656

    (וזה עוד מלפני שנה)

  42. 42

    21:38 16.10.2009 | דודי דודי (אורח)

    אחי אתה צודק

  43. 43

    21:40 16.10.2009 | דודי דודי (אורח)

    כתבה מעולה

  44. 44

    21:42 16.10.2009 | דניאל דניאל (אורח)

    זה מדהים איך ב99 ניהלו את הדיון הזה וב2009 עדיין מנהלים את הדיון הזה,הסטגנציה שנמשכת לאורך עשור גורמת לי להרגיש זקן למרות גילי הצעיר.

    הדעה שלי לגבי הנושא הוא שלא משנה המחיר, הבן אדם הממוצע פשוט לא חושב על האיזון והמבנה של החברה. בשניה שתהיה בעבורו פרצה לעבור על חוק או מוסכמה מבלי להיתפס וע"י זאת להשיג משהו הוא יעשה את זה. זו גישת "אחרי המבול" שכל כך נפוצה והדרך הכי טובה לראות אותה זה בדיונים על התחממות גלובלית שבה מר אזרח ממוצע יגיד "מה אכפת לי מה יקרה עוד 200 שנה" ויחזור לזהם את הסביבה בכיף.

    בקנה המידה המדיני כבר ראינו שסוציאליזם בסופו של דבר קורס לקפיטליזם, זה רק עניין של זמן עד שקפיטליזם קורס לאנרכיזם, ורק אבל רק שהמצב על הקרשים פתאום מגיעים בעלי חזון ומגדילים ראש, חבל שבדרך כלל דרוש התדרדרות של המצב עד שהמדינה או המקום נופל לידיו של דספוט עריץ מספיק.

  45. 45

    21:48 16.10.2009 | uthelord uthelord (אורח)

    תיקון טעות...!
    239 שקל!#!@$!

  46. 46

    22:06 16.10.2009 | nitzantheman nitzantheman

    הרוב פה כבר ידוע, באמריקה ממש זול לעומת פהעוד משהו

    אני כבר לא קונה משחקים בגלל המחירים האלה, פעם בשנה משחק, פעם הייתי הולך כל חודש לבאג וקונה את המשחק החדש היה בחנות(2004-2008) אבל עכשיו המחירים מוגזמים מדי למשחק שאני הולך לסיים אותו ולשים אותו ליופי

  47. 47

    22:07 16.10.2009 | elronx elronx

    ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב? כלום
    אז תודה שביאסת

  48. 48

    22:14 16.10.2009 | kapcheR kapcheR

    נושא חרוש מאוד חביבי :]

  49. 49

    22:39 16.10.2009 | infected aviad infected aviad

    22, אז טוס מהמדינה אם אתה כל-כך שונא אותה

  50. 50

    22:42 16.10.2009 | infected aviad infected aviad

    תגיד, אתה רציני?
    אתה מציע שהמשחקים בארץ יעלו פחות מ-100 שקל, ולא ב-200 ומשהו שקל (שזה נמוך יותר מהמחיר בהרבה מאד מדינות אירופאיות). עכשיו, הבעיה האמיתית היא, איך ישיגו משחקים במחיר כל-כך נמוך(שהוא בעצם 20$ פחות מבארה"ב)?ניראה לך שאותן החברה שמוכרת את המשחקים תתחשב בישראל אז היא תמכור אותם בהפסד?
    שלא לדבר על האנשים בחנויות...

  51. 51

    22:45 16.10.2009 | noamgwgw noamgwgw (אורח)

    מסכים לגמרי אבל לא לקחתם את עלות היבוא ההפצה והפרסום
    תודה על שידעתם אותנו על המחרים בעולם

  52. 52

    22:57 16.10.2009 | shonshrinks shonshrinks

    כתבה יפה והגיונית, אבל לישראל אין מה לעשותב עניין, המפיצות אשמות.

  53. 53

    23:12 16.10.2009 | HeavenTear HeavenTear

    לשם שינוי יובל,הפעם עשיתה כתבה ממש חכמה

  54. 54

    23:13 16.10.2009 | Evilution Evilution (אורח)

    הכל טוב ויפה, אבל שכחת פרט אחד, יובל:

    אמנם בהפצה דיגיטלית אין מסים ואין מוכרים, אבל יש תשתית ויש שירות שאתה מחוייב לספק, והאחזקה של אלו עולה הרבה יותר מהייצור של המדיה הפיזית.

    אם ניקח את Steam כדוגמה, הם צריכים להחזיק מסד נתונים לכל לקוח, הם צריכים להחזיק שרתי הורדות, הם צריכים לעדכן תוכנה וצריכים להיות זמינים פחות או יותר 24/7.
    לך תחשב את עלות החומרה וכח האדם הדרושים לעשות את אלה.

    להערכתי הם אמנם מרוויחים ויפה, אבל אחוז הרווח על כל "מוצר" הרבה יותר קטן מאשר בהפצה הפיזית (ולא שיש בזה שום דבר רע, ההיפך, אבל לפחות תדייק בפרטים שאתה מציג).

  55. 55

    23:21 16.10.2009 | holtex holtex

    יופי של כתבה.

  56. 56

    23:22 16.10.2009 | yony.z yony.z

    אחלה כתבה, נהניתי לקרוא. :)

  57. 57

    23:23 16.10.2009 | איפון איפון (אורח)

    יש אפליקציות של דולר שמכניסות פי 1000 יותר מהעלות פיתוח שלהם.

