Far Cry 2 מצליח להתעלות על המשחק המקורי, ולקיים את מה ש- Stalker הבטיח אבל פספס: עולם ענקי, יפהפה, וחופש פעולה מוחלט להרוס אותו עד היסוד.
מזל, מזל שקוראים למשחק Far Cry 2. אחרת, איך היינו יודעים שזה אמור להיות ההמשך של Far Cry המקורי? הדמויות שונות, העלילה לא קשורה בכלל והמשחק מתרחש בסוואנה האפריקאית במקום על אי קריבי. המנוע הגרפי חדש לחלוטין, וגם חברת הפיתוח המקורית, Crytek, הוחלפה באנשי הסטודיו הקנדי של Ubisoft.
אני שמח לבשר שכל זה רק לטובה. החבר'ה שיצרו בעבר את ספלינטר סל, "הנסיך הפרסי" ו- Assassin's Creed, מוכיחים שוב שהם יודעים את העבודה שלהם מצויין, ומציגים בפנינו את אפריקה כמו שמעולם לא הכרנו אותה: יפהפיה, ענקית, פראית - ומלאה בשכירי חרב ובכוחות עויינים אותם עלינו לחסל במגוון עצום של דרכים, לבחירתנו.
הודות למשחקיות הלא-לינארית ולחופש הפעולה, Far Cry 2 מזכיר קצת את Stalker, אך בעוד סטוקר שם יותר דגש על אלמנטים של תפקידים (והיה מפוצץ בבאגים), פאר קריי 2 מלוטש, מהנה, ומתרכז באקשן. למרות שיש כאן אלמנטים של צבירת נסיון, ביסוס מעמד והשגת נשקים טובים יותר, אלו סתם הערות שוליים בתוך ים הקרבות האינטנסיביים.
ועוד לא אמרתי מילה אחת על האש. אח, האש.
הטוב |
|
הרע |
|
והמדורה |
|
טריילר משובח למשחק, עם מוסיקה מ"בלאק הוק דאון"
"אי שם, באפריקה..."
למרות שלא מדובר במשחק תפקידים, את Far Cry 2 תתחילו בבחירה בדמות שלכם מתוך אוסף של דמויות, כל אחת עם רקע משלה. מהר מאוד תגלו שכל זה היה סתם, כי אין שום הבדל במשחק בין דמות אחת לחברתה. זה הרמז הראשון לכך שפאר קריי 2 עושה לפעמים קולות של משחק תפקידים, אבל בתכל'ס הוא משחק אקשן ברמ"ח אבריו.
לאחר בחירת הדמות, אתם נזרקים לנסיעה על ג'יפ מתפרק אי שם באפריקה. תוך זמן לא רב תגלו כי הנכם בעצם רוצחים שכירים, ומשימתכם באפריקה היא לחסל סוחר נשק הידוע רק בשם "התן". המשימה שלכם משתבשת, כמובן, ואתם נדבקים במחלת המלריה. למרבה האירוניה, "התן" מוצא אתכם במקום שאתם תמצאו אותו, קורא את תיק המשימה שלכם ומשאיר אתכם למות בייסורים מהמחלה. עכשיו באמת רציתי לחסל אותו, בתור חשבון אישי.
למרבה הצער, כאן בעצם מסתיים הצד העלילתי החזק של המשחק, והעלילה הופכת הרבה יותר מפוזרת ומלאה במשימות צדדיות המפריעות להתקדמותה. היה עדיף לו האנשים הטובים ביוביסופט מונטריאול היו מסמנים בצורה שונה את המשימות הקשורות לעלילה במפה, כדי שלא נצטרך לפשפש באפלה.
חברים ואוייבים
לאחר שתבחרו דמות ותעברו את הפתיח המעניין, תתחילו את חייכם כשכיר חרב לכל דבר. תוכלו לבחור בין טוב לרע, מי יחיה ומי ימות. כיוון שמדובר באפריקה, אתם כמובן נכנסים היישר לאמצעו של סכסוך בין ה- APR לבין ה- UFLL, כשלכל קבוצה מטרות משלה וראיית עולם משלה. כל אחת מנסה לפגוע בשנייה, להשיג עוד נשק ועליונות צבאית.
כפרילאנסרים אמיתיים, תוכלו לעבוד עבור צד אחד או עבור שני הצדדים גם יחד, אך בכל מקרה - לא ראיתי שיש לכך השפעה על המשחק או על התקדמות העלילה. דווקא כאן ניתן היה לשים דגש על עקרון הבחירה, כך שאם הייתם, למשל, עובדים רק עבור המורדים, הם היו מספקים לכם הטבות מסויימות כגון נשקים ייחודיים או משלמים לכם סכומים גבוהים יותר עבור המשימות.
חוץ מקבוצות המורדים שנלחמות על חלקת אדמה שכוחת-אל זו, תמצאו במשחק גם כמה "חברים". מדובר באותן דמויות שיכלתם לבחור בתחילת המשחק, וכעת הם נשלטים על ידי המחשב, כך שאם תעזרו להם בל מיני דברים הם יחזירו לכם את הטובה. הם יעזרו לכם במשימות השונות, ידריכו אתכם ואף יצילו אתכם במידה ותמותו. כלומר, ממש לפני שתמותו - כי אחרת אין ממש טעם לחלץ אתכם.
קצת על העלילה של המשחק
איפה הקווסט-לוג שלי?
הרבה יותר מ- Far Cry הראשון או מקרייסיס, פאר קריי 2 שואף להיות משחק יריות בעולם פתוח לחלוטין הנתון לבחירותיו והשפעותיו של השחקן. אתם יכולים להחליט מה לעשות בכל רגע, מתי ואיך. ההשוואה הטובה ביותר היא אולי לסטוקר, אך פאר קריי נוטה הרבה יותר לכיוון האקשן ופחות לכיוון משחק התפקידים.
כאן, למשל, לא תמצאו מערכת איסוף נשקים וחפצים, ויש רק 3 סלוטים לנשקים. גם יומן משימות אמיתי אין, תוכלו לקחת רק משימה אחת בכל פעם ותהיו חייבם להשלים (או לבטל) אותה לפני שתקחו על עצמכם עוד משהו.
