הרשמה

שחקן ישראלי ב-NBA, האולי?

מאת: משה חדד

השאלה הגדולה בספורט הישראלי היא: "מי יהיה השחקן הראשון ב-NBA, ומתי?" כל ילד קטן או נער מתבגר שמשחק כדורסל, אותו תשאל "היכן אתה רוצה לשחק?" יענה לך: "אני רוצה להגיע ל-NBA!". ה-NBA היא הליגה הטובה ביותר בעולם. השחקנים הטובים בעולם משחקים שם וגם הכי הרבה כסף מושקע שם.

הילדים רוצים להגיע לאן בי אי אבל הסיכוי שלהם זה אחד למיליון אולי אפילו יותר קלוש, ואני שואל את עצמי למה אין שחקן ישראלי בNBA, אז יש כמה תשובות: לא מספיק מוכשרים לא מספיק אתלטים, בולשיט.

בעבר היה לנו את עודד קטש, שחקן מצוין ללא צל של ספק. הוא כבר חתם את החוזה שלו, אבל רק בעקבות שביתת שחקנים ב-NBA עזב, וחזר למכבי. בעבר גם היה את דורון שפר ונדב הלפנד שכיכבו במכללת קונטיקט. נבחרו בדראפט, אבל לא מצאו את מקומם בקבוצת NBA .

אם נלך קצת יותר אחורה- מיקי ברקוביץ, אולי גדול השחקנים מאז ומעולם בישראל, קיבל הצעה להצטרף לקבוצת NBA (אטלנטה אם אני זוכר נכון). אך סירב לטובת תהילת עולם בליגה הישראלית ובאירופה.

שחקן נוסף, יניב גרין ניסה למצוא את מזלו לפני כמה שנים ב-NBA, הלך להבחן בדטרויט, אמרו לו הגיע למבחנים נוספים באוקטובר (לאחר תחילת הליגה בישראל), אך הוא סירב והעדיף חוזה במכבי.

כל פעם "שגודל" נער מוכשר בכדורסל הישראלי, אומרים שהוא יהיה השחקן הישראלי הבא בליגה הטובה בעולם. דוגמאות לשחקנים כאלו לא חסר:

יותם הלפרין שחקן מוכשר ללא צל של ספק (למרות שנה רעה מאוד במכבי, אני מאמין שהוא יחזור למה שהוא היה) בגיל קדטים ועד עתודה הוביל את נבחרות ישראל להישגים. יותם ניסה למצוא את מקומו באן בי אי כבר בקיץ הזה אך נבחר רק בסיבוב השני בדראפט לקבוצת סיאטל וכעת לא נראה שהוא יכול להגיע לשם.

ליאור אליהו אתלט מוכשר שחיפש את מזלו באן בי אי בקיץ הזה, נבחר בסיבוב השני בדראפט ולאחר טרייד הגיע ליוסטון. אך למרות זאת חזר לארץ וחתם במכבי תל אביב.

עונתו הראשונה של ליאור הייתה עונה מדהימה (למרות שמכבי פשוט גרועים השנה), אך יש לו בעיה "קטנה" בקליעה מחצי מרחק ומהשלוש. ליאור לא קלעי גדול, וכדי להגיע לליגה הטובה בעולם הוא יהיה צריך לשנות את המצב המביך הזה. יהיה לו קשה להיות בעמדה 4 ב-NBA. הוא לא חזק מספיק פיזית, וגם לא גבוה מספיק. ואילו בעמדה מס' 3 הוא לא קולע מספיק טוב. לפי דעתי הוא אחת התקוות הגדולות ביותר שלנו להגיע ל- NBA.

באופק אנחנו יכולים לראות את עומרי כספי, נער בן 18 שכבר בגיל 17+ התאמן ושיחק בליגה עם מכבי, והשנה הוא עבר למועדון גליל עליון (המקום הטוב בארץ לפיתוח שחקנים צעירים בארץ). צעד חשוב וטוב של עומרי שבהדרכתו של עודד קטש הוא מקבל ניסיון משחק. עומרי קרוב לוודאי יגיע בשנים הקרובות למכבי או ל-NBA . עומרי שחקן מוכשר לכל הדעות, וצריך להמשיך לצבור ניסיון ולהתפתח מבחינה פיזית, יש להוסיף שהקליעה שלו טובה, אבל תמיד יש מקום לשיפור ועם עבודה נכונה הוא יגיע רחוק הכי רחוק (NBA).

אז כן, רשמתי 3 שחקנים צעירים ישראלים מוכשרים שלפי דעתי יש להם סיכוי להגיע ל- NBA.

מבחינת הסיכויים, לפי דעתי לליאור אליהו יש הכי הרבה. הוא מביא עונה טובה במכבי הוא משתפר ממשחק למשחק. הוא שומר על יציבות יחסית לשני השחקנים האחרים שמוזכרים בכתבה, ובנוסף לזה הוא גם יותר גדול ובשל מעומרי כספי.

בנימה אופטימית זאת אני רוצה להגיד שאני רואה בשנים הקרובות שחקן ישראלי בליגה הטובה בעולם. אני מקווה שזה יהיה כמה שיותר מהר, ויתן קצת כבוד למדינת ישראל ולכדורסל הישראלי בפרט.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:49 22.07.2007 | SolidProof SolidProof

    הלוואי שיהיה כבר

  2. 2

       | פורסם ע"י