    למה? כי למי אכפת לשלם דולר על פיצ'ר או משחק נחמד להעביר איתו את הזמן

    קחו לדומגא את החירטוט של הבירה שלוקח בדיוק 5 דקות לכתוב לו קוד ועד כמה דקות עבודה גרפית... הבן אדם הרוויח יותר ממליון דולר

    אני לא אומר שמשחקי מחשב צרכים לעלות דולר כי בכל זאת לוקח זמן לפתח ועולה מספיק כסף לבנות משחק טוב, אבל תאכלס 220 שקל זה די יקר. בעיקר לשוק שרובו מורכב מבני נוער שאין להם יותר מדי כסף - בתור חייל שמקבל 500 שקל בחודש ויש לו הוצאות מסביב 220 שקל זה לא מעט כסף להוציא על משחק.

  58. 58

    00:03 17.10.2009 | ערן ערן (אורח)

    צודק צודק צודק, אני מציע לעבור לקניית משחקים בכלל דרך Steam, שירות יעיל, אמין וזול בהרבה מקניית משחק מוחשי בחנות. קנייה מ-Steam היא עידוד עתיד תעשיית הגיימינג, נקמה במפיצות האכזריות בארץ וחיסכון בכסף ומאמץ.

  59. 59

    00:09 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 55:
    האחזקה של התשתית והשירות עולה הרבה יותר מייצור המדיה הפיזית? על מה אתה מדבר?

    יש ל- Valve בערך 150 שרתי תוכן מסביב לעולם. בוא נניח שיש עוד 50 שרתים בשביל דאטאבייס, גיבויים וכיו"ב, וביחד 200 שרתים. אפילו אם כל אחד מהם עולה $50,000, שזה המון עבור שרת, הכל ביחד עולה 10 מיליון דולר.

    נקסט. עכשיו תוסיף עלות כוח אדם. ב- Valve כולה יש פחות מ- 200 איש. כמה עובדים על Steam? חמישים? אם כל אחד מהם מקבל משכורת טובה של $80,000 בשנה, זה מגיע ל- 4 מיליון דולר בשנה.

    לכל זה צריך להוסיף עלויות חשמל, ומשרד, ותשתיות וכן הלאה. קשה לי להעריך את זה, אבל נגיד שמדובר במיליון לשנה, כך שבסך הכל עולה להחזיק את Steam עשרים מיליון דולר בשנתיים.

    יש ל- Steam מעל ל- 20 מיליון משתמשים. זה אומר שהעלות של כל משתמש היא $1 בלבד, כאשר במדיה פיזית העלות על כל משחק (ולא משתמש) היא בערך $5.

    מ.ש.ל

  60. 60

    00:10 17.10.2009 | GDI GDI

    שיכנעת אותי על משהו שאני כבר כך משוכנע כלפיו.שזה משהו טוב...נראה לי.

    החדשות הטובות הן שיש מצב שבעקבות המצב החמור בארץ,העתיד בתעשייה יהיה הרבה יותר טוב.לפי איך שההיסטוריה עובדת,אחרי נפילה תבוא עלייה כפולה.

  61. 61

    00:10 17.10.2009 | מילה שלי מילה שלי (אורח)

    צריך למכור את המשחקים דרך חנויות מקוונות,בלי דיסקים ובלי עמיאת

    ]פשוט מאוד-אתה משלם על המשחק וכבר באותה עת אתה מוריד את המשחק

    לא יצטרכו עטיפות/דיסקים/קופסאות ושאר החרא

    ככה שאת ה-5 דולר נמחוק גם.

    השורה התחתונה:

    משחק לא אמור לעלות מעל 70-20 שקל,צריך למנות "שופטים" לוועדה מיוחדת אשר תמדוד את האיכות של המשחק (לפי זאנר כמובן) והיא תחליט את המחיר הסופי

    ככה שלא יצא לנו משחק מריו ב70 שקלים

    אם ההיתי יכול לעלות את רף הפירטיות ההיתי מעלה את זה בהרבה

    אנ מקווה שכולם כאן יורידו ולא יקנו,נמאס מהזלול שלהם כליפנו

  62. 62

    00:13 17.10.2009 | PCGAMES.co.il PCGAMES.co.il

    1. המונחים הריאליים לא משנים, כי אם תמשיך בחישוב הזה לגבי כמעט כל מוצר, פשוט לא שווה לגור בישראל.

    וזה נכון - כלכלית לא משתלם לגור בישראל. מה לעשות, מדינה שנמצאת במלחמות מתמידות, עם הון-שלטון-שחיתות, ולא לשכוח - כשמייבאים לישראל סחורה זה "טיפה" פחות מאשר הכמויות שנמכרות מעבר לים.

    ולא - לחברות שמוכרות את המוצרים לא איכפת מ"מדד יוקר המחיה" של מדינת ישראל.

    2. אני מקווה שאתה לא ברצינות משווה את עלות הפיתוח של משחק ל iPhone ומשחק מחשב מודרני.

    3. הסיבה היא לא ש"האירופאים עשירים" ו"הישראלים עניים". הסיבה היא שישראל, מבחינת כל היצרניות, נחשבת לחלק מאירופה. מה לעשות, זה גם מה שהממשלה שלנו מנסה לשדר - ישראל היא חלק מאירופה.