מספר המשימות האפשריות עצום ומגוון. שתי הקבוצות הנלחמות על שליטה, ספק הנשק שלכם, החברים שלכם ואפילו קול מסתורי שנותן לכם הוראות בטלפון - כולם ישמחו לתת לכם משימות, ואתם תבחרו כיצד לבצע אותן בפועל.
לדוגמא, נאמר שעליכם לחסל בסיס של אוייבים. מה תעשו? אתם יכולים להתגנב, לתצפת על הבסיס מרחוק, לזהות היכן יש צלפים, היכן יש תחמושת, לראות אילו חיילים מסתובבים לבד כדי לחסל אותם בשקט לפני שאתם פורצים בהתקפה. למרבה הפלא, הפעם יש לכם סכין ציד המותאמת במיוחד למשימה הזו, ולא צריך לאגרף אף אחד עם חליפה אדומה כמו מטומטמים (אהמ, קרייסיס).
מנגד, תוכלו להוציא משגר טילים, לתת טיל היישר במרכז הבסיס, ליצור פאניקה ואז לרוץ ממחסה אחד לשני תוך כדי חיסול האוייבים. לא נראה לכם? תוכלו להצית אש ליד הבסיס בהתאם לכיוון הרוח, לתת לה להתפשט ולגדול, עד שזו תכה בבסיס ותכלה אותו קליל, יחד עם רוב יושביו - ולכם נותר רק לנקות את השאריות.
בפאר קריי 2 קיימת מערכת של הישגים ושדרוגים אשר נותנת בכל זאת מעט טעם בפה של משחק תפקידים. תוכלו, למשל, למלא משימות עבור ספק הנשק כדי להשיג נשקים חדשים או כדי לשדרג את הנוכחיים. תוכלו גם להגדיל את מד הבריאות שלכם או את כמות המזרקים שתשאו איתכם (המשמשים לריפוי), ובסופו של דבר אף לשפר את כלי הרכב שלכם. למרות זאת, אין ממש עלייה ברמות ואין תחושה של התקדמות במשחק. אתם תלחמו באותם האוייבים לאורך כל של המשחק, כך שלא תרגישו שבאמת נהייתם חזקים או טובים יותר.
אפריקה היא מקום קשוח ונוטף דם
מנוע גרפי עם שם של רוסי
למרבה הפלא, פאר קריי 2 לא משתמש בכלל במנוע של המשחק הקודם (או של קרייסיס), אלא במנוע חדש לחלוטין שטרם ראה אור יום ונקרא "דוניה". המנוע הזה נועד לדמות סביבת מחייה דינאמית לחלוטין, המגיבה לפעולות השחקן באופן אקטיבי ומקיימת מערכת אקולוגית מתחדשת. יותר מדי מילים ארוכות? אז רק תזכרו דבר אחד – דוניה הוא מנוע מגניב, שמציג עולם משחק עצום, המתחדש בצורה דינאמית ומציאותית.
דוגמא: יריתם בענף של עץ, הוא נשבר. תבואו לשם אחרי כמה ימים (במשחק, אני מתכוון) ותראו שהענף כבר התחיל לצמוח מחדש! כן, זה אולי לא פרק הזמן שלוקח לענף להתחדש בטבע, אבל אני לא חושב שהייתם מחכים חודש במשחק רק כדי להסתכל בענפים.
המשחק מציג אפריקה יפהפיה כמו שמעולם לא ראינו אותה. עלים נופלים ועפים ברוח, שקיעות וזריחות שובות עיניים, אנימציות מעולות - בעיקר של הדמויות הראשיות - ועוד המון המון. פאר קריי 2 בהחלט יכול לגרום לקרייסיס להזיע, במיוחד כי המנוע מלוטש כמו אבן יקרה. בעוד קרייסיס נאבק עם המחשב שלי על כל פריים ופריים, פאר קריי 2 רץ במלוא הדרו, ללא תקיעות, קירטועים וכדומה, למרות שעולם המשחק גדול פי כמה וכמה מזה של קרייסיס. גם זמני הטעינה קצרים משמעותית מאלה של קרייסיס.
אם אפשר, כמה מילים על האש. כן, אש. היא שבתה את תשומת לבי עוד בתחילת המשחק, אבל רק אחרי כמה שעות משחק טובות באמת ראיתי עד כמה היא מציאותית ויפהפיה. בחיי, לא ראיתי מעולם אפקטים כאלה של אש. אפשר כמעט להרגיש את החום.
ג'ירפות, זברות ומזרקים
מפתחי המשחק לא שכחו לכלול בו כל מיני טאצ'ים קטנים שהופכים את החוויה הכללית להרבה יותר מהנה ומשכנעת. היום והלילה מתחלפים באופן דינמי, ומזג האוויר המשתנה משפיע גם על תנאי הקרב. חוץ מהכיף שבלנהל קרב באמצע סופת גשמים, הרוחות משפיעות על מעוף הקליעים שלכם, במיוחד על יריות ממרחק רב, על האש ועל התפשטותה.
אסור לשכוח שאנחנו באפריקה. עולם המשחק מאוכלס בעלי חיים רבים, שלרוב לא עושים הרבה חוץ מלעמוד וללעוס, אבל זה נחמד שהן שם. זה פשוט תורם משהו לחוויה, כשאתם נוסעים במהירות גבוהה ליד זברה, או דורסים אותה, מה שתעדיפו.
במידה ותיפצעו בצורה חמורה, תצטרכו לבצע ניתוח קטן באמצע שדה הקרב, כמו להוציא את הכדור שפגע בכם מהרגל בעזרת מלקחיים. אני לא יודע למה, אבל אותי אישית זה מאוד הצחיק. טוב, לפחות כאן, בניגוד למשחקים רבים, אתם לא פשוט דורכים על קופסה לבנה עם צלב אדום והופ - הפצעים נעלמו.
גם הנשקים שלכם דינאמיים. הם יתבלו עם הזמן, ואתם אשכרה תראו את זה עליהם. הם יתפסו חלודה, ייסדקו, עד שלבסוף הם יתחילו להתקע, ואתם תצטרכו לשחרר כדורים שנתקעו כדי להמשיך בקרב. במיוחדזה ניכר בנשקים של אוייביכם הנופלים, שהם מאיכות ירודה יותר, ולכן תמיד עדיף להשקיע כמה יהלומים (שמשמשים ככסף במשחק) בקניית נשק חדש.
