הרשמה

ביקורת: Astro Bot - כל בניי היו רובוטים

בואו לקרוא מה חשבנו על Astro Bot, משחק הפלטפורמינג החמוד ביותר של סוני!

  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/09/2024

לא חשבנו שנתאהב ברובוט כל כך בקלות

עותק לסיקור ניתן לנו ע"י ישפאר ישראל, תודה רבה!

ידענו כבר מראש שהשנה הנוכחית תהיה קשה למותג של סוני. השנה לא ציפינו לקבל אקסלוסיבים מפוצצים עבור ה-Playstation 5 חוץ מ-Final Fantasy VII: Rebirth הנהדר, אך מיותר לציין שאנחנו לא יודעים מה היה המצב שלו במכירות ויחד איתו קיבלנו גם את Stellar Blade שהתברר כנהדר. בנתיים במהלך המחצית השניה של 2024 קיבלנו כבר את Concord שהיה מאכזב בכל קנה מידה ובוטל בזמן שיא, אבל ישר לאחר מכן מגיע המשחק שיכול להציל את המוניטין של השנה הזאת עבור סוני, וזה לא אחר מ-Astro Bot. מי שקנה את ה-Playstation 5 קיבל בחינם דמו טכני עבור המכשיר בדמות Astro's Playroom שהציג את היכולות של הקונסולה ולא היה יותר מדי עמוק מבחינת מערכות וגיימפליי. כעת, בפעם הראשונה, אנחנו מקבלים משחק מלא של הקמע המקסים של פלייסטיישן, והנה מה שחשבתי עליו.

מסע על חלל

אסטרו (Astro), הקמע הלא רשמי של Playstation (למרות שאני קצת מחליט שהוא הקמע, באמת שהוא הדבר הכי מקסים במותג שלהם), טס בחלל על קונסולת ה-Playstation 5 שלו יחד עם שאר הדמויות האהובות של המשחקים השונים של סוני. לפתע הם נתקלים בחייזר שמחליט לתקוף את הקונסולה המעופפת וגורמת לאסטרו להתרסק יחד עם הבסיס של הקונסולה, החלקים שלה והחברים של אסטרו שהתפזרו במערכות חלל שונות ועכשיו צריך לאסוף את כולם חזרה על מנת להמשיך לטוס ברחבי הגלקסיה. כאן אנחנו מתחילים לצאת למסע חיפוש וכיף צרוף בגלקסיות השונות של Astro Bot.

המשחק הפעם מחולק ל-5 חלקים שונים, 5 גלקסיות שונות עם שלבים מאוד מגוונים, בכל גלקסיה אנחנו נציל את החברים של אסטרו, נמצא חלקי פאזל שונים עבור אזור ההתרסקות שלנו ונחזיר את החלקים השונים של הקונסולה המפורקת. כל גלקסיה מתחילה עם 4 שלבים שונים, שלב בוס ושלב שנפתח אחרי הסיום שלב בוס. שלבי הבוס דורשים שנאסוף את החברים של אסטרו וחלקם מוסתרים בצורה יותר טובה משאני מסוגל להחביא את האפיקומן בפסח. את חלק מהחברים של אסטרו כנראה רובכם תזהו מהמשחקים השונים של אולפני הפיתוח השייכים לסוני, אבל קיים סיכוי לא קטן שאתם תמצאו הרבה פרצופים מפתיעים (או לא, תלוי בכמה מההדלפות ברשת נתקלתם) לאורך הדרך גם של חברים ממשחקים של חברות שונות (בעיקר שותפות של סוני) ועד כדי דמויות שלא ידעתי לזהות בכלל.