    אז אולי אם לא היינו "חלק מאירופה" היינו מעפילים למונדיאל (כי במילא חצי מהקבוצות באזור שלנו היו מחרימות את המשחקים מולנו ומפסידות הפסדים טכניים), אבל בנושא שלנו - היבואניות קונות את המשחקים ביורו הגבוה, לפי המחירים האירופיים.

    4. שזאת שאלה טובה האם הדבר קשור להפצה דיגיטלית או לא. יש גם משחקים שנמכרים יותר זול מחוץ ל STEAM.

    5. האם כך מבצעים בדיקה מדעית? אולי תנסה, לדוגמה, למפות את ההורדות באתרים הבלתי חוקיים ולבדוק האם באמת לא תמצא שם משחקים מוזלים? או שיכול להיות שדווקא תמצא שם לא מעט כאלה? אבל למה? הרי הם זולים...

    6. השורה התחתונה -
    כן, אם מסתכלים על המחירים במקומות הכי זולים בחו"ל מול רשתות השיווק בארץ המחירים יקרים.

    האם אתה משווה השוואה נכונה בין רשתות שיווק יקרות בחו"ל ובין רשתות שיווק יקרות בארץ או שאתה עושה מה שיותר קל לעשות - להשוות בין המחירים באפיקים הזולים ביותר ובמבצעים בחו"ל לבין מחיר ברשתות השיווק היקרות בארץ?

    הרי מכיוון שיש אלפי פריטים, כל אחד יכול לחפש את האמת שלו.

    לדוגמה:
    Pro Evolution Soccer 2010 לפלייסטיישן 3, שעולה באמזון אירופה 55.45EUR, עולה בארץ כ 54EUR. לא, לא ברשתות השיווק, אבל אונליין או בחנויות הזולות.

    Uncharted 2 עולה 64EUR, בערך 10EUR יותר מהמחיר בארץ. שוב, לא בכל הארץ, אבל אונליין או בחנויות הזולות.

    לסיכום: המחירים המומלצים לצרכן בישראל *אכן גבוהים* לעתים קרובות, אבל ישנן הרבה חנויות אונליין ואופליין שמוכרות את המוצרים במחירים הנמוכים משמעותית ממחירים אלה.

  63. 63

    00:16 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    התכוונתי ל- 54,סליחה.

    ועוד משהו קטן: תחשוב על זה ככה- כשאתה חונה בחנות בישראל, אתה צריך לשלם מע"מ למדינה, משכורת למוכר, חשמל ושכירות לחנות, משכורת לנהג שמביא את הסחורה לחנות, משכורת ליבואן ולעובדיו, עלות ההובלה במטוס מחו"ל, עלות ההדפסה של הדיסק (והמשכורת של מי שמייצר אותו), עלות ההדפסה של החוברות והעטיפה (כנ"ל), ובטח יש עוד עלויות שאני אפילו לא זוכר בדרך. כל העלויות הללו נעלמות כשאתה קונה מ- Steam.

  64. 64

    00:32 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 62:
    1) זה לא נכון. אוכל למשל עולה פחות בישראל. למעשה, עלות המחיה בתל-אביב היא בערך 60% מהעלות בשיקאגו, כך שהרוב עולה כאן יותר בזול מבארה"ב. זה הגיוני, כי אחרת לא היינו יכולים לחיות עם חצי מהמשכורת...

    2) לא קשור לכתבה

    3) לא רלוונטי לכתבה

    4) לא רלוונטי לכתבה

    5) אני בטוח שהיום מורידים גם משחקים זולים, כי המפיצות, בעיוורונן, הובילו את כל השוק בישראל להוריד באופן פיראטי. זה משתנה, אבל יקח זמן לתקן את מה שהן קילקלו.

    6) אנא נסה להתמודד עם מה שכתבתי לגבי מחירי המשחקים ביחס לכוח קניה ריאלי. העובדה היא שבישראל צריך לעבוד כמעט פי שתיים מבארה"ב כדי לקנות את אותו משחק בדיוק. כל הטיעון שלי הוא שמשחק שעולה $50 בארה"ב צריך לעלות חצי מזה כאן כי אנחנו גם מרוויחים חצי.

    משחק חדש צריך לעלות 90-99 שקלים, ולאורף כל הכתבה אני מסביר למה ואיך. לא ניסית להתמודד כמעט עם שום חלק מהטיעון שלי.

  65. 65

    00:55 17.10.2009 | ******** ******** (אורח)

    למה מי שזה לא יהיה בארץ לט מבינים שיורידו מחירים, ואנכנו נתחיל ליקנות הם פשוט לא מבינים

  66. 66

    01:01 17.10.2009 | PCGAMES.co.il PCGAMES.co.il

    ל 64 -

    1. זה לא נכון. אוכל לא יותר זול כאן - חלק ממנו יותר זול וחלק ממנו יותר יקר.

    ובמונחים של מוצרי צריכה - המחירים יקרים יותר בישראל מאשר בארה"ב.

    כן, כח הקניה שהמשכורת שלך בישראל מקנה לך נמוך מכח הקניה של המקביל לך בארה"ב.