אינטליגנציה מלאכותית עם פיצול אישיות
הגענו לבינה המלאכותית במשחק, אשר מתנהגת כחיה דו-ראשית. כמו במרבית משחקי עולם-פתוח, הבינה המלאכותית לפעמים נתקעת, ולא יודעת מה לעשות עם עצמה. תראו חיילים שעושים הפסקות קפה באמצע שדה קרב, פשוטו כמשמעו. הם יפסיקו לירות בכם ויתחילו ללכת לאט, בסבבה שלהם, לדבר עם החברים שלהם, כאילו שלא תקעתם להם כדור בגב לפני דקה וחצי.
מצד שני, לרוב הבינה המלאכותית הגיבה טוב מאוד למתרחש, והיית אגרסיבית להפליא. כמה פעמים אפילו רדפו אחריי בג'יפים. החיילים יאגפו אתכם, יתקדמו בקבוצות, יתפסו מחסה, וישתמשו בצמחייה כדי להסוות את עצמם.
מלבד הגלשן (כיף גדול!), הנהיגה במשחק מעט בעייתית. בשם הריאליזם, אי אפשר לעבור למצלמת גוף שלישי בזמן קטעי הנהיגה, מה שהיה מונע ממני כמה התרסקויות. עם זאת, אחרי כמה אימונים תוכלו לדהור בחופשיות במדבריות, לתת גז בפניות ולהשתגע קצת, אחרי הכל – זה לא האוטו של אבא.
"יש הרבה דרכים לשחק בפאר קריי 2..."
ובפעם המיליון – ציפורים מצייצות
שוב קולות ציפורים? תהרגו אותי, אבל את זה אני לא מבין. מפתחי המשחקים לא מודעים לכך שקיימות עוד חיות בעולם שמשמיעות קולות, חוץ מציפורים? מה לגבי תנים, צבועים, אריות (בכל זאת, אפריקה), אפילו סוריקטים? רק שיהיה איזה גיוון, בחייכם!
למרות הקטילה הקצרה – עבודת הסאונד סבירה בהחלט. קולות הג'ונגל סטנדרטיים, וגם האפקטים הבוקעים מהנשקים בסדר גמור, אבל מה שבאמת בולט היא המוזיקה. המוזיקה פשוט עושה את כל האווירה במשחק. היא תהיה איטית ורגועה רוב הזמן, או שבכלל לא תשמעו אותה, אך ברגע שתכנסו למכונית ותורידו את הדוושה עד הריצפה, או תקלעו לקרב יריות מהיר – אז תזכו לשמוע מוזיקת תופים אפריקאית מהירה, שתתאים בדיוק לקצב הקרב ותעזור להזרים קצת את האדרנלין.
בוא נדליק מדורה ביחד
מצב המולטיפלייר של פאר קריי 2 לא יזכה בשום פרסים. הוא סטנדרטי לחלוטין, עם מצבי משחק רגילים ומשחקיות בנאלית. הפתיעה אותי לטובה כמות השרתים והגיוון במצבי המשחק המוצעים לשחקנים, והעובדה שלא היו שום לאגים, אפילו בשרתים של 16 שחקנים ויותר.
מה שדווקא כן מרים את המשחק מעל כל השאר הוא עורך השלבים האינטואטיבי והמאוד פשוט לשימוש שלו. תוכלו בקלות וביעילות לבנות שלבים מאפס, לעצב אותם עם מבנים, לקשט אותם עם עצים וצמחייה, ואז לשרוף אותם בצוותא עם חבריכם לשרת. עם עורך מפות כל כך נוח, אני מצפה לראות המון מפות משתמשים באיכות גבוהה, מה שיכול להחזיק את המולטיפלייר בחיים למשך זמן רב.
הדגמה של מה שעורך המפות יכול לעשות, והמולטיפלייר
השורה התחתונה
החבר'ה ביוביסופט מונטריאול עשו כמה דברים נהדרים עם פאר קריי 2, וכמה דברים קצת פחות. המשחק נוטה קצת יותר מדי לכיוון האקשן, וקצת שוכח בדרך להשקיע בעלילה ולגוון פה ושם עם אלמנטים של משחקי תפקידים. גם הנסיעות הארוכות בין משימה למשימה יכולות לשגע אתכם אחרי כמה שעות. אבל בסך הכל מדובר בתוצאה טובה, שחובבי פעולה יהנו ממנה מאוד.
עם קמפיין מעולה לשחקן יחיד, המון נשקים, חופש פעולה, משחקיות סוחפת, גרפיקה משובחת, מוזיקה מקפיצה - ועוד הרבה דברים טובים, כמו האש! - אין שום סיבה שלא תצאו לפחות לסיבוב נסיון.
משחקיות – מנסה לחדש, לפעמים מצליחה ולפעמים לא. בכל מקרה – מהנה | |
גרפיקה – מעולה, פשוט מעולה. אפריקה נראית עזובה ונטושה.. אבל היא נראית טוב! | |
סאונד ופסקול – אחלה מוזיקה | |
טכני – מנוע מלוטש וקליל יחסית, זמני טעינה קצרים. איזה כיף אחרי קרייסיס... | |
אורך חיים – הקמפיין ייקח לכם כ- 30 שעות, אבל יש המון משימות צדדיות, וכמובן גם מולטיפלייר | |
מולטיפלייר – מצבי משחק סטנדרטיים, אך עורך המפות מספק פוטנציאל לקהילה פורחת |
ציון סופי: 88
מה חושבים מבקרים אחרים?
Gamespot - ציון 8.5
Eurogamer - ציון 8
IGN - ציון 8.9
Gamespy - ציון 3.5 מתוך 5
GameTrailers - ציון 8.7
עוד ב- Vgames:
- GTA IV למחשב האישי נדחה!
- הבטא של Call of Duty 5 הגיעה!
- וידאו: ההיסטוריה של Fallout
- 100 המשחקים הכי טובים אי פעם
תגובות
1
15:57 29.10.2008 | BOOGI
נראה נחמד
2
15:59 29.10.2008 | 1337Din
אחלה ביקורת
3
16:01 29.10.2008 | lidorit3
שטויות FC2 ממש לא מתעלה על קודמו
FAR CRY 1 היה משחק מהפכני לזמנו ומצוין, שחובה לכל אחד לקנות. FAR CRY 2 הוא פשוט לא מהפכני ולא חדשני.
