הרשמה

רשמים מההצגה והדמו של S.T.A.L.K.E.R. 2 ב-Gamescom 2024!

קיבלנו 20 דקות של משחק עם הצצה לחלק מהמכאניקות

סוף סוף שמנו את ידינו על אחד המשחקים הגדולים של השנה

אחד המשחקים הגדולים ביותר שיגיעו אלינו השנה הוא S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. תהליך הפיתוח של המשחק היה לא קל (בלשון המעטה) כשרק לאחרונה הוא קיבל דחיה נוספת של חודשיים אל עבר חודש נובמבר. אבל למרות זאת, במסגרת תערוכת Gamescom 2024 הייתה לי את ההזדמנות לשחק ב-20 דקות הראשונות של המשחק.

כאמור, הדמו שזיכיתי לנסות מציג את הדקות הראשונות של המשחק עם התחלת העלילה של S.T.A.L.K.E.R. 2. כבר מרגע שהמשחק התחיל הוא ישר הזכיר לי את משחקי Metro ובעיקר את Last Light וחלקים מההתחלה של Exodus ואני אומר את זה דווקא בצורה טובה. סדרת Metro הצליחה לעשות משחק אימה עם אקשן בצורה טובה מאוד וזאת גם ההרגשה שמקבלים עם S.T.A.L.K.E.R. 2. המשחק ממש לא מחזיק לשחקן את היד, הוא רוצה שנלמד ונמצא את הפיתרון בעצמנו כשהוא נותן משימה כללית והשחקן צריך להבין לאן צריך ללכת, מה צריך לעשות ולבחור איך לעשות את זה. למשל, נאמר לי שאני צריך להגיע לצד השני של חומה ענקית, היה שבר בחומה שהוביל למנהרה אך היא הייתה נעולה. בהתחלה חיפשתי מברג בסביבה או אפשרות לפרוץ את המנעול עד שנזכרתי שהמשחק הקפיץ הודעה קטנה שאמרה בכלליות שאפשר לשבור דברים על ידי ירי, רמז שהוביל אותי לירות במנעול ולפתוח את הדלת.

כמו שאמרתי, אלמנט האימה מורגש במשחק, זה ממש לא אימה כמו Outlast אבל ההרגשה הכללית שלי הייתה שכל דבר במשחק רוצה להרוג אתכם. אפשר להציץ דרך דלתות ולהתגנב בשקט כדי שאוייבים לא יתקפו אתכם. אני מצאתי את עצמי מתחמק מקרבות לא נחוצים בשל המחסור בתחמושת, זה מרגיש כי כל כדור חשוב וצריך להיות מחושבים מאוד בשימוש בנשק. מלבד המוטציות שתתקלו בהן וינסו להרוג אתכם תצטרכו לדאוג גם לא להיחשף לקרינה גבוהה ולשים לב לבריאות שלכם. עוד מקום שבו רואים שלמשחק אין גלגלי עזר קשור לרפואה. נלחמתי נגד מוטציה שפגעה בי, רק אחרי כמה דקות שמתי לב לאייקון שמראה שאני מדמם, המשחק לא צועק לכם שאתם מדממים למוות והוא גם לא אומר לכם איך לטפל בזה.

הכלים המרכזיים שלכם להישרדות יהיו הסאונד הפנומנלי של המשחק שמאפשר לכם לשמוע מה קורה סביבכם. קשה להגיד בצורה חד משמעית מהדמו הקצר אבל מרגיש כי הסאונד הוא אחד מעמודי התווך המרכזיים של המשחק, המשחק קול של הדמויות אמין ומאפשר להתחבר אליהן יותר בקלות. גם הגרפיקה של המשחק טובה מאוד, היא מחמיאה לטון הכבד של המשחק אבל גם מאפשרת דברים נחמדים כמו לראות עששית קטנה שדולקת על אדן חלון במרחק של כמה עשרות מטרים כשהכל חשוך ואפל מסביב.

בדרך כלל אני לא מדבר על ביצועים מגירסאות כאלה מפני שלרוב מדובר או בגירסאת אלפא ראשונית מאוד או בגירסא ספציפית מאוד שעברה הרבה התאמות ותיקונים כדי להציג את הרמה של המשחק המלא. דבר אחד שאני כן רוצה לציין בהקשר זה הוא העובדה שאני שיחקתי על Xbox וכאשר מתתי המשחק הודיע שכל הצ׳ק פוינט שלי נמחקו. התחלתי משחק חדש וזה קרה שוב, זה קרה גם לשחקן לידי וגם על גרסאת המחשב באופן קבוע. יכול להיות שזאת ספציפית בעיה פשוטה לפתירה ואני מקווה שהיא לא מייצגת את מה שמחכה במשחק המלא.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl הוא משהו אחר, הוא קטגוריה משלו. אם אהבתם את משחקי Metro אני חושב שאתם גם תהנו ממנו, הוא לא מרחם על השחקן אבל בו-זמנית זה גם מה שגורם למשחק להרגיש מתגמל כל כך. אנצל את ההזדמנות להגיד תודה ל-Xbox שהזמינו אותנו לביתן שלהם ב-Gaemscom 2024 כדי לנסות את המשחק.
מה דעתכם על S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl? מחכים לו? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:29 26.08.2024 | Vgut Vgut

    קצת מצחיק שאתה מדבר על כך ש-stalker מזכיר את Metro...
    אם כבר זה הפוך.. מטרו נוצר בהשראת משחקי stalker ואם אני זוכר נכון אפילו עם חלק מצוות הפיתוח של stalker שהיו ב- gsc.
    חוץ מזה... מחכה כבר שנים למשחק ומקווה מאוד שיעמוד בציפיות ויצליח לשמר את האווירה הייחודית שהייתה נפלאה כבר במשחק הראשון.
    רק שלא תהיה עוד דחייה, זה כבר יהיה מוגזם.

  2. 2

       | פורסם ע"י