    2,3,4. קשורים לסעיפים שלך. לדוגמה: "אגב, זו הסיבה שיש משחקי iPhone שעולים $1 ועדיין עושים כסף.". הם עולים 1$ כי אין להם 20,000,000$ של הוצאות שמצריכים 20,000,000 מכירות רק כדי לכסות את ההוצאה.

    5. כאן הגענו להסכמה.

    6. אז אם לא הבנת, אני אסביר שוב -

    אתה יכול לבוא למנהל המכירות של EA באזור שלנו, ולהגיד לו "שמע ידידי, המשכורות של תושבי ישראל הן נמוכות מן המשכורות באירופה, מדוע שאנחנו נשלם לכם את אותו מחיר שמשלם לכם היבואן בגרמניה העשירה?"

    והתשובה שלו תהיה -
    "ידידי המלומד, אנחנו לא הביטוח לאומי של העולם. אתם נחשבים כחלק מאירופה, ומקבלים את המחירון האירופי שלנו, ותגידו תודה שאתם בכלל מקבלים אותם מחירים כמו מדינות שמוכרות פי כמה וכמה מכם".

    אתה מבין את התשובה שלי? אם אני אתייחס ל"מובן המוסרי" אז כן - נניח שמחירי המשחקים צריכים להיות 99 ש"ח. להיפך, לנו כעסק זה יהיה מעולה כי יהיו יותר קונים.

    אבל אנחנו לא מדברים כאן על "מה צודק", אלא "מה צריך להיות". המחירים בישראל לא צריכים להיות גבוהים יותר מהמחירים באירופה, אבל הם גם לא צריכים להיות חצי מהמחירים בעולם.

    שתבין, כן יש לנו טענות כלפי המפיצות, ההערות שלנו באו כי אנחנו כן מסכימים שמשהו לא בסדר, פשוט לא ברמה שאתה מציג את זה.

  67. 67

    01:11 17.10.2009 | הנביא ה13 הנביא ה13

    כתבה נהדרת, המשיכו כך

  68. 68

    01:37 17.10.2009 | LeL LeL

    זהו שגם אני חשבתי על בול אותו דבר, אתה ממש צודק!

  69. 69

    02:17 17.10.2009 | sparooo sparooo

    וזה בסופו של דבר פוגע בכולם.
    1) בלקוח הנאמן ומוציא יותר מדי כסף על משחק מחשב.
    2) בחנויות, שבגלל המחירים הגבוהים הרבה אנשים מורידים משחקים, כי הם לא יכולים לעמוד במחירים כאלה למשחק מחשב כולה. מה שיוצא שהם היו מוכרים הרבה יותר עותקים במחיר נמוך ביותר, ובסופו של תהליך הוי גם מרוויחים יותר.
    קל וחומר על משחקי ה PS3 שמחק חדש עולה 300-400 שקלים.
    זה טירוף

  70. 70

    03:55 17.10.2009 | intenGer intenGer

    פשש, אחלה כתבה!

    חייב להגיד שהיה נחמד לקרוא את הוויכוחון בין יובל לנציג PCGAMES.

    הכל יודע והכל כבר נאמר, אבל במבחן התוצאה, שום דבר לא עוזר!

  71. 71

    04:15 17.10.2009 | תומר תומר (אורח)

    וואלה גם אם משחק יעלה 100 שקל לאקבוקס אם זה לא משהו איכותי ובאמת מושקע, אני עדיין הוריד אותו.
    רק את GTA4 קניתי, (בהזמנה מחול) כי עדיין לא היה לי פריצה לאקבוקס ולא יכלתי להוריד משחקים.
    אבל אם באמת היו משחקים ב100 שקל, לא נראה לי ההיתי פורץ תאקסבוקס. כי לפרוץ תאקבוקס זה סיפור בהתחלה, ולהוריד משחקים גם יכול להיות מעצבן(שלינקים שבורים ואני נאלץ להשתמש בטורנט).
    ההיתי מעדיף פשוט לנסוע לקניון ולקנות שם תמשחק, זה יותר כיף. וזה נוח.
    אבל כבר התרגלתי להוריד משחקים, זה רוטינה, זה קל, מורידים וצורבים. זה ניהיה נוח. אפילו לא צריך לצאת מהבית צריך רק שיהיה דיסקים.

  72. 72

    05:22 17.10.2009 | שניר שניר (אורח)

    כל מילה בסלע!

  73. 73

    05:30 17.10.2009 | STOP CRYING! STOP CRYING! (אורח)

    HI All,

    I'm living in Australia, and a PC game cost 99$. same as a PS3 or XBOX360 game. 99$.

    thats 300 Shekels.

    cry me a river yuval.

  74. 74

    07:06 17.10.2009 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    מסכים לחלוטין...

  75. 75

    08:03 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 66:

    שנינו מסכימים שבסך הכל יש דברים שבישראל הם זולים יותר ויש דברים יקרים יותר. מוצרי צריכה פיזיים (ואני מדגיש, פיזיים) שמיובאים מחו"ל יקרים יותר בישראל ויש בזה הגיון.

    אבל מוצרי צריכה דיגיטליים או וירטואליים ש"מיובאים" (אפילו המילה לא מתאימה) מחו"ל צריכים לעלות כאן פחות, לא יותר.

    אני אתן לך דוגמא: World of Warcraft נמכר במערב ב- $50 למשחק ואז $15 כל חודש למנוי. לעומת זאת, בסין הוא עולה $5 לפתיחת חשבון 5 סנט (סנט!) לשעת משחק. כלומר, אם אתה משחק 10 שעות ביום זה יעלה לך $3 לחודש.