4
16:18 29.10.2008 | Flame of Udun
כתבה מצוינת
נראה משחק ששווה לקנות :)
5
16:36 29.10.2008 | HI (אורח)
יפה אחלה כתבה...
ואיי עכשיו ניזכרתי מהטריילר הראשון את ,"בלאק הוק דאון".
באמת למה לא עושים עוד סרט בלאק הוק דאון 2 או "בלאק הוק דאון שובם של הכושים"
6
16:37 29.10.2008 | Ravid
עוד כמה מילים על המולטי?
חוץ מזה שהוא סטנדרטי?
7
16:48 29.10.2008 | Dodge1
כתבה מעולה
VGAMES, למרות שאני מאוכזב מכך שהכתבות לא מופיעות במגזין כמו פעם, אני שמח לראות שהרמה שלהן לא ירדה.
8
16:52 29.10.2008 | spahYa
FAR CRY 1 היה סתם מעפן זה ממש שונה
והרבה יותר טוב ...
אחלה משחק :D
9
16:54 29.10.2008 | Lord.Arkis
אחד המשחקים של השנה
אני נהנה לשחק בו בכל שניה.
כ"כ הרבה צורות להרוג את האוייבים ולהנות
10
17:02 29.10.2008 | SweetDeath (אורח)
כתבה מצויינת. רק דבר אחד מפריע לי מאוד.
אתה כל הזמן אומר האש.. האש.. אבל לא קיבלנו סרטון אחד שלה?!
11
17:03 29.10.2008 | (אורח)
88 על משחק כזה גרוע ?
הדבר היחיד שהיה טוב במשחק הזה זה האנימציות כל השאר היה סביר -
ד"א היתי בטוח שאחרי CRYSIS כל מפתחי המשחקים יבינו שדמות בלי רגליים זה סתם מוזר ..
12
17:04 29.10.2008 | T.O.B
far cry 1
היה מצוין ואז הקופים הגיעו...
13
17:34 29.10.2008 | ShadowGame
משחק מעולה (וגם הביקורת), אם כי יש טיפה מה לשפר
אני לא אומר שהמשחק מושלם, אך הוא בהחלט מעולה. כל מה שנאמר בביקורת נכון. יש טיפה דברים שאולי כדאי לשים לב אליהם, כמן היכולת לסחוב רק 4 מחסניות סה"כ, והעובדה שתמצאו תחמושת לא ספציפית לננשק שלכם, אלא תמצאו חבילה של תחמושת לכל נשק ונשק-קצת מוריד מהמציאותיות. כמו הכן, הסאונד של הירות לא מרשים במיוחד, אך של הפיצוצים כן.
14
17:45 29.10.2008 | edenpol
מהההההההההה?!!!!
אחד המשחקים הגרועים ששיחקתי!!!! כל כך ציפיתי מהמשחק הזה והוא פשוט איכזב ברמותתתתת!. לא יותר מ 50 הייתי נותן לו.
15
18:24 29.10.2008 | הח (אורח)
משחק....
נחמד אדיף crysis . דווקה ציפיתי ל 90 אבל לא נורא
16
19:10 29.10.2008 | YoAvOn
לא רוצה להשוות למשחקים אחרים,
אבל אולי אין עלילה אבל לפחות יש אורך חיים ארוך וזה באמת מצוין. זמני הטעינה לא מטרידים אותי אישית, אני מגוון, לפעמים לוקח סירה, או אוטובוס... המשחק ממש כיף ואני חוזר אליו כל הזמן...
17
19:13 29.10.2008 | X (אורח)
ואי אני זוכר את ימי fc1
היה משחק טוב ויפה היה שם הכל כמעט וקניתי אותו כולה ב20 שקל מי היה מאמין אה???
18
19:13 29.10.2008 | SuBamBa
משחק נהדר עם כמה מגרעות שלא מפריעות לשחקן יותר מדי
19
20:46 29.10.2008 | switchzy
והמדורה!
20
21:27 29.10.2008 | Horbzin
העלילה מאוד לא מורגשת אבל מסכים כל מילה !!
אחד הסיקורים אחי מעולה =]
21
21:35 29.10.2008 | eizhak9
"עץ נישבר " ????
"דוגמא: יריתם בענף של עץ, הוא נשבר. תבואו לשם אחרי כמה ימים (במשחק, אני מתכוון) ותראו שהענף כבר התחיל לצמוח מחדש!"
סליחה הוא לא נישבר הוא נחתח בליזר ! והוא גודל אחרי כמה דקות אני לא מבין מה כולם אהבו את המישחק הזה אני יותר אהבתי את CRYSIS גם יש לו צבע כזה קודר ומעפן מישחק ניראה כמעט בשחור לבן
22
22:44 29.10.2008 | oridion
מעולה ? נפלא? על מה ההייפ? הוא לא מרשים מבחינה גראפית לדעתי.
23
23:04 29.10.2008 | asafs16
ל-3
אתה אומר שפארקריי 1 יותר טוב מאשר 2? פחח אין בכלל מה להשוות, המשחק הראשון היה טוב וכל זה, אבל אתה לא שוכח שהוא פחות מציאותי בהרבה, יש לו סוף מעפן, וגם "מפלצות", פחח המשחק FARCRY 2 הרבה יותר טוב, גראפיקה הרבה יותר טובה, יופי של יריות ואקשן, וכמובן שהרבה יותר מציאותי, אחד המשחקים הכי טובים, מי שלא יכול להעריך את המשחק פשוט לא גיימר אמיתי, כי זה אחד הגדולים אי פעם!
24
23:14 29.10.2008 | מיקי (אורח)
גם אני מאוכזב
א. אי-אפשר לעשות הכל. או שזה משחק פתוח או שיש עלילה. אתה מחפש איך הורגים את הג'קל (מטרת המשחק) ופשוט אין לך מושג איך לקדם את העניין.
ב. גם אני לא מתרשם מהגרפיקה. אחרי crysis אנחנו מצפים ליותר ממשחק של אותו מפיץ, גם אם הוא לא מאותו בית-יוצר.
ג. הביקורת טובה מאוד אבל מתעלמת מכך שבסה"כ זה משחק מאוד סטנדרטי עם כמה פיצ'רים נחמדים בצד.