מעבר לחברים של אסטרו, המשחק בסופו של דבר לא רק מתמקד באיסוף שלהם, אלא גם באסטרו עצמו. מדובר ברובוט הכי חמוד שתראו בחייכם. המשחק חסר כל דיבוב שניתן להבין (אנגלית שפה קשה למכונה), והרבה מהתקשורת של הרובוטים האלה היא בעזרת צלילים שונים. אסטרו משמיע ומראה הרבה רגשות בעזרת זוג עיניים וכמה צלילי מכונה בודדים שהוא מסוגל להוציא, וקשה שלא להבין את מה שהוא עובר, במיוחד בכל מיני נקודות שהן Photo Op לאורך שלבים שונים. העיניים של אסטרו מעבירות רגשות בין אם מדובר בחשש או בשמחה, ובאמת שמדובר באחת הדמויות הכי מלאות הבעה בעולם המשחקים ולרוב אסטרו פשוט ינופף למצלמה במה שנראה כמו מבט מלא אושר והוא פשוט גורם לי לחייך כל פעם מחדש.

לא רק קפיצה לגובה

המכניקה הבסיסית של אסטרו לא צריכה להפתיע אף אחד, בדומה למשחקי פלטפורמה שבאו לפני כן והמשחק הקודם של Astro's Playroom, ההבדל המרכזי של המשחק הזה על פני המשחק הקודם הוא היכולת של אסטרו להיעזר בחיות או כלים שונים בכל שלב. השלבים השונים עצמם בנויים לשימוש בכח ספציפי שנאסוף בהתחלה שלו והיכולות משתנות בין תעופה לגובה ולמרחק, ידיי קפיץ, הפיכה לכדור ברזל ועוד. הכוחות האלה קלים מאוד לשימוש בעזרת הטריגר של ה-DualSense, הם אף פעם לא דורשים למידה ארוכה מדי אך המשחק לעיתים יתחיל להציק לשחקן עם וידאו שקופץ למסך אם השחקן נתקע על חלק כלשהו או אם השחקן לפעמים פשוט עומד במקום. במזל אפשר לבטל את הפופ אפים האלה בהגדרות.

המשחק כמו שאמרתי עוד קודם, מחולק לשלבים שונים שנסייר ביניהם על ה-Dual Speeder, השלט המהמם (שאם ספקתם להזמין מראש, מצויין!) שמטיס את אסטרו מגלקסיה לגלקסיה. במשחק על פניו קיימים לפחות 30 שלבים שונים בחישוב ראשוני (אני רק הגעתי לגלקסיה הרביעית עד כה ואני סופר פה 4 שלבים בסיסיים, שלב בוס ושלב שנפתח לאחר הקרב בוס), אבל מי שחוקר את השלבים השונים באופן מלא מתוגמל בהתאם. השחקן יכול לפתוח גלקסיה שנקראית "Lost Galaxy" שבה יש שלבי בונוס, בנוסף השחקן גם מסוגל לעיתים בתעופה בחלל על לפתוח שלבי אתגר נוספים בגלקסיות השונות, מה שיכול להביא אותנו לקירוב של בערך 80 שלבים שונים.

השלבים הרגילים של ה"קמפיין" של המשחק הם יחסית פשוטים ומאוד רגועים וקלילים ובעיקר דורשים מהשחקן את היכולת לחקור ולסייר, אין עקומת למידה מטורפת שדורשת מהשחקן המון קורדינציה. השלבי בוס דורשים טיפה יותר ריכוז בתנועות של הבוס, אבל אם למדתם אותו כמו שצריך ואתם מבינים את הכוח שאספתם בתחילת השלב, הקרבות בוס צריכים להיות פשוטים למדי והם יזרמו לכם בלי בעיה. השלבים שנפתחים אחרי הבוס יתנו לכם להשתמש בכח של דמות אחרת ממשחקים אחרים של Sony, ביניהם נמצא God of War ועוד הפתעות שלא אספיילר כאן. אסטרו מתחפש למשל לקרייטוס ומשתמש בכוחות שלו עם ה-Levaiathan Axe ומדובר באחת מהתוספות המוצלחות יותר שראיתי לאסטרו, הייתי רוצה אפילו יותר שלבים כאלה של אסטרו בקוספליי של מישהו אחר והכוחות שלו.