    הסיבה שזה קורה היא כי פשוט אין לחברות ההפצה ברירה. אם הן היו מנסות לקחת $15 לחודש על WoW אף אחד לא היה קונה כי המשכורת החודשית שם זה איזה $50 לחודש.

    ההגיון הכלכלי אומר שאם העלות השולית של הפצת המוצר שלך היא אפסית, הדבר הנכון לעשות הוא למכור אותו בכל מקום במחיר שבו הוא ייתן לך מקסימום הכנסות. והקטע הוא שב- Steam עושים תרגילים עם מחיר שונה בארצות שונות כבר היום, כפי שהראיתי בכתבה, אז מבחינה טכנית האפשרות קיימת.

    לגבי הדוגמא שלך עם EA- זה בדיוק מה שהתכוונתי לכך שחברות ההפצה הן עזים עיוורות שלא מבינות איפה הן חיות, ולא תופסות שמשחקים הם לא קופסא שצריך להעביר ממקום למקום. זו הסיבה שיש כל כך הרבה פיראטיות כמעט בכל העולם מחוץ לארה"ב ובריטניה (ויפן). ככה זה כשמי שמנהל את הביזנס הוא "חליפה" שבקושי יודעת שיש אינטרנט בעולם (אגב, גם בארץ זה ככה).

  76. 76

    08:04 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 73:
    RTFM, או במקרה הזה- Read The Fucking Article לפני שאתה מגיב.

  77. 77

    08:12 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    בהמשך ל- 75:
    טעיתי בחישוב לגבי סין, אז נחשב מחדש: המחיר הוא 5 סנט לשעה, כלומר מישהו שמשחק כמו שאני שיחקתי בזמנו (2-3 שעות בממוצע ליום, או בערך 60-100 שעות בחודש) ישלם בסין 3$-5$ לחודש במקום $15 לחודש כמו שאני שילמתי.

  78. 78

    10:22 17.10.2009 | yuvy15 yuvy15 (אורח)

    צודק שיורידו מחירים!!
    מה הם מצפים שבמחירים כאלה יקנו מהם???

  79. 79

    11:07 17.10.2009 | גל גל (אורח)

    הסעיף הראשון די מפגר, כי אולי באמת המשכורות שמקבלים באהרב יותר גדולות, אבל זה לא משנה, כי את המשחקים שמוכרים לנו קונות חברות מהארץ. להם יש משכורת של הארץ.

  80. 80

    11:29 17.10.2009 | SpriteSODA SpriteSODA (אורח)

    בסופו של דבר מי שבאמת רוצה לקנות בזול ימצא את הדרך. במקרה שלי, את כל המשחקים ל- XBOX360 שלי אני רוכש ב- eBay, רובם עולים פחות מ-50$ (כשאני מוצא אני רוכש יד שניה ואז זה בכלל זול) לכן גם לא משלמים מע"מ ומכס, ומקבלים משחק קונסולה עד הבית בחצי עד שליש מהמחיר בחנויות הישראליות.

    אין ספק שזה לא מצב אידיאלי אך אני מסכים עם הבחור מ- PCGames בכך שלא סביר שאיזשהו נציג תמכור של מפיצה בינלאומית כזאת או אחרת ימכור לישראל במחירים זולים יותר, כוח הקניה שלנו לא שווה להם את זה, מצידם שכולנו נגנוב את המשחקים שלהם מהאינטרנט.

  81. 81

    12:16 17.10.2009 | PCGAMES.co.il PCGAMES.co.il

    ליובל,

    יפה שאתה משווה בחישובים שלך בין סין (אולי המעצמה החזקה בעולם, אך גם מדינה שלא היית שמח לחיות בה בתור אזרח מן השורה) לבין ישראל.

    מכיר את הפתגם "מה שמותר ליופיטר אסור לפר?".

  82. 82

    12:31 17.10.2009 | adarbaratz adarbaratz

    כתבה נחמדה,אבל התשובה האמיתית היא כי הם יכולים.
    הישראלים פראיירים,ואם הם רוצים משהו,זה לא משנה כמה זה יעלה וכמה מרמים אותם.הם ייקנו.

    הדרך להוריד את המחירים היא פשוטה מאוד..
    לארגן חרם גדול של כל הצרכנים,שהם למעשה הגיימרים בעיקר.
    שלא ייקנו דברים חודש,חודשיים-ותראו איך הכל מתחיל לרדת.

    שואלים אז איך יהיה לנו דברים חדשים? קנו מהאינטרנט!

  83. 83

    12:36 17.10.2009 | ששש ששש (אורח)

    חברות ההמפצה בארץ פשוט מבקשות שיורידו מהן. הבעיה היא שגם לא באמת אכפת להן מהפיראטיות. להפך, הן אוהבות את הפיראטיות. ככה יש להם תירוץ (מטומטם) למכור במשחק ב200 שקל.
    אני ממליץ לכולם לעשות מה שאני עושה:
    חרם על המפיצות הישראליות!!!! אני קונה רק מאתרים עם מחירים ריאליים (זולגיימס למשל).

  84. 84

    13:23 17.10.2009 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    יפה מאוד על ההתמקדות בנושא החשוב הזה!