25
23:43 29.10.2008 | crysis (אורח)
חרא משחק
קרייסיס עדיף עליו בהרבה.
אתה כל הזמן צריך לנסוע במכונית כדי לעשות משימה של דקה וחצי, אחרכך מתפלאים למה זה לוקח 30 שעות לסיים את המשחק ואין עלילה.
לא התברווזתי גם מהגראפיקה.
וFAR CRY 1 נחשב מהפכני.
זה נחשב סתם משחק ממוצע.
26
23:47 29.10.2008 | Squall Leonhart
וואו..
אני *ממש* לא מסכים עם מה שנאמר בביקורת הזאת, דבר ראשון המשחק הזה כל כך *לא* מתעלה על המשחק הראשון, ושנית - האש במשחק לא קרובה בכלל להראות מציאותית.
המשחק הזה סתמי מדי בשביל להיות משחק המשך למשחק שנחשב עד היום לאחד ה-FPSים היותר מוערכים.
אין לי מושג באיזה משחק המבקר שיחק, אבל פאר קריי 2 זה לא היה.
27
00:36 30.10.2008 | eyaaal_T
מסכים עם כל מילה!
ביקורת מצויינת ומשחק מצויין. ציון הולם.
28
04:09 30.10.2008 | Av!shee
אף אחד לא עורך את זה?
אחלה ביקורת מבחינת תוכן, אבל איכות הטקסט פשוט לוקה בחסר. באמת קראתי פה "אשכרה"?! עורכים חמודים, איפה אתם כדי לתת לביקורות טאץ' טיפה יותר בוגר ואיכותי?
29
06:01 30.10.2008 | baromba
מה הקטע
שבסוף המשחק כל החברים המתים שלך קמים לתחיה וביחד עם החבר הכי טוב שלך בוגדים בך והתן בכלל נהיה נחמד ואתם נהיים חברים וקשת בענן!
30
08:37 30.10.2008 | SuBamBa
מה אתם בכים על הגרפיקה?!
הדוניה זה אחד המנועים הכי טובים שי היום! הכי יעיל בכל אופן. זה והמנוע שפותח לCOD4 שני המנעוים הכי יעילים וטובים שיש היום ואתם תראו אותם בעוד הרבה משחקים. אתם רוצים עוד גרפיקה כמו בקריסיס? אתם מדועים לעובדה שזה מנוע שמקדים את זמנו? שעבדו עליו הרבה יותר מדי זמן. הגרפיקה בפאר קריי 2 היא מהטובות שראיתיהג'ונגלים נראים בDX 9 כמו הג'ונגלים של קריסיס בDX10 ואולי יותר יפה. מי שבוכה על הגרפיקה במשחק באמת שלא מבין על מה הוא מדבר. אחת הנקודות הטובות במשחק. עלילה אין יותר מדי וזה שצריך לנוע ממקוןם למקום זו אחת הפואנטות במשחק. תבינו כבר! אתם משחקים רוצח שכיר בקיבינמט. מה אתם רוצים לטוס ממקום למקום? ללחוץ על כפתור לעבור למשימה. אתם בסביבה פתוחה (כמעט) לגמרי אז די לבכות כברץ פאר קריי 2 נותן חווית משחק אקשן יוצאת מן הכלל.
31
09:06 30.10.2008 | ג'ינג'י (אורח)
נראה ונשמע משחק מצויין
בהחלט אני הולך לקנות אותו..
רק שבינתיים התקציב שלי עוד לא שלם לקניית המשחק.
32
09:51 30.10.2008 | יובל בירב
אבישי (28) - כתב של "גיימר" מלונן על ילדותיות?
33
11:05 30.10.2008 | ofir (אורח)
גרפיות מעולה משחקיות מעפנה
שיחקתי והפסקתי נוף מרהיב אין ספק אבל משחק מסורבל
34
13:18 30.10.2008 | Av!shee
הטקסט לא ברמה ואתה יודע את זה
אין קשר לעובדה שאני כותב עכשיו בגיימר. אני מזמין אותך לחטט בכתבות שלי או של כל כתב אחר. חפש את המילה "אשכרה", או אפילו פיסקה יותר מיותרת מהפיסקה בה הכתב מתלונן על קולות הציפורים.
35
14:19 30.10.2008 | 1337_Sniper
איפה אפשר לקנות אותו בארץ?
?
36
14:43 30.10.2008 | eizhak9
ל 30 אתה חצי צודק
אתה צודק בזה שאתה רוצח שכיר . אבל שיוצרים מישחק צריכים לחשוב על הכל אם אנחנו נעשה משחק בסיטואציה כזות שדורשת להעביר כל כך הרבה זמן על נסיעה וכל שניה איזה מישהו מתנקל אליך ושכחתה לשמור זה מעצבן אני הייתי עושה יותר תחנות אוטובוסים כך אפשר לעבור ממקום למקום מהר אבל מה שלא הבנתי למה צריך LOAD אם כבר כל המפה IS ALL READY LOADING הרי כך אמרו על המנוע הזה שהכל דינמי לא משנה זה לא הרבה זמן אבל בכל זות . וגרפיקה זה לא נושא אמור להפריע לי מספיק את HL2 אבל שבאים ואומרים לך שיהיה איזה גרפיק כזו .... ואתה בא ורואה שזה לא משהו אבל באמת אין שם צבע חסר ויש מלא פיקסלים על הנשק או על כל דבר זה לא גרפיקה ! כי אני לא ראיתי דבר כזה בCRYSIS אז סבבה זה יפה אבל בלי פינטוזים שזה יותר יפה . חוץ מיזה יש עוד הרבה דברים אני רוצה להגיד 1 מהם שפתחתי הדיגל דזרט זה הדבר הראשון שבזבזתי עליו שיפורים ויהלומים ומה אני מקבל , אני יורה על כושי עם גופיה והוא לא מת בעיקרון את האקדח הזה עושים חזק רצח כבד יורה בקבדות והורגגגג...... אבל פה הוא סתם בתתה והורג יותר חלש מי 45MM
ועוד רבות הטענות כבר ניגמר לי הכח והתוים תגידו לי מה?
