הרשמה

רשמים מהדמו של Crimson Desert ב-Gamescom 2024!

נווה מדבר

הצצה ראשונה לאחד המשחקים המצופים ביותר של השנה הבאה

אם עדיין לא הכרתם, אז הגיע הזמן שתכירו - Crimson Desert הוא משחק אקשן/תפקידים בעולם פנטזיה קשוח בשם Pywell. במשחק נגלם שכיר חרב בשם Macduff ונשתף פעולה עם החברים שלו. מעבר לזה אנחנו לא יודעים הרבה על העלילה, רק שהיא תתקיים בעולם של Black Desert Online שהוא MMORPG פנטזיה עם המון היסטוריה מאחוריו. החברה הקוריאנית מצליחה להחזיק את אחד ממשחקי ה-MMORPG המצליחים ביותר היום ועשתה הרבה שינויים כדי להביא אותו למערב, להפחית את המודלים של Pay to Win ולהנגיש אותו לקהל המערבי. Crimson Desert הוא המשחק הגדול הבא שלהם שמכוון מאוד לקהל מערבי ומתרחק אסטתית מהמראה הקוריאני הקלאסי.

כאשר ראיתי את הדוכן של המפתחת בגיימסקום נכנסתי לברר לגבי משחק בדמו תוך שאני מפאר בשבחו של ויגיימס כאתר הטכנולוגי הגדול בישראל. האישה התרשמה ורשמה אותי לדמו של שלושים דקות. הגעתי מוקדם קצת כי אני מודה שאני עוקב אחרי המשחק הזה כבר 4 שנים ומחכה שיצא לאור. איש יחסי הציבור הסביר לי שיש לי 30 דקות לשחק אך מכיוון שהקדמתי ויש עמדה פנויה הוא יכול לתת לי גם 40 דקות. הראו לי סרטון קצר על המכניקות במשחק וישר קפצתי פנימה.

המשחק עצמו יפהפה, לא רק העולם והרקע אלא כל הסגנון האומנותי עשוי בצורה יפהפיה בשילוב בין ריאליסטי לפנטזיה. ל-Pearl Abyss יש מנוע משלהם ואני חייב להגיד לכם שזה שינוי מרענן מ-Unreal Engine 5 שמתחיל להיראות אותו הדבר בכל המשחקים. הקרבות עצמם מהירים וזורמים, והדמות שלנו יודעת לשלב מתקפות בצורה שזורמת עם היריב וגורמת לעסק להיראות שוטף. Macduff יכול להשתמש בחרב, קשת ובעיטה, יש מתקפות מהירות והתקפות איטיות ואפשר לשרשר מתקפות יחד עם קפיצות ואקרובטיקה מגניבה.

מי שמכיר את BDO מכיר את סגנון הקרבות מפוצץ האקשן של Pearl Abyss ופה הם עושים את זה יותר טוב מבעבר. המתקפות משולבות עם חלקיקי צבע שלפעמים מהממים ולפעמים קצת מפריעים אבל נותנים חיווי מאוד יפה לגבי מה שקורה לדמות. צבעים אדומים מתריעים על נזק, צבעים ירוקים על ריפוי ויש כאלה שסתם בשביל היופי. ממשק המשתמש מאוד נקי יחסית למשחקים קוריאנים והוא נותן להינות ממשחק הצבעים המדהים שעושה החברה. לאחר הקרבות הראשוניים שמסבירים את הטוטוריאל אפשר לבחור בין ארבעה קרבות בוסים, אני הספקתי רק שלושה אבל זה בהחלט היה מאתגר ומיוחד. כל בוס מתנהג לגמרי אחרת ושיטות הלחימה שלו שונות לחלוטין. כל בוס מצריך גישה אסטרטגית שונה. אחד מהיר, אחד חזק, ואחד בכלל דורש שיטפסו עליו בסגנון שמזכיר את Dragon's Dogma 2.

בגלל שמכניקת ה-Rag Doll שלהם עוד לא אפויה זכיתי לזנק באוויר כמה פעמים לגובה וכך גם נחשפתי במקרה למכניקת התעופה שלהם שהיא אחת מהמגניבות שראיתי. קפיצה כפולה הופכת את הגלימה של הדמות למעין כנפי עורב ויש זרועות שניתן לשלוח שנתפסות לסלעים ומשליכות את הגיבור קדימה או למעלה. קצת כמו ספיידרמן אם הוא היה נשאר בטבע ולא בניו יורק.

אחרי שראיתי שאיש ה-PR לא מגיע המשכתי לשחק עוד כחצי שעה ובסך הכל ביליתי במשחק קצת יותר משעה שעברה לי מהר מאוד. לאחר שעה הוא גילה שאני עדיין שם ושוחחנו קצת. הוא שאל אותי על נקודות לשיפור לדעתי וציינתי את העובדה שאין נעילה של המצלמה על היריב, תכונה מאוד חשובה במשחקים מהירים כאלה, בעיקר כאשר יש הרבה צבע ותנועה. לשמחתי הוא אמר שאני לא היחיד שאמר את זה ושהם עובדים על פתרון לנושא. כרגע המערכת משתמשת במשהו שדומה למשחקים איזטמטריים כאשר התנועה קדימה ואחורה היא ביחס ליריב ולא לאוריינטציה לעולם. זה פחות נוח למשחק מגוף שלישי ואני מקווה שזה ישתפר.

המשחק פותח בהתחלה בתור MMORPG ושאלתי אותו לגבי הכיוון של מולטיפלייר במשחק. הוא ענה לי שכרגע יהיה מדובר במשחק לשחקן יחיד בעולם פתוח ושהוא לא יצא עם רכיבים של מולטיפלייר. המפתחים לא שוללים את ההוספה של הרכיבים הללו אבל זה רק יקרה אחרי ההשקה ותלוי מאוד בהתפתחות של המשחק לאחר ההשקה.

אנצל את ההזדמנות להגיד תודה ל-Pearl Abyss שהזמינו אותי לנסות את המשחק. בסך הכל אני מאוד מרוצה ממה שראיתי ואני שמח שהחברה לקחה את הזמן עם הפיתוח של המשחק. Crimson Desert צפוי לצאת באמצע שנת 2025 למחשב ולקונסולות. במידה ויש לכם שאלות לגבי המשחק אני אשמח לפנות לחברה ולשאול אז תרגישו חופשי להשאיר תגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י