ב-4 גלקסיות שונות ניתן לפתוח שלבי בונוס מאתגרים יותר על ידי מציאה של הסימנים שעל השלט של סוני - עיגול, משולש, ריבוע ואיקס, ומציאה שלהם בחלל יפתח 4 שלבים בכל גלקסיה, בכל אחת נציל חבר אחר של אסטרו (ממשחקים אחרים כמובן) ונצטרך לעשות את זה במסלול מאתגר שבדרך כלל ידרוש הרבה יותר קורדינציה והבנה של סט הכלים שיש לאסטרו באופן בסיסי (בלי יכולות נוספות). השלבי בונוס הם מאתגרים, חלקם ידרשו מכם להתחיל מההתחלה לא פעם אם הצלחתם בטעות למות באמצע הדרך, אבל לרוב מדובר בשלבים באמת קצרים של 2 דקות אם אתם מצליחים לעבור הכל, או אם אתם כמוני, יקח לכם יותר מניסיון אחד להגיע לסוף 

קוספליי זה שם המשחק

כמו שאמרתי קודם, חקירה של שלבים שונים היא מתגמלת עבור השחקן ביותר מצורה אחת, בשלבים השונים נאסוף חלקי פאזל שונים שיפתחו דברים באתר ההתרסקות שאליו נחזור מפעם לפעם על מנת לפתוח גלקסיות ועל מנת להכניס את החלקים שאנחנו אוספים לקונסולה חזרה. המכונת גאצ'ה חוזרת, דרכה אפשר לקבל פרופים שונים לחברים של אסטרו שהם יכולים לשחק בהם ברחבי אתר ההתרסקות (מה שהופך את האתר לסוג של מוזיאון ואני נהנה מזה), אפשר לפתוח תחפושות שונות לאסטרו, חלקן ממשחקים שונים וחלקן פלטת צבעים שונה לגוף שלו. המכונה גם פותחת צבעים שונים ל-Dual Speeder שעליו אנחנו רוכבים כמובן לאורך הגלקסיה בין השלבים השונים.

החלקי פאזל פותחים עוד מתקנים נוספים באתר ההתרסקות, השניים הראשונים אחרי המכונת גאצ'ה הם המתקן לצביעה של ה-Dual Speeder ומתקן להחלפה של בגדים עבור אסטרו, את כל אלה כאמור, פותחים בעזרת המכונת גאצ'ה, עוד מתקן שאפשר לפתוח הוא מתקן שמתפקד כסוג של ספארי, עולם שלם שניתן פשוט לסייר בו, יש בו הרבה נקודות לצילום עם אסטרו חיות (כן כולם רובוטים) ולראות את אסטרו מתקשר עם העולם. פעם נוספת אני חושב שהמשחק הזה עושה עבודה מצויינת בהצגה של אסטרו כרובוט רגיש ומלא שמחה שאוהב לתקשר עם כולם, אם היה לרובוט הזה פה אני בטוח שהיינו רואים אותו מחייך כל הזמן, המשחק הזה העלה לי חיוך הרבה מאוד פעמים בשבוע האחרון.

העיצובים של השלבים מאוד שונה אחד מהשני, הרבה מהם מתרחשים בעולמות שכל אחד מרגיש ייחודי בפני עצמו ואני חושב שזה מרשים כמה נושאים שונים המפתחת הצליחה לכסות, עולם אחד יהיה יער שבו אנחנו צריכים לתפס למעלה, שלב לאחר מכן פתאום אנחנו בעולם אימה שבו נראה את אסטרו מת מפחד (ופחות מנופף למצלמה), ושלב אחר פתאום אנחנו בשלג ומחליקים על הקרח. אני באמת התרשמתי מהמגוון של המפתחת בעיצוב השלבים. בנוסף העיצוב של המפלצות והמגוון שלהם אומנם לא מאוד מאוד גדול, האויבים לרוב חוזרים על עצמם למעט מקרים מאוד בודדים שבהם נראה כמה אוייבים חדשים שהם ספציפיים לשלבים שלהם, אבל הם תמיד מקבלים עיצוב או צביעה חדשה לשלבים שבהם הם נמצאים.