37
14:45 30.10.2008 | יובל בירב
אבישי (34) מ"גיימר"
בוא לא נתווכח מי כאן עושה עבודה יותר מקצועית, אוקיי? אני מתפלא עליך, אחרי כתבות הוידאו שלך אתה מתלונן על השימוש במילה "אשכרה"?
38
15:17 30.10.2008 | Mur'gul
אחלה כתבה - באמת שיחקתם אותה הפעם
גם הכתבה עצמה מקיפה וכתובה באמת טוב (למרות שאני מצטרף לבקשה לקצת יותר מידע על המולטיפלייר ועורך השלבים), גם השילוב של סרטוני הוידאו מצויין, וגם לא פיצלתם אותה לשלושה עמודים שמפריעים ברצף של הקריאה. *** והכי חשוב: תמשיכו לכתוב "אשכרה". זה לא מוסף ספרות של הארץ כאן.
39
15:55 30.10.2008 | SuBamBa
ל30
יש כמה דברים שהיו מאוד מקלים וגורמים לשמחק להיות כיף יותר:
א' - באמת שהיה אפשר להרוג ביתר קלות אבל אז זה כבר באמת היה קל מדי כי גם אותך קשה מאוד להרוג וואלה בן אדם לא שורד אחיר 30 פגיעות משוטגאן...
ב': לפצל את המפה ליותר אזורים שניתן ייה גם לעבור בינהים ביתר קלות כי תאכלס האזר הדרומי שהוא 3X3 הרבה יותר כיף.
עוד תחנות אוטובות יעזור אבל זה יגרום לעצלנות יתר. אולי היה אפשרות לעושת בכל ריבוע כזה אוטובוס, אבל שוב - עצלנות יתר מצד השחקנים כי תאכלס שחקני FPS התרגלו לקמפיינים קלילים ומהירים ששורפים בכמה שעות ולא למשחקים של 40+ שעות.
ג' - עוד רעיונות למשימות
40
16:02 30.10.2008 | Av!shee
וזה בדיוק ההבדל
בין תוכן כתוב, לתוכן שהוא "וידאובלוג"....
תפסיק לתקוף אותי, זה לא הופך את הטענה שלי ללא נכונה.
41
17:32 30.10.2008 | Cap’n Crunch
משחק מדהים!
אין! החופשיות! אין! המשחק אפילו הזכיר לי את GTA עם החופשיות רק המשחק הוא יריות :D
משחק מדהים שווה קנייה!
42
18:06 30.10.2008 | eizhak9
הבדלים מול הענים CRY-VS-FAR
http://www.zix.co.il/images/z-875696305.JPG בכקיסיס הנשק וב FARCRY2
http://static.vgames.co.il/images/sections/news/content3263_41666_3_1225188833.jpeg
נו מה אכשיו ???
43
18:10 30.10.2008 | GAMER (אורח)
משחק גרוע אין לי מושג איך הוא קיבל כזה ציון
משחקיות לא לינארית???? WTF? הכותב בכלל שיקח במשחק? כל המשימות הם FUCKING אותו הדבר, שלא לדבר על הנסיעות המעצבנות, האוייבים חוזרים לאותן הנקודות עושים כאילו RESPAWN(ממש מציאותי...), מנוע המשחק אומנם טוב אבל יש בו מלא דברים לא טובים, למשל תירה על גלגל של מכונית לא קורה לזה כלום, יש ענפים שהם כאילו עשויים מגומי לא משנה כמה תירה עליהם לא יקרה לזה כלום, ועוד פעם המשימות המשעממות שחזורות על עצמן, אין בכלל עלילה למשחק אתה מגיש שאתה עובר ממשימה למשימה, הולך מאחד לשני, יש במשחק הזה יותר דברים רעים מאשר טובים.
ד"א הגרפיקה של CRYSIS בהרבה יותר טובה משל FC2, ו CRYSIS עצמו בהרבה יותר טוב מ FC2.
44
19:28 30.10.2008 | lan204
במה יש את איכות הגרפיקה הבי טובה?
45
21:48 30.10.2008 | TISSOT (אורח)
CRYSIS
אין על CRYSIS
46
23:13 30.10.2008 | אלכס גרבוב (אורח)
הבחור מגיימר....
אתה סתם מקנא כי אין לכם כתב כל כך מוכשר ועם חוש הומור כל כך מפותח וכל הכתבות שלכם סתם יבשות. אם אתה רוצה רצינות תקרא ספרות. ביקורות על משחקים זה בידור.
47
13:21 31.10.2008 | Av!shee
עוד כמה ימים מתפרסמת הביקורת שלי
תשווה
48
18:28 31.10.2008 | amit20038 (אורח)
כנסו אלה מויגיימס וגיימר
שניכם כתבים מעולים תבינו.
זה למה אני קורא של שני האתרים!
Peace
49
22:09 31.10.2008 | Klayman
''דוניה'' זה עולם בערבית.. נשמע יותר הגיוני ? :-P
50
10:13 01.11.2008 | עופר (אורח)
DUNIA - הבהרה
DUNIA
זה עולם בהינדית
השפה הרשמית בהודו
לידיעתכם !!!
51
22:23 01.11.2008 | NovieX
אש בליבי בוערת אש
52
01:49 04.11.2008 | neon ori (אורח)
FC2 משחק קטלני
לא הכי יפה אבל אחלה משחק באמת משימות קצת בעשה אבל בס"הכ משחק יפה
53
19:58 05.11.2008 | (אורח)
FC2 משחק גרוע
אני ממש לא אהבתי אותו CRYSIS שליטה לתמיד D:
54
13:44 06.11.2008 | דרקון (אורח)
משחק גרוע ברמות !!!+פירוט
אני אישית בכלל לא אהבתי את המשחק הזה.
סתם בזבוז של 260 שח (הזמנה בדואר רשום)
משחק גרוע . עלילה לא מעניינת.
משחקיות חוזרת על עצמה
מערכת ה - secuROM ,תשגע לכם את הראש לגמרי.
כמו כן המולטי חלש ביותר הכי הרבה שמצאתי זה 4 נגד 4 לא מעניין בקיצור.
אם יש לכם ציפיות גבוהות ממשחקים אז אין מה לחפש פה. דבר אחד שאהבתי זה הגרפיקה, אבל בימינו משחק לא מתבסס רק על עולם יפה.
תאמת אכזבה כזאת לא ציפיתי מיוביסופט.
