הרשמה

רשמים מההצגה והדמו של Civilization VII ב-Gamescom 2024!

קיבלנו הצגה של המשחק והמערכות החדשות עם חצי שעה של משחק

רועי סוף סוף זכה לשחק באחד המשחקים המצופים ביותר שלו

אמרתי את זה כמה פעמים ואני כנראה אמשיך להגיד את זה עד פברואר, אבל Civilization VII הוא אחד המשחקים שאני הכי מחכה להם בשנים האחרונות. אני מטורף על סדרת המשחקים האגדית הזאת וככל שעובר הזמן ויוצאים פרטים נוספים על המשחק אני רק מחכה לו יותר ויותר. אז אפשר להבין שכאשר קיבלתי את ההזדמנות לפגוש את המפתחים של המשחק ולנסות אותו בעצמי, זאת הייתה הזדמנות שלא יכולתי לוותר עליה.

ההצגה של Civilization VII כללה הסבר קצר עם במאי המשחק על השינויים והחידושים ש-Civ 7 מביא איתו לסדרת המשחקים הוותיקה. בעוד שבהתחלה הם לא נשמעים רבים, הם ללא ספק הורגשו בחצי שעת המשחק שקיבלתי עם המשחק. השינוי הגדול ביותר ש-Civ 7 מביא איתו הוא מה ש-Firaxis קוראים לו "עידנים" כאשר יהיו 3 עידנים מרכזיים - העידן העתיק, עידן המחקר והעידן המודרני. לכל עידן יהיו 4 Legacy Path, שזה גם כן פיצ׳ר חדש למשחק, כל אחד מהארבעה ישמש כסוג של יעד לעידן הנוכחי שהשחקן יוכל להציב לעצמו ועל מה הוא רוצה להתמקד (צבא, כלכלה, תרבות או מדע), וביצוע של היעדים האלה יעניק לכם בונוס לעידן הבא.

לצד אלה, מתווספת למשחק מערכת של משברים כך שכל עידן גם יהיה בעל משבר שלאט לאט יתפתח לכם מול העיניים ככל שתקחו יותר החלטות כשלבסוף יהיה משבר עולמי. לצערי לא זכיתי לנסות את המערכת הזאת שכן היא תפגוש את השחקן בשלב מתקדם יחסית של המשחק ואני שיחקתי את התחלת המשחק בלבד. המפתחים הזכירו גם אפשרות לסגנון משחק אפל שינבע מאותם משברים אך הם לא מסרו פרטים נוספים בשלב הזה.

עוד שינוי למשחק זאת האפשרות לבחור את המנהיג שתשחקו ואת האומה בנפרד כך שאפשר לעשות שילוב של יכולות בהתאם לסגנון המשחק שלכם בין אם הן יגיעו מוקדם או מאוחר או גם וגם. המערכת הזאת קשורה גם למערכת העידנים שהזכרתי כאשר האומה תתפתח ותבצע אבולוציה בהתאם להחלטות שתבצעו במשחק, למשל מצרים תוכל להתפתח לאימפריה המונגולית עם חיל פרשים מסתער במידה והם ישלטו בכל הסוסים במרחב. כאמור כל עידן יביא איתו את האתגרים שלו, משימות ומשאבים לצד הזדמנויות טקטיות ואסטרטגיות כדי לשדרג את האימפריה ולשרוד לאורך ההיסטוריה.

בשלב הזה עברתי לנסות את המשחק וקיבלתי גם הזדמנות לנסות את מערכת הדיפלומטיה החדשה של המשחק שמוסיפה אלמנט של השפעה. במשחקים הקודמים בסדרה היו שבטים ברבריים ברחבי המפה אך ב-Civ 7 הם הוחלפו בערים עצמאיות שיהיה אפשר להשפיע עליהן ולגרום להן להיות ערי חסות שיוכלו לעזור לכם לקדם את האינטרסים שלכם בצורה עקיפה. אני כאמור שיחקתי רק בחצי השעה הראשונה של המשחק כך שלא יצא לי לנסות את המעבר בין דורות אבל רק מהזמן הקצר הזה אפשר להרגיש את השינוי שהמשחק עבר.

מעבר לגרפיקה ששופרה פלאים ונראת מעולה עם מודלים יפיפיים, הגיימפליי הוא המלך. מערכת היועצים שודרגה כך שתקבלו עצות על מה לעשות, אפשר להסתכל על זה כעל משימות שתוכלו לקחת כדי להוביל את האימפריה שלכם בכיוון מסויים שתרצו ושינוי נוסף שאני מחשיב כשידרוג הוא העבודה שאין יותר יחידות בנאים. כך שתוכלו לבנות דברים בעיר רק כאשר היא גדלה. באופן אישי אני שנאתי את התלות בבנאים ואני חושב שזה שידרוג מבורך אם כי אני מבין את הטענה של גיוון ביחידות במשחק שהן לא רק יחידות לוחמה.

קשה להגיד מהדמו הקצר האם ל-Civ 7 יהיה את אותו קסם של ״רק עוד תור אחד״ אבל הוא ללא ספק מרגיש כמו שידרוג מהנה במיוחד. אציין שוב את מערכת הדיפלומטיה ששם הרגשתי את השידרוג הגדול ביותר כשמכניקת ההשפעה מוסיפה לה עומק ורובד חדש יחד עם שיפור מנגנון קבלת ההחלטות כך שכאשר תקבלו הצעה תוכלו לסרב לה, לאשר אותה או לתמוך בה. לכל החלטה יש השלכות שמובאות לכם בצורה ברורה וכל החלטה תעלה לכם גם נקודות השפעה. למשל אני רציתי לתמוך במסחר חופשי עם השכנים שלי אך לא היו לי מספיק נקודות השפעה ולכן לא יכולתי לבחור באפשרות הזאת עם הבונוס הכלכלי ונאלצתי רק לאשר את הבקשה עם בונוס כלכלי קטן יחסית.

אנצל את ההזדמנות להגיד תודה ל-Take Two שהזמינו אותי לביתן שלהם ב-Gamescom 2024 כדי לשחק ולנסות את Civilization 7 לפני שהוא מושק ב-11 לפברואר.
מה דעתכם על הפרטים על המשחק? מתרגשיו אליו כמוני? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י