  85. 85

    13:38 17.10.2009 | ניצן ניצן (אורח)

    אני חושב שאתה מאוד צודק אבל בתור אחד שגר בצפון חנויות המשחקים ממש לא נגישות (30-40 דקות נסיעה לחנות הקרובה ואם יש חנות באמת קרובה אז המחירים בה מטורפים) זה למה התחלתי להוריד משחקים

  86. 86

    14:55 17.10.2009 | Xtory Xtory

    מה שהכי מעצבן שבsteam cs

  87. 87

    15:12 17.10.2009 | Xtory Xtory

    עולה 30 שקל ובישראל עולה 175 שקל

  88. 88

    16:02 17.10.2009 | Rkiller22 Rkiller22

    אפשר להשוות משחקי מחשב לתרופות. בשניהם עלות היצור היא זניחה לעומת עלות הפיתוח. דרך אגב, הדבר נכון גם למוצרי אלקטרוניקה, עלות היצור זניחה לעומת עלות הפיתוח...

    חברה יכולה למכור למדינת עולם שלישי תרופות נגד איידס לדוגמה במחיר שהיא עדיין תרוויח(תפעולית). אבל אז מדינות מערביות יכולות לקנות דרך מדינות עולם שלישי את אותן התרופות במחיר הרבה יותר נמוך כך שיצרנית התרופות תפסיד הרבה מאוד כסף(בגלל עליות הפיתוח האדירות)...

    דרך אגב, זה לא תסריט בדיוני. בקנדה תרופות עולות הרבה פחות מאשר בארצות הברית בגלל חוקים רגולטורים כאלה ואחרים, וקיימת תופעה של קניית תרופות באופן לא חוקי בקנדה על ידי אמריקאים.

    כוח הקניה של אזרחי המדינה לא משפיע הרבה על עלות המוצר. סע למדינות עולם שלישי, כמו נפאל או תאילנד, ותראה כי המחירים שם (של מוצרים מיובאים) לא יותר זולים מאשר בכל מקום אחר. למרות שכח הקניה שלהם כמעט אפסי.

    דרך אגב, ההשוואה לאוכל גרועה מכיוון שאוכל הוא מוצר מתקלה, הכדאיות במוצרים כאלו שונה. ודוגמה טובה לזה אתה יכול לראות בהבדלי עלות בין פטריות טריות לפטריות בקופסאות שימורים, או במילים אחרות בין מוצר מתקלה למוצר בר קיימא.

  89. 89

    16:44 17.10.2009 | אוגי אוגי (אורח)

    בגלל זה אני לא "קונה" משחקים.....

  90. 90

    18:17 17.10.2009 | Blackmore Blackmore

    אהבתי איך שויגיימס הפכה למעין בלוג מרמור של יובל

  91. 91

    18:23 17.10.2009 | Sagi[b]343 Sagi[b]343

    צריך לעשות עצומה , שירודו מחירים, ולהגיש לשווקים, ואם לא לא צריך לקנות משחקים, במהלך חודש

  92. 92

    19:20 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 90:
    אני מבין שאתה מעדיף עוד אתר בנאלי שחוזר על אותן כתבות שיש בכל אתר משחקים.

    ובכן, לא רק שאתה במיעוט (לשמחתי), אלא שגם עולם העיתונות באינטרנט צועד לכיוון אחר, בלוגרי יותר.

  93. 93

    19:51 17.10.2009 | צודק צודק (אורח)

    יובל, כל מילה בסלע. זו טעות לחשוב שהורדת מחיר בחצי היא הפסד של חצי מההכנסות. המפיצות בארץ מפספסות שוק של יותר מ-90% מהגיימרים עם אטימותן בתפיסת המציאות הקיימת בישראל.
    אם תארגן משחק טוב למחשב ב-99 ש"ח(כניסיון), אני אהיה הראשון שיקנה אותו. צריך להראות להן פעם אחת ולמתיד תוצאות מהשטח, שמוכיחות שתג מחיר נמוך לא בהכרח שווה להכנסות נמוכות.

  94. 94

    20:00 17.10.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    האמת אני חושב שיש אנשים ספיציפים שהורדת המחירים תגרום להם לקנות משחקים. (כמוני, אלוהים יודע כמה מבצעים אני לוקח בסטים ממש כמעט כל מבצע טוב שיוצא)

    וכן יש אנשים שפשוט לא איכפת להם להוריד כי זה כ"כ נוח ונראה להם סטנדרטי ורובם כנראה לא קוראים אפילו כתבות כאלה...
    לא מזמן פרשתי מWOW והחלטתי למכור את המשתמש בישראל כי לא רציתי להסתבך עם חו"ל.

    יש לי משתמש ממש מושקע, לא שאני הולך לפרסם פה או משהו אבל ההצעות שאנשים הביאו לי אליו זה פשוט קמצנוות מגעילה של ישראלים שלא רוצים לצאת פריאירים או חלקם פשוט לא יודע חיים בעוני של עצמם - ואני ממש לא עשיר, אבל וואלה אם הייתי קונה משתמש ל WOW או דומיו הייתי מציע סכום כסף סביר כי אני יודע שהבנאדם השקיע וזו בעצם השקעה דומה לחברות של משחקי המחשב במשחקים שלהן או לפחות חלקן...

