הרשמה

רשמים ראשוניים מהדמו של Gothic Remake

אביחי יצא לנסות את הדמו החדש של Gothic Remake וחזר עם רגשות מעורבים

הדמו שוחרר במסגרת אירוע ה-Steam Next Fest

המשחק Gothic, שיצא בשנת 2001 מבית היוצר הגרמני Piranha Bytes, היה פורץ דרך בנוף משחקי התפקידים. במרכזו עמדה קולוניית כורים עונשית מוקפת מחסום קסום, שבה שלוש קבוצות אסירים חיות בדו-קיום מתוח. המשחק נודע בעולם האמין שלו, במערכת החברתית המורכבת, ובגישה הריאליסטית שבה השחקן התחיל כאסיר חסר חשיבות שנאלץ להילחם על מקומו. בניגוד למשחקים אחרים בתקופתו, Gothic הציב אתגר אמיתי - קרבות דרשו מיומנות, מוניטין היה משאב חיוני להישרדות, וההתקדמות בעולם הרגישה משמעותית. למרות שלא זכה לאותה הכרה בינלאומית כמו סדרות אחרות, הוא צבר קהל מעריצים נאמן והשפיע על התפתחות הז'אנר.

כעת, THQ Nordic מחייה את הקלאסיקה עם רימייק מודרני. האתגר: לשמר את הרוח הייחודית של המקור תוך התאמתו לסטנדרטים עכשוויים. האם יצליחו במשימה? הדמו החדש מספק לנו הצצה ראשונה. בפעם הראשונה ששיחקתי את הדמו זה היה בגיימסקום לפני כחצי שנה. אז נתנו לי בערך רבע שעה לרוץ עליו ולא הצלחתי לקבל מושג טוב על המשחק למעט רושם ראשוני בסיסי. הפעם, THQ Nordic שחררו את הדמו לסטים ונתנו לי זמן להינות מכל המשחק בזמן נוח וללא לחץ. אז הנה כמה מילים ראשוניות על 40 דקות של דמו מהחידוש למשחק מ-2001.

הדמו מציג מבט מוגבל על הקולוניה העונשית המקורית - עולם שבו הישרדות תלויה לא רק בכישורי קרב, אלא גם ביחסים שאתה יוצר. התסריט מצליח לשמר את הקסם של המקור, עם דיאלוגים בוטים ודמויות משנה עוינות שדורשות מהשחקן להוכיח את עצמו. המשימה הראשונה - פשוט למצוא מקום לישון - מדגישה את הגישה הייחודית של המשחק לעלילה.

אבל ישנן בעיות בולטות. הקרבות והתנועה הכללית מרגישים איטיים ומסורבלים באופן מתסכל. בעוד שהמשחק המקורי היה ידוע במכניקות הקרב המאתגרות שלו, בגרסת הרימייק התחושה פחות מדויקת וזורמת. האויבים הבסיסיים כמו חולדות ועופות דמויי-דינוזאורים מהווים אתגר לא בגלל תכנון חכם, אלא בגלל מגבלות המכניקה. לא רק הקרב איטי ומסורבל אלא גם התנועה באופן כללי. פעולות כמו לשבת על ספסל, לפתוח תיבה או לקחת שלל מרגישים מאוד איטיים והתנועה באופן כללי מרגישה איטית ומסורבלת. בעידן של אקשן מהיר, קצב משחק כזה לא יצליח למשוך קהל טוב.

העיצוב החזותי מאכזב במידה מסוימת. למרות השימוש במנוע ה-Unreal Engine 5, הסביבה מתחילה להרגיש גנרית - עוד מכרה פנטזיה, עוד יער אפל, ללא האופי הייחודי שהפך את המקור לכה זכיר. הדמויות, במיוחד הפרוטגוניסט, סובלות מעיצוב מוגזם שנראה מנותק מהאווירה המחוספסת והריאליסטית יחסית של המשחק המקורי. אני חושב שבמקום מסויים המנוע עושה יותר נזק מתועלת. המעבר של כולם אליו הופך את המעצבים לעצלנים וכל משחקי העולם הפתוח מתחילים להרגיש לי זהים.

עם זאת, יש כאן גם דברים חיוביים. המשחק מצליח לעורר סקרנות לגבי העולם הרחב יותר והפוליטיקה של הקולוניה. הסביבה, למרות הגנריות שלה, מעוצבת היטב ומכילה פינות מעניינות לחקור. אני שמח על משחקים שמשחררים מהמפה שמגלה הכל עם סימני קריאה ושאלה מרחפים ואיקסים מסומנים. יש משהו משחרר במפה פתוחה שמזמינה אותך לחקור בלי למלא רשימת מכולת של משימות, וזה נראה שזה הולך לכיוון הזה. המערכת החברתית המורכבת עדיין מורגשת, והתחושה שהשחקן הוא זר במקום עוין מועברת היטב.

בסופו של דבר, הדמו של Gothic Remake מציע הצצה מסקרנת אך לא משכנעת לחלוטין. אני יוצא מהדמו עם רגשות מעורבים ואפילו קצת מאוכזב ממשחק שאמור להיות בדיוק מה שאני אוהב, אבל שלא מצליח לגרום לי להתלהב לקראת ההשקה. למשחק עדיין אין תאריך יציאה מה שאומר שאולי עוד יש מקום לשינויים משמעותיים, אז אני מחזיק אצבעות. מי שמעוניין, הדמו ניתן למשחק דרך Steam.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י