לסיום, איך לא, צריך לדבר גם על השימוש בפיצ'רים של ה-Dual Sense ואולי החוויה הבאמת מרכזית של המשחק הזה בסופו של יום. הרבה מהצלילים השונים של אסטרו והפעולות שלו יבואו דווקא מהשלט ופחות מהטלוויזיה. מדובר במשחק שעושה את השימוש המרבי בפיצ'רים של השלט, בדגש על האפשרויות רטט, מדובר אולי באחת מהחוויות הכי מהנות שהיו לי איתו והוא באמת מגמד את Playroom. קיים שימוש במיקרופון של השלט בצורה שמזכירה לי טיפה את WarioWare שעל מנת להפעיל שבשבת למשל צריך לנשוף למיקרופון, הרטט מרגיש מדויק לסביבה שבה אסטרו הולך יחד עם צלילים תואמים כמו הליכה על ברזל, כל טיפת גשם אנחנו נרגיש על השלט ובאמת שמדובר באחת החוויות הכי אימרסיביות שיצא לי לחוות עד כה.

השורה התחתונה

Astro Bot הוא משחק הפלרטפורמה הראשון של Sony מזה הרבה מאוד שנים, ומדובר באחת החוויות הכי אימרסיביות שהיו לי עם הקונסולה, הן מבחינת פיצ'רים והן מבחינת העולם של אסטרו. מדובר גם באחד המשחקים הכי יפים של השנה והוא פשוט מרגיש כמו מכתב אהבה לאוהבי המותג של Sony. לא יצא לי לחוות כזאת הנאה ממשחק פלטפורמה תלת מימדי מאז היציאה של Mario Odyssey ואני באמת מאמין שאולי עכשיו, ל-Sony יש מותג מתחרה אמיתי ואותנטי בסוגה הזאת. Asobi צריכים לקבל ציון לשבח על המשחק הזה, נהניתי מכל שניה איתו.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

10
מתוך 10

הטוב

  • אסטרו הוא המסקוט החדש של Sony
  • שלבי פלטפורמינג מגוונים ויחודיים
  • מכניקות שונות ומגוונות יחד עם שלבים מאתגרים
  • עיצובים חמודים ויפים והכל בחבילה אחת
  • שימוש בכלל הפיצ'רים של ה-DualSense בצורה חסרת תקדים
  • סאונדטרק מהנה שאשמח לקבל איך שהמשחק יצא...

הרע

  • באמת שאין לי דבר רע אחד להגיד...

ואסטרו:

  • באמת שאתה הדבר הכי חמוד בעולם!
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:28 05.09.2024 | Random Random (אורח)

    Astrobot: Rescue Mission ל-PSVR היה משחק מדהים, אני כל כך שמח שהרובוט הקטן מקבל את כל האהבה שמגיעה לו.
    אבל למה רק ל-PS5? :,(

  2. 2

    16:39 05.09.2024 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    ביקורת מדהימה אור

  3. 3

    18:52 05.09.2024 | אנון אנון (אורח)

    10/10
    לא הגזמת בכלל
    סתם הרחבה למשחק החינמי שהחליטו לקחת עליה סכום מגוחך
    המשחק חמוד ולא יותר וגם אם הם היו מחליטים גם את זה לתת בחינם לא הייתי נותן לו 10/10

  4. 4

    21:04 05.09.2024 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    "וואלה ציור חמוד ולא יותר מזה, לא ברור לי מה ההייפ" -אנון, על ליל כוכבים של ואן גוך.