    שורה תחתונה הבעיה העיקרית זה לא המחירים אלה האנשים בארץ אולי אם זה יישתנה ואז המחירים ישתנו יהיה טוב.

  95. 95

    20:36 17.10.2009 | Ariadne Ariadne

    למה שחברה כמו פרטנר לא תשתמש בשרתים הקיימים שלה כדי למכור משחקים? אחרי הכל סרטים הם כבר מוכרים. כל מה שהם צריכים זה לסגור חוזה על הפצה דיגיטלית עם המפיצות של המשחקים ולהתחיל למכור משחקים במחירים שפויים.

  96. 96

    22:37 17.10.2009 | ET2K ET2K (אורח)

    יש לפרטנר כבר שרות כזה תחת אורנג' טיים שבו אתה משכיר משחקי קאז'ואל כמו זומה - רק מה - אתה יכול להפעיל אותו רק אם יש לך סלולר של אורנג' (עד כמה שהבנתי, קו ביתי שלהם לא יתן לך גישה).

  97. 97

    22:56 17.10.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    קשה לי להאמין שהמפיצות בארץ יוכלו להתחרות במחירים של קניה דיגיטלית(למשל המבצע של 30 שקל..פשוט אין מצב..או מבצעים של 2 דולר ו5 דולר,מישהו רואה שימכרו פה את ביושוק ב5 דולר?)וגם אם המפיצות תנסנה להוריד מחירים במחירים כאלה לא נראה לי שיש סיכוי שירויחו משהו..אולי שינסו להתארגן בעצמן על שייווק דיגיטלי,אני קונה כמעט אך ורק בדילים היום וכמעט וגם לא קונה מזול גיימז יותר, למרות שהמחירים שמה היו גורמים למפיצות להסמיק מבושה, כי דילים תמיד יותר משתלמים(מירורז אדג עלה שם 50 ובמצע של EA אפשר ב30,המארז של הפיינקילרז עלה שם 50 ועכשיו יש אותו ב5 דולר) ככה שאין למפיצות סיכוי על זה זה פשוט לא משתלם,אם כי,אם היו להם המחירים של זולגיימז סביר להניח שהיתי קונה שם פה ושם.אבל כשיהיו להם המחירים של זולגיימז כבר נשב על כוס קפה עם המשיח כנראה

  98. 98

    23:17 17.10.2009 | Harel Gur Harel Gur

    כמה כאלה כתבות כתבת כבר?
    O_ם

  99. 99

    23:33 17.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 98:
    כאלו בדיוק? אחת.
    בנושא של גיימינג בישראל? הרבה.
    או שאולי אתה מתכוון שאני צריך להפסיק לנסות ולהזיז משהו לטובת הגיימינג בישראל?

    אני משתמש בנשק העיקרי שיש לי- הכתיבה. מה *אתה* עושה בשביל שיפור מצב הגיימינג בישראל?

  100. 100

    02:55 18.10.2009 | Marvin Marvin

    מסכים עם יובל ומוסיף את ההצעה הישנה שלי:
    כדאי לארגן עצומה\מאגר נתונים של גולשים שמוכנים להתחייב להוציא סכום מסויים של כסף בכמות זמן מסויימת- למשל לדוגמא, 500 שקל לשנה ובתמורה הם יקבלו סוג של "מנוי" בחנות משחקים שמוכנה להעיז למכור להם במהלך השנה הזאת **כל** אחד מהמשחקים שיגיעו אליה בלא יותר מאשר 100 שקל (=5 משחקים).
    אם תהיה כמות רצינית שתהיה מוכנ לקנות "מנויים" ותצטרף ל"קבוצת רכישה" הזאת, אני (רוצה) להאמין שתקום איזו חנות שתקח את הנסיון (איזו חנות תתנגד לכמות כסף מיידית כ"כ גדולה? כמובן שצריך בטחונות וכו' שהחנות לא תסגור מחרתיים אבל את זה יסדרו כבר אנשים שיותר מבינים במשפטים ממני).
    יובל- אם אפשר לקבל את תגובתך.

  101. 101

    03:40 18.10.2009 | AvivSegal AvivSegal

    מקווה שהכותב של הכתבה יקרא:
    למה לא התייחסת לזה שאם למשל אני עכשיו רוצה לקנות דרך steam את המשחק NFS:shift, אז EA שמחויבת גם היא במעיין שרשרת כזו לעוד חברות, EA גם דורשת את ה % שלה, ו STEAM תדרוש את מהלוקח שלה (אנחנו) את עלות השירות הכולל - תחזוקת אתר ועובדים, המון שרתים ושאר הכיסויים, ובנוסף את הרווח שלה,
    ומי אמר שישראל לא מעלה מע"מ ללקוח שכולל בקנייה, בדקת?

    אני מסכים איתך שמחירים ממש גבוהים, אני באמת חושב שבישראל זה על הפנים שככה משחק מחשב עולה,
    אבל אני לא מסכים עם ההשוואות,
    יש עסק שצריך להרוויח, לפתח משחק מחשב לא עולה קצת וזו טכנלוגיה גבוהה עם עובדים שדורשים סחר גבוה ועדיין לא דיברתי על זה שזה עסק עם סיכון גבוה

  102. 102

    07:22 18.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 100:
    זה לא יעבוד, כי חברות ההפצה לא יסכימו למכור לחנות במחיר מספיק נמוך כדי לאפשר את זה.