לא כדאי ! לא שווה ! לא מומלץ ! פשוט לא!
55
09:39 09.11.2008 | tiger_g
משחק פצצה !!!
חברה שווה כל רגע, משחק מעולה.לא נגמר, גרפקיה מטורפת שחבל על הזמן.
המולטי חמוד מאוד, יותר מארבע שחקנים. סתם קשקשן מי שאמר שיש מעט שחקנים.
בקיצר שווה את הכסף !
56
22:05 12.11.2008 | מישהו (אורח)
יש לי את המשחק והוא דיי נחמד. לא סיימתי אותו (תודה 29 !!!!)
אבל בכל זאת מצאתי בו כמה דברים דפוקים.
יש את מערכת הבריאות, שכמה אנשים אומרים שהיא לא ריאליסטית, אבל היא עדיין יותר מציאותית מחיילים שמתרפאים בכוח פלא (אהם call of duty 4 אהם).
הצחיקו אותי גם סוחרי הנשקים, ששולחים אותי למשימות בשביל לפתוח נשקים חדשים, וזו תמיד אותה המשמיה: לך לצד השני של המפה ופוצץ כלי רכב לא נחוץ. למען השם הרכב הזה נוסע במעגלים! הוא לא יכול לעשות שום נזק, מקסימום ייגמר לו הדלק.
יש עוד כמה דברים כמו המלאריה, היא ממש מוזרה, הבחור מופתע שהוא חולה, אבל הוא עדיין יזריק לעצמו חומרים מרפאים מכל מזרק שהוא מוצא, מה גם שהוא היה מספיק שלומפר בשביל לבוא לאפריקה בלי חיסון נגד מלריה.
גם הנשקים הנתקעים מעצבנים אותי, נכון זה שהנשקים נתקעים לך (תמיד באמצע קרב באופן חשוד) זה מוסיף לריאליזם, אבל הסיבות שמגללן הם נתקעים פשוט מוזרות. אם אני ארים נשק של האויבים אז הוא מייד יתחיל להתקע, אבל אם אני אקח נשק חדש ואקרב אותו לאש, או אכנס איתן למיים לא יקרה לו כלום. מה שכן אהבתי בכל המערכת הלא נחוצה הזו, היא שהנשקים ממש נראים כאילו הם תןפסים חלודה, וגם האפקט שבו הם מתפוצצים לך בידיים הוא די נחמד.
עוד משהוא ששמתי לב אליו זה שהאפריקאים הם ממש מוזרים, לא מספיק שהם איבדו ככה סתם בסביבות 220 יהלומים, הם גם הקפידו ואיבדו אותם כשהם בתוך מזוודות.
וחוץ מזה הביקורת של gametrailers הוכיחה סופית את מה שאני משער כבר הרבה זמן, החברה שם משחקים במשחקים ברמות הקושי הנמוכות.
שימו לב שיש שם קטעים שרואים בבירור שיש לכלי הנשק כוונת שהיא לא הכוונת שמותקנת על הנשק עצמו, אופציה שמתאפשרת רק ברמת הקושי הקלה ביותר, התחלתי לחשוד כשבביקורת על davil may cry 4 הם אמרו שיש רק 2 רמות קושי, למרות שאם מסיימים את המשחק ברמת davil hunter (הקשה מבין השתיים) נפתחת רמת קושי שלישית וקשה יותר, בביקורת של ויגיימס הכותב כתב שישנן 6 רמות קושי, וגיימר כתבו שישנן 4 רמות, בסוגייה הזו אני ממש מבולבל.
57
14:12 14.11.2008 | אורי (אורח)
לא יודע מה איתכם... אבל באקס בוקס 360 הגרפיקה של FAR CRY 2 פשוט עצומה אני רוצה לראות מישהו שרואה את הגרפיקה של זה ב- 360 ואומר שהיא יותר יפה משל קרייסיס... פאר קריי 2 התעלה על קרייסיס בכל רמה אפשרית גם בגיימפליי.
58
14:54 18.11.2008 | bebok (אורח)
אחלה משחק
גמרתי אותו אתמול חופש פעולה מדהים בביצוע המשימות
הרבה מחשבה וטקטיקה או הסתערות עם המגוון הרחב
של הנשק שברשותך קצת קשה אבל זה כל האתגר
מומלץ בחום לכל הגיימרים האמיתיים
59
21:36 21.11.2008 | gil (אורח)
יש לי שאלה
חבר הביא לי את המשחק, הוא נחמד
אבל אני עושה משימות מתישהו זה צריך להגמר וצריך לחסל את התן לא?
מתי זה יקרה? אני כבר מחכה לזה..
איבדתי כיוון אני לא יודע מה עם העלילה..
בכל מקרה גרפיקה מדהימה ואחלה ריאליזם!
60
17:02 23.11.2008 | BigBug
משחק נהדר.. אבל החסרונות שהזכרתם מקודם, מאוד מאוד מעצבנות אותי
לא אוהב לנסוע כל כך הרבה בלי לעשות כלום ואז בא איזה ג'יפ שאחרי שתי שניות אתה מחסל
61
19:22 30.11.2008 | גל (אורח)
אחלה כתבה... ומילים כמו "אשכרה" ממש לא מעצבנות אותי.
משחק טוב וכייפי.
62
14:14 12.12.2008 | tomas78
יש לי כרטיס מסך של ati radeon 9200.
המשחק לא עולה לי. אומר שהכרטיס לא מעודכן.
עידכנתי דרייברים אבל עדיין לא עולה.
מה עושים?
63
19:14 14.12.2008 | יוסי (אורח)
איך נכנסים למטוס שם? אני מגיע למטוס קל ולא מצליח להכנס. תודה מראש
64
19:20 23.12.2008 | lio543 (אורח)
3, אתה אידיוט
65
12:14 26.12.2008 | mataN-
28, סתום יהומו.
66
00:07 29.12.2008 | lee (אורח)
זה לא אפשרי
67
20:04 03.01.2009 | טל (אורח)
אני כל החיים שלי משחק משחקים מהסוג הזה ואני חייב להודות שלא שווה להוריד את המשחק הזה על הפנים עדיף כבר delta force סתם משחק כולו דיבורים ושטויות
68
11:06 22.01.2009 | X (אורח)
אולי לא תאמינו לי אבל מתי שפאר קרי הראשון יצא אחרי איזה משהו כמו חודש חודשיים רניתי אותו ב20 שקל D: מקורי!!!
