הרשמה

ביקורת: God of War Ragnarok גרסת ה-PC - אבא כועס מרסק את הדרך למחשב

קרייטוס חוזר שוב למחשב, מה חשבנו על הפורט החדש?

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/09/2024

אחד המשחקים הגדולים והטובים של סוני לשנה הגיע בכלל למחשב

עותק לסיקור ניתן לנו ע"י ישפאר ישראל, תודה רבה!

מה שקורה בשנים האחרונות עם משחקים של Sony שעושים את דרכם למחשב הוא מרשים בכל קנה מידה אפשרי, הכל התחיל עם God of War ב-2022 ומאז אנחנו מקבלים שטיפה מתמשכת של משחקי המפיצה למחשב. בזמן ששמועות שונות מדברות על משחקים נוספים שיעשו את הדרך שלהם למחשב מה-PlayStation, ושחקנים שונים מודאגים מהמעבר המהיר של חלקם מהאקסלוסיביות של ה-PS5, המשחק האחרון ברשימה (נכון לעכשיו) שמגיעים למחשב הוא God of War Ragnarok. אז אחרי הורדה מאסיבית של 175 ג׳יגה-בייט והמתנה לא קצרה שהמשחק יפתח, הנה מה שיש לי להגיד על הפורט של המשחק.

אבא של ולהאלה

בדומה לביקורות פורטים אחרות, לא נתעקב יותר מדי על העלילה או על אספקטים אחרים שכבר דיברנו עליהם ביקורת המקורית של המשחק. השורה התחתונה של הביקורת היא שהסיפור של המשחק נהדר ונותן סגירה נהדרת לחלק של המיתולוגיה הנורדית בסדרה, יחד עם זאת כמובן מי שמעוניין להתחיל לשחק ב-Ragnarok עכשיו צריך להכיר את העלילה של המשחק הקודם בסדרה, אבל Ragnarok מגיע גם עם תזכורת קלה לעלילה הכללית של המשחק מ-2018, לכן אין צורך לדאוג שלא תהיו בעניינים לאורך המשחק. יחד עם זאת, הביקורת הזאת תהיה נטולת ספויילרים, היא תתמקד באספקטים הטכניים של הפורט, אז אתם מוזמנים לקרוא בחופשיות.

אקשן מהיר וחסר מעצורים

הפורט של המשחק למחשב, כמו הקודם לו, עשוי בצורה נהדרת, אבל זה מגיע עם צרות שונות ומשונות שאין לי מושג למה ואיך הן נכנסו למוצר הסופי, אבל הגענו לכאן וזהו הפורט שיצא ביום ההשקה. אציין שהמפתחת כן תיקנה חלק מהבעיות אך הביקורת מתמקדת במצב שבו המשחק הושק לפני זעם השחקנים. במילה אחת מדובר בגרסא מצויינת לשחק, המשחק נראה מצויין (אחד המשחקים היפים של Sony בשנים האחרונות ללא ספק), אני לא יודע איזה מאגיה שחורה Jetpack Interactive משתמשת בו, אבל המשחק על המחשב נראה פשוט פצצה. חשוב לי לציין, המעבד שלי הוא דור 9 של אינטל, מדובר במעבד שמתחיל לגדל זקן (בערך כמו של קרייטוס) ועדיין המשחק רץ על אולטרה ב-4K עם DLSS ומצליח להוציא 60 פריימים, פשוט מטורף.

יחד עם זאת, מסך ההגדרות לא שונה במיוחד מהמשחק הקודם, עם כל הכבוד לצורה שבה המשחק נראה וטוב ככל שיראה, הרבה מהאפשרויות הגרפיות שהייתי מצפה לראות, פשוט לא קיימות. אני לא יודע אם מדובר בהגבלה של המנוע שבו Santa Monica מפתחים את המשחק ל-PlayStation, אבל פעם שניה לא משקרת כנראה, הגדרות שונות כמו Anti-Aliasing או הגדרות תאורה שונות פשוט לא קיימות בהגדרות הגרפיות. עוד אפשרויות גרפיות היו נותנות לעוד משתמשים אפשרויות נוספות ופחות מגבילות כאשר זה מגיע לחומרה במחשב שלהם.

ואם אני מזכיר כבר את ההגבלות על החומרה, הנה מגיעה התלונה המרכזית הראשונה שלי על הפורט הזה, אני בדקתי (או לפחות ניסיתי) את המשחק על 3 מכשירים שונים, המחשב הנייח בבית, ה-Steam Deck והמחשב הנייד שלי שהוא ברמה מסויימת, ה-Main Drive שלי. המחשב הנייד שלי לא הצליח אפילו להריץ את המשחק בעזרת ה-3050ti שנמצא בו מאחר והמשחק דורש לכל הפחות כרטיס מסך עם 6GB של זיכרון גרפי. המשחק מסוגל לעבוד על מחשב עם כרטיס GTX1060 בהגדרות מינימליות ו-30 פריימים, המחשב הנייד שלי הריץ כמו שצריך את הפורט למשחק הקודם, חבל שפה אנחנו מוגבלים כל כך מבחינת אפשרויות.