    ל- 101:
    העלויות שמוסיפה Steam הן מזעריות יחסית לעלויות של מכירה בחנות. ראה תגובה מספר 59.
    המשך התגובה שלך לא רלוונטי. הטענה שלי היא שאם משחקים יעלו כאן 99 שקלים ב- Steam החברות ירוויחו *יותר*, לא פחות.

  103. 103

    08:55 18.10.2009 | swatman-ofer swatman-ofer

    יובל כל הכבוד על הכתבה, סוף סוף משהו מוציא את האמת לגיימרים

  104. 104

    13:00 18.10.2009 | Marvin Marvin

    אני לא מאמין שאף חנות לא תשקול לפחות את ההצעה לקבל במיידי 500*500 ש"ח (250,000...)
    כמובן בהנחה ש500 גולשים יצטרפו לעניין.

  105. 105

    16:58 18.10.2009 | ג'אנגו ג'אנגו (אורח)

    בנתיים רק זולגיימס מציעים משחקי בני חצי שנה ויותר בזול
    www.zolgames.co.il

  106. 106

    18:32 18.10.2009 | מתן מתן (אורח)

    אני קונה רק דרך הסטים!
    אף פעם לא קניתי משחק בישראל.

  107. 107

    06:48 19.10.2009 | אתה!!!!!!!! אתה!!!!!!!! (אורח)

    יובל...יובל....יובל.... כל כך נואש לגיימינג בישראל,לך תשיג חיים

  108. 108

    13:24 19.10.2009 | dfad dfad (אורח)

    faffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

  109. 109

    17:40 19.10.2009 | -FireFight- -FireFight-

    תאמת אני מכיר אחד שמביא משחקים מקורים ונחשו בכמה הוא קונה?
    לדוגמה GTA 4 עולה בסביבות ה 200 שקל... והוא מביא תמשחק ב 70 שקל..!!!
    תבינו איזה "קופה" עושים עלינו.

  110. 110

    17:29 20.10.2009 | דניאל דניאל (אורח)

    ליובל: אם תמשיך לענות לכל מטומטם בן עשרה שמשתסה בך את רק תלבה את הבערה או FEED THE TROLL, גיימינג בישראל זה בדיוק מה שצריך לכתוב עליו אחרת מה? אתה תנסה להתחרות בקוטאקו בIGN בGAMESPOT? נגמרו הימים שבהם עלו לכאן אנשים בגלל שהם פשוט לא ידעו אנגלית(לשניים שלא יודעים אני מצטער אבל ברוכים הבאים למאה ה21 ותכירו את השפה החשוב ביותר),אתר ישראלי רואים בשביל תוכן ישראלי.

    המאבק צודק, והתשובה היא לא פשוט לגנוב, היוצרים נפגעים מזה והמצב של עולם האומנות בארץ הוא כזה שאם שני הורים קולנוענים ותשוקה לקולנוע לא למדתי קולנוע בגלל שידעתי שבארץ מאז עידן הפיראטיות אם אתה לא פיצ'ר שממומן על ידי אדרי ומפלוסטר אקסלוסיבית בסינמה סיטי אין לך דרך לשרוד. היוצרים אכן נפגעים וזה לא פשע חסר קורבנות שלקורבנות האלו יש פרצופים אחד אחד.

  111. 111

    18:25 24.10.2009 | eizhak9 eizhak9

    כל הדיבורים האילו וזה ישאר כך עד שיהיה שלום עם הערבים (לא יהיה) תבינו

  112. 112

    09:20 17.11.2009 | Aive Aive

    פשוט שודדים אותנו, זהו אני מפסיק לקנות משחקים
    תכננתי לקנות Assassin's creed 2 לסוני
    עכשיו שכנעת אותי להוריד אותו פרוץ למחשב לכשיצא.
    גם יוריד את COD:MF2
    ונסגור סיפור.

  113. 113

    23:19 30.11.2009 | אביב אביב (אורח)

    יובל אז למה לא נתת שאפו לזולגיימס שכן מוכרים בזול וכן מורידים מחירים לחצי ולשליש?
    כתבה טובה- הלוואי ומשו יזוז פה בסוף

  114. 114

    20:16 07.04.2010 | אוהוהו אוהוהו (אורח)

    אוהו יובל,באמת שכתבה מעולה.
    ואנשים..מה יש לכם נגד כתבות מהסוג הזה? (או בכללי כתבות של יובל,הם תמיד משעשעות אותי.בעיקר עם HEAVY RAIN חח כל מילה באבן) כאילו..כואב לכם בעיניים דבר כזה?קשה לכם? תז***נו מפה...אתם אומרים שהוא בכיין,אתם בכיינים.כל פעם שרואים שיובל מדבר על המצב של הגיימניג בישראל ישר קופצים...אבל שאתם סתם באיזה שיחה?מתבכיינים כמה מורידים משחקים כמהה...פיראטים פיראטים!ארררררר..ואני ימשיך יותר מאוחר~

  115. 115

    16:21 02.07.2016 | אנונימי אנונימי (אורח)

    רוצים מחירים נמוכים? קבלו region lock. לא רוצים region lock? שלמו כמו כולם.

  116. 116

    20:54 02.07.2016 | . . (אורח)

    אנונימי - אתה אמיתי?

  117. 117

       | פורסם ע"י