  5. 5

    07:57 06.09.2024 | אנון אנון (אורח)

    שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)
    תגיד לי אתה רציני עכשיו אתה באמת קורא למשחק הזה יצירת מופת ומשווה אותו לאחת מיצירות האומנות האהובות בעולם?
    המשחק הזה באמת לא משהו מיוחד ויש משחקים אחרים הרבה יותר מעניינים שעדיף להוציא עליהם כסף וחלקם גם הרבה יותר זולים
    המשחק הזה לדעתי מקסימום 6/10
    אבל רק העניין שאתה אמרת את מה שאמרת מוכיח שהמשחק הזה מקבל הייפ מוגזם

  6. 6

    19:29 06.09.2024 | יובל המבולבל יובל המבולבל (אורח)

    לא יודע מה דעתי על המשחק, לא שיחקתי בו, אבל מבחינת הכתבה - באמת שהגהה לשונית לא תזיק פה, כי מצאתי לפחות 4 שגיאות וזה כשלא התעמקתי בתחביר ובשפה. פרט לזה כתוב היטב.

  7. 7

    11:22 08.09.2024 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    אנון, ההייפ לא מוגזם בכלל, הרחבה זה לא, המששק הזה הוא משחק באורך מלא, זה לא רק עוד דמו טכני כמו ש-Playroom היה.
    אני עומד מאחורי הביקורת הזאת באופן מלא, כן המשחק הזה הוא 10\10, אין פה הגזמה בשום צורה, הוא עשוי בצורה מצויינת, הושקעה בו הרבה אהבה ויש בו תוכן שלא יבייש יותר מחצי מהמשחקים שיוצאים היום לשוק במחירים גבוהים יותר, שבורים יותר ועם הרבה פחות תוכן.
    המשחק הזה עבורך כל כך לא מיוחד אבל נכון לעכשיו זה לא רק ציוני ביקורות שיושבים על ממוצע של 94, גם ציוני משתמשים כרגע יושבים על ממוצע של 95, אני חושב שהקהל מצביע כרגע ברגליים, ההייפ לא מוגזם וכולם נהנים מהמשחק כרגע.
    אם הוא לא מעניין עבורך זה בסדר לחלוטין, אבל להוריד את השמחה של אנשים אחרים מהמשחק הזה ממש לא באה בחשבון בעיניי.

  8. 8

    11:24 08.09.2024 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    יובל המבולבל
    קיבלתי את ההערה, אשתדל לשים לב יותר בפעם הבאה למרות שאני לא סגור איפה נמצאות הבעיות אבל אעבור על הביקורת שלי שוב, מעבר לכך, תודה רבה על המחמאה :)

  9. 9

    11:26 08.09.2024 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    Random
    בגדול אם המשחק הזה היה באמת יוצא בשנה הראשונה אולי של ה-PS5 כנראה שגם אני הייתי תוהה למה רק ל-PS5, אבל קיים שימוש מאוד כבד בפיצ'רים שקיימים רק בשלט Dual Sense, אז אני יכול להבין למה זה לא נמצא ב-PS4.
    הלוואי ויכולתי לחוות את Rescue Mission אבל מעולם לא הבאתי את עצמי לקנות PSVR

  10. 10

    13:48 12.09.2024 | אוהד אוהד (אורח)

    "לא שיחקתי במשחק אבל תן לי להגיד לך למה אתה טועה"
    בתור מישהו שאשכרה שיחק במשחק, מסכים עם הביקורת במאה אחוז :) אולי רק היה יכול להיות נחמד אם היה אפשר לפתוח את הפורטלים לשלבי בונוס בלי לצאת מהשלב שאתה נמצא בו עכשיו, לא ברור לי מה הרעיון מאחורי זה. הדבר היחיד שמפריע לי במשחק

  11. 11

       | פורסם ע"י