המכשיר הנוסף שעליו הרצתי את המשחק הוא ה-Steam Deck (כמו שציינתי קודם), המשחק רץ הרבה יותר טוב ממה שציפיתי, בעזרת טכנולוגיית FSR, המשחק מצליח להחזיק בין 40-60 פריימים באופן יחסית קבוע למעט מקרים מאוד בודדים שבהם חוויתי קפיצות פריימים. יחד עם זאת, אני לא יודע אם זה קשור דווקא במסך של ה-Steam Deck או האימפלמנטציה של FSR במשחק, אבל ברגע שפתחתי את תפריט הסקילים, לפתע נתקלתי בטשטושים הכי מכוערים שראיתי כנראה במשחק עד כה. אי אפשר לקרוא טקסטים על המסך, האייקונים של הסקילים השונים בלתי מזוהים, אני לא יודע איך זה קרה אבל אבל מעבר לכך, המשחק רץ מצויין על המכשיר הנייד של Valve ואני נהניתי לקחת את החוויה איתי בנסיעות של שישי.

הבאתי גרזן לקרב יריות

כרגיל עם הפורטים של המשחקים של Sony, אין הגבלה לשלט שבו אתם משתמשים, כל מה שאתם צריכים זה להביא את הפצצות שלכם מהבית. במשחק הזה קיימת תמיכה רחבה בשלטים שונים ובמקלדת ועכבר ו-Jetpack Interactive דאגה לכל ההגדרות הרלוונטיות עבור הקונטרולרים השונים. התמיכה של המשחק ב-DualSense היא אותה התמיכה שהיתה קיימת ב-PlayStation 5, היא לא מהמרשימות שיצא לי לחוות עדיין, אבל ה-Haptic Feedback של המשחק הוא כנראה הפיצ'ר שהכי מורגש בשלט של סוני על הגרסאת מחשב של Ragnarok.

הגרסא למחשב גם מביאה לנו פיצ'רים אחרים שקיימים רק על המחשב כמו תמיכה במסכים אולטרה רחבים, ככה שאם אתם משחקים על מסך ביחס של 21:9 או אפילו 32:9, צפויה לכם חוויה סינמטית במיוחד , אבל כמובן כדאי שתהיה לכם גם את החומרה להריץ את המשחק ברזולוציה כה רחבה. המשחק גם מגיע עם תמיכה ב-Nvidia Reflex שעוזר עם קיצור Latency. יחד עם זאת אציין שאצלי ה-VSync לא מדויק ב-100% ועל טלוויזיה בקצב 120Hz, המשחק החליט שהוא מציג את המשחק במקסימום 60 פריימים.

לסיום אזכיר רק עוד ג'אנק אחד שמסיבה כלשהי מופיע פה וזה העובדה שצריך לשבת במסך הפתיחה של המשחק ולחכות ל-Shader Compiling, אחד הדברים שהצליחו להוציא לי את הרוח מהמפרסים עם הפורט של The Last of Us Part 1 על המחשב, מגיע גם פה מסיבה לא ברורה, במיוחד אחרי שב-God of War לפני שנתיים לא ראינו את הדבר הזה מופיע במשחק. מיותר לציין שזה לא משהו שהוא ספציפי לפורטים של משחקי PlayStation 5 מאחר והדבר הזה לא מופיע בפורט של Horizon Forbidden West, יחד עם זאת הקופילציה של השיידרים היא יחסית קצרה, אבל כן חוזרת על עצמה כל פעם שפותחים את המשחק (גם אם לא שונו הגדרות גרפיות) ודורשת המתנה של דקה לפני שממשיכים את המשחק.

השורה תחתונה

God of War Ragnarok הוא אחד המשחקים הטובים של Sony בשנים האחרונות, אבל העובדה שהמשחק נוטש את האקסלוסיביות שלו לקונסולת ה-PlayStation תוך שנתיים מהיציאה המקורית שלו לקונסולה היא מרשימה, ואני קצת לא מאמין שאני יושב עכשיו לשחק את המשחק על המחשב שלי במקום על הקונסולה, ככה שבעלי הסבלנות שרק דיברו על היציאה של המשחק למחשב, זכו. הפיצ'רים השונים שהמשחק מביא עם היציאה למחשב הם מצויינים, מדובר באחד הפורטים הטובים ביותר שיצאו למחשב, במיוחד אם החומרה המתיישנת שלי מצליחה להריץ את המשחק בלי שום בעיה. אבל גם הפורט הזה מגיע עם כמה בעיות שונות משלו, במיוחד כשזה מגיע לשימוש במפרטים שונים מסיבות לא ברורות. אחרי שכתבנו לפני שנתיים ש-God of War (2018) הוא ה-God of War הנייד הגדול ביותר, קיבלנו פעם נוספת את ה-God of War הנייד הגדול ביותר, אבל בנק המשאלות שלי ממשיך להתמלא עכשיו, מתי Jetpack מביאים לי את הרימאסטרים למחשב?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים מצויינים, אופטימיזציה לא רעה בכלל
  • תמיכה מלאה בטכנולוגיית Super Sampling
  • תמיכה בכל השלטים שרק תרצו לחבר למחשב
  • אותו המשחק הנהדר מה-Playstation 5 עכשיו על המחשב

הרע

  • הגבלות חומרה לא ברורות על כרטיסים גרפיים
  • הגדרות גרפיות עדיין מוגבלות מדי לטעמי
  • FSR על ה-Steam Deck נראה רע
  • Shader Compiling כל פעם מחדש

והגרזן של קרייטוס:

  • נעלם לי פעם אחת ועד עכשיו משעשע אותי לראות את קרייטוס מנופף באוויר
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:12 25.09.2024 | שלום שלום (אורח)

    אני עדיין לא מאמין שRagnarok הגיע לPC לפני Bloodborn...

  2. 2

       | פורסם ע"י