הכל טוב ונראה יפה, אבל האם זה מספיק?
זה מרגיש מאוד סוריאליסטי להגיד דבר כזה, אבל הנה אנחנו כאן - סדרת Gears of War, אחת מסדרות הדגל של קונסולת ה-Xbox, הגיעה בפעם הראשונה ל-Playstation 5 עם המשחק Gears of War: Reloaded. מדובר בכותר מעט מוזר אז תהיו איתי - זה בעצם רימאסטר של Gears of War: Ultimate Edition שיצא ב-2015, שהוא בעצמו רימאסטר של המשחק המקורי מ-2006. אז בעצם אנחנו מקבלים רימאסטר של רימאסטר, שאמנם מציע שדרוג די ניכר לויזואליות של המשחק, אבל מחדש מעט מאוד מבחינת הגיימפליי שלו. האם הקלאסיקה הזו מחזיקה מים ב-2025? בואו נגלה.
עולה מהאפר כמו פניקס
המשחק עוקב אחרי טוראי מרקוס פניקס (Marcus Fenix), אשר משוחרר מהכלא כדי להתמודד עם פלישת ה-Locusts שפוקדת את כוכב הבית שלו במשימה לאתר את הלב של החייזרים, להשמיד אותו, ולעצור את הפלישה אחת ולתמיד. מבחינת הסיפור של המשחק שום דבר לא השתנה, מדובר באותן הסצינות, עם אותן הדמויות האהובות באותן המיקומים, רק שהפעם עם גרפיקה מחודשת שנותנת להכל מראה הרבה יותר מודרני ונעים לעין. אפשר להתווכח על כך שמבחינת קטעים אייקונים, למשחק הראשון אין יותר מדי מהם, אלא אם כן אתם ממש בקטע של הנוסטלגיה ושומרים לו מקום חם בלב, אבל אפשר להבין למה. ב-2006, לקרוא ללייזר קטלני מהשמיים על הראש של ה-Berserker אחרי שמשכתם אותו החוצה מבית הקברות הוא כנראה הדבר הכי סינמטי שהיה אפשר לעשות במשחק באותה תקופה, ורק ככל שהסדרה התפתחה והפכה למה שהיא כיום יצא לנו לקבל קטעים הרבה יותר משמעותיים וזכורים.
המשחק מחולק לפרקים, כשכל אחד מהם יעביר אתכם בצורה ליניארית ממקום למקום בעודכם מתמודדים עם מתקפות של חייזרים. לפעמים תשברו שגרה עם קטעים מעניינים כמו גישה לנשקים מיוחדים נגד אויבים גדולים או שליטה ברכב עם פנס UV אותו תצטרכו להפעיל כדי להתגונן מאויבים שחלשים לאור, אבל אלה מועטים ורחוקים אחד מהשני. לעיתים המשחק יתן לכם את האפשרות להחליט באיזה מסלול ללכת כשהדרך תתפצל לשניים, אבל ההבדלים ביניהם זניחים במקרה הטוב. אז נכון, זה קצת מצחיק לשפוט משחק בגרסתו המחודשת כמעט 20 שנה אחרי יציאתו של המקורי, בעיקר כשלא מדובר בשינוי מקצה לקצה כמו למשל ב-Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, אבל זה לא אומר שלא תצליחו להפיק ממנו כמה שעות של כיף, בעיקר עם חבר, ולכאן נכנסת מערכת הקרב שלו.
המנסרים מסרה
אתם כבר יודעים למה לצפות ממשחק בסדרת Gears - מדובר במערכת ירי המבוססת על מחסה, כשהמשחק מאפשר לכם לעבור בקלות ממקום למקום בלחיצת כפתור או לדפוק ספרינט תחת אש אל עבר מחסה קרוב ולנסר עם הרובה שלכם את האויב הראשון שתראו. היא מהירה, בנויה היטב ופשוט מרגישה טוב לשימוש. מערכת הטעינה של המשחק תתגמל אתכם, ואם תצליחו לבצע Active Reload, מצב בו אתם מתזמנים את הטעינה עם לחיצת כפתור בחלון זמן מסויים, המחסנית הבאה שלכם תגרום להרבה יותר נזק לאויבים ומדובר באחד הדברים שהכי כיף לעשות במערכת הקרב פה, כמובן אחרי לנסר מישהו.