אה ופאר קרי 2 מישהו הוריד לי X:
69
11:09 22.01.2009 | X (אורח)
אה ו29 יא זבל מניאק מי מסכים איתי שיכתוב 29 יזבל
70
16:09 02.02.2009 | yuvalshef
קניתי את המשחק בעקבות הביקורת המהללת פה...
והמשחק פשוט לא כמו שהכותב מתאר אותו
הגרפיקה בכלל בכלל לא משהו....
קרייסיס הרבה אבל הרבה יותר טוב
המשחקיות מגוכחת ומציקה
הנשקים נתקעים כל הזמן- מה הכיף בזה??
מילא אם היו נתקעים פעם ב..
ככה צריך לשוטט בכל העולם כדי להגיע ולקנות נשק נורמלי
זה משעמם ומציק!!!!
האש בכלל לא מרשימה כמו שכתוב בכתבה וגם אי אפשר להשתמש בה כדי לתקוף בסיס כמו שכתוב , כי אי אפשר לשלוט בכיון הרוח מן הסתם
החיות בכלל לא מרשימות גרפית...
וגם ירייה אחת הורגת אותם--לא כ"כ הגיוני שמדובר בזברה.. לעומת 5 יריות לפחות שמדובר בבן אדם
העולם בסוואנה נראה דהוי וחסר צבע
הנשקים לא מעניינים ולא מגוונים כמו בFPS אחרים
המשימות מגוכחות ומעצבנות- להרוג איש אחד פה , לשרוף רכב שם
הנסיון לשלב משחק תפקידים עם משחק פעולה נכשל במקרה הזה
ואני בכלל לא בטוח ששילוב כזה הוא רצוי, מי שאוהב משחקי תפקידים שיבושם לו
אבל מי שאוהב משחקי פעולה רוצה אותם מהירים, אינטילגנטיים, רצופים , ועם נשקים מעניינים
בקיצור... FARCRY 1 היה הרבה יותר חדשני לזמנו וגם יותר מהנה (בזמנו)
FARCRY2 לא מתקרב לFPS בשורה הראשונה כמו COF , קרייסיס ודומיו
אל תקנו!!!!
ומנהלי האתר אני מצפה מכם לשלול מהכותב את האפשרולת לבקר משחקי מחשב מעתה ועד עולם
כי די ברור שאין לו מושג או שהוא היה תחת השפעה כלשהי
71
14:55 12.03.2009 | שיט (אורח)
פופי קקה דודל המשחק הכי פופי קקה דודל ופופי דבל
72
15:48 14.03.2009 | bennyxpagaz
אחלה של תיאור מכיר ת'קודם תותח שווה וגרפיקה טובה גם לsplinter cell יש אחת כמו זו שווה לנסות
73
15:42 14.04.2009 | zzr (אורח)
hi all lol
איך מורידים מיפו?
74
13:11 04.06.2009 | רמי קליינשטיין (אורח)
משחק מגעיל חבל על הזמן
התקנתי אותו שיחקתי שעה ניסיתי בכח
לאהוב אותו , לא הצלחתי מחקתי , נתתי לו עוד צ'אנס אחרי חודשיים שיחקתי שעתיים בכוח!! אין המשחק הזה פשוט מעפן ..
את קרייסיס וקרייסיס וורהד אני תמיד יכול להפעיל מהאמצע ולשחק שעות .. אין השוואה בכלל..
העולם של FC2 כל כך לא פתוח וכל כך צפוף וחנוק הכל שם שבילים
כמו של משחק מרוצים ישן.
ואין הרגשה אמיתית של הריגה הכל משחק מגעיל וממש לא בא לי לסוע חצי שעה
או לקחת אוטובוס בשביל להרוג איזה BOT מפגר במדבר המשעמם
ואז עוברת זברה מעפנה אתה הורג אותה ויוצא מהמשחק ודופק את הראש בקיר. גם לא נעים להיות חולה מלריה.. כל המסך ניהיה ירוק אפונה וזה לא נעים לי בכלל.
75
15:20 19.06.2009 | 50smet (אורח)
crysis ממש לא דומה לו.המשחק הזה יותר טוב
76
12:29 22.06.2009 | viktor (אורח)
משחק מהנה גראפיקה עוצרת נשימה האנשים קצת מרובעים(עם פינות בפנים)אבל עדיין המשחק כיפי אם הייתם שואלים אותי אני נותן לו 9.7
77
13:42 22.06.2009 | שא-שא (אורח)
מהרגע שנותנים במשחק חופש פעול מוחלט, הוא מאוד טוב.מומלץ.
78
13:54 22.06.2009 | למטומטם (אורח)
29 ימטומטם! דפוק למה סתם להרוס! מטומטם חכה-חכה,מניאק חסר בית! למה לגלות ????@#!^$?!^%@?! טטט
79
01:29 06.07.2009 | אביתר (אורח)
מה שאני שונא במשחק זה באמת מרחקי הנסיעה וגם, המשימות הם בעיקר רק להרוג אנשים שזה נמאס אחרי כמה זמן.
80
15:42 23.07.2009 | adar (אורח)
חרא משחק משעמם לא כיף MAPLE STORY יותר כיף חחחחח
81
12:50 02.08.2009 | גמרתי (אורח)
גמרתי את המשחק, המשחק הטוב ביותר ששיחקתי מסוגו, הכי אהבתי את סוף המשחק, בעצם את כולו, משחק ארוך, שווה כל אגורה.
82
15:47 15.04.2010 | עדי (אורח)
שדגדגשגכדכשדגכדכשדגכדכ
83
00:06 13.09.2010 | מייק (אורח)
בדוק!! הוא כתב ׳אשכרה׳!! איזה בושות מסריחות!!!
84
17:56 19.02.2011 | לאאיינ (אורח)
לא אהבתי
משחק מעצבן עם כל הנסיעות האלה, חוץ מגרפיקה לא מצאתי כלום.
85
16:26 11.10.2011 | עדי (אורח)
מסכים אם הביקורת , הזאת כל מילה בסלע !
86
22:33 13.06.2017 | מקפיץ (אורח)
משחק השנה
87
| פורסם ע"י