במהלך השלבים תמצאו מגוון נשקים להשתמש בהם כמו ה-Lancer האייקוני המצוייד במסור, ה-Gnasher שהוא בעצם שוטגאן קטלני לצד נשקים נוספים כמו ה-Longshot וה-Boomshot, רובה צלפים ומטול רימונים בהתאמה. המשחק יודע מתי לתת לכם את הנשקים האלה בהתאם לסיטואציות, כמו למשל בזמן שיסתערו עליכם גלים של אויבים בזמן שאתם תקועים בבניין אחד עם מחסה - תקבלו גישה לצלף כדי להקל עליכם. מהבחינה הזו, המשחק יודע לכוון אתכם אל עבר הכיף, ונותן לכם את הכלים להתמודד עם הסיטואציה, אפילו אם זה ממש ניכר שהוא עושה את זה, אבל היו הרבה קטעים במהלך המשחק שבהם לא היה לי מושג לאן אני צריך ללכת, ורק אחרי כמה דקות של שוטטות גיליתי דלת שאני צריך לפתוח כדי להמשיך. למשחק אין מערכת שאומרת לכם לאן ללכת, ולמרות שמדובר במשחק ליניארי עם דרך אחת, עדיין הייתי שמח לאיזה חץ או משהו שיגיד לי לאן ללכת. זה קרה גם במצבים בהם המשחק רצה שאעשה משהו מסויים בלי להגיד לי שהוא רוצה שאעשה אותו, כמו לירות בחביות נפיצות ליד מכולה גדולה על מנת להפיל אותה על אויבים שנמצאים בבור שמתחתיה. אלה דברים שנחשבים עדכוני Quality of Life שבקלות היה אפשר להוסיף כאן.
עוד דברים שהייתי מאוד שמח לקבל כאן היו עדכונים לסאונד של המשחק, שמרגיש מאוד מיושן עם אפקטים כמו פיצוצים או שאגות של החייזרים שלעיתים פשוט היו צורמים ולא נעימים לאוזן. המשחק גם סובל מבעיות מיקס לסאונד, כשדיבורים של דמויות יהיו בווליום חזק מאוד בהשוואה לכל סאונד אחר שמתנגן ברקע. אל זה הייתי מצרף גם עדכון ל-AI של האויבים וחברי הצוות שלנו, ששם אני עדיין קצת חצוי. מצד אחד, יצא לי לראות לא פעם את חברי הצוות שלי מסתערים קדימה, מנסרים אויבים וחוזרים למחסה או זורקים על דעת עצמם רימון אל תוך בור ממנו יוצאים אויבים כדי לסתום אותו, אבל באותה מידה גם יצא לי לראות לא מעט פעמים בהם דמויות היו עומדות במקום וסופגות כדורים, או נכנסות למחסה ולא זזות ממנו עד שהקרב נגמר.
מצב המולטיפלייר התחרותי של המשחק גם כן חוזר במלוא תפארתו, עם 19 מפות שקיבלו כמובן גם הן את מתיחת הפנים שקיבל הקמפיין. שחקנים יקפצו לקרבות מול הקבוצה הנגדית בשלל מצבי משחק כמו Team Deathmatch קלאסי, Warzone בו שחקנים לא חוזרים למשחק אחרי מוות, Assassination בו שחקן אחד מוכתר כמנהיג אותו הקבוצה השנייה צריכה לחסל בשביל נקודות ועוד. ועדיין, למרות שמדובר באחד ממצבי המולטיפלייר האייקונים של זמננו - לא הצלחתי להישאב אליו כמו שרציתי. אחרי כמה משחקים, העדפתי ללכת ולשחק בכל משחק תחרותי אחר מאשר להמשיך עם Reloaded, ואין ספק שעבורי עיקר ההנאה הייתה מהקמפיין עצמו.
השורה התחתונה
כל עוד תסתכלו על Gears of War: Reloaded כגרסה יפה יותר של משחק מ-2006, תוכלו לסלוח לו על הקטעים הלא יותר מדי מדהימים, הליניאריות והגיימפליי הבסיסי. אם תבואו במחשבה שמדובר ברימייק שבונה את המשחק הראשון מהבסיס ומשפר כל דבר בו, אתם הולכים להתאכזב. עדיין, כגרסת רימאסטר, ציפיתי לעדכונים קצת יותר משמעותיים לסאונד המיושן והבינה המלאכותית, ומצב המולטיפלייר לא עשה משהו יותר מדי מיוחד כדי להשאיר אותי מעוניין מעבר לכמה משחקים בודדים. אם אתם רוצים להתכונן להגעתו של E-Day, הכותר הבא בסדרה, אין ספק ש-Reloaded הוא אחלה מקום להתחיל, בעיקר כשהוא מגיע במסגרת מנוי ה-Game Pass, או במחיר די משתלם של 159 